[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 12:46

Tadadadaaaa ben ik weer een keer.. had zo'n 30 pagina's weer in te halen dus heb alleen foto's gekeken en de laatste drie pagina's terug gelezen..
Ik ben nog steeds super druk, maar vind het zonde om dit topic helemaal te laten verslonzen.. is het veel te gezellig voor :+
Ik ga even mee met de samenvattingen van hierboven.

Tine kun je dr niet een beetje droogwrijven met stro of zo? Of is ze niet zo mak? Sneu hoor..

Hier alles rustig.. Eef liep een tijdje te klooien met mennen.. ik was bang dat ze misschien teugelkreupel zou zijn.. dus heb alleen maar rechte stukken met losse teugel gemend. Zo gauw ik haar oppakte dacht ik te zien dat ze niet lekker liep, maar kon de vinger er niet opleggen waar dat dan door zou komen..

Vanmiddag komt de da voor eef om te enten en haar tanden te controleren (weet ik ook gelijk of het net-wel-net-niet kreupelen niet door een tand/mond probleem komt) Daarna maar weer verder kijken. Zaterdag liep ze op het veld weer voor het eerst en toen had ik dat idee niet terwijl ik haar toch echt even aan het werk heb gezet.. lastig lastig..

Gister eindwedstrijd gehad met Belle en Aila was ook mee.. schatjes <3 We waren tweede van de dag én tweede van de competitie! Super dagje dus in een super zonnetje.. heerlijk!

Fijne dag allemaal weer en ik ga proberen het hier weer een beetje bij te houden!

Tass

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 13:49

School is echt saai :roll:

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:08

Mijn werk ook Tass blehhh

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:09

*Schud handjes* ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 14:28

@ Biancacoo: nee inderdaad, dat dacht ik ook "dat mag toch niet gebeuren??!!", ik had er ook nooit bij stilgestaan dat het kon.

@ avaluna: ja inderdaad, de mevrouw was ook erg vriendelijk tegen me.
Ik gebruik bubbl.us om mindmaps te maken, gratis en ik vind het ook best gebruiksvriendelijk.

@ SCW: ik heb een Dutch marathonwagen. Schrikken is het inderdaad, dat kan je je bijna niet voorstellen!

@ tine: dat dacht ik ook "wat een geweldige pony <3 " :D Voor hetzelfde geld sloeg hij op hol doordat die buis op zijn achterbeen belandde, dan waren we nog verder van huis, misschien zelfs met gewonden.
Wat leuk trouwens dat de menles met Amerigo zo goed ging!

Romeo mankt vandaag niet eens, had verwacht dat hij toch wel last zou hebben ervan. Een vriend van me vindt dat de mevrouw van Rombach ongelijk heeft, dat ik zeker genoeg heb aan mijn wagentje van Dutch voor hetgeen ik hem gebruik en dat ik geen nieuwe moet kopen. Hij wil er wel eens naar kijken en herstellen wat nodig is. Blijkbaar zit er op de molen van mijn wagen te veel speling (volgens de persoon die mijn wagen is komen ophalen in het bos) en dat is erg gevaarlijk. Die vriend van me wil er wel eens naar kijken en het herstellen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:01

SL: handig zo iemand die er verstand van heeft!! En dat zou je dan de aanschaf van weer een nieuwe wagen schelen. En super dat Romeo nergens last van heeft.
Eefielover: toen ik pony naar de wei bracht even gevoeld en toen was de geit al bijna opgedroogd. Heb niet zoveel stro, wilde al met een handdoek aan de slag, maar dat was niet meer nodig gelukkig. En vwb het in laten slapen. Volgens de dierenarts heeft ze geen pijn (pijnstillers gaven ook geen ander beeld), dus dan vind ik dat ook weer zowat. Ze eet goed, hobbelt vrolijk in de wei. Alleen die ene poot is onbruikbaar en zit soms in de weg.

Nou, ik ga zoon van school halen. En dan kijken of ie pony wil rijden.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:25

Zo ben ik weer, pfff beetje moe want hard gewerkt, op school en met Bente. Denk dat voor Bente 3x achter elkaar flink rijden even te veel van het goede was want ze was in het begin behoorlijk tegen de keer in zo af en toe, maar aan de andere kant als ik haar dan voor elkaar heb loopt zo zo ontzettend goed 8-) Ze zit af en toe in zo'n ik wil niet / ik wil bokken / en ahhhh wat heb je enge benen om me heen - idee :P Daar trek ik me dus niets van aan en blijf gewoon rijden alsof me neus bloedt. Als ze dan zo zit te draken denk ik oh, oh, maar als ze dan zo super gaat lopen en zich helemaal geeft, wow dan denk ik <3 :+

Citaat:
Blijkbaar zit er op de molen van mijn wagen te veel speling (volgens de persoon die mijn wagen is komen ophalen in het bos) en dat is erg gevaarlijk.
Dat heb ik ook gehoord over Dutch wagens S_L. Ook dat ze gewoon niet stevig genoeg zijn voor wat zwaarder gebruik, in de assen van de wielen en de draaias voor. . Ik heb het toen met mijn wagen zelf meegemaakt, met de wielophanging en de assen. Je rijdt flink wat kilometers dus tja.... wellicht zit er toch een kern van waarheid in wat de meneer zegt. Vind zelf niet dat je een 'lichte' gebruiker bent, je rijdt door het bos, veel kilometers achter elkaar....

Is trouwens het lamoen gebroken of de ophanging voor het lamoen, wil je eens een foto maken? Bij mijn Clever zit aan de ophanging van het lamoen ook nog twee 'lusjes' die het lamoen zelf eventueel tegenhouden voor naar beneden klappen mocht er iets afknappen in de ophanging. Een steviger wagen kun je ook 2e hands kopen en dat kost zeker geen 3000,- Euro....

Zou gewoon kijken of je hem kunt herstellen, of je vriend dan, en dan uitkijken naar een andere wagen die net wat steviger is. Jouw wagen is prima, maar je rijdt veel en over verschillend terrein, vooral dat bos, daar kunnen deze wagens niet goed tegen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 15:44

oef balen SL!! gelukkig iedereen ongedeerd

vHU lekker met bente gereden

@eefielover; een osteopaat anders eens laten kijken?

en eddy de geit is stom aan 't doen, moet ook niet in de sloot duiken!

Wat ik daarstraks allemaal heb gedaan ga ik maar niet verklappen denk ik O:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:01

tine, ik bedoelde ook eigenlijk echt pas laten inslapen als het niet meer gaat met Eddy hoor.
om later pijn lijden te voorkomen.

naaltje, ....wat heb jij allemaal gedaan ????

SL misschien kun je je wagen idd zelf aanpassen of laten aanpassen bij een andere wagenbouwer..verkoper ??
heb je idd een fototje ??
bedoel je met de molen de draaikrans ??

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:06

*rent naar buiten met haar fototoestel*
Afbeelding

@ Biancacoo: inderdaad, ik ga die vriend van me er eens naar laten kijken. Maar ik zal altijd met de onzekerheid blijven zitten tijdens het rijden. Wie weet knapt er volgende keer iets tijdens een steile afdaling?
Ik denk dat het inderdaad de draaikrans is, hetgeen waar de voorwielen mee draaien en waarmee de voorwielen aan de rest van de wagen vast zitten. Volgens die man van gisteren loop ik nu het gevaar dat de draaikrans los komt en de voorwielen dus onder de wagen uit schieten.

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:07

@ bianco. Wij zijn inderdaad verhuisd naar de andere stal. Een heerlijk plekje in Drouwenerveen. Maar het ligt tegen Gasselternijveen aan. Natuurlijk mag je nog eens komen voor een buitenrit ofzo. Ik kan in de herfstvakantie misschien ook wel een keer naar jou komen. Gaan we bij jou in de bossen mennen en kan ik je puppen ook meteen zien.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:07

@biancocoo, ik bedoelde dat wel, de draaikrans. Is bij Dutch gewoon lichter dan bij vergelijkbare (qua grootte) duurdere wagens. Tja, het goedkopere moet natuurlijk ook ergens vandaan komen, hoe dan ook. Je ziet het ook aan de dikte/breedte van de spaken en in totaliteit van de wagen. Een Dutch is een prima wagen, voor licht gebruik, maar ga je iets zwaarder, dan krijg je inderdaad van de wagenbouwers het advies iets anders te zoeken. En niet onterecht denk ik gezien mijn ervaring en nu de ervaring van S_L. Ik denk dat je vooral problemen krijgt bij wat meer hobbelig bospaden (met van die boomwortels) in combi met slingerpaadjes.

Jeetje S_L dat ziet er heftig uit zeg. Daar hadden die riempjes bij mij ook niets in geholpen }> Wat die meneer dus zei, zei exact 'mijn' wagenmaker over mijn Dutch. En dat is echt niet omdat hij denkt een nieuwe wagen aan me te verkopen, want hij weet dat mijn budget toch niet ook maar in de buurt van zijn nieuwe wagens komt, dat was gewoon uit bezorgdheid.

Nou ik moet echt nog dingen nakijken :wave:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 03-10-11 16:10, in het totaal 1 keer bewerkt

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:09

he jak, draaikrans is wel een belangrijk onderdeel :j mijn wagen moet ook nogsteeds apktje krijgen :j

@biancacoo; kilometertje of 16 bos gereden. Incl door greppeltjes, bospaadjes met ''trap-constructie'' achterlijke reacties op fietsers (omdraaien op achterpootjes :') ) en de gehele rit met hartslagmeter afgelegd! :D
Dids zit in fikse stap op zo'n 69 tot 75
In draf ging hij tot de 127
galopje heb ik niet gekeken, vergeten, hij begon zo te stuiteren en jolig te doen _O- maar binnen 20 seconden zat hij op 88 :')

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 16:47

@ VHU: ja dat kan je wel zeggen, ik schrok me rot toen ik die buis tegen Romeo zijn been zag vallen!
Gisteren had ik ook de indruk dat die mevrouw van Rombach me geen wagen van hen wou aansmeren, ze zei dat er genoeg tweedehandswagens op het internet staan die wel goed zijn. Ik kan mijn wagen wel maken en proberen te verkopen aan iemand die niet zo veel gaat rijden.
Ik sla hun advies zeker niet in de wind, integendeel zelfs: ik word nu zelfs ongerust om nog langer met mijn wagen te blijven rijden... Ik rij namelijk voortdurend in het bos, met veel boomwortels en hobbelige bospaden.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:22

Is schrikken zeg Sander_lotte, gelukkig goed afgelopen !

mijn werkdag zit er bijna op gelukkig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:26

Zou dan echt gewoon op zoek gaan naar een leuke tweedehandse. Ze zijn er echt wel, maar ik heb zelf dus wel een half jaar moeten zoeken naar die van ons (dwz ik wilde er ook een voor een bepaald budget :$ ). Dan heb je wel gewoon onderhoud (lagers, remschijven) maar je hebt minder kans (kan altijd gebeuren hoor) dat er iets afbreekt. Dan elk jaar in onderhoud of elk half jaar, al naar gelang je rijdt en je weet ook goed wat er eventueel mis is of aan zit te komen. Natuurlijk is nieuwe kopen het leukste, maar als dat praktisch gezien niet kan, jammer dan, veiligheid staat wel voorop. Ik wist dat ook niet hoor, toen ik mijn Dutch kocht, en hij ging ook prima, gewoon voornamelijk over de vlakke weg, of over vlak gras. Maar door dat bos, da's geen succes.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:29

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

gemiddelde snelheid van 5,8km/h aangehouden. :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:32

Da's Brabant op zijn mooist :j
Wat zijn de bossen mooi nu he! Grappig afdalinkje Naaltje, goed voor de rugspiertjes.

Bente springt nu trouwens van het heuveltje bij de waterbak en ook de heuvel op ziet ze als opsprong (onder het zadel). Er schuilt toch ergens een springpaard in haar, ze springt heel graag. Ga woensdag maar wat hindernisjes neerzetten kan ze lekker uitbokken hahaha.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:36

Nou echt hoor VHU. Als je eens ergens anders een leuke rit wil maken heb ik nu een mooi stuk bos gevonden :)) Moet alleen de weg nog leren kennen :))

Dids vond het trappetje en het greppeltje echt peanuts :+ lekkere trollie :P
Hij vond wel de schaapjes eng :j

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 17:40

@ Naaltje: mooie foto's! Lijkt me prachtig om te gaan rijden!

@ VHU: ja inderdaad, in het bos is het niet echt een succes. De persoon die bij me is kan onmogelijk zitten als we in het bos draven, zo hard hobbelt het. Ik krijg met momenten ook een aardige slag in mijn rug, dan denk ik soms wel "had ik maar een beter geveerde wagen". Voor de rest had ik weinig aan te merken op mijn wagen, ik was er echt tevreden van!
Het geld is er momenteel echt niet voor... Ik ben erover aan het denken om mijn stage (9 weken) in Nieuw Zeeland te gaan doen, dus kan ik het me niet permitteren om een nieuwe wagen te kopen. Maar misschien krijg ik die van mij wel verkocht en kan ik met niet te veel verlies een andere tweedehandswagen kopen, je weet maar nooit hé :Y)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 18:34

Oei S_L gelukkig is alles goed gegaan, je bent vast flink geschrokken. Ik heb naar een Dutch wagen gekeken, maar nu hoef ik er geen meer.

VHU heeft lekker gereden op haar draakje.

Leuke foto's Naaltje!

Ik heb vanmiddag ook heerlijk in het bos gereden. 12 Km dus niet ver, gemiddeld 9,6 km/uur. Lang stuk gestapt in het begin, daarna lekker half uur gedraafd, nog wat gegaloppeerd en daarna weer goed uitgestapt. Paard was het grotendeels van de rit met mij eens, erg prettig, haha.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 18:49

goedemiddag

wij hebben vanmiddag las vegas naar de kliniek gebracht zodat die morgen geopereerd kan worden en daarbij heel even snel 2 foto's gemaakt
Afbeelding... Afbeelding
hij was nog een beetje nat van de spanning van het op de vrachtwagen staan

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:27

Haha draakje Bente }:) nou eigenlijk is ze geen draak hoor :o , ze wil gewoon ontzettend graag heel hard werken, als ik haar aan het werk zet is ze zo geweldig. Maar in de overgangen van de rust naar de werk stukken als je bezig bent en omgekeerd heeft ze moeite mee. Ook van werk naar rust, dus het is niet zo dat ze niet meer voor je aan het werk wil, ze snapt die wisselingen nog niet. Het is voor haar gewoon alles of niets. Die tussenweg vind ze nog lastig. Maar ja om zo'n jong ding nu 3 kwartier achter elkaar of langer nog hard aan het werk te zetten, vind dat dat nog niet kan. Maar blijkbaar denkt ze daar zelf anders over :+
En ze zal zich ook moeten leren ontspannen. Heeft ze trouwens voor de wagen ook last van, ze wil gewoon altijd bezig zijn. En als ik haar dan niet bezig houdt maakt ze zo haar eigen agenda :+

Maar het is wel heerlijk als ze het net als Guinevere gewoon met je eens zijn :j

Ook al zo'n lekker ding Lanous, wat is hun stokmaat trouwens?

**duikt weer in e-mail en andere werkzaken**

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-11 19:48

Lanouska: jullie hebben zelfde paardendierenarts als wij. Sterkte morgen, blijft toch spannend een operatie.

Frensie en Naaltje, ik ben jaloers op jullie buitenrijmogelijkheden :j

SL: ik heb een Cavalierwagentje Pinto (van Van Schie) en ik kan je dit wagentje echt aanbevelen. Zijn niet idioot duur, maar wel goed. En 2e hands zijn ze er vast ook wel.

Trouwens vwb vering, ik kan echt luchtvering aanbevelen. Ik heb dat op de ponywagen, echt heerlijk.

Nou, ik ga even bankhangen. Morgen weer een drukke dag. Bleh, geen zin in.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-11 19:55

@ vhu die ander heeft nog meer hengsten uitstraling las vegas is rond de 1.45m cupido rond de 1.40 m

@ tine ja blijft spannend maar we moeder mag assisteren van R.H dus dat is natuurlijk wel weer leuk.