Ik ben nog steeds super druk, maar vind het zonde om dit topic helemaal te laten verslonzen.. is het veel te gezellig voor
Ik ga even mee met de samenvattingen van hierboven.
Tine kun je dr niet een beetje droogwrijven met stro of zo? Of is ze niet zo mak? Sneu hoor..
Hier alles rustig.. Eef liep een tijdje te klooien met mennen.. ik was bang dat ze misschien teugelkreupel zou zijn.. dus heb alleen maar rechte stukken met losse teugel gemend. Zo gauw ik haar oppakte dacht ik te zien dat ze niet lekker liep, maar kon de vinger er niet opleggen waar dat dan door zou komen..
Vanmiddag komt de da voor eef om te enten en haar tanden te controleren (weet ik ook gelijk of het net-wel-net-niet kreupelen niet door een tand/mond probleem komt) Daarna maar weer verder kijken. Zaterdag liep ze op het veld weer voor het eerst en toen had ik dat idee niet terwijl ik haar toch echt even aan het werk heb gezet.. lastig lastig..
Gister eindwedstrijd gehad met Belle en Aila was ook mee.. schatjes
We waren tweede van de dag én tweede van de competitie! Super dagje dus in een super zonnetje.. heerlijk!Fijne dag allemaal weer en ik ga proberen het hier weer een beetje bij te houden!
Voor hetzelfde geld sloeg hij op hol doordat die buis op zijn achterbeen belandde, dan waren we nog verder van huis, misschien zelfs met gewonden.
Ze zit af en toe in zo'n ik wil niet / ik wil bokken / en ahhhh wat heb je enge benen om me heen - idee
Daar trek ik me dus niets van aan en blijf gewoon rijden alsof me neus bloedt. Als ze dan zo zit te draken denk ik oh, oh, maar als ze dan zo super gaat lopen en zich helemaal geeft, wow dan denk ik

Wat die meneer dus zei, zei exact 'mijn' wagenmaker over mijn Dutch. En dat is echt niet omdat hij denkt een nieuwe wagen aan me te verkopen, want hij weet dat mijn budget toch niet ook maar in de buurt van zijn nieuwe wagens komt, dat was gewoon uit bezorgdheid.
mijn wagen moet ook nogsteeds apktje krijgen
) en de gehele rit met hartslagmeter afgelegd!
maar binnen 20 seconden zat hij op 88
). Dan heb je wel gewoon onderhoud (lagers, remschijven) maar je hebt minder kans (kan altijd gebeuren hoor) dat er iets afbreekt. Dan elk jaar in onderhoud of elk half jaar, al naar gelang je rijdt en je weet ook goed wat er eventueel mis is of aan zit te komen. Natuurlijk is nieuwe kopen het leukste, maar als dat praktisch gezien niet kan, jammer dan, veiligheid staat wel voorop. Ik wist dat ook niet hoor, toen ik mijn Dutch kocht, en hij ging ook prima, gewoon voornamelijk over de vlakke weg, of over vlak gras. Maar door dat bos, da's geen succes. 

... 
nou eigenlijk is ze geen draak hoor
, ze wil gewoon ontzettend graag heel hard werken, als ik haar aan het werk zet is ze zo geweldig. Maar in de overgangen van de rust naar de werk stukken als je bezig bent en omgekeerd heeft ze moeite mee. Ook van werk naar rust, dus het is niet zo dat ze niet meer voor je aan het werk wil, ze snapt die wisselingen nog niet. Het is voor haar gewoon alles of niets. Die tussenweg vind ze nog lastig. Maar ja om zo'n jong ding nu 3 kwartier achter elkaar of langer nog hard aan het werk te zetten, vind dat dat nog niet kan. Maar blijkbaar denkt ze daar zelf anders over