[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:48

Ja huizenarts. Onze vloeren zijn aan het wegzakken, dus overal steeds meer schade. -O- Wilden de oorzaak weten. Die weten we nu, maar er is niets aan te doen, tenzij je een geldbos hebt. Waterschap aansprakelijk stellen is zinloos.

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:02

Oh, bah, wat een vreselijk rotnieuws.
Hoezo zinloos? Mogelijkheid tot zoeken medelotgenoten en samen?

De Navarra is gaaf!

Ik lig met mijn bedje voor de toekomstige veranda en kijk zo naar de les van Lotje met haar bijrijdster.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:14

Ava: wat lekker dat je zo toch kunt meekijken
Zinloos omdat het in verleden al veel vaker is geprobeerd maar nooit gelukt. Kost alleen maar veel tijd, geld en energie

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 12:30

Wat balen Tine.

Ava, met zon erbij? Dat is genieten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:06

Blijkbaar is het zo als de overheid / een overheidsinstantie een fout maakt dat een particulier dat never nooit niet kan claimen en omgekeerd ben je zwaar de sjaak als jij die overheid iets aan doet. Begrijp helemaal wat je bedoelt Tine, bij ons in de buurt zijn veel huizen die gebouwd zijn op palen. De gemeente is verantwoordelijk voor de waterstand. Doordat er een aantal jaar terug een enorme parkeergarage is gebouwd bij het Museumpark, is de waterstand een aantal jaar (het project duurde en duurde...) te laag geweest. Met als gevolg veel palen die paalrot hebben opgelopen. Daarbij is het riool dat er soms niet goed bijligt en dat voorzaakt ook een veranderende waterstand. Een aantal straten waar het echt de klauwen uitliep en waar het het 1e is geconstateerd hebben nog een soort van schadevergoeding gekregen. Maar na een straat of 5 of zoiets was de pot leeg. Nu bestaat die 'subsidie' want zo noemden ze die schadevergoeding niet meer. Ons huis heeft gelukkig nog een redelijke fundering, maar de wachttermijn is 15 jaar... dan moeten we het opnieuw testen en als het dan niet goed is ben je zwaar aan de beurt vwb herstelwerkzaamheden. Bij aankoop van dit huis hebben we het huis erop laten testen (we hadden als voorwaarde opgenomen dat de fundering de klassering 'goed' moest krijgen) en de kosten van de mogelijke herstelwerkzaamheden zijn uiteindelijk van het aankoopbedrag afgetrokken, dit is een heel proces geweest vandaar dat die aankoop zo lang duurde (oa waren nog meer issues).
Dat gedoe van funderingen speelt in veel steden overigens (Amsterdam, maar ook Gouda, Dordrecht etc).

Vloeren die wegzakken .... wat een drama... zou het wel gaan monitoren elk jaar en toch elk jaar een brief met bevindingen en ook het rapport van deze huizendokter opsturen met verzoek om schadevergoeding of wat dan ook aan Waterschap en aan Provincie. You never know. Als je er niets van verwacht kan het alleen maar meevallen. En als er wel ooit een potje komt sta je vooraan, plus dat je het dan kunt aantonen.

Nou weer heerlijk gereden, nu direct in de bak, geen probleem :) sorry erg eentonig maar gelukkig zeer positief verhaal. Nu ook (klein :o ) stukje op de weg uitgestapt zooooooo trots op haar en mezelf :D ze vond het heel eng, liep op eieren zeg maar, heel voorzichtig maar echt heel braaf. Heb haar uiteraard de hemel ingeprezen.

Ber sprong bij het verzorgen bijna op me zo schrok ze twee keer, waar van dus geen idee. Heb topic geopend over haar probleem en al wel heel veel tips gekregen waar ik hopelijk wat mee kan ook in gesprek met DA.

Hier maar suffig oud auto'tje die 1.5 paards trailer kan trekken maar dan houdt het wel op :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 13:36

*\%/* net gehoord dat ik kan deelnemen aan de instructeurs opleiding Free Style van Emiel Voest *\%/* die wordt dit jaar voor het eerst ook gegeven in Langeraar, eindelijk beetje dicht bij huis. En daar werken ze met paarden van de locatie, dus hoef zelf geen paard mee te nemen. En het is op een donderdag en dat kan ivm B&B en de trainingen die ik zelf geef.
Zo blij! Ik wilde dit al zo ontzettend lang (eigenlijk al vanaf dat ik ooit way back when, denk wel 15 jaar terug? cursussen bij hem had gedaan, toen was hij nog helemaal niet zo bekend als nu maar vond dat toen zo mooi) alleen was het altijd onmogelijk omdat het zo ver weg was en dan ook nog met het vervoer van je paard etc. Maar nu kan het dus wel.
Bedoeling is de 2 jarige opleiding te doen of na een jaar te switchen naar revalidatietrainer, dat lijkt me namelijk ook heel gaaf.

:D *\o/* *\%/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 14:21

Echt rot, Tine...

Wat ontzettend leuk, Vhu! Super!

Idd zonnetje en wind; heerlijk buitengebied; vind dat ook altijd zo lekker in de HotTub.
Kan helaas al een paar dagen vrijwel niet zitten, anders was ik rondje langs de rivier geweest met bijrijdster, maar dus helaas nog een ligdag.

Zag net mensen de jonkies van de buren bekijken; zijn de inmiddels 3 jarigen die in de wei naast ons huis staan; ben benieuwd; eentje is zo leuk; hoop op een leuk thuis, of dat ze hem dowieso houdt en uitbrengt; zijn er nog maar 2 over van dat jaar; hebben we zien opgroeien vanuit ons keukenraam, hahaha.

Heb de dierenhulp vanmorgen gemist; tussendoor dutje gedaan. Hopelijk morgen beetje fit, dan krijg ik in het zh te horen wat de plannen zijn.

Had eigenlijk vandaag afspraak voor korset ed en mocht eens in zo'n "robotpak"; beetje balen dat ik heb moeten afzeggen, maar is nu allemaal wat te veel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 16:53

Lijkt me mooi dat je ze zo op hebt zien groeien Ava :j
En ik hoop zo dat er een passend traject komt vanuit het zkh.
Moet weer afspraak maken voor zoonlief voor controle maar elke keer zijn er wel 5 of 6 wachtenden voor me als ik bel. Moet je echt een uur in de wacht staan voordat je aan de beurt bent.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:15

Ava: mooi dat je ze ziet opgroeien. Hopelijk een duidelijk traject voor je met resultaten
VHU: supergaaf, ik heb ooit een cursus gevolgd in Arnhem van Emiel. Geweldig!! En inderdaad, overheid kan fouten maken, maar burger niet. Ons huis is dus ook niet meer verkoopbaar, tenminste niet voor bedrag dat we willen. (niet dat we weg willen, maar ooit zal het toch eens verkocht gaan worden, als het dan nog staat tenminste....)
We gaan als we rapport hebben ontvangen, mail sturen, met ook nog taxatierapporten. Niet om vergoeding te krijgen, want dat is kansloos, maar dan hebben we ons wel laten horen. Super dat het rijden zo goed gaat.

Net samen met zoonlief in de bak gedressuurd. Maar we waren een beetje dom. Idee was dat we na tijdje zouden ruilen, zodat zoonlief op Rembrand de travers en keertwendingen kan voelen, maar hij ging nog even sprongetje maken en daarna gewoon helemaal vergeten omdat we toen aan de slag gingen met de "hindernissen" die we van de tracktrail hebben nagebouwd. Nou, samen over drafbalken met touw van 1,5 meter tussen ons in (die balken liggen ook nog maar op 1 meter afstand) gaan we dus niet doen. Rembrand tikt altijd alles aan en daardoor wordt het voor Sam wel heel gevaarlijk., want ze ziet natuurlijk niet waar ze heen schieten. Andere oefeningen gingen best aardig.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 17:24

Leuk zo samen, Tine, mis dat erg.
Echt balen met huis, zeker zo als zelfstandige is het ook soort van oude dag voorziening, tenminste bij ons wel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 18:41

Nou absoluut wat je zegt Ava. Is toch soort alternatieve spaarpot.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:00

Sorry, even spam voor degene die ik niet op fb heb of dat niet hebben

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 21:08

<3 :*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:13

Ah, wat lief!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 22:35

Foto voor aan de muur!

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 07:00

Wauwie <3 prachtige foto Tine en wat een vreselijk verhaal wat betreft jullie woning -O-

Verder even weinig te melden.....ben ff brilloos en zie dus al twee dagen geen fluit := hoop straks om half tien mijn bril weer op te halen.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 08:59

Schitterende foto Tine, en jullie huis...ik ken het gevoel... :(:)

Dingetje...oeh moet er niet aan denken zonder bril. .ik hoop dat je bril straks in orde is.

Gem, hoe is het met je knappe nieuwe dame..Hoe heet ze ook al weer ??.... ik kan het niet vinden...haar. .sorryyyy.
Edit..gevonden op pagina 140 ofzo..I.nova...hahaha...knappe merrie is ze toch !!

Vanmorgen heerlijk met 2 hondjes in het bos getraind. .... was zo mooi en fris...genieten. .
Mijn linkerkant van lijf werkt nog niet goed mee. .. valt me tegen. ..maar ik kan korte rondjes trainen
.. en geniet ervan... met het team aan 4 of 5 hondjes...dat zal voorlopig nog te veel zijn...jammer genoeg..Dus ze gaan om en om mee
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 22-09-16 09:42, in het totaal 1 keer bewerkt

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 09:23

Mooie foto Tine. Eentje voor aan de wand.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:17

Zo lekker hoor heb weer beeld B-)

Sorry dat ik het misschien zo zeg, maar zonder bril ben je echt een beetje gehandicapt -O-

Beetje bijzonder geval ook geloof ik, zijn al mijn tweede nieuwe paar glazen vanaf augustus.

Ben sinds augustu onder behandeling van een chiropractor, nou had ik dat maar 17 jaar eerder gedaan, want heb nog nooit zo goed gevoeld en had me al een berg ziekenhuis in ziekenhuis uit gezeur bepaart en de nodige medicijnen, van prednison tot tramadol %)

Maar goed zie weer alles helder en vanvond lekker lessen met Milla *\o/*

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 13:09

Wat fijn Dingetje.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:53

Dingetje heeft weer beeld. Zo lastig als je niets (goed) ziet. En dan ben je dus echt wel gehandicapt hoor! Wat fijn dat de behandeling zo goed helpt.

Bianca weer lekker getraind met de honden. Het is goed fris smorgens
Gem hoe gaat het inderdaad met het trainen?

Vanmorgen dacht ik dat de behandeling heel mild was..... dacht.... tot ik thuis kwam hahaha. Heb het advies gekregen om naast magnesium en vitamine D ook aan yoga te gaan doen. Zooooo niet mijn ding, maar goed, we gaan het maar gewoon proberen, dus al contact opgenomen met yogaschool in de buurt en nu wachten op reactie. Daarna dacht ik lekker te gaan rusten, maar ik werd gebeld voor invalwerk voor morgen, dus mijn zomervakantie is nu officieel afgelopen. Groep 4, daar ben ik wel blij mee, is beter om in te beginnen denk ik dan in bijv groep 7.
Oude bijrijder heeft mennend afscheid genomen van Rembrand en straks komt nog een van de nieuwe. Zoonlief heeft straks nog springles met Sam.

En dan vanavond maar vroeg naar bed, want wekker gaat ook weer heel vroeg.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:10

Tine, er zijn ook hele fijne yoga filmpjes op youtube.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:11

Tine, tipje
Op youtube heb je hele fijne yoga lessen. Kan je in je eigen tijd doen op je eigen tempo.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:13

Nou dan is je wereld weer een stukje groter Dingetje =:) ellende he als je echt een bril nodig hebt en je hebt er geen. Ik heb van de zomer twee reservebrillen aangeschaft, de hond had er een opgegeten >;) en mijn ene reservebril had ik dus nog wel maar ik had zoiets van als die het begeeft kan ik niets meer. Dus twee nieuwe gekocht, een zonnebril en een gewone, gewoon goedkoop montuurtje maar wel met goed glazen erin.

Wat geweldig dat de chiropractor zo goed werkt zeg. Ik heb 12 oktober een afspraak met de reumaconsulent hoop dat die wat tips heeft.

Kijk aan Tine jij kunt alweer aan het werk +:)+ rustig aan dan maar vandaag. Zo te horen heb je nog een heel programma ... en wat een prachtige foto zeg echt zo lief.
Yoga is ook totaal niet mijn ding. Kan er niets mee. Schijnt wel goed te zijn en heb het ook geprobeerd een aantal keer op verschillende periodes in mijn leven maar ik val erbij in slaap :z en ik kan ook niet goed zitten ivm mijn knieeen / heupen e.d. is het toch altijd gedoe. Mindfullnes ook, maar geldt bijna hetzelfde voor als je dat in een groep doet ik vind het niets. Maar bepaalde oefeningen doe ik nog regelmatig gewoon 'zelf' en dat werkt ook echt, bepaalde ademhalingsoefeningen en ontspanningsoefeningen. Wat ik wel erg prettig vind is Pilates. Maar da's eigenlijk soort gymnastiek zeg maar het helpt erg mijn lijf beetje soepel te houden.

Ava en Belker ik hoop dat het goed met jullie gaat bij de consulten bij het zkh :(:)

Nou vandaag dus de DA bij Ber. We hebben alleen bloed af kunnen nemen. Scannen ging niet want dat moest in een box. Zodra ik in de box stapte brak de paniek uit. Praam omdoen ging helemaal niet. En volgens hem ging met zo'n gespannen paard opvoelen en scannen ook niet dus we zijn gestopt. Advies naar de kliniek komen, platspuiten en dan scannen e.d. Ondertussen / of als ik dat nog niet wilde / kon (vervoersprobleem en ze gaat echt zo in de stress op trailer / box...), gaf hij de tip te beginnen met homeopathische middelen, hij zei of druppels van Groene Os of Phytonics. Hopen dat het werkt. Hij was geen voorstander van Regumate en ook geen voorstander van een 'knikker' omdat Regumate gewoon hele zware hormonen zijn die ook veel andere dingen in het lijf laten stagneren en een knikker bij een merrie met een gevoelige baarmoeder voor ontstekingen kan zorgen. En hij zei ook dat het bij sommige merries simpelweg zo is dat niets helpt en dat je dan moet accepteren dat ze zo zijn of afscheid nemen (wat hij ook wel eens meemaakte). Duszzz..
Mok vond hij er op zich rustig uitzien en hij zei dat ik gewoon door moest gaan met wat ik nu doe, moet het langzamerhand minder worden (is ook zo maar duurt al vrij lang). Nu met hydrocortiderm vond hij tricky omdat ze op het land staat 24/7 met zonlicht en nattigheid van dauw gaat die huid er dan helemaal aan en heb je groter probleem.
Volgende week uitslag van bloed.

Mijn conclusie: ze gaat aan de druppels, ze gaat verhuizen wellicht maakt dat ook verschil en richting voorjaar ga ik het monitoren.

Alles weer in-ge-ent, wormkuren, Cathey is ook nog bij de hoefsmid geweest, was niet zo nodig alleen vijlen maar hij was er toch dus dacht laten we het maar even doen want ze was de keer dat ik het heb gezien erg bang. Nu ging het goed :)

Oja baarmoederontsteking was het waarschijnlijk niet bij Ber want ze 'vuilt' niet, ze is nu hengstig en het ziet er niet vies uit. Haar vulva staat ook niet open (dat is vaak teken dat er wel wat aan de hand is).

Sorry voor het wederom erg lange verhaal Y;(

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 16:20

Super, Dingetje!
Ik heb een dikke -8 dus ik weet hoe het voelt, hahaha.

Hier halve dag in het zh verbracht, toch nog onderzoeken, want ze verwachten wel complicaties en ze/we moeten kiezen tussen 2 kwaden, dat is een heel verhaal en hoeft ook niet op internet; we zijn het iig eens.
Sommige dingen worden misschien bijgesteld, maar dat zien ze pas bij de operatie van volgende week. Heel stom, maar heb er deze keer goed gevoel bij; iig dat het in zoverre eens gewoon redelijk normaal gaat gaan. Is nu toch ook wel ff goed geweest. Verder een voor mij, nieuw ziekenhuis, vond ze allemaal erg prettig. Helaas wel weer herkend en in dat stomme Duitse paardenwereldje wordt veel gekletst, dus zal wel snel gaan, erg vervelend, want heb nog maar weinig echt contact en dan gaat dat zo fijn zijn eigen leventje leiden...

Jammer, dat ze nog niet zo veel konden zeggen mbt Ber, omdat ze niet te scannen was.