[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:46

Gem hoop dat het een mooi afscheid is geweest.... :(:) alhoewel ik weet dat dit nooit een mooi afscheid kan zijn maar goed, je begrijpt me vast wel.

Hi Marjola, idd rommelig begin van het jaar. Even rust pakken, dan weer opnieuw van start. Al een beetje gewend aan het 'werkende' bestaan? Gelukkig is het langzamerhand 's avonds langer licht, lijkt het werken overdag altijd minder erg (vind ik dan). Hier geen ervaring met beenbescherming, ik gebruik niets bij de poowns.

Hier heerlijk middag gehad. Met Ollie gezellige relaxte buitenrit gedaan. Het was erg druk met tractoren met van die enorme giertanken dus we zijn vooral kriskras door de Pannenhoef (het bosje bij onze stal) gegaan, al met al kleine twee uur rondgetufd en toch nog 16 km afgelegd. Was heerlijk rustig in het bos en het rook ook zo lekker. Genieten dus.

Daarna Hero voor de wagen en hij liep toch zo braaf. Dus ook genieten zij het wat korter (15 minuten hahaha). Naast de bak waren ze dus aan het gieren trok hij zich helemaal niets van aan 8-) En, mijlpaal, gemend met groom achterop dus zonder instructeur (die stond op afstand toe te kijken, voor het geval dat :7 ).

Hij was zo schattig voordat we hem uit de wei haalden was hij echt aan het spelen, sprintjes trekken, rustige galopjes, bokken en wegspringen. Ze staan op stuk tussen de hindernissen / bij waterbak en een heuveltje. Allemaal soort speelmateriaal voor zo'n jong dier. En toen we in de bak aan het mennen waren ging Ollie naar ons staan kijken. In rust in het zonnetje op drie benen stond ze in hoekje van de wei dat ze ons goed kon zien. Erg grappig :* .

Die twee van mij haren echt gigantisch :oo

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:00

@avaluna heb je maatje M of maatje S liggen (even ter inschatting van de maat)? Gelukkig kan ik die van mij nog retour sturen.
@VHU wat schattig dat Ollie Hero aan het bewonderen was. Het was vandaag prima rijd/menweer. Fijn dat je zo heerlijk heb gereden ondanks alle tractors.

Ik ben wel gewend aan het werkende leven. Nu ik met de auto kan houd ik ruim 1,5h over in vergelijking tot het OV. Het is meer dat er maar 24h in een dag zitten... dus 's avonds (ben ongeveer half 7 thuis) heb ik tijd om even te eten en paarden te mesten + longeren of kort te trainen. Moet er vier doen en af en toe wil ik nog even ontspannen tv kijken. Dus er blijft weinig tijd over om bv. te bokken, want slapen moet ook nog gebeuren ;) Ben het wel met je eens trouwens dat het een stuk prettiger is nu het langer licht blijft. :j Vannacht hebben we misschien een uurtje korter, maar ik ben blij dat het weer zomertijd wordt.

Over het verharen: Bij Sam sneeuwt het ook! En dan heeft ie nog wel met een dek op gestaan de hele winter. Hij blijft een bolletje wol :P

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 19:36

Dit was ons parcours van vandaag. Amerigo en Rembrand hebben hun best gedaan. Met Amerigo 4e geworden (van de 9), met Rembrand 6e (van de 10). Ben nu compleet gesloopt, maar goed, moet nog even door, want wil de uitslagen nog plaatsen.

Afbeelding

Afbeelding

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:00

Wat een leuk parcours,zag je tonnen erin staan,moest vandaag ook aan je denken,kwam hier iemand met 15 van die grote tonnen....zwarte..of ik iemand ervoor weet....10 per stuk....dus bij deze......
Sun had een day-off pffff of sloom of erg wakker....maar....gaat het morgen vast goed
Vanmiddag rijbanen en vaardigheid neergezet...leuk parcours met veel stuurwerk
Volgens mij heeft iedereen heerlijk kunnen genieten van de zon.....morgen weer zo'n dag *\o/*

Marjola,balen van sam,gaat het al beter?
Vhu met hero gement....foto

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:07

HT: ik wil ze wel hebben, maar is wat ver weg ;)
Marjola heeft het druk
VHU: hero weer lekker voor de wagen gehad. En lekkere rit met Ollebol gemaakt
Rianne: balen dat je je baan kwijt raakt.

Sorry, nog meer spam.

Gisteren heeft zoonlief zijn afscheidsrit gemaakt op Thabor.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Marjola

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:09

Mooi parcours Tine! En ook leuk versierd met al die Pasen lampions.

@HT ik ga Sam rustig de tijd geven. Je ziet er eigenlijk niets van, hij beweegt alleen moeilijk (kort rechtsvoor in de stap) als hij druk op zijn boeg krijgt (van het tuig en de kar). Vandaag aan de longeerlijn had hij het voorjaar in zijn bol en liep hij rond te sjouwen als een hengst. Gekke pony ;)

Veel plezier morgen! Een slechte generale betekent goed nieuws voor de dag zelf meestal ;)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 20:34

Emotione e foto's tine van thabor en je zoon. Voorzichtig -O-

@marjola http://www.joeysark.com/html/contact.html

Ik kan joey aanbevelen. Sinds zij janouk af en toe behandeld, maakt janouk super vooruitgang. Ze is nog nooit zo los in haar lijf geweest.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 21:22

Bedankt voor de tip, janouk! We zijn van de week zelf naar Heleen Slebos geweest. Zo te lezen doet Joey net iets anders. Dus zal het onthouden!

Dat gaat snel Tine! Mooie afscheidfoto's zijn het geworden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:10

ik kan niet precies omschrijven wat Joey doet met Janouk, maar ik zie Janouk haar reactie op de behandeling :j en ze loopt als een tierelier.
Zowel de meninstructeur als de instructrice onder het zadel zeiden na de eerste behandeling.................wat is er met Janouk gebeurd? Ze loopt anders, gemakkelijker, mooier in de bovenlijn.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:36

Goedemorgen.
Marjola, ik hoop dat Sam snel weer goed de oude is !
Tine, mooie foto's van parcours en afscheid Thabor.

Gem, :(:) ik hoop dat het afscheid bijzonder was, en mooi zoals vhu ook al omschrijft....sterkte in ieder geval nogmaals, gaat je niet zomaar in de koude kleren zitten.
en veel genieten vandaag bij het groomen dan maar, mooi afleiding !

Vhu, buitenrit met ollie gedaan, super dat ze dat zo braaf doet, en Hero weer zo knap voor de wagen ! *\o/*

de tijd verzet..kort geslapen..maar maakt niet uit...rug doet toch lastig..
hondjes zijn al lekker buiten, ik heb niet met ze getraind, gisteren maar stukje gewandeld..
Fijne zondag allemaal..

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 07:48

Goedemorgen.
Nou, mijn interne klok heeft zich helaas gewoon mee verzet, dus was nog steeds idioot vroeg wakker. Heb nu dus klappende koppijn. Maar ja, gisteren heel erg druk gehad en vandaag natuurlijk het afscheid van Thabor. Dat helpt ook niet.

Fijne dag allemaal.

ps: Gem, zag dat ik het gisteren vergeten was, maar ik sluit me aan bij VHU. Sterkte!!

ps2: ik weet niet hoe een succes de kur volgend weekend met Amerigo gaat worden, want hij vond die harde muziek niet fijn :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 08:37

Ook wel rare dagen Tine, de mini marathon (wat zag het er ontzettend leuk uit trouwens +:)+ ) vorige week feestje van zoonlief met dat rare weer en vandaag Thabor van het erf.

HT heeeeeel veel succes en plezier vandaag *\o/*
Biancocoo is je rug weer zo lastig? Ik weet dat het niet over gaat maar je hebt betere en slechtere dagen, wat vervelend dat het momenteel in de slechtere zit.... :(:)

En jawel we hebben een 'kontenfoto' van Hero :D hij is nog zo jong en smal van achteren gezien en kont/lijf technisch <3
Afbeelding
(met op achtergrond instructeur, en Ollie als toezichthouders :7 )

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 10:07

Nou, Thabor is weg. Zoonlief moest heel erg huilen natuurlijk. Thabor wilde de trailer niet op, zul je natuurlijk net zien. Maar ja, alles zag er anders uit en rook natuurlijk anders. Bovendien heeft hij de laatste tijd weinig erop gestaan.

Gisteren trouwens heel erg geschrokken. Ik had de paarden lekker in de wei staan, maar Amerigo een dekentje om, omdat hij vandaag nog op wedstrijd moet en ik hem niet nog een keer wilde wassen en vlechten.

Eerst zelf even binnen gaan zitten om even te rusten. Toen ik buiten kwam, lag Amerigo op zijn rug en in mijn ogen deed hij wat laatste stuiptrekkingen en viel toen op zijn zij stil neer. Thabor stond er vlakbij en heel raar te kijken. Nou, ik dacht echt dat Amerigo dood was. Ik dacht al: heb ik straks ineens nog maar 1 paard over. Nog nooit zo hard gerend geloof ik. Pffff. Toen ik bij hem kwam, probeerde hij weer op te staan. Bleek dat hij met 1 been in de buiksingels vast zat. Normaal kan ik hem niet pakken in de wei, gelukkig bleef hij nu staan, zodat ik alles weer goed kon doen. Zodra alles weer goed zat, was hij weg. Hij liep gelukkig goed. Man, wat schrik je dan.

Zometeen met zoonlief op wedstrijd. Ik ben benieuwd. Hij is heel erg verkouden, stem bijna kwijt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 11:21

Vhu, super gave kont foto !

Lekker naar zwembad geweest..

Rug is idd erg op het moment..kan bijna niet lopen als ik eenmaal wel uit bed kan komen...
Ik moet 20 kg afvallen, dan zou ik een stuk minder last hebben, en ben niet in staat om dat te doen, sporten is niet mogelijk....minder eten wel, maar is niet voldoende.....dus baal van mezelf, egopost..sorry.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:02

Superhaflinger Janouk is vandaag met Paul ZZ vaardigheid mennen geworden, naast ZZ dressuur mennen. Toppers. 2 x ZZ Niet gek voor een dik blondje
*\o/* *\o/* *\o/*

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 14:06

*\o/* _/-\o_ geweldig goed janouk !! gefeliciteerd ! *\o/*

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 15:53

Janouk: gefeliciteer *\o/*
Bianca: heel herkenbaar. Ik moet ook afvallen, maar kan nauwelijks sporten. Ben nu met een suikervrij dieet bezig en nu gaan er wel kilo's af. Maar vooral als ik moe ben, is het erg lastig. Dan heb ik zo'n trek in chocola of koekjes of iets. Maar goed, ik probeer het toch nog maar even vol te houden, want ben nu in 3,5 week 5 kg kwijt. Ik ontbijt nu met 3 stukken fruit, iedere dag iets anders. Als ik honger heb, dan neem ik een halve plak roggebrood. Als lunch neem ik havermout met water. De laatste 2 vind ik erg vies, maar ze zijn wel erg gezond en ze geven een vol gevoel. Als ik s avonds erge trek heb, neem ik een bakje noten. Die geven ook een snel gevuld gevoel en het is nog gezond ook.

Zoonlief net terug van wedstrijd. Twee keer laatste geworden, maar wel met 2 wp naar huis, 181 en 186 punten. Hij reed op zich heel goed, ook al in draf nu stukken aan de teugel. Maar hij viel in beide proeven 1x uit de galop en de stap was te sloom.

Nu uitgeteld op de stoelf. Pffff

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:25

@janouk Gefeliciteerd! Super dubbel ZZ! *\o/* *\o/*
@Tine het schijnt dat pure chocolade met een bepaalde cacao waarde wel weer gezond is. Of in ieder geval gezonder dan de meeste soorten. Ik lees ook wel eens het suikervrije topic op bokt, best interessant. Schijnt dat je ook echt moet afkicken van suikers in het begin (daarom waarschijnlijk de vermoeidheid). Fijn dat je zoontje wel twee winstpunten mee naar huis kon nemen. Volgende keer de schoonheidsfoutjes eruit en dan schiet hij vast omhoog in de klassering.
@VHU mooie foto! De gespierde kont komt er vanzelf wel ;)
@HT hoe is de wedstrijd bij jou gegaan?

Voor de website/FB ben ik onze fotoboeken ingedoken en daar kwam ik een hele leuke foto tegen van mijn eerste pony Peter Pan. :D Dit is een foto uit juni 1999 (ik was bijna 10 en hij 5). We hebben 'm ooit als veulentje gekregen van mijn grootouders die Welsh A en Welsh K pony's fokten (niet heel verrassend dus mijn voorkeur voor Welshjes ;)). Voor mijn gevoel is het nog helemaal niet zo lang geleden, maar heb even snel gerekend en Peter Pan is afgelopen maand 20 geworden! Wat vliegt de tijd...

Afbeelding

PS: het is een foto van een foto, dus niet helemaal superscherp.
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 30-03-14 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:28

Wat een gave pony met een prethoofd ;)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:31

haha die peter pan,...gaaf diertje !! *\o/*

ik heb een rabarbertaart gebakken.. *D nog geen idee hoe die smaken zal... :+

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 16:32

@Janouk Het was ook echt een boefje :P (en ik gok dat ie dat op z'n oude dag nog steeds is). Bij onze toenmalige club lag de ijsbaan naast de bak (die geen omheining had) en daar heeft hij mij en mijn zus wel eens ingegooid... mijn zus had de pech dat er toen nog water in stond. Ik viel gelukkig op het (zomerse) gras. Ondanks zijn streken was het wel een super pony. Jammer genoeg groeiden wij te hard en pasten het na een paar jaar niet meer.

@Bianca eet smakelijk alvast!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:12

Heerlijke pony Marjola idd pretbekkie :+
Janouk topblondje *\o/*
Zoonlief van Martine heel knap gedaan *\o/*
En Biancocoo is het gelukt de taart?

Hier eerst poowns lekker in de wei uitgebreide poetsbeurt gegeven wat een weertje was het zeg {:} daarna met Hero gewandeld. Het was bij de overburen errrrrug druk bij hun speelweide (http://www.hetaardbeienterras.net/het-aardbeienterras/ ) dus uitstekende oefening. Hero vond het eerder :O dan :):) lijkt op zijn moeder :))
Daarna wat galoptraining met Ollie dwz doe ik op twee lange goede paden van zo'n 1.5 km lang waarop we dan galopperen in wat hoger tempo. Wil ik toch 1x per week gaan doen, vooral omdat ik het zelf beter moet volhouden :+ en we dan wat kunnen wisselen met een langere rit, is beter voor de spieren van poown. Ollie vindt het erg leuk om te doen =:) alleen ik hou die 1.5 km achter elkaar in ieder geval nog niet vol :+

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:45

Goeienavond!
Even teruggescrolled...

VHU: galoptraining gedaan. Ik vind het knap :j . Ben iets jonger dan jij, maar ik hou het echt niet (meer) vol :o . En de eerste kontfoto van Hero +:)+ .

Marjola heeft een gave foto van een kleine Marjolaatje en een knappe poon! Wij hebben ook een Welsh K gehad, geweldig beest.

Tine, mooi wedstrijdparcours, ziet er gaaf uit! Thabor naar zijn nieuwe huisje zal wel wennen zijn.

Janouk heeft de dubbel te pakken :D .

Biancacoo, is afvallen in groepsverband niks voor je? Hoor ik wel goede verhalen over.

HT, je kunt er hartstikke leuke hindernissen van maken, maar het punt is: waar laat je ze wanneer je geen wedstrijd hebt. Ze nemen zo gruwelijk veel plek in, en dat geldt helaas voor veel materialen.

Crematieplechtigheid was zowel mooi als erg druk, beladen en heel emotioneel. Overleden zwager was zeer geliefd in de familiekring, maar ook zijn al 40 jaar oude vriendenclub, collega's en hockeyclub waar hij coach was, buren......
Hier dubbel waterlanders. Zowel om mijn schoonzus, neef en nicht (de achterblijvers dus), en omdat ik mijn beste schoolvriendin van de middelbare weer teruggekregen heb. Had nooit verwacht dat zij zou komen condoleren als "zusvandezwagervandeoverledenzwager". We hadden elkaar sinds haar trouwen in 1994 niet meer gezien en daarvoor ook al enkele jaren niet meer, dus in totaal al zo'n 25 jaar niet meer echt gesproken. Contact is weer hersteld en binnenkort gaan we samen uitwaaien aan het strand *\o/* .

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:56

gelukkig brengt het iets goeds voort gem...

:(:) :(:)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 18:59

Gem, een heeeel beladen dag dus....heftig voor alle bekenden.
leuk om je schoolvriendin weer terug gezien te hebben...
gem, dat is misschien een goede..bedankt voor de tip.

ik ben al wel 3 kg afgevallen...heel langzaamaan gaat het, maar dat is me ook prima, ik voel me veel minder vol, eet al veel minder, en kan dat goed volhouden..

Vhu..de taart is heeerlijk !! lekker met slagroom, oh...smullen maar..t'is een soort cake-taart met heerlijke smaak van de zachte rabarberstengels erin...en dan slagroom..yup,supercombinatie..
tenminste iets wat er van m'n baksels lukt..
en nee..zo val ik idd niet af..... ^) dom natuurlijk... :Y)

hondjes lekker buiten geravot hele middag..en zoontje niet helemaal fit..is wel sneu..