[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:39

Heerlijk Tallechie dat je lekker hebt geslapen. Nu die jaarrekening de deur uit en je hebt echt 'rust'.
Biancocoo spectaculair laatste traject van ritje :):) raar beest. Ik rij zelf altijd gewoon door als ze zoiets doen. Zie je ze echt zo denken van :? Doen ze nu dus ook niet meer, mochten ze het wel weer in hun hoofd halen wordt het gewoon strafexercitie ~~}> Maar jij had je zoontje mee natuurlijk, dan gaat dat wat lastiger.
Happytime sterkte met je kies :(:) jij liever dan ik :x
Die blauwe envelop moeten we ook nog doen, zo stom we krijgen geld terug maar er even voor zitten is nog niet gebeurd.

Ben al bij de pony's geweest en nu met Alwyn gedressuurd in de wei. Hij staat nu precies een jaar in het tuig grappig he. Hij liep super lekker. Is toch een knappe pony geworden al zeg ik het zelf :o

Over Storm slapen en Sun heftig, Snuit was in tweespan eerst ook heftiger dan Alwyn, laat ik het zo zeggen hij sleepte Alwyn zo'n beetje mee :+ Dat was na die stapoefeningen gewoon los in de strengen direct al veel beter. Nu zijn ze zo ongeveer in evenwicht. Alwyn zelfs af en toe meer aan het werk dan Snuit. Dus dat gaat echt wel goedkomen hoor :j

Vanmiddag nog lessen met Rizanta +:)+
Iedereen veel plezier vandaag :D

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 11:50

les-ze vanmiddag
happytime succes bij de kaakchirurg :)

Diddle is geent, dus hij is nu officieel wedstrijdklaar qua entingen :)
Veearts heeft ook zijn tanden gevoeld, is niet slecht ofzo, maar er mag wat gevijld worden, had alleen geen haast :) dus dat gaan we dan maar een keer laten doen ofzo he..
En, wat een verrassing, of ik 'm niet eens wat af zou laten vallen... := gelukkig gaan we daar vanaf morgen hard aan werken :D
Heb ook wormenkuren, dus gooi er morgen of overmorgen eentje in zijn giechel, dan issie ook ge-apk't :P

nu ga ik de was opruimen en ophangen, en een ontbijtje maken. En kip en groenten uit de vriezer halen voor vanavond. En m'n schoolmail eens kijken :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:05

VanHuisUit schreef:
Biancocoo spectaculair laatste traject van ritje :):) raar beest. Ik rij zelf altijd gewoon door als ze zoiets doen. Zie je ze echt zo denken van :? Doen ze nu dus ook niet meer, mochten ze het wel weer in hun hoofd halen wordt het gewoon strafexercitie ~~}> Maar jij had je zoontje mee natuurlijk, dan gaat dat wat lastiger.

Idd zoontje mee, dus werd wat lastig,die mag namelijk vanaf de brievenbus bij papa achterop staan en daar kijkt ie echt naar uit de hele rit !!!
Melody komt er soms mee weg bij me, dat ze aan kan draven, ik moet dat echt niet meer toestaan, en consequenter zijn, dus daar ben ik mee bezig, soms zit ik dan mezelf in de weg door een stukje angst vanwege een menongeluk van ruim 2 jaar geleden.

Als ik er over na ga denken, dan durf ik (om zoiets) dus nooit meer naar buiten met haar, maar ja.........ik denk er dus maar niet meer aan !!! Want de rest van de kilometers liep ze fantastisch !! en dat wil ik dan onthouden !!
Een ongeluk zit ik een klein hoekje, maar ben altijd erg blij als we weer lekker gereden hebben en thuis zijn. En kan in Melody alle vertrouwen van de wereld hebben gelukkig, dat kan !! dat heb ik alleen nog niet.

diddle; weer goedgekeurd voor de apk !!

Kies trekken,..........getsie, maar ja.......je zult je daarna wel een stuk beter voelen denk ik..succes :j

Zooo......Nog een half uurtje, dan mag ik zoontje weer van school halen, samen eten en hem weer naar school brengen, dan vanmiddag met mijn schapendoesje Happy even met een opvang-doesje wandelen in het bos, dan kunnen ze elkaar leren kennen voor als hij komt logeren.
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 14-03-11 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:05

Klinkt als nuttige zaken Naaltje ;)
Moet hier ook nog algemeen nuttig doen, stofzuigen, eten voorbereiden enzo.

@Biancocoo dat stappen komt vast nog wel goed. Snuit kon eerst nergens stappen, toen alleen op de heenweg, niet terugweg, toen ook op terugweg en nu zelfs in de wei. Zo lang heb je Melody nog niet toch? En kan me er alles bij voorstellen hoor als je een menongeluk hebt gehad dat je zoiets hebt van hellup, maar jullie zijn zo goed bezig. Met Snuit moet ik echt gewoon super consequent zijn, wat je zegt, geen drafjes toestaan als ze niet echt 100% van jou zijn. Dat hebben ze zo in de gaten ze zijn errrug slim (slimmer dan wij meestal :+ ) Heb er alle vertrouwen in :D

Nou hier dus ook een aan de gang met ANZ (algemeen nuttige zaken)

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:26

algemeen nuttige zaken _O- :))

Ik heb niet m'n dag vandaag... ramde net m'n wijsvinger tussen de deur, en zit net met een velletje van m'n handpalm tussen het wasrekje (en hing zo een minuut vast omdat ik niet loskwam :') )
doet stiekem wel wat auw _O-

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 12:34

Bianca kan ik me voorstellen. Gelukkig goed afgelopen,
Vhu ook druk met anz, grappige afkorting
naaltje heeft haar dag niet.

ik ben net al weer bij de fysio geweest.
en ben nu al weer moe. Straks maar even liggen en proberen vanmiddag aan de studie te gaan

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:16

sorry, even een ego-berichtje

Maar ik heb zo'n heerlijke ochtend gehad!!
Stond vanmorgen op met een pesthumeur, vriend en ik gisteren een beetje mot gehad en boos gaan slapen (stom, zouden we niet doen eigenlijk :o ) en daar vannacht slecht van geslapen.
Dus vanmorgen gauw ff de paarden doen, want ik moet straks nog naar de uni toe maar wilde eigenlijk ook nog ff wat met Sun doen. Die kwam in de shettenpaddock al niet naar me toe dus had er een hard hoofd in.
Maar niets was minder waar, eenmaal in de hand was Sun superlief en knuffelbaar, in het werk liep hij ontzettend lekker, deed SUPER zn best, ook met de oefeningen die hij nog moeilijk vind (en waar hij dan het liefst zo rap mogelijk onderuit loopt) bleef hij keurig aan de hulpen en je voelde hem gewoon echt meewerken, supergevoel! Daarbij bleek hij ook nog eens zo soepel en losjes te zijn als een elastiekje, dus 20 minuten later was mijn humeur alweer helemaal zonnig!

Toen kwam de stalhoudster naar me toe, lekker bakkie koffie? Haha, super natuurlijk! Meteen ff in de groep gegooid voor de weidegang, en hoe we dat gaan doen. We hebben nu 1 drachtige fries die in de stal/paddock gaat bevallen, 1 2-jarige friesse merrie die we daar eigenlijk liever niet bij willen hebben, 2 shettenjongens van mij die ik graag weer lekker op de wei wil hebben en 1 nog steeds wat te dikke shet-merrie die dus nog niet 24/7 buiten zou moeten lopen.
Hebben we het volgende geregeld: as zaterdag maken we waar nodig de heining van de wei in orde. Het ligt even aan de hoeveelheid werk, maar dan of zaterdag of de maandag erna gaan Sunshine, Storm en de 2-jarige fries naar de wei toe. Zoë blijft dan bij de drachtige merrie in de paddock tot ze bevallen is en merrie en veulen de wei ook op kunnen, kan zoë mooi nog wat afvallen. Als ik dan met de twee jongens tegelijk wat wil doen, kan ik Zoë een uurtje op de wei zetten zodat ze de 2-jarige gezelschap kan houden, dan staat de drachtige merrie wel ff alleen maar voor dat uurtje is dat voor haar helemaal geen probleem.
Al met al dus een heel geslaagde ochtend!

En nu ga ik rennen, moet nog douchen en dan gauw naar de uni toe anders ben ik nog te laat ook :Y)

Groetjes, lacuna

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:28

lekker lacuun :)
:(:) niet vergeten te duimen he! ;) ik ga zo mailen

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 13:33

Zo de hele boel weer bijgelezen.. wat een werk.. haha

Lacuna had een lekker dagje; fijn als alles gaat zoals je graag wilt he?
Naaltje kan beter in bed blijven en niet bewegen.. :+
VHU maakt zich nuttig.. :j

Paarden die niet willen stappen.. tja dat kunnen ze in sommige situaties volgens mij allemaal niet. Gelukkig valt Eef dan nog wel mee, maar als ze dr bui heeft.. }>

Buckje: Ben je nog steeds verbannen?

Zo ik ben kapot. Trailer is gestript. dakje wit geschilderd en alle spanten zijn zilver geschilderd. Het zinken onderstel is schoon en van verf ontdaan. Ziet er al een stuk beter uit. Nu nog zorgen dat ik hout besteld krijg. Helaas toch saai bruin want grijs wat ik wilde is niet te betalen... ;(

Fijne dag allemaal!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:33

tallechie :z *\o/* heerlijk een goede nachtrust

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:46

Lisanne_ schreef:
@ L_Rivaldo: Wat voor hoefschoenen heb je?

ik heb easyboots, maar er komt deze zomer een kleinere maat van cavallo mocht je moeilijk kunnen kiezen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 14:55

tallechie heeft fijn geslapen

Vhu zo gaat dat hier ook in het span grappig om dat bij een ander ook te lezen.

Naaltje haar paardje heeft weer een mooie glimlach.

masie netjes gedaan met je paardjes en leuke foto's.

Lacuna is eruit hoe de indeling word

eefielover is hard aan de slag geweest.

Ik wil heel graag mennen vanavond maar weet nu al dat ik daar dan geen puf meer voor heb.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:03

eefielover schreef:
Zo de hele boel weer bijgelezen.. wat een werk.. haha

Lacuna had een lekker dagje; fijn als alles gaat zoals je graag wilt he?
Naaltje kan beter in bed blijven en niet bewegen.. :+
VHU maakt zich nuttig.. :j

Paarden die niet willen stappen.. tja dat kunnen ze in sommige situaties volgens mij allemaal niet. Gelukkig valt Eef dan nog wel mee, maar als ze dr bui heeft.. }>

Buckje: Ben je nog steeds verbannen?

Zo ik ben kapot. Trailer is gestript. dakje wit geschilderd en alle spanten zijn zilver geschilderd. Het zinken onderstel is schoon en van verf ontdaan. Ziet er al een stuk beter uit. Nu nog zorgen dat ik hout besteld krijg. Helaas toch saai bruin want grijs wat ik wilde is niet te betalen... ;(

Fijne dag allemaal!

je hebt hier ook groen van is mis met wlowleuker. Zal de randen ook insmeren met componenten lijm dan kan het vocht er niet intrekken en heb je langer plezier van je trailer. Wij hebben de platen met tinner een paar keer behandelt(tussendoor schuren) en uiteindelijk blauw kunnen verven met een speciale verf is wel een rot klus.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:06

tallechie wel fijn dat je nu even goed geslapen hebt vannacht.

lacuna, ik ken dat, met ruzie gaan slapen en dan slecht slapen.
gelukkig is je humeur al stuk beter.

Naaltje, jij hebt dus een er-gaat-een-hoop-fout-dag?

Bianca, gelukkig is het allemaal goed gegaan.

vhu, veel plezier met je les!

Wat is ivy toch een heerlijke pony :+:
heb een stuk met haar gefietst en er kwam van achteren af een vrachtwagen.
M'n lieve meissie loopt gewoon verder, zonder te verblikken of te verblozen :D
heerlijk zo'n merrie die 99% bomproof is :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:30

Hoi hoi, ik ben weer bijgelezen (10 pagina's op een weekend)

VHU heeft een nieuwe tweewieler (Ziet er net uit)
Biancacoo heeft debuut alleen mennen achter de rug
IT was heel boos (ben eigenlijk wel benieuwd waarom)
Rivaldo is een stoere hengst en Tum gaat op zen kont zitten voor de kar
Roos krijgt een nieuwe carriere
Nouvel had een bom voor de kar
S_L heeft genoten van de Equitana show
Knappe Ferro aan de longe
Tallechie heeft hopelijk een baby in de achtbaan

Verkoopcontract: ik heb het al wel altijd gedaan (2 keer kopen, 1 kere verkopen) gewoon een kribbeltje met plaats, naam beide partijen, verkoopbedrag en datum. Beide partijen tekenen en elk een exemplaar. Is hier in België naar mijn weten heel normaal. systeem van keuringen, ken ik bij ons dan weer niet.

VHU: voor wanneer zoek je een tijdelijk adres voor Freddy? en is Freddy ruin of nog hengst? Ik heb op dit moment een grote weide, 2 kleine merries die het gras niet op krijgen. Maar t zal voor jou wel een heel eind zijn (Belgisch Limburg)

Mijn belevenis van het weekend: Afgelopen week is er druk in mijn toekomstig weitje gewerkt, en zaterdag moesten mijn man en ik helpen. Het gras was gezaaid, nu moest de boel nog gerolt worden (zo een hele zware rol). Omdat onze wei/tuin heuvelachtig is was het dus een vreselijke klus. We hebben met 2 man getrokken en 1 persoon geduwd en sturen. Ik voelde me echt een trekpaard in een 2 span. De "menner": links, links, rechts, vooruit, wachten. En wij maar luisteren, trekken en zweten. Geloof het of niet, maar ik heb gevloekt op mijn pony's en heb mij meermaals afgevraagd waarom ik daar stond te trekken en niet dat beest.
Ik had voor mezelf zelfs een soort van borsttuig gemaakt om makkelijker mee te kunnen trekken. Mijn man trok enkel met zijn armen, ik kon echt mijn hele gewicht in de strijd gooien.

Maar nu is de tuin/wei klaar (eerste fase toch). Laat het gras nu maar groeien.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 15:34

oef respect :oo
waarom heb je je paard niet laten trekken? :=

pff.. school doet weer eens vervelend... zuchttt...
ik ga zo maar vast groentes snijden en klaarleggen, hoef ik dat straks alleen nog maar in de pan te mikken :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:04

altijd handig toch als je voorgewerkt hebt voor het avond eten toch?

Willen jullie een foto spam???

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:06

ja, dan is alles lekker optijd klaar als het werkvolk terugkomt he :)
heb m'n was buiten hangen, maar de zon schijnt niet :') denk niet dat 't vlot droogt zo :P

fotospam is altijd leuk hoor :D
wilde er ook een maken vandaag, wilde Dids nieuwe wei controleren en laten zien, maar heb 't niet gedaan. Morgen :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:31

Rafiki

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ivy

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wobbe
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:34

rafiki wint :D
met z'n pluis-kapsel :D

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:43

Hahaha, Rafiki wint zeker !! *\o/* *\o/* wat een knapperd is dat zeg !!

Maar moet zeggen vind ivy en Wobbe wel een superspannetje !! gave paardjes heb je !!

Ga zo even de mest uit de stallen scheppen, en dan eten koken, en prutsen en de was doen, en van alles.
Vanavond vergadering van de Ouderraad op school, voor het eerst, dus ben erg benieuwd !! :')

Nog even over voer ?!! ik heb Melody nu op Cavallo staan, van Pavo gaat ze schuren als een gek, zonde van haar staart, dus dat doe ik niet meer.
Iemand hier ervaring met de producten van Cavallo ?

Naaltje :(:) zere vingers..

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 16:45

Biancacoo schreef:
Maar moet zeggen vind ivy en Wobbe wel een superspannetje !!

dat zegt iedereen :o
maar toch durf ik het met ivy niet meer aan.

als jullie intresse hebben dan quote ik hier wel even het verhaal uit mijn 'ongeluk' topic.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:27

Rafiki wordt groot :D hij is echt flink overbouwd!

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:30

@ YT hoe groot is rafke nu? Denzel is ook overbouwd.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-11 17:32

Rafiki is inderdaad overbouwd.
maar ik heb het idee dat het al meer aan het rechttrekken is.

Rhine, ik ga hem binnenkort eens opmeten.
mag ik vragen wat voor PB je van het weekend naar me toe had gestuurd? en verwijderd had voordat ik hem kon lezen.