[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Pikeur

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 17:50

Kan ik me hier ook melden? Ik ben beginnend 'menner' (pony wordt nu heeeel langzaamaan beleerd) en vind het leuk om mee te lezen met andere mensen welke ook mennen.
Heb wel gewoon dressuur gereden en alles met paarden, maar dit is nog een soort onbekend veld voor me :)

Ik heb een palomino welsh ponytje van 1.25 waar ik nu af en toe zomaar 5 minuutjes lange lijnen mee doe. Heb dit nu 3 keer gedaan. Zit nog nauwelijks een stuur op maar het begint te komen :)

Als hij 4 is wil ik er graag dressuurwedstrijden mee rijden. Dit kan toch gewoon, wel dressuur rijden en geen vaardigheid+marathon? En zijn er nog eisen welke gesteld worden aan de kleur van je wagentje? Wil graag een bruin met lichtcreme dressuurwagentje ipv zwart met wit ivm mijn bruine tuigje.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 18:15

Goeienavond!

Pikeur: welkom! En ja, je mag dressuur rijden zonder vaardigheid. Dat doe ik ook, hoewel afgelopen maandag voor de eerste keer (en wrs laatste keer) de vaardigheid erbij gepakt. Marathon (SGMW) is weer een andere discipline.

Ollie: wat een geweldige foto's van Bruut en Sim :) , en ja I <3 Dalfsen. En dank voor je compliment, ben benieuwd hoe ver ik met Ster kom in het wedstrijdcircuit.

Tine: mozeskrrriebel, wat ziet die pony eruit :(:) !

Aks lekker bezig geweest met Didds :j .

Ben ik een slechte moeder als ik zeg dat ik het heerlijk vind als de kinderen een week op scoutingkamp zijn? :o :o :o

Vandaag de laatste dag van de fietsdriedaagse gedaan. We hebben gekozen voor de 40 km (+ 2 x 6 aan- en afrijden naar huis). Prachtig weer gehad, route kon mooier (ik ken alle fietsroutes hier in de buurt, dus ben verwend) en nu moe maar voldaan thuis. Zometeen lekker frietjes bakken :9 :Y)

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:00

@Pikeur, welkom in het topic. Het antwoord is al door Gem gegeven :j
@Poeltje, gave avatar heb je en fijn dat het beter gaat... ik ga nu de 5e week in op vloeibaar voedsel en het is inderdaad best lastig :o en nog even en dan kun je weer lekker mennen :):)
@Aks, wat een heerlijke foto's weer van jullie... het plezier straalt van mijn beeldscherm af +:)+
@Biancacoo, voor jouw ook lekker weekend *\o/* kun je leuke dingen gaan doen met je knappe doggies :j
@Gem, stoer hoor 40 km fietsen :):)
Laatst bijgewerkt door Ollie1 op 04-05-12 19:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:02

Hey poeltje, fijn dat het met je kaak zo goed gaat, super ! en wat een leuke henkieavatar !
Aks heeeeerlijk die rijfoto's ! lekker relaxed zo'n zadel he ?! is even wennen maar dan wil je nooit meer wat anders ! wolletje ziet er geweldig uit !
Gem....slechte moeder ?? neeeej....ik ben ook blij als die kanjer van ons s'avonds lekker op bed ligt en de volgende ochtend weer vrolijk wakker word...
Petje af dat je meedoet aan de fietsvierdaagse...40 km...grote griebels...ik ben zo gelukkig als ik na 10 km al weer thuis ben.... :o respect voor jou hoor !! _/-\o_
Logeren oid heb ik nog nooit laten doen..da's pas een slechte mam's die overbezorgd is...hahaha...

Maar jongens...weet iemand hoe het met Tallechie gaat ?? begin me zo langzamerhand toch wat zorgen om haar te maken ??
Pikeur..welkom, leuk een welshje...

Jeah lekker weekeinde idd....dankje Ollie !
hier nog e.e.a. bedenken qua financiën......want ook hier valt e.e.a natuurlijk mega tegen, nu heb ik niets meer nodig, ben voor de eerste jaren voorzien, maar toch...
Melody lijkt echt best goed te gaan, misschien dat ze nog wel iets van recreatieve rijpony kan worden ofzo..stiekeme hoop heb ik dan wel, wie weet !!

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:05

:o om de rijfotos :D

40 km fietsen, bleh! :oo Ik was het na 22 km vandaag alweer beu hoor... Maar ik heb er minder dan 1,5 uur over gedaan. JIj hopelijk wel op je gemak gedaan :P

:wave: naar pikeur! :)

Trek net de doos open met de deken enzo.. Zit er een gratis vliegenkap van Rambo bij. Hartstikke gaaf natuurlijk. Maar volgens mij is ie gemaakt op een olifant := Hoop stiekem toch wel dat ie past, zou wel goed uitkomen!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:14

@pikeur, welkom hier.
@biancacoo wat een fijn nieuws dat het goed gaat met Melody. Dat zou top zijn.
@ de rest allemaal een fijn relaxed weekend.

Hier een spannend weekend. Tenminste dat maak ik er zelf van. :o
Morgen wedstrijd en we hopen ons laatste puntje in het Z te halen, zodat Her Royal Badness ZZ dressuur startgerechtigd zal zijn. Wie had dat ooit gedacht van die blonde dikke mafkees. In het begin hoorde ik vaak: "wanneer koop je nu eens een ECHT paard". Raar maar dat hoor ik eigenlijk nooit meer :D
Nu maar hopen dat de jury onze prestatie morgen zo waardeert dat ze ons waarderen met een winstpunt. DUIM DUIM DUIM

Pony vandaag fijn gewerkt aan de hand. Keertwendingen om de achterhand geoefend. De schouderbinnenwaarts gaat nu zo gemakkelijk. En de travers begint nu ook vorm te krijgen.
Janouk ziet er prachtig uit. Mooi strak velletje, manen en staart schoon. Koets en tuig schoon.

Dus wij zijn er klaar voor........................................Morgen horen jullie het als eerste.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:21

@Janouk: dat is ook spannend! Volgens mij zijn jullie er helemaal klaar voor!

@Pikeur: welkom! Ben benieuwd naar een foto van je pony!

@Poeltje: die avatar <3 . Gelukkig gaat het al wat beter met je!

@Biancao: dat zou super zijn, ook leuk voor je zoontje om te rijden op Melody, of?

@Tine: jij lekker vroeg; ik lekker laat met koken :o .

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:30

Ollie1 schreef:
janouk schreef:
Die Ollie, ze verkoopt een pony, maar heeft er meteen een prachtig vakantieplekje bij. Zo te zien vond ook Brutus het geweldig. *\o/*

Gewoon erbij bedongen _O- was all-inclusive *\o/* ;)

@biancailona , heerlijke foto's zijn dat inderdaad :j <3

Haha maar Ollie "vergat"te melden dat we nu ook Brutus als wedstrijdpony erbij hebben... _/-\o_

Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 19:39

Pfff ben het echt he-le-maal zat... En ik ga een gebroken nacht krijgen want er moet vannacht nog een taxi rijden en morgenochtend vroeg ook weer 2... %) Dus ik ga om 23.30 uur gebeld worden, ergens rond 01.30 uur weer en om 05.45 uur en daarna weer om 07.00 uur... En mocht er iets misgaan, word ik nog vaker gebeld... Nog even doorbikkelen. (En stiekem af en toe om me heen kijken voor een 'echte' baan)

Heb vandaag wel bijgelezen, geen puf om te reageren.
Iemand vroeg hoe het met Tallechie gaan, toevallig laatst pb contact gehad en het gaat goed, maar ze is erg druk.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:07

@ARhythmical , 'bewust' vergeten noemen ze dat :o _O- ... dadelijk heb ik niets meer en ben ik verplicht om naar Dalfsen te verhuizen om te pony's te mogen zien/rijden :7
@Frensie, je bent een bikkel... je werkt écht veel en onregelmatig... kan me nog herinneren dat je een poosje geleden ook aan het revalideren was... kan me voorstellen dat dit ook niet écht goed is voor je lichaam :(:)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:09

Ollie1 schreef:
@ARhythmical , 'bewust' vergeten noemen ze dat :o _O- ... dadelijk heb ik niets meer en ben ik verplicht om naar Dalfsen te verhuizen om te pony's te mogen zien/rijden :7
@Frensie, je bent een bikkel... je werkt écht veel en onregelmatig... kan me nog herinneren dat je een poosje geleden ook aan het revalideren was... kan me voorstellen dat dit ook niet écht goed is voor je lichaam :(:)

:')

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:09

@Akshay: leuke foto's van je les met Didds!

@Frensie: pfff, dat lijkt me ook niks :(:)

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:19

Hallo Pikeur!

Janouk, veel succes en natuurlijk ook veel plezier morgen :D

Leuke foto's Akshay!

Gem, pfoe 40km fietsen toe maar!! Ik vind naar stal al ver... en dat is miss maar 10 minuten hahaha.

Ollie succes met je kaak :)

Vandaag lekker duinritje gemaakt, even galop training haha, moest nodig plassen en draven was vervelend voor mijn blaas :P

Dat ik Sil uit het land haalde was hij weer lekker bezig geweest:
Staat iets in het land waar hij waarsch langs is gerend, gelukkig alleen haar eraf en net niet door zn vlees.
Afbeelding
Afbeelding
Mist een groot stuk van zn voorpluk :P
Omdat ik het niet kon laten toch Sil even 2 minuten voor de nieuwe wagen gespannen :o
Strengen zijn te kort dus dit even opgelost met een halstertouw. (zo vast gemaakt dat het in 1x los is te trekken)
1 (of 2...) rem loopt aan, het is even aan kijken of dit geluid stopt naarmate we echt rijden of niet.
Sil komt nog een stuk dichter op de wagen te staan, gok dat er zo'n 60 a 70 cm af moet.
Afbeelding

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:21

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:37

@Jenkins: oeh, gelukkig niet "door".

@Pikeur: mooie pony <3 .

@Ollie: waar bestelde jij die fotoprints voor op taarten ook alweer?
Weet je verder nog een leuk adres voor uitstekers, paardjes/hoefijzers?
Geloof dat ik zelf maar wat taart ga pimpen voor de communie.
Heb niet genoeg tijd om veel te bakken, maar ik vind het wel leuk om iets zelf te doen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:45

Janouk veeel succes morgen, ik duim voor jullie !
AKs..mooie vliegenkap !
AR en Brutus als vliegende....mentopper, geweldige foto !
Pikeur, mooie pony hoor,
Frensie, veeeeel sterkte met je werk....gebroken nacht e.d....balen man !!
Jenkins mooie kar ! en balen dat hij zo'n streep heeft, gelukkig zijn huid nog heel !

Verder...zit ik er door heen.....ga plat..
fijn dat het met tallechie goed gaat !! *\o/*

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:52

@pikeur ; heb je deze pony pas gekocht? Zo ja, komt ze uit MiddenBeemster?

@ollie ben je daarom zo hard aan het afvallen? Omdat je eigenlijk zelf Brutus in de springring wil uitbrengen? :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 20:54

Ik sluit me even aan bij bovenstaande reacties. Ben zoooo moe.

Heb wel verkennen kunnen oefenen in Bronneger. Lanouska liep nog met ons mee bij de eerste 3 hindernissen. Altijd handig, zo'n ervaren iemand erbij!!

Nou ga ik even bankhangen.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-12 21:00

ik meld me ook weer even.

inderdaad vanmiddag even met tine opgelopen.

harry en ik hebben vanmiddag de hindernissen en vaardigheid al verkent, vaardigheid is een pittig parcour, we zullen wel met een aantal ballen er uit komen.

hindernissen liggen er mooi bij en hebben mooie lijnen uitgekozen zodat er ook nog wat gas gegeven kan worden. dus we zullen het wel zien zondag wat het geworden is.

ik ga ook bank hangen en top gear kijken en dan douchen en naar bed

ARhythmical

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:58

@ollie ben je daarom zo hard aan het afvallen? Omdat je eigenlijk zelf Brutus in de springring wil uitbrengen? :D[/quote]

_/-\o_ :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 21:58

@Pikeur welkom, top welshje heb je 8-)
@Janouk *\o/* zet 'm op
@Ollie :wow: Brutus in de springmodus en veel plezier morgen, morgen is zoonlief toch jarig?
@Tine wat vond je ervan, zo in de hindernissen?
@Gem waarom geen vaardigheid meer met Ster?

En las nog van alles maar weet het even niet meer Y;(

Maar even lekker dik boek gekocht, anders hou ik het niet uit := 'Het geluid van de nacht' kennen jullie het? van Maria Duenas, al dikke 100 pagina's gelezen heerlijk.

Vandaag naar film ' De piraten' geweest, was erg leuk. Met metro heen en terug want zitten gaat niet zo, gelukkig waren stoelen goed qua vorm en zat ik aan de kant dus kon af en toe gaan staan.

Mijn onderrug wordt nu langzamerhand geel en groen :+

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:03

Ollie1 schreef:
@Maisie, heel veel plezier in de efteling *\o/*
@Dennis, wat een super mooie wagen heb je :j
@Biancacoo, You go girl... nog een paar uurtjes en dan lekker weekend ;)
@Janouk, kan me voorstellen dat je even raar stond te kijken dat ze een kindje bij je af kwamen geven >;) en ik kan me ook voorstellen dat je die beelden van dat kindje nog even op je netvlies blijven hangen :(:)
@Bicci, nog even lekker genieten op de Veluwe... heeft Marike je nog de groeten van me gedaan ? :D
@Jenkins, super toch een diertje wat je je vertrouwen terug kan geven +:)+
@Tine, stoute Amerigo... alleen toch wel een goed tekenen dat hij zich weer beter in zijn velletje voelt :):)
@VHU, hoe is het nu met je ? Ben je al weer bij je kanjers op stal geweest ?
@Akshay, les ze vandaag :):)
@Gem, gave dressuurfoto's en wat is Ster knap voor de wagen <3 ... Is écht een toppertje !

Nu moet ik écht even in een hogere versnelling ~~}> om boodschapjes te gaan doen :7

uhmmm......nee ? :o?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:08

VHU: het ligt in de bedoeling dat ik samen met stalgenootje op wedstrijd ga. Haar Andalusiër past tevens voor mijn koets, dus we moeten al omspannen binnen de dressuur. Als we dan ook nog 2 x moeten omspannen voor de vaardigheid wordt dat teveel gedoe en te tijdrovend. Steeds pony of paard op en van de trailer, opnieuw optuigen (of met tuig op in de trailer laten staan?), lijkt me niet zo'n strak plan.
Ik denk dat het beter is om degene die het laatst in de dressuur start, ook de vaardigheid te laten doen. Ben ik dat, dan ik de vaardigheid. Is zij dat, dan zij de vaardigheid. (Ik heb er iig geen uren wachten voor over.)
Moet ik er eerlijkheidshalve bijzeggen dat ik het met een écht, gasgevend paard wel ff meer kicken vond als met een pony die graag mooi loopt te zijn ;) . (Maar op stal vonden ze dat flauwekul, zeggen ze dat Ster er gewoon nog aan moet wennen :o .)

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:13

heys, een nieuwe, ghallowtjes PI, (betere afkorting zonder de k erachter,hahahahah)

verders,
we zijn weer trg,
peerd verzorgd,
kikkerkar op zn plek trg na spoelbeurt met hoe druk,
aanhanger op zn plek,
trailer ook,aleen nog leeg scheppen en schoonscheuren morgen.

en nu...
even mee met alle samenvattingen en mn mandje in,
man wat ben ik moe!

morgen als lukt een verslagje met foto's :))

hier vast 1tje dan :)

edit;
als je goed kijkt zie je in de verte papa-koe al staan...pffff
wat een reus man...
en daar moesten wij dus langs.....zeg maar....

Afbeelding

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-12 22:39

gem ik doe altijd 2 pony's omspannen voor de dressuur en vaardigheid. Gaat prima hoor het is idd wel wat druk.

zag een mooie palomino voorbij komen.

Brutus kan ook lekker springen !!!