[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 18:55

Wat snap je niet Keona? Ik heb geen startpas en start in de kennismakingsklasse maar hoef van mij niet meer in de uitslag want dat is niet helemaal eerlijk voor de andere beginnende deelnemers. Dan is het toch wel zo eerlijk om HC te starten?
Ysselsteyn heeft een korte en lange klasse klasse 1. Normaal zit de impuls op de korte route maar ik vond 20 km niet echt de moeite waard dus vandaar dat ik 30 mag rijden

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:33

Ik vind prima.dus komend jaar kan ik vereniging opzeggen geen startpassen enkel nog lidmaatschap knhs,want dan kan ik toch gewoon de 30km rijden.dat spaart me hoop geld en ik kan toch rijden ideaal. Als zo iets toch kan zie ik nut niet er van in om meer geld uit te gaan geven
Napie schreef:
Wat snap je niet Keona? Ik heb geen startpas en start in de kennismakingsklasse maar hoef van mij niet meer in de uitslag want dat is niet helemaal eerlijk voor de andere beginnende deelnemers. Dan is het toch wel zo eerlijk om HC te starten?
Ysselsteyn heeft een korte en lange klasse klasse 1. Normaal zit de impuls op de korte route maar ik vond 20 km niet echt de moeite waard dus vandaar dat ik 30 mag rijden

Napie

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 19:49

Dat mag altijd al. Je mag als knhs lid onbeperkt impuls starten. Dat doe ik al twee jaar. Je kan alleen niet promoveren naar klasse 2. Het is net wat je doel is.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-17 21:45

Napie schreef:
Dat mag altijd al. Je mag als knhs lid onbeperkt impuls starten. Dat doe ik al twee jaar. Je kan alleen niet promoveren naar klasse 2. Het is net wat je doel is.

Maar normaal mag je die lange klasse dan ook niet rijden. Ik ben juist verder gegaan puur omdat ik 20km te kort vond. Maar als je dan ook 30km mag starten,dan is dat helemaal top

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-17 23:16

bij ysselsteyn is het normaal altijd 20 km hobbyklasse geweest. Hier snap ik de ontwikkeling om nanda 30 km te laten starten ivm meer uitdaging en eerlijker tegen de impuls starters.

Bij andere wedstrijden is altijd gelijk geweest aan de afstanden van klasse 1 die rond de 30 km altijd zijn. Het ziet er naar uit dat ik volgend jaar ook zonder startkaart ga starten dit ivm geen dressuur vaardigheid meer wil starten ( iets met teveel wedstrijdstress)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 17:54

Het was heerlijk weer en als laatste proef vandaag 23 km gemaakt. Ik heb de laatste tijd weinig gereden gezien mijn pony zo heet is. Nu was het redelijk te doen. Hartslagmeter hijng er ook weer aan en liet mooie waardes zien. Morgen eerst naar ysselsteyn voor de endurance om de computer te doen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 09:28

Ik neem mn camera mee morgen. Kijken of ik nog wat leuke foto's kan maken rond de start/finish. Geen eigen vervoer morgen, dus geen foto's in de route.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 14:09

We kunnen misschien effe de route op.ik moet laura groomen dus moet optijd bij finish zijn maar er voor kan best

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-17 17:03

Dat zou mooi zijn. Tenzij ik toch nog door Mark aan het werk gezet word ;)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 07:38

Straks ben ik blij dat ik gegaan ben, maar nu.......
Mijn bed ligt nog zo lekker.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 19:06

Het was een prachtige dag en een prachtige route. Ondanks mijn gebrek aan training heeft mijn oude turbo het weer prima gedaan. Fijn rijden zonder druk had ik gehoopt maar mijn pony huppelde vrolijk naar de voorkeuring en had er helemaal zin in. Moest nog even wat lucht in de bandjes hebben dus iets later vertrokken. Eerste paar km lekker dieselen tot Laura mij voorbij kwam. Gelukkig wou hij haar toch wel voorbij laten gaan en gingen we aan een los leidsel verder. Daarna verkeerd gereden. Na 500 mtr geen lint begon het me te dagen. Snel weer terug gereden. Op het 10 km punt was water en daar lekker gekoelt. Toen ging de turbo aan! Vanaf een km of 20 samen gereden met een ander shettenspan. Dribbelend naar de finish en toen het staptraject tussen de marathonhindernissen door. Maar ineens was daar toch een pauze stand. Rustig uitgestapt. Enkel op het laatse moment ingehaald door twee marathon spannen. Even stress bij het tellen maar gelukkig op het randje 64. Kaart nakeuring was ook prima. Gemiddelde snelheid 12 km/u. Was een erg mooie route. Nooit eerder gereden, altijd alleen vrijwilliger geweest

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 20:37

Jouw pony had er echt heel veel zin in :D
Gaan met die banaan!

Was weer een leuke wedstrijd, heerlijk in het zonnetje. Morgen eens kijken of de foto's gelukt zijn.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-17 22:07

Ik ben benieuwd Nicole

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 09:41

Besloten met Barney weer een klasse 1 te gaan starten in Laag Soeren. Rustig aan en zeker niet op het oude niveau van snelheid.
Barney is nog herstellende van de droes dus ik ben voorzichtig aan het opbouwen.

Hoop wel dat Laag Soeren te doen is ivm het zware terrein. Ik wil hem niet 20 tot 29 km ploegen door zwaar zand gaan aandoen. Ik rij er regelmatig tijdens vakanties maar dan kiezen we altijd de hardere paden.

Nu Andor overleden is missen we een beetje de extra bezigheden met ze. Dit seizoen dus maar eens extra met Barney aan de slag.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 11:15

Wat leuk Tijnie.
Bij mij kriebelt de klasse 2 weer en mijn vriend vind dat ik maar aan de startkaart moet. Zal eens kijken wat de kosten gaan worden

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 12:04

Dat begrijp ik heel goed Nanda, sterker nog ik had direct klasse 2 gestart als Barney wat betere conditie had en er meer op getraind had. Ik vind dat een leuke uitdaging.

Maar voor nu kan het gewoonweg niet, ik hoop de klasse 1 weer een beetje normaal door te komen.

Ik ga zeker niet direct op snelheid want de 14 km pu aantikken op de dertig km gaat nu niet. Ik hoop dat we met een beetje goede waardes Laag Soeren doorkomen maar maak me enigszins zorgen over de zwaarte van het parcours.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:01

Ingeschreven van Teteringen.
Klasse 2 Laag Soeren vind ik ook een beetje hoog gegerepen want ik ken de omgeving totaal niet. Wel een leuke wedstrijd om het tentje weer eens mee te nemen. Wat worden de afstanden van Laag Soeren?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 13:12

Zowel Teteringen als Laag Soeren hebben geen klasse 2. Om nu een startkaart aan te vragen voor 1 wedstrijd klasse 2....

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:14

Is een dagkaart niet een oplossing voor jou Nanda? Kost € 18,50 dacht ik maar volgens mij mag je dan wel klasse 2 starten (mocht er nog een wedstrijd komen met een klasse 2).

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 15:22

Een dagpas is relatief duur, maar voor die paar wedstrijden in het jaar misschien wel een goed idee om toch klasse 2 te kunnen starten.

Mijn doel is Laag Soeren te rijden, maar ik weet nog niet met wie (Roos enkelspan of Deedee en Benno 2span). Roos enkelspan heeft mijn voorkeur, maar die moet nog goed herstellen na een operatie vorige week.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 16:31

Ja, goedkoop is het niet. Maar voor 1 of 2 wedstrijden zou het nog wel te doen zijn.

Een goed herstel is inderdaad wel belangrijk. Hopelijk verloopt het allemaal voorspoedig.

De eerste tussenstand voor de MenduranceCup is bekend! Nog niet zo heel spannend natuurlijk maar wel leuk :D

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:19

Ik denk inderdaad dat het dan een dagpas gaat worden. Ik heb de knhs gemailt. Misschien dat ik antwoord ga krijgen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:24

Vandaag maar ingeschreven voor Teteringen maar wel aangegeven onder voorbehoud. Ik wil dan zien hoe het met Barney gaat, voordat ik de route van Laag Soeren in klim. Hij is al aardig op weg om de oude te worden maar ik ben voorzichtig. Maar mocht Ton aangeven dat ik het zeker moet weten, dan trek ik mijn inschrijving terug. Ik weet het in de eerste week van april wel of ik op de goede lijn zit met hem.

Ik kreeg zowaar de volgende dag antwoord op de aanvraag voor een mendurance startpas, ik hoop dat ze hem ook daadwerkelijk in orde gaan maken. Dus ik hoop voor je Nanda dat ze snel antwoorden.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:41

Ze blijven dat steeds zeggen aan de telefoon bij de knhs maar die pas is er echt (nog) niet.
Ben ik niet blij mee, ik krijg er elke keer vragen over omdat ze het ook nog presteren om te zeggen dat ze die pas via Mendurance Nederland moeten aanvragen.

Barney1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-17 17:44

Joh echt waar, dat is vaag want het staat ook op de site van de KNHS. Ik heb ze gemaild en ze vroegen met welke pony ik ging starten. Nu hopen dat het in orde komt, anders wordt het een gewone licentie maar dat is wel zonde.