Dat is speciaal om elkaar in deze heftige tijd weer te ontmoeten. Ff lekker uitwaaien
happytime
Geplaatst: 30-03-14 19:06
gem: dat is altijd jammer dat je iedereen weer ziet op zo'n gelegenheid en nooit zomaar spontaan vhu:achter hero paul en janouk ZZ zien worden.... en sun heeft haar eerste puntje binnen in de L dressuur (178 en 184) en....1 in de eerste vaardigheid voor het echie,hadden er meer kunnen zijn als ik niet zo knetterhard ging,tja sun vind dit lollig en ik stiekum ook dus ipv 1 parcours en maar een 2de gereden.....oeps het is best lollig!
@Gem dat is inderdaad wel een speciale gebeurtenis. @HT Gefeliciteerd met je eerste puntje! Helemaal de smaak te pakken met de vaardigheid Daar gaan de puntjes ook wel binnenstromen.
Biancacoo
Geplaatst: 30-03-14 19:52
Ht, winstpunt, gefeliciteerd !
lanouska
Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-14 12:58
goedemiddag
wat een stilte hier....
@ marjola druk aan het werk dus minder tijd voor bokt. maar met auto wel meer tijd voor de paarden @ vhu neemt volgende x olie mee voor ontspanning en heeft ook al een konten foto van hero. leuk dat ie het zo goed op pakt. @ bianca huis onder voorbehoud verkocht.. super hoor nu opzoek naar iets anders.. willen jullie in de buurt blijven of een hele andere kant op?? @ janouk heeft het gezellig druk in huis met lammeren. en HRB dubbel ZZ gefeliciteerd. @ ava heeft pony's te klein voor de springschoenen @ tine had druk weekend.. stond een leuk parcour. heeft met allebei goed gereden. thabor weg. patrick ook nog goed gereden.. @ rianne raakt baan kwijt en daardoor liz te koop @ ht op wedstrijd geweest mooi weer een puntje erbij in de dressuur en stiekem vinden jullie vaardigheid allebei heel erg leuk.
ik heb deze week weer een paar drukke maar leuke dagen gehad. woensdag hadden we een lentefair bij de school waar H les geeft in oosterhesselen voor het goeie doel.. dus rondjes rijden met het 4 span, bezoekers konden een kaartje kopen en dan mee met het 4 span. s'avonds jury bijscholing voor rijden.. door de nacht naar de vrachtwagen.. vind ik een erg mooie foto.
zaterdag eerst naar onstwedde geweest om een vriendin te filmen en van daaruit door gereden naar coevorden vrachtwagen opgeruimd en ingepakt met alle spullen en nog even 4 span gereden en toen naar ermelo voor het verkennen en zondag de marathon in ermelo gehad.
foto's van de marathon van ermelo.
claud01
Geplaatst: 31-03-14 12:58
Hallo
Ik sluit me even aan bij de samenvattingen van Marjola en Gem.
Zag wel weer een aantal foto's voorbij komen onder andere van het parcours van Tine, een kontenfoto van Hero en de eerste pony van Marjola. Leuk hoor!
Gem, heftige plechtigheid met een bijzondere wending. Dat is dan wel weer leuk dat je een oude schoolvriendin weer hebt "teruggevonden".
Biancacoo ook al wat kilo's kwijt en een lekkere taart gebakken. Ach, soms moet dat gewoon even!
HT, Sun haar eerste puntje binnen voor de L dressuur. Gefeliciteerd! Vaardigheid ging iets te hard
Hier ook een heerlijk weekend gehad. Zaterdag hele gezellige dag gehad met familie en vrienden. En gisteren een nieuwe route met Bubbles gedaan. We zijn ruim 2 uur onderweg geweest en ongeveer 10,5 KM afgelegd. Hele mooie paden gevonden dus dat gaan we zeker vaker doen.
Biancacoo
Geplaatst: 31-03-14 17:16
rustig hier idd.. zwaai even snel voorbij.. Lanouska, mooie foto's van het 4-span ! claud een mooie rit gemaakt, goed bezig.
Ik heb net onder voorbehoud van goedkeuring een paard gekocht...... Aaaaaaahhhhhhh
VanHuisUit
Geplaatst: 31-03-14 17:24
Hier ook niets, sluit me aan bij wat er is gezegd, druk programma Lanoeska, leuk! En Claud leuke ritjes met de poown, heerlijk he. En HT een winstpuntenvreter, gaaaaaf! En zo brengt iets vreselijks toch ook nog iets moois Gem Ben zelf aan het werk geweest, pony's hebben lekker in de wei gestaan, heerlijk zonder dekens, nu eten aan het voorbereiden
Hero heeft nog totaal geen last van muggen of kriebels. Hoop echt dat zijn 'kriebeligheid' en 'korstjes-gedoe' kwam doordat hij moddervet was.
Die drie dagen vooral binnen en weinig beweging als ik in Nijmegen ben zijn funest voor mijn rug. Ben nu al bijna 3 dagen bezig de pijn kwijt te raken, vanmiddag vroeg naar huis gegaan om thuis verder te werken omdat ik het niet mee uithield kan me dan niet meer concentreren zo'n pijn... Is ook een van de redenen dat ik Ollie de volgende keer meeneem en dus op camping ipv hotel. Hoop dat het helpt.
janouk
Geplaatst: 31-03-14 17:58
Ipsilonka schreef:
Ik heb net onder voorbehoud van goedkeuring een paard gekocht...... Aaaaaaahhhhhhh
Haha wat verrassend. Dat was gisteren al duidelijk. Welkom Det 2.0
VanHuisUit
Geplaatst: 31-03-14 18:07
Ahhhhhh wat leuk. Wanneer wordt hij/zij gekeurd? Jeetje wat spannend Ips!
Nee hoor ze heeft ikke niet gekocht. Hij had ff ouder moeten zijn denk ik. Maar deze is ook leuk.
Gem
Geplaatst: 31-03-14 18:56
Ips is bij Baudy geweest ! Leuk hoor!
VanHuisUit
Geplaatst: 31-03-14 19:07
Ikke had toch zoveel wit? Vandaar dat ik dat dacht, of Iantha die was toch ook vos? Of is Iantha al weg. Hou het niet zo goed bij jullie paardenstapel (jullie hebben er ook zoveel ).
Maar dus geen I'tje.
Biancacoo
Geplaatst: 31-03-14 19:11
Ips, duimen voor goed keuring !! Super leuk !
Vhu, ik herken je rug klachten helemaal...enorm kl@ten dat je er nu weer zo'n last van hebt...ik hoop dat je er snel weer minder last van hebt.
Zo....man thuis, die heeft humeur zeg...da's nie aardig...
Nee hoor ips is niet bij mij geweest. Ikke is pas 1 jaar dat is nog een lange weg. We zijn een opfok plekje voor de zomer aan het zoeken voor hem. Thuis tussen de merries is niks.
Iantha blijft wel gewoon thuis. De mama van Iantha staat weer langszaam op springen. Is 8 april uitgerekend maar ik denk dat ze dat niet haalt. Heeft al een goed uier. Afwachten maar weer.
@Lanouska mooie foto's! Ermelo zal vast heel leerzaam zijn geweest voor jullie @Ips heb je een foto/naam/meer info (kleur, merrie/ruin etc.). Ben maar een klein beetje nieuwsgierig hoor! @VHU last van je rug, balen. Zijn de tafels en stoelen wel helemaal goed afgesteld? Net iets anders zitten kan alweer een stukje schelen. @baudy bijna een veulen op stal. Spannend! Hoeveel krijgen jullie er dit jaar? Hopelijk dit keer een mooie bevalling.
Hier weinig nieuws. Behalve dat Sam ontzettend geniet van de wei. Gister konden ze voor het eerst weer naar buiten het gras in. Je ziet overal witte plekken, omdat die sneeuwtijger dol is op rollen en er komt nog steeds een bak haar vanaf
VanHuisUit
Geplaatst: 31-03-14 20:16
Lekker he zo op de wei
Op mijn werk heb ik een eigen stoel/tafel die ik als er per ongeluk iemand anders aan gaat zitten (we hebben in principe flexplekken) weer helemaal pas kan maken. Maar op de universiteit zit je op van die collegestoelen waar je niets aan kunt verstellen en je zit gewoon veel meer. En dan in het hotel doe je ook niets meer / was geen goede stoel beschikbaar. Wandel dan wel van uni naar hotel (is zo'n 4 km) maar dat is niet genoeg. Op mijn werk loop ik best heel veel, allemaal stukjes de hele dag door, dan heb ik het goed in de hand. Als het weer een keer misgaat is het enige wat helpt veel beweging, oefeningen doen, op goede stoel in goede houding zitten, veel bewegen, oefeningen doen etc totdat het weer wegtrekt. Pijnstillers helpen ook vrijwel niets.
@VHU als docent heb je inderdaad een "staand" beroep (of in ieder geval meer dan zo'n kantoormuts als ik ik loop alleen naar meetings en om drinken te halen ). Vervelend van de collegebanken. Ik dacht/hoopte dat je meer in werkgroep achtige vorm aan de slag was, dus in kleinere ruimtes en je "eigen plekje". Wel heftig dat je helemaal in een hotel moet zitten voor je studie. Jammer dat het dan toch net te ver weg is van huis. Hopelijk biedt Ollie je binnenkort wat meer afleiding.
Het is inderdaad een feestje om ze weer in de wei te zien huppelen. Ieder jaar vind ik dat het ultieme voorjaarsgevoel als ze weer de wei op kunnen. Hopelijk valt er niet al te veel regen dit jaar en kunnen ze lekker lang lopen (dat blijft het nadeel van klei).
Foto's komen later als ze hier staat. Op mp staan wel foto's, afstamming is Vaandrager x Gaston. Ikke was echt super op de foto's. Maar een jong ding kan hier niet fatsoenlijk opgroeien vind ik. Pablo kan echt geen springende beesten om hem heen hebben. En Det en ruinen die pas gecastreerd zijn pfffff dat is niks, hengstigheid ten top dan. Ze is net 4 en pas beleerd voor de wagen. Langs de weg echt super verkeersmak. Licht in de hand en verder nog gewoon erg lelijk en jong hihi.
Hier alweer een dag met klappende koppijn (ik ben echt de tel kwijt hoe lang dit nu al duurt), maar ja, we moeten gewoon door he? Net de finale van de minimarathon achter de rug, maar komend weekend weer een wedstrijd door ons georganiseerd (finale van onze indoor mencompetitie), dus nu druk bezig met protocollen printen. Dat duurt even als je 88 starts hebt in de dressuur en 40 in de vaardigheid. Het wordt weer een lange dag, van half 9 tot ongeveer 7 uur. Maar we hebben weer prachtige prijzen kunnen regelen en 40 starts in de vaardigheid, dat is toch echt helemaal geweldig. Heb nu nog iemand op de wachtlijst (boven de 40 starts heb je nl 2e jury nodig).
Vandaag de paarden voor de 2e dag even van het echte gras laten snoepen (in de winterwei is wel iets groenigs boven de grond, maar om dat al gras te noemen ......). Nu ben ik dus lekker druk, want ik doe steeds een half uur per dag langer op de zomerwei. Gisteren dus een half uurtje, vandaag 1 uur, enz. Rembrand mist Thabor behoorlijk. Staat steeds in de hoek van de wei waar hij uitzicht heeft op onze oprit.
Vanmorgen wel super fijn gelest met hem. Veel bezig geweest met de contragalop en aanspringen in verzamelde galop vanuit stap en ook weer terug vanuit galop naar stap. Wat een heerlijk paard heb ik toch. Vanmiddag heeft zoonlief weer dressuurles gehad en die gaat ook met sprongen vooruit.
Nou, ik ga weer snel verder hier. Hopelijk morgen nog even de kur oefenen, want de laatste keer ging het voor geen meter, ik kwam echt helemaal niet uit op de muziek. Vandaag al wel de cd's gebrand.