[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PippaLuca

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:46

Aha! :P Aardige mensen hoor. :D

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:47

Ja vind ik ook!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:51

leuk zo met zn 2en thijs !!!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 22:56

Biancacoo-cavaliermenwagens is mijn clubgenootje en ben zeer tevrede over zijn werk
De wagen lijkt een beetje op een spider dorian van fahrsporthaus schairer maar dan op luchtbanden
Mooie pony thijs en luca is ook een mooie naam,hoewel luuk makkelijker roept

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:31

Op tel dus kan geen foto zien.

Net één berichtje gehad dat ze v voor de wagen hebben gehad. Zijn gelijk naar buiten geweest midden in het verkeer. Hij vond het spannend maar deed het super. in de groep doet hij het ook super. erg blij dat te horen, goede keus geweest

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 23:46

Goed nieuws over vaele,fijn dat hij zo goed terecht is gekomen

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 01:13

Klinkt goed, Tallechie!! Altijd fijn als je weet dat je beestje goed terecht is gekomen!

Hier vanavond dressuur gehad, ging wel oke. Henkie was onrustig met z'n hoofd. Toch nog 181 punten.

Nu lekker slapen. :O

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 07:43

Ht, ik vind het wel mooie wagens van cavalier, maar ken iemand die er niet blij mee is...echt problemen, maar er zijn wel 2 mensen bij betrokken, waar 2 vechten hebben ook 2 schuld.
Wat voor hoogte krijgt je wagen ongeveer, ik ben erg benieuwd !

Thijs,die passen mooi bij elkaar zeg, mooie foto !

Honden doen het samen weer goed, geen ruzie oid,...maar wel duidelijk gezien dat de pup heel erg probeerd om hoger op in rang te komen. Ze is nu ruim 5 maanden, en de andere 10 maanden, daar wil ze boven komen, wellicht is dat afgestraft

Ik heb gisterenavond nog wel bijgelezen.....nu op telefoon wat lastig bijlezen en posten,
Fijne dag iedereen !

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:41

Goedemorgen

HIer weer vreselijke hoofdpijn -O- En moet vandaag heel veel klusjes doen ter voorbereiding van onze vakantie. Wil de boel wel goed achterlaten voor mijn ouders. Moet nog een kuilbaal naar beneden zien te krijgen. Ze staan hier gestapeld op de deel. Maar door gebinten kan ik er met de traktor niet bij. Maar ja, een baal van 500 kg krijg ik ook niet zo maar van de onderste afgeduwd. Eens even goed over gaan nadenken. Dan moet de baal nog helemaal uit elkaar gehaald worden, om broei te voorkomen. Ik ga maar beginnen met uitmesten denk ik. Is wel weer erg koud buiten gevoelswaarde -10 door de wind. :brr:

Bianca: puberende honden, altijd fijn }:0 Ik heb juist overal goede ervaringen gelezen van de Cavalier. Wel heel slechte ervaringen van Poland Carriages. Maar goed, je moet maar net iemand kennen die pech heeft en dan krijg je een heel ander beeld natuurlijk
HT: ik heb voor pony een Cavalier Pinto en ben erg tevreden.
Thijs: leuk stel zeg.
Poeltje: toch weer een wp
Tallechie: wat een goed nieuws van Veale. Die is daar echt goed terecht gekomen.
Rhine: hoe los jij dan dressuurmatige problemen op, als je zonder zweep rijdt? Ik heb hem echt nodig bij stelling en buiging en dat soort dingen.
Aks: hoe gaat het met de stress?
Ollie: is je bak al weer bruikbaar

Nu moet ik echt aan de slag, anders krijg ik mijn enorme lijst niet op tijd klaar.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:54

:wave: Goedemorgen!

Tine wat vervelend dat je weer hoofdpijn hebt... hopelijk brengt de vakantie daar verandering in!
Biancacoo zijn ook wel lastige leeftijden zo samen, 5 en 10 maanden, hopen dat de schade hiermee beperkt blijft.
Poeltje gefeliciteerd met je winstpunt!
Thijs was een super stel!
Tallechie fijn bericht van Veale!
Rhine ik mende ook altijd zonder zweep, 2 redenen. Ik kan de zweep zelf niet lang vasthouden en Gwin is erg gevoelig op de zweep, zelfs zachtjes aanraken vindt ze al teveel. Maar daar moet ze wel aan gaan wennen zodra we weer mogen mennen, we waren al bezig met haar eraan te laten wennen tot ze de blessure kreeg.

Zo, postbussen weer gevuld op de zaak en boodschappen zijn binnen. Zit nu lekker aan een bakkie koffie en een haverzemelen pannenkoek. De weegschaal gaf vanochtend weer een kilo minder aan! Vanmiddag ga ik plasma doneren, hopen dat het niet teveel sneeuwt want moet naar Amersfoort daarvoor. Zo eerst naar stal.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 09:55

Mogge,

@Tine :(:) , onze bak is nog niet bruikbaar -O-, gisteren wel een rondje buiten gereden maar niet kunnen oefenen..... :+
@HT, gaaf dat je een wagen 'op maat' krijgt *\o/*
@Thijs, gaaf span Pipa en Luca :j
@Tallechie, super dat het goed gaat met Vaele :D
@Rhine, ik rij met zweep niet om hem te slaan maar om 'been' hulpen mee te geven ;)
@Biancacoo, super dat het weer beter met de hondjes gaat _/-\o_
@Frensie, super weer een kilo er af *\o/*

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:05

Ik rij heel af en toe met zweep en hoe ik het ga doen op wedstrijd dressuur en vaardigheden weet ik nog niet maar ik rij op de stem en heb best een heel makkelijke pony :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:16

Ollie..het vriest hier vandaag ook nog behoorlijk dus je bak zal vandaag ook nog wel hard blijven..
wel fijn dat je een rondje buiten hebt kunnen doen !
Brutus gebit gaat dus goed ?

Tine..dat zal niet mee vallen zo'n baal naar benenden te krijgen..
ik heb van die rechthoekige pakken van maar 150 kg..die krijg ik al niet van zijn plek..
balen is dat, misschien kun je met wat hulp zo'n baal naar beneden krijgen ?

Frensie, wat knap dat je zo afvalt !! _/-\o_ supergoed bezig dus !!

Aks...ben je d'r nog ?? hoe is het met je ?? Y;(

Ik was met de step trainen met de hondjes..ging wel goed, ze gaan alleen met die harde ondergrond zo hard...dat ik natuurlijk gevallen ben...tja...sprinthonden zijn geen tourhondjes....maar het was wel even genieten in het bos..
nu moet ik aan de slag met het huishouden.
ik heb de pup's wondjes net schoon gemaakt, en het ziet er goed uit, een korst is eraf en het ziet er rustig uit, dus dat geeft hoop ! :j

Fijne dag allemaal..owh.ja...valentijnsdag..

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:46

Bianca: lekker getraind met de honden. Nu ik weer heb gelezen over hoe oud ze zijn, verbaas ik me toch wel dat ze al zo aan het werk kunnen. Ik heb altijd de leeftijd van ruim een jaar aangehouden voor ik echt ging werken met de honden. Ze moesten eerst uitgegroeid zijn. Maar goed, ik vertrouw er helemaal op dat jij weet wat je doet :j Fijn dat de wonden er goed uitzien.
Rhine: mijn paarden zijn ook allemaal heel goed op de stem hulpen en zijn makkelijk, maar om ze dressuurmatig goed te laten lopen heb je imo toch echt meer nodig. Omdat je geen beenhulpen kunt geven, geef je zweephulpen. En dat is heel vaak alleen maar even aanleggen. Keertwendingen bijvoorbeeld worden gewoon netter als je af en toe even de zweep erbij legt. Ook verzamelde gangen heb je af en toe zweep nodig, om net even meer actie van achterbeen te kunnen krijgen. Maar goed, misschien doe ik het wel verkeerd :o
Frensie: mag ik jouw weegschaal? Die van mij geeft steeds heel rare dingen aan :+ .

Voor de kuilbaal, ben ik op ladder gaan staan, eerst het plastic en netje eraf gesneden en toen, vanaf de grond, steeds rondom plakken eraf gehaald. Omdat ik zo lang met een baal doe (ca 10 dagen) kan het niet op de baal blijven, dan gaat het broeien.
Heb ook alweer 1,5 krui mest weggehaald, wat een poepbeesten zijn het toch.

Nu eerst maar even slapen en dan straks nog verder met de kluslijst. En naar de fysio. Ik hoop echt dat ik straks weer iedere week mag komen, want dit gaat neit goed.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:48

@Biancacoo, met Brutus zijn gebit gaat het super :j Hij voelt goed aan _/-\o_ . Wel maak ik nog dagelijks zijn gebit schoon want het voer blijft nog wel in het behoorlijke gat zitten. En met onze ondeugende Hans gaat het ook goed... het is en blijft een heerlijke oliebol :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 11:59

@ Tine volgens mij traint Biancacoo alleen met Dakota en Eagle, die zijn ouder dan 1 jaar.
Je mag mijn weegschaal best hebben hoor :D

Begint een grijze lucht aan te komen hier...

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 12:20

Klopt.frensie, ik train met dakota en eagle die worden 2 jaar in juni, dus zijn begonnen met 15 maanden.
Aiya is 10 maanden en mag 1 x per week of in de 2 weken 2 of 3 km.mee lopen, maar de treklijn zit los, dus die rent voor spek en bonen, aiya gaat pas trainen als ze16 maanden is. Tchica mag pas meetrainen na september 2013, en wedstrijden als ze 15 maanden is, dat is december 2013.
Dus ook hier begint de training pas na 1 jaar.

Ollie hans de oliebol,....haha, fijn dat brutus het goed doet, ik vind het bijzonder dat hij zijn mond laat spoelen, super .

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:23

@vhu wil natuurlijk wel ff zien die nieuwe blauwe leidsels.......

Niemand moet zich aangevallen voelen over een discussie,als dat wel is moet je dat zeggen en uitpraten.Woorden komen inderdaad niet altijd goed over.
Ieder heeft zo zijn eigen ding.Die kleine welshjes zijn natuurlijk enorm geschikt voor het indoor werk en kunnen dat ook goed.Maar de één gaat daar inderdaad heel anders mee om dan de ander.Sommige zien er ook geen gevaar in. Ik vind het met een groter paard wat anders,die kan je makkelijker aan gort rijden dan een pony.Die zijn toch wat flexibeler( uitzonderingen zijn er natuurlijk).
Als snuit inderdaad 3 jaar lang indoors heeft gelopen zal hij altijd moeite houden om ontspannen een dressuurproef te lopen.Maar ja wie zegt dat hij dat daarvoor al niet moeilijk vond.Daar kan je dus eigenlijk niks mee. Gewoon stug dooroefenen is de enige optie.En dan zie je vanzelf of dat wat wordt of niet.

Ik vind dat één ieder voor zichzelf moet bepalen wat het beste voor zijn of haar paard is en tuurlijk mag je gestuurd worden maar uiteindelijk is het jouw ding.

Ik rijd altijd met zweep.Ten eerste is het verplicht op de wedstrijd dus dan kan je er maar beter altijd mee rijden dan wen je eraan en ik heb hem ook nodig voor hulpen.

Voor de rest weet ik niet meer,ik vergeet altijd weer zoveel als ik het doorlees.

Alleen die zon in aruba of waar het ook was die onthou ik nog steeds................

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 13:53

Afbeelding

Nogmaals; mijn reactie gisteren was niet zo bedoeld als dat hij is opgevat.

Zand erover? Y;( Of.. in dit geval sneeuw.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:01

nog geen sneeuw hier,hoop dat dat zo blijft.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 14:04

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:45

Aks wil wel sneeuw erover, haha....

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 16:57

Biancacoo schreef:
Aks wil wel sneeuw erover, haha....

:')
Nou.. ik krijg niet wat ik wil. Hier ijzelt het gruwelijk! :\ vandaag wel lekker met Lacuna op stap geweest :)

Wbt die reactie, ik vond het heel onprettig zo van ''je hebt het er zelf naar gemaakt want nu gaat het wel goed''.. En dat terwijl 't nu heel anders gaat. En dan denk ik tja, zoiets valt over mijn reacties en dingen met dids ook wel te zeggen, brr..

Maargoed, verder gaat het met mij prima hoor, voet verbrand (chemisch verbrand..) en m'n vakantie bijna om zonder dat ik ervan heb kunnen genieten..
Dids net als troost maar een touwhalster besteld :') _O-

En dan dit weer...

Ik zag wel dubbel op een foto van Thijs! :oo ;) gaaf stel :j

En ik duik weer achter m'n boekjes...

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 17:23

Fijne Valentijnsdag iedereen!

Biancacoo is vast blij met deze sneeuw! Gelukkig gaat het nu goed met de honden! Heeft ze nog veel last van de wonden?
Thijs, leuk stel heb je nu!
Tine, balen van je hoofdpijn! Beterschap! Nog veel te doen dus! Jij ging toch naar de zon?

Hier een hoop gedoe rondom stal. Vergeten te voeren, paddock op beton gemaakt met een paar draadjes en dan verbaasd zijn dat ze ontsnapt zijn. 1 paard is flink hoefbevangen geweest en die heeft tijdens het ontsnappen een tijd gras staan te eten. Bak is gesleept en was al heel modderig met als gevolg dat de bak (waar ze 24/7) instaan voor 3/4 een ijsbaan is. Toen zijn de paarden (2) in een box van 4 bij 4 gezet. 1 groot paard van 1.60 en Cas van 1.30. Allemaal zonder overleg of een berichtje.

Verder was de cv 3 dagen kapot met als gevolg dat het elke ochtend 12 graden in huis was...

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-13 18:17

Zo vatte jij het op, Aks, maar zo bedoelde ik het niet.
Zou wel de laatste zijn die zo zou oordelen, want ik ben zelf ook verre van perfect. :)

Sterkte met je voet, probeer nog maar te genieten van je vakantie!