[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:10

oeps dat is minder,hopelijk snel weer weg na wasbeurten.
ik ben vandaag maar weer eens gaan trainen,ging best lekker en daarna stukje het bos in...paden zijn best begroeid...goed dat ik mijn cappie op had ;)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 17:59

@ Tallechie: Eigelijk maar goed dat het geen zomer exceem is, dan was je er niet zomaar vanaf. Nu heb je een vrij grote kans dat het volgende week over is. Alleen sneu voor je paardje dat het zo jeukt.. :(:)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 20:29

*\o/* kar van mijn vriend is binnen :D mijne komt begin september mee als het goed is staat hij over 15 min op de website kan ik hem showen :D
@ maise misschien zijn jou burrys ook megekomen ? jou kar staat btw ook op de website van jac daar kan ik beter zien dat jij donkerbruin leer hebt ;)

mirror666

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:20

super sam! :)

ik heb vanavond weer lekker poortjes gereden in de wei! :D Ging echt súper hij was heerlijk ijverig, goed te sturen en pakte me mooi op mijn fouten! (buitenteugel vergeet ik eraan te houden bij bocht linksom :o maargoed, hij gaat dus gewoon rechtdoor :') )
op een gegeven moment in een wat krapper parcoursje verstapte hij zich dacht ik.. even 2 kreupele drafpassen dus teruggenomen naar de stap, en na zo'n 20 meter nog eens geprobeerd.. kreupel..
terug in stap gehouden en onderkant van zijn voeten kijken.. jahoor..
uitgespannen en goed gekeken, zijn rechtervoorijzer was losgetrapt en naar achter geschoven..
met de lip dus finaal ín zijn zool.. :\ kon het ijzer er met mijn blote handen afhalen, en heb zo goed en kwaad als het ging de nagels mee eruit getrokken. En meneer met zijn voetje in een emmer met koud water gezet..

heb de hoefsmid gebeld ( om 9 uur nog :o ) en verteld wat er gebeurd was en wat ik gedaan heb.. Hij schrok ervan eerst, maar toen ik opsomde wat ik al gedaan had kwam er alleen een ''goedzo joh! precies volgens het boekje'' uit..
morgen even terugbellen voor een afspraak voor 4 nieuwe ijzers..

jammer van de pret, maargoed het halve uurtje wat we gespeeld hebben ging super! :D (nu opzoek naar rondom bescherming voor hem, zulke spelletjes spelen we voortaan op safe :) )

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:24

@ Tellechie. Gelukkig geen exceem. Weet zelf hoe vervelend dat is. Alleen sneu van de jeuk.
Ben benieuwd naar de nieuwe kar sammykuh
Balen Naaltje. Gelukkig dat je zelf het ijzer eraf kon halen.

Morgen gaan we even terug naar diegene die de paarden heeft beleerd. We hebben een span dat niet echt een span is. Rechterpaard doet alles en links weinig doordat rechts zo hard gaat. Hij is echt niet te stoppen voor mijn moeder. Dus even kijken of er een oplossing voor is, en eventueel extra aanwijzingen voor moeders

hindernis 1 voorst 2009

hindernis 4 voorst 2009

vaardigheid voorst 2009

foto ringsteken

stappen ringsteken

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:36

@Bontlover: dat probleem ken ik ;) , komt vast goed m.b.v. je instructeur!

@Suseq: wat leuk; gefeliciteerd!

@Tallechie: ik hoop dat het snel weg is :(:)

@Naaltje: leuk om zo te oefenen, jammer van het ijzer, goed gehandeld, zeg!

Joepie ik mag met droog weer in de wei gaan trainen. Dat is fijn kan ik dressuurmatig trainen zonder afhankelijk te zijn van iemand anders. De eerste paar keren gaat mijn man nog ff mee.
Morgen eens goed bekijken welke wei in het mooie heuvellandschap het meest vlak is ;) .
Helaas heeft het nu net twee dagen geregend :( , maar volgende week ga ik aan de slag!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 22:39

hier was het vandaag gelukkig de hele dag droog! :) ik mocht de laatste dag de wei in nu namelijk :) het gras was eigenlijk al íets te lang maargoed :))
als de andere wei kaal is mag ik daar weer op :P

voel me echt schuldig om dat ijzer..

boeflover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:01

@ bontlover leuke filmpjes, gave outfit hadden jullie zeg!

heb zelf eergister Amber voor de 4e keer ingespannen, gelijk los gegaan en ze was weer zo braaf! Ze gebruikt haar achterbenen heel erg goed, alleen gaat soms wel heel erg met haar hoofd naar beneden om zeg maar 'gewicht' erin te gooien (maar blijft op deze momenten dus wel goed haar achterbenen gebruiken). is dit een bekend probleem bij jullie? komt het omdat ze gewoon nog geen spieren heeft opgebouwd dat ze extra veel moeite moet doen? ik rijd met een concourswagentje, en probeer nu steeds een paar rondjes langer te rijden (een kwartier hooguit nu dus nog maar). dat is toch niet te zwaar/te veel voor een 4 jarige welsh A??

Overigens ook nog een vraagje voor een liverpool. ze heeft van trens maat 10,5 moet ik dan bij een stangtje een 0,5 cm meer of juist minder groot? rijd nu nog met een trens, maar durf daar echt niet mee naar buiten, merk nu al dat er geen acute noodrem op zit wanneer ik hem echt nodig zou hebben.

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-09 23:32

@tallechie: hopelijk gaat zijn jeuk snel over...
@bontlover: "luie" pony bijtikken, het gehele span inhouden, zodat de tragere wel meekan, eventueel de hete pony wat korter in de leidsels zetten... Je instructeur zal wel weten wat en hoe :) Het spannetje gaat anders best snel!
@Naaltje: ijzerleed is niet leuk... :(:)

boeflover schreef:
heb zelf eergister Amber voor de 4e keer ingespannen, gelijk los gegaan en ze was weer zo braaf! Ze gebruikt haar achterbenen heel erg goed, alleen gaat soms wel heel erg met haar hoofd naar beneden om zeg maar 'gewicht' erin te gooien (maar blijft op deze momenten dus wel goed haar achterbenen gebruiken). is dit een bekend probleem bij jullie? komt het omdat ze gewoon nog geen spieren heeft opgebouwd dat ze extra veel moeite moet doen? ik rijd met een concourswagentje, en probeer nu steeds een paar rondjes langer te rijden (een kwartier hooguit nu dus nog maar). dat is toch niet te zwaar/te veel voor een 4 jarige welsh A??

Als je pony zo moet gaan hangen, wil dat zeggen dat ze heel veel moeite moet doen om de kar vooruit te krijgen. Ik vermoed dat de bak waarin je rijdt gewoon te zwaar ligt; zeker voor een concourswagen met smalle bandjes. Die zakt namelijk meteen diep in het zand weg... Ik zou zeggen: maak gewoon eerst je kilometers op de weg; dat trekt veel lichter.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 05:48

Op het begin is het vaak ook een kwestie van evenwicht en nieuw spiergebruik. Ze trekken vaak net iets harder als nodig is om de druk te ontwijken. Komt vanzelf goed. Ik zou een liverpool 12 of 12,5 proberen.
Bontlover: je was in de hindernissen mooi vlot. Wat dat betreft zijn mijn shetten bijna lomp in de hindernissen. Ik herinner me nu dat ik je voornamelijk gehoord had op de wedstrijd (ja,ja,ja,ja,ja,ja,ja,ja,ja,ja,ja,ja :D)

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 09:07

morge

de kar is niet goed :( kleuren kloppen niet. Leer is zelfde kleur als ik nu heb dat lichte en moest heel donker tegen zwart aan worden. kleur groen is volgens mij te licht en de platen moesten groen met grijze bies maar zijn nu grijs met groene bies. Dus strax jac maar bellen dat hij niet goed is grr!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:07

oei das balen !!!! Wou je de leerkleur net als die van mij ??

Hoe weet je de kleuren nu al dan ???

@boeflover ik denk idd dat de bak te zwaar is. Ik gebruik de bak alleen maar om zijn achterbenen te trainen dus zomaar 3 rondjes erdoor stappen. Als je bitjes wil passen ik heb een B-stang in 10,5 en 11,5 en liverpool ook in die maten.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:11

heeeeeeee dat is balen zeg!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:12

Afbeelding
Dit is die van jou toch

Afbeelding
En dit is die van mij.

Zit niet veel verschil in. Ik denk idd dat donker leer mooier is ik moest hier even aan wennen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:13

doen het niet die plaatjes

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:14

bij mij wel ????

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:14

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:19

Maisie schreef:

kan de fotos inderdaad niet zien. vind de kar gewoon leleijk :o kleur leer is te licht vooral met dat lichte groen. Kleur leer moest ongeveer net als de jouwe zijn maar dan een tint lichter zoals hij ook een bronze wagen had maar deze staat niet op de site. En donkerder groen zodat het er sjiek uit zag maar dit vind ik niet mooi :n

maar eerst morgen even in het echt bekijken maar leer moet zoieso anders. Model is inderdaad niet veel anders dan die van jou hoor alleen is bij ons de zijkant dicht die boog boven het wiel i.v.m reclame tekst ;) en achterkant is dicht

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:56

@Sammykuh: dat is wel een hele domper dat de wagen niet goed is :(:)

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 10:59

Balen Sammykuh! :\ Waar had je hem besteld?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:05

Jasia schreef:
Balen Sammykuh! :\ Waar had je hem besteld?

Bij dekkers heb ik mijn eerste kar ook vandaag mijn ouders hebben hem daar ook vandaan hele goede dealer hoor maar denk dat ze in polen gewoon niet hebben opgelet of het niet snapte ofzo :?

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:14

@ sammykuh: dat is echt balen! :(:)
Kan je daar nog iets aan doen?

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:15

sander_lotte schreef:
@ sammykuh: dat is echt balen! :(:)
Kan je daar nog iets aan doen?

ja hoor gaat deze gewoon terug naar polen of komt een nieuwe heb niets betaald en niets getekend dus kan gewoon wachten tot hij goed is en dan pas kopen ;)

edit: je kunt bij deze dealer ook gewoon een kar bestellen en is hij niet naar zin dan bouw je een ander hij kan hem toch wel verkopen. Je hebt bij hem ook geen afneem plicht ookal is er een kar naar jou wensen gemaakt maar toch niet helemaal goed ben je niet verplicht hem te kopen dus dat is wel ideaal dat zie je niet vaak denk ik

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:25

ik ga eens mailen voor mijn bomen zou wel lekker zijn voor Gilze !!

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-09 11:29

Dat is idd wel fijn zeg! Verkoopt hij ook kar-onderdelen? :)