[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 14:27

Maak er een leuke dag van Lienepien (maar daar zijn jullie al mee bezig geloof ik :+ ).
@Tallechie, zou gewoon even bellen als het op gras is en er is bij jullie net zoveel gevallen als hier kan ik me echt niet voorstellen dat het doorgaat.

Vandaag dus even echt heel lekker gemend :D <3 Ben helemaal blij. Gisteren miste ik Simba zo. Dat was zo'n pony die je altijd in kon spannen, weer of geen weer, warm, koud, regen, droog, druk verkeer of niet. Vandaag had ik zoiets van wat er ook gebeurt, desnoods in de vliegende storm en in bakken met regen, ook al staan er overal vrachtwagens, ik ga mennen met Snuit. De lucht was ontzettend donker en we hebben ook wel wat regen gehad maar ik had me goed aangekleed incl menschort. Snuit liep super. Of het aan het fietsen, wandelen of lange lijnen oefenen heeft gelegen, ik weet het niet, maar hij was veel beter te regelen, hebben nog lekkere stukken tussendoor gestapt, af en toe halthouden geoefend en weer proberen rustig voorwaarts. Ging ook al beter, niet (elke keer) meer zo paniekerig. Nog 2 enorme vrachtwagens tegengekomen, soort afvoerslang met waterpomp eraan en nog wat andere enge dingen waaronder een paar meegalopperende koeien }:0 .

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-10 14:46

Wedstrijd gaat inderdaad niet door. Staat nu op startlijsten.

Had sowieso niet mee kunnen doen, Veale is net voor de 3e keer uit zijn land ontsnapt en heeft nu verwondingen. Ik ga zo heen om te kijken hoe ernstig het is. Hij moet voorlopig maar in de buitenbak met stroom staan. Hij ontsnapt de laatste tijd elkekeer

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:24

@Tallechie, hoop dat het meevalt. Wat weer een zorg. Misschien wil hij gewoon naar binnen met al die regen. Ik had vroeger een paard dat als het ging regenen over de afrastering heensprong (ze was ook M springen :+ ). Pas toen mijn vader er extra hoge lijntjes langs had gedaan met flink schrikdraad erop, deed ze dat niet meer }:0

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 15:53

SL wat poedersuiker van je rug joh, beterschap!

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:42

Pfoe mensen, ik weet momenteel echt niet wat ik met Kay aan moet. Houden of verkopen... Ik wil het eigenlijk nog niet opgeven, maar aan de andere kant denk ik niet dat het ooit iets word met onze klik.. Zo moeilijk ;(
Hij is zo leuk om te zien, kan super leuk lopen en zal nooit bijten of slaan, ideaal beest maar voor mij misschien toch niet..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 16:56

Tja Jelleee een pony kan nog zo mooi, lief in omgang enzovoort zijn maar als je er niet meer kunt werken, wat je graag wilt, dan is het niet wat je zocht. Kan me voorstellen hoor, dat je de moed nog niet op wilt geven. Het vervelende is dat elke keer als je weer een teleurstelling hebt is het er weer een bij. Met onze haflinger heeft het 1,5 jaar geduurd voordat ik besefte dat hij echt niets voor mij was. Vond hem zo mooi, hij was in omgang ook zo vreselijk lief ook met Han, maar als ik erop zat was ik bij tijden doodsbenauwd. Handig he :+ En dat voor iemand die al haar hele leven paarden had beleerd, dat was slikken.

Ik hoop echt voor je dat je het roer nog omkrijgt, maar soms is het niet anders. Ik heb ook een keer een KWPN'er gehad, die zo lief was in omgang en onder het zadel maar ik had echt niets met hem. Vond dat heel erg, want ik snapte eigenlijk niet waarom maar het was er gewoon niet. Lag ook echt niet aan zijn prestaties, hij was zelfs ook leuk op de wedstrijd, liep lekker dressuur, sprong leuk. Maar toch. Geen klik.

Het hoeft ook helemaal niet aan prestaties te liggen. Met Ushi heb ik het eerste jaar dat ik haar had alleen maar gestapt en wat gedraafd, om haar om te scholen van korte (kwam van de baan) - naar lange afstand (wilde ik endurance mee gaan doen). Dus dat is wel het 'saaiste' wat er is. Maar ik genoot ervan!!

Is er niemand anders die hem misschien bij jou kan beleren of iets met hem wil doen?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 17:11

Ja daar zit ik ook mee, maar de keuze maken verkopen vind ik gewoon moeilijk. In princiepe koop ik een paard voor het leven, ik houdt niet van mensen die paarden kopen en verkopen alsof het boeken zijn. Er zal best iemand zijn die hem wil beleren, maar dat kan ik zelf ook en wil er zelf tijd insteken, uiteindelijk moet ik ook met hem werken.

Als ik in mn hart kijk zeg ik nu verkopen, maar ergens wil ik het ook nog niet opgeven.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 18:54

Misschien moet je gewoon 'kilometers' met hem gaan maken. Wandelen, fietsen, natuurlijk lange lijnen / sleepje door jullie grote wei ;) enzo. Uren met hem doorbrengen. Kijken of het wat wordt. Kijk hoeveel tijd je nu met hem hebt doorgebracht en of je er meer tijd in wilt / kunt steken. Kan maar zo dat het dan toch nog komt. Het is nu nog aardige temperatuur en de dagen zijn nog redelijk lang, straks wordt het weer zo winter en kun je minder op de dag doen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:00

@ Jellee: blijft moeilijk he! Ik had met mijn vorige paard ook geen klik. Nu had ik hem zelf niet uitgekozen (hij was eigenlijk gekocht voor mijn man), prachtig paard om te zien, in de omgang geweldig lief en betrouwbaar, maar ik kon er alleen niet mee naar buiten. En later ook nog 3x een ongeluk met mennen gehad. Ik vond het heel erg moeilijk om te beslissen hem te verkopen. Ik koop ook voor het leven. Een hond doe je ook niet zomaar weg. Maar achteraf ben ik heel erg blij dat ik het besluit heb genomen. Er viel een enorme last van me af. Paard heeft het super naar zijn zin bij nieuwe baas en ik heb het voor mij ideale paard gevonden. Iedereen, en ook de paarden blij!

@ Tallechie: wat een ellende WEEEEER!!! Hoe is dit toch mogelijk?! Heel veel sterkte in ieder geval.

@VHU: Nou, dat zit wel goed met Snuit en jou. Heel fijn om te lezen.

Ik had vanmiddag menles in de binnenbak. Hij ging weer heel fijn. En wat ben ik toch blij met mijn nieuwe trailer. Nu kan ik als het nodig is, dus ook gewoon lekker naar binnenbak, zonder dat ik tig keer op en neer moet rijden.

Toen ik thuis kwam, bleek de bak toch alweer een stukje droger, dus wilde dan toch maar even gaan longeren. Maar Patrick wilde weer rijden. Had de dubbele longe eraan, dus gewoon in het midden gestaan en hem (door alle plassen heen) lekker laten rijden. Hij wilde ook steeds draven. Hij had nu de voeten in de beugels, waardoor hij wel meer stuiterde. Maar pony is zo super braaf en voorzichtig met hem. Op gegeven moment kwam er een tractor langs, (gebeurt vaker, reageert pony niet op) die vlak nadat hij langs was gereden een maaier startte. Dit gaf een enorm kabaal. Normaal zou Amerigo daarop toch echt wel een paar passen hebben gereageerd. Nu zag ik hem schuin naar mij kijken en naar Patrick en deed geen stap verkeerd. In de draf doet hij ook echt een sukkeldrafje, zodat Patrick makkelijk kan blijven zitten. Ben zooooooo blij met pony!! <3 <3

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:08

Aan een mooi paard heb je niets, je moet een band hebben en hij moet geschikt zijn voor je doel als je er geen klik mee hebt kom je niet ver.

SL. sterkte met je rug!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:13

S_L, wat vervelend van je rug zeg! beterschap ermee en sterkte!

Tallechie, wat klote dat veale nu wondjes heeft!

jellee, ik kan natuurlijk niet oordelen maar heb een beetje het idee dat het voor jou & misschien voor kay? beter is om hem te verkopen.
hij voldoet niet echt aan jouw doelen.
en net als wat buckje zegt: "aan een mooi paard heb je niks als hij niet aan je doel voldoet"

Wobbe liep vandaag weer zo goed als 100%
heb hem vandaag nog lekker rust gegeven en morgen wil ik hem heel even inspannen en wat met hem stappen op het erf of in de bak.
lekker rustig aan, geeft hij aan een drafje te willen doen dan probeer ik dat.
doe hem het weekend nog wel in de Soda en een watje inhet gat van zijn hoefzweer.
en dan kijk ik vanaf maandag weer eventjes verder.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:17

Wat fijn dat Wobbe zo snel opknapt!!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:23

Citaat:
Nu zag ik hem schuin naar mij kijken en naar Patrick en deed geen stap verkeerd
Toppertje die Amerigo!!
Fijn dat je lekker hebt kunnen trainen Tine.
Wobbe gaat lekker. En Buckje gooit er een waarheid als een }:0 in ;)

Citaat:
@VHU: Nou, dat zit wel goed met Snuit en jou.
Ja gaaf he, ben er ook heel blij om. Die mevrouw van wie ik hem kocht zei dat hij heel betrouwbaar maar wel pittig was, dat leek me dus prima, maar ik had zo sterk iets van eerst zien dan geloven. Ondertussen durf ik het te geloven :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 19:27

Buckje schreef:
Aan een mooi paard heb je niets, je moet een band hebben en hij moet geschikt zijn voor je doel als je er geen klik mee hebt kom je niet ver.

SL. sterkte met je rug!

Daarom heb ik bij het zoeken naar mijn huidige paard eigenlijk niet gekeken hoe hij eruit zag. Maar wat hij kon en vooral naar zijn karakter. Inmiddels vind ik hem er ook erg mooi uitzien, maar in het begin vond ik het maar een groot, grof paard. :o (niet tegen hem zeggen hoor hhaha) En wat een goede keuze heb ik gemaakt. Echt iedere dag ben ik zo blij met mijn paard. Heb echt nog nooit een moment in de bijna 3 jaar gehad (zelfs niet toen hij verlamd was) dat ik spijt had van mijn keuze.

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-10 23:20

@ VHU, wat fijn dat je lekker gemend hebt :)

@Tine wat leuk dat de pony het zo goed deed.

@ jelle, balen zeg dat je zo twijfeld, ik ken die twijfels, vroeg me ook weleens af of ik met Moby wel die klik had, uiteindelijk is ze wel weggegaan, maar dat was omdat ze niet aan de eisen voldeed, klik was er zeker wel, heb tranen met tuiten gehuild.

@ tallechie, balen zeg, stoute veale.

@sl, fijn eindelijk weer wat van je te horen, maar niet fijn om te horen dat jij veel pijn hebt en dat je daardoor ook niet lekker van je pony kan genieten.

zo ik heb vandaag magic enkelspan gereden, duidelijk te merken dat hij weinig conditie heeft, was al wel een stuk braver dan van de week, maar na 20 minuten stop ik er wel mee, al denk ik dat ik hem ook zo weer op en top in training heb.

misty ook enkelspan gereden, dat is gewoon een genot, kan ik lekker mee pielen, lekker heet maken, maar ook zo weer af laten vloeien, lekker kunnen schakelen, maar heb niet te lang gereden, wil een dag voor de wedstrijd niet te zwaar trainen.

daarna lekker gewasse, staart ook, en in de vlecht, manen in de vlecht, hoofdje weer geschoren dus ze ziet er weer strak uit, niet dat iemand daar bij de betuwecup naar kijkt... maar toch.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-10 10:42

Wat een rust hier.

Succes met de wedstrijd Marrianne

Het viel gelukkig wel mee met veale. Hij komt deze week wel in de paddock te staan. Daar is de afrastering wat hoger. Het zal hem leren

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 11:58

Ik ga het zeker nog niet opgeven hoor met Kay. Heb er al enorm veel tijd in gestoken en hij blijft gewoon nog even hier.

Gister wel een fijn dagje met hem gehad, hij kwam gezellig bij me staan in het land voor een knuffel. Ook nog even met het tweespan gereden, mn vader stond achterop en had Kay mee als handpaard. Kay vond het echt prachtig!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 17:40

nou zo kan je kay toch ook eerst een tijdje meenemen?
Lekker met je 2span als handpaard.

Heb wobbe vandaag toch niet meer ingespannen.
Ik had na de keuring geen zin en geen puf meer.
Morgen weer een dag.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:46

En hoe ging de keuring?
Leuk idee Jelleee!
Marianne succes!

Nou vandaag echt zo'n dag dat je denkt, wat een dag -O-
Alleen aan het opruimen en schoonmaken en wachten op de hoefsmid, die dus niet kwam want was in een of andere opstopping beland en anders liep zijn hele schema in de war, of ik het erg vond dat hij maandag kwam (Snuit moet nieuwe achterijzers, hij had vorige keer goede maat niet bij zich). OK dan we zijn de beroerste niet. Maar goed, wel vandaag 2 x zo ongelovelijk nat geregend dat ik helemaal koud en ellendig was.
Morgen in de herkansing :D

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 19:56

Poeh ben blij dat ik vandaag niet mee ben gegaan naar de Oud Lunterse dag. Van stal hebben ze meegedaan en het was niet leuk wat daar gebeurde.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:19

:wave:

Dames, even snel een berichtje van mij. Heb het megadruk!
Lees zo hier en daar wel mee! Morgen heb ik weer een gezelligheidsrit, dus ik zal snel even samenvatting typen en goed bijlezen! :)

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:20

jouke_h schreef:
Poeh ben blij dat ik vandaag niet mee ben gegaan naar de Oud Lunterse dag. Van stal hebben ze meegedaan en het was niet leuk wat daar gebeurde.

Wat is er gebeurd dan? :(:) Mag ook via PB als je dat liever hebt!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:21

staat op de voorpagina, weer 5 gewonden

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:31

Valt even binnen met een ego bericht
Vandaag met Hidalgo naar de keuring in Rockanje geweest.

Hidalgo heeft dus een 1e premie gekregen!!!!!!
Hij mocht nog mee doen met het jeugdkampioenschap mannelijk geslacht, hij moest tegen een hengstveulen.
Hengstveulen is Jeugdkampioen geworden.

Ben trots op me ventje.
Jammer dat we hebben moeten besluiten dat we eerder weg moesten.
Hidalgo had zijn benen over de stang gegooit, iemand had m al uit de trailer gehaald en op stal gezet waar hij ook overheen kwam dus vond het vervelend om hem zo onrustig op die box te laten is hij ook nog niet gewend dus we zijn maar naar huis gereden.
Vond het goed georganiseerd en was gezellig!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-10 20:35

@Jouke, zonde dat er weer een ongeluk is gebeurd met ringsteken. Het kan een heel leuk en spannend evenement zijn. Ik ben er persoonlijk totaal ongeschikt voor := als deelnemer en als toeschouwer, want ik denk altijd wat kan hier veel ontzettend mis gaan. Die paar keer dat ik het heb gezien als toeschouwer hield ik me meer bezig met de 'loslopende' kinderen en zomaar tussen de paarden / wagens rondlopende mensen die niet opletten dan met de paarden }>

@_Patrick_ super zeg, gefeliciteerd! Wat een gedonder in de trailer >;)