[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:33

Ik pb je even!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:33

Naaltje schreef:
oef respect :oo
waarom heb je je paard niet laten trekken? :=

Omdat het eigenlijk vooral korte stukjes waren, en je dan heel veel tijd verliest om de boel om te draaien en om de hoeken/randen ook gedaan te krijgen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:37

da's waar
al had het wel een stuk spierpijn gescheeld denk ik of niet? :P

zo, m'n lekkere bladerdeegpakketjes staan al in de oven :)
eventjes het afwasje erdoor mikken en rommel weggooien
en dan is het alweer tijd om te gaan eten :)

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:49

Spierpijn viel al bij al mee, maar als je daar staat te zweten en te puffen, wetende dat er thuis in de wei een pony haar buik staat vol te freten die dat werk eigenlijk perfect zou kunnen en waarvoor je dat werk staat te doen, dan vloek je toch wel een beetje op dat beest.

mmm bladerdeegpakketjes. Je doet mij honger krijgen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:55

Babs heeft voor pony gespeeld en weet nu ook wat pony voelt :-)
Naaltje is al aan het voorbereiden voor het koken, tegenwoodig kookt vriendlief gelukkig, heb er een hekel aan.
IT ik ben wel benieuwd naar het verhaal van ivy. En leuke fótos

Ik ben niet fit. Waar ik last van heb weet ik ook niet :-) Ik ben om half 2 op bed gaan liggen en ben net weer wakker terwijl ik een goede nacht had

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:10

@babs; bladerdeegpakketjes met kleine stukjes kip, groenten en cremefraiche-pesto saus met daarover wat kaas gestrooid
:9
is 't nu nog erger geworden? :P

Ik heb net 't raam aan de buitenkant nog wat afgedaan, gauw even
en nu ga ik de afwas afronden :+

@tallechie; lekker toch, je bent vast al vooruit aan het rusten nu :))

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:12

Citaat:
Ik heb even een quote voor je uit het topic wat ik toen gemaakt heb.
Ze ging er dus knorrent (als een varken) in blinde paniek vandoor.
en de 2e keer (de volgende dag dus) hebben we haar met 3 man (2 vrouwen en een flinke sterke man) tegen moeten houden en de 4e persoon heeft haar toen uitgespannen.
hier ook een foto van hoe mijn benen eruit zagen na het eerste ongeluk

http://img116.imageshack.us/img116/6268/10099793yo.jpg

Het ging allemaal zo goed!
Ivy deed het echt super voor de 2 wieler, alsof ze nooit anders gedaan had.
Nu weet ik dat elk paard wel eens raar kan doen dus daar liever niks over.
Ze liep er al regelmatig voor en alles ging perfect, nooit ergens last van.
af en toe we eens een beetje geschrokken van iets, maar verder niet bang van het lamoen of wat dan ook.
tot afgelopen dinsdag....

Ik was lekker bezig in de bak en alles ging helemaal goed.
We waren al 20minuten aan het rijden en ik wilde nog 1 keer tussen de pionnen door (wat ze daarvoor perfect deed en de vorige keren ook).
ineens sloeg ze door en raakte helemaal in paniek.
Ze galoppeerde recht op het hek af en ineens ging ze naar links (waardoor ik tegen het hek knalde met mijn arm), ik raakte mijn evenwicht kwijt en zat op mijn knietjes op de kar (gevolg 2 hele blauwe benen)
Toen nog eens naar links en toen ben ik eraf gesprongen en geprobeerd haar stil te zetten.
Want ik dacht als ik blijf zitten, dan val ik er zeker af en dan krijg ik haar vast niet meer rustig.
Ik heb mijn moeder geroepen en toen die kwam werd Ivy rustiger en kon ik haar rustig maar toch snel uitspannen.
We hebben haar tot rust gebracht en toen heb ik nog een half rondje achter haar gelopen en er nog even ernaast wat over het terrein gewandeld.
De vrouw van de staleigenaar (heeft vroeger veel gement) zei dat we eigenlijk voor het vertrouwen haar gelijk weer in moesten spannen.
Maar aangezien mijn benen zo verschrikkelijk zeer deden en ik heel erg overstuur was hadden we besloten dat de volgende dag rustig aan te gaan doen.

De volgende dag zouden we dus voor het vertrouwen van zowel haar als mij even 10minuutjes rijden met de kar.
Alles ging helemaal toppie!
Inspannen ging perfect, naar de bak toe rijden ook.
Toen reden we een half rondje door de bak (gestapt) en ineenkeer begon ze weer.
Rug helemaal bol en gek springen met 4 benen van de grond af en weer onbestuurbaar en vol gas en angst door de bak heen.
Ze deed dit niet omdat ze niet wilde of ergens van schrok, maar ze was gewoon ontzettend bang en helemaal in paniek.
Ik ben er gelijk weer afgesprongen en mijn moeder kwam er ook gelijk erbij om haar stil te zetten.
Maar we konden haar bijna niet houden omdat ze zo bang was en daardoor zo sterk.
Staleigenaar erbij om haar ook vast te houden en nog iemand en die heeft samen met mijn moeder (mijn moeder 1 hand Ivy vasthouden en 1 hand uitspannen) de kar van Ivy afgehaald en zelfs toen was Ivy nog helemaal bang.
Ik heb er +/- 20minuten naast gelopen om haar rustig te krijgen en af en toe wilde nog een angstige draf maken omdat ze zo bang was.
Toen zijn we naar een lege stal gelopen om het tuig af te doen, want ze was zo bang dat ik anders dacht dat ze helemaal zou gaan flippen als we buiten bleven staan.
Daarna heb ik nog even met haar op het terrein gelopen en toen had ze af en toe nog paniekaanvallen.
Zelfs de volgende dag nog als ik met haar over het terrein wandelde had ze dat nog.
ze was meer schrikachtiger als normaal en ze was constant aan het opletten of dat er enge dingen gebeurde.
Dingen waar ze normaal nooit bang voor was schrok ze nu van...

Voorlopig heeft ze even vakantie en doen we rustig aan.
Lekker wandelen, borstelen en de wei op, binnenkort gaan we weer af en toe longeren en ik ga helemaal overnieuw beginnen met alles.
Eerst weer rustig aan erachter lopen en dan misschien weer slepen en heel misschien ooit nog eens voor de sulky, maar dat weet ik nog niet zeker.

Mijn emotionele ik heeft wel een flinke deuk opgelopen namelijk (of hoe je dat ook moet zeggen) en ik denk die van Ivy ook wel....

Hoe je dromen ineenkeer in duigen kunnen vallen....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:30

JEEEE ^)
Wat een naar verhaal IT, superjammer voor ivy, en ook voor jou, een behoorlijke deuk in het vertrouwen !!

Ik herken het wel, ik had een mooie dartmoor, die ging ook van de ene op de andere dag blind, vet ongeluk gehad, wagen kapot, ik van alles gekneusd, en waarom ??
Geen idee, maar al het vertrouwen was weg, opnieuw laten inspannen door een professional, maar niks mocht baten hoor, hij was onbetrouwbaar voor de wagen helaas.
Nu is hij een super rijpony geworden, gelukkig en maakt heel wat kids blij !!

Maar bedoelde meer als spannetje zo van : wat gaaf dat ivy en wobbe zo veel op elkaar lijken, dat is toch al stoer om in de weide te hebben, supergaaf stel !!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:39

Even snel...ben aan het werk, maar les was zo leuk *\o/*
Eerst gedressuurd (wat trouwens super ging) en daarna... het grote veld op en hindernissen oefenen :D
Ik stond eerst steeds stil kreeg het niet voor elkaar even aan Peter gevraagd het voor te doen :+ hij stuurde haar in een lekkere draf overal door, Rizanta vond het hartstikke leuk, koppie erop, oortjes erop en ze lette heel goed op, zo grappig om te zien. Daarna heb ik het overgenomen en zowaar, het lukte mij ook.
Was zo leuk om te doen :j
Was ook heel blij dat ze zich normaal gedroeg op het grote veld (voor als we in april op wedstrijd gaan)

Nou snel weer verder :o
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 14-03-11 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:39

ohhh dat bedoelde je :D dank je wel :D mijn kudde hihi.

het is bijna 5 jaar geleden het ongeluk.
ik weet ook nog steeds niet waarom het is gebeurd, maar ik denk dat ze toch de kar op de hakken heeft gehad.
mijn wagentje was niet kapot, alleen ik had 2 hele blauwe benen (heb je de foto gezien?) en ivy 2 wondjes op haar beide achterbenen op dezelfde plek.

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 18:52

IT: wat een verhaal. Kan me gerust inbeelden dat je het dan niet meer aandurft om het te proberen met haar.

Werkdag zit er weer op. Naar huis en pony's verzorgen.
Tot morgen

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:42

Tallechie heeft fijn geslapen
Vhu zo gaat dat hier ook in het span grappig om dat bij een ander ook te lezen
Lacuna sun was braag en is uit de indeling
eefielover is hard bezig geweest

@l_rivaldo: hoe zit het met hoefschoenen als de hoeven wat groeien ?
It leuke foto's, knappe ponys heb je! zo dan wat zonde dat ze zo in paniek raakt, zou samen echt een leuk span zijn !

VHU had een leuke les!

Vandaag waap en har laten springen willen jullie foto's zien?
Laatst bijgewerkt door Lisanne_ op 14-03-11 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:44

@ Lisanne_ Als ze groeien rij je weer een xtje over de weg zonder schoenen :P

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:46

bij har slijten ze hoeven verder niet aan de voorkant

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 19:49

hmm, hoefschoenen zijn volgens mij best tricky. Diddle zijn voeten veranderen best van vorm gedurende de tijd tussen het bekappen, dat moet dan invloed hebben op de pasvorm lijkt me :)

ik wil wel springfotos zien :D

@VHU; je bent net een verliefde puber met je Rizanta ;) :)) (en dat is alleen maar leuk om te lezen hoor ;) )

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:00

ook al draagt je paard hoefschoenen dan moet je nog regelmatig blijven bekappen.
iedere 6 tot 8 weken.
dat is wat mijn hoefsmid me verteld heeft.
inderdaad omdat die vorm voortdurend veranderd.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:13

Ik heb héél veel gelezen(wat gaat het weer snel!), maar weinig is me bijgebleven. Heb een geheugen als een zeef vandaag! Vandaag dicteerde iemand me iets wat ik moest typen op de computer, zelfs 1 zin kon ik niet onthouden! Jeetje zeg wat vervelend! Ben een beetje ziek: hoesten, keelpijn, barstende hoofdpijn, verstopte neus, erg vervelend allemaal!

Er zijn enkele dingen die ik niet vergeten ben:
@ Maisie: wat een mooi hondje! Hoe oud is ie nu? Wat een schattig snoetje! En wat is Ferro een lekker ding zeg! <3
@ IT: Rafiki is ook erg knap geworden! En wat groot begint hij te worden, hij is enorm overbouwd :D Romeo had dat ook, eerst vloog die kont als een speer de lucht in en toen volgde de rest rustig. :+
VHU heeft een leuke les gehad
Tallechie heeft een goede nacht gehad

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:20

Citaat:
@VHU; je bent net een verliefde puber met je Rizanta (en dat is alleen maar leuk om te lezen hoor )

Vond het zo leuk door die hindernissen heen, dat heb ik nog noooooooit gedaan met een paard :D Geeft weer een totaal andere dimensie aan het mennen. Als ik nou ook ooit nog eens ga snappen hoe een parcours loopt zouden we wie weet ooit nog eens SGW 1 kunnen gaan starten, want Rizanta keek wel enorm naar het spandoek dat Peter had opgehangen maar ze is echt braaf op de hulpen.
Ben inderdaad hopeloos verliefd :+

Hoefschoenen vind ik persoonlijk een prima alternatief voor beslag als je een of twee keer per week een stuk over de weg moet. Je moet ze aanmeten / op maat kopen niet als de hoeven net bekapt zijn maar ook niet als ze enorm aan een beurt toezijn. Dus ergens er tussenin. Zit je wel goed. Meeste mensen die met hoefschoenen rijden zijn zelf ook wel bekwaam de hoeven af en toe wat bij te vijlen / werken zodat het netjes blijft. Tenminste dat deed ik (heb wel ooit cursus gevolgd basis hoefbekappen of zoiets :7 ). ALs je dan ook de hoefsmid regelmatig langs laat komen kan er niet veel misgaan hoor.

Lisanne springfoto's van poowns = leuk :j

Moet werken maar het is hier echt zo stil ....

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:22

:))

ik heb met diddle 2x pionnetjes crossen geoefend met de kar, en toen liep ik ook weken te stralen hoor, want dat vond ik ook wel heel gaaf :D :)) snap je wel ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:28

Leuk is dat hé vhu, dat vind ik het gave van de maratons. De normale hindernissen gaan goed bij ons, waterbak is dus nog wat eng.

Het is jammer dat je zo ver weg woont anders had je wel een keer mee gekunt als ik ging verkennen. TIne gaat ook nog een keer mee. Maar wordt waarschijnlijk aug of sept als ik dit jaar al marathons rijdt.
Dan herken je veale ook echt niet, heel ander paard.

Dat is hij met de vaardigheid ook al, kan hem dan bijna niet houden zo fanatiek wordt hij.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:28

Heb wel filmpjes op de pc staan, maar weet niet hoe ik ze hier op krijg

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:29

@ VHU: ik begrijp je ook heel goed :j Lijkt me geweldig om te doen!

Zeg jongens, hier komt sinds vorige week het ijskraampje voorbij gereden met de bijhorende melodietjes. Ligt het aan mij of vinden jullie dit ook niet een tikkie te vroeg?

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:31

nee :D
niet te vroeg :D

Heb met Lacuna ook al in 't bos gestaan dat we twijfelden over zo'n heerlijk softijsje met van die gekleurde spikkeltjes :9

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:50

Ja ok, daar heb ik nu ook wel enorme zin in, maar die rondrijdende ijskraampjes... Ik weet het niet :D
Een paar jaar geleden liep ik nu met een ei op mijn oog rond, was de dag voor mijn verjaardag van mijn fiets gevallen, uitgeschoven op een ijsplek die nét in een bocht lag, uiteraard (zo stom als ik ben) head first tegen de grond... Ik kreeg mijn oog niet meer open, dik en blauw. (heb zo een paar weken moeten rondlopen, erg genant :o )
Maar om gewoon even te zeggen, de winter is niet eens gedaan en dan komen ze al met ijsjes rondrijden :D

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 20:50

Naaltje schreef:
hmm, hoefschoenen zijn volgens mij best tricky. Diddle zijn voeten veranderen best van vorm gedurende de tijd tussen het bekappen, dat moet dan invloed hebben op de pasvorm lijkt me :)

jaa daar zit ik dus mee vind ze best duur om een keer te proberen :+

@ IT: dat gaat hij nu ook :)

heb vorig jaar voor de gein een vaardigheid gedaan met har, wat was ik trots, binnen de tijd en maar 1 balletje! daarvoor 2 proefjes gelopen en het was warm

Harry * eerst kon die nog geen 20 cm springen :P *
Afbeelding
Afbeelding
Wapi:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kitana:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Lisanne_ op 14-03-11 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt