[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:50

dank je!

je lezer mag ook aan de kant staan, is dat geen idee?

tallechie

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:51

Nouvel ik hoor mijn moeder dan niet. Dat is het probleem juist. Anders was mijn moeder wel aan de kant gaan staan. Maar ik begin dan te twijfelen als ik het wel goed hoor en daardoor rijd ik verkeerd :-) Dus heb haar liever achterop.

Ik wil het nog een keer met mijn zus gaan proberen. Die kan iets harder schreeuwen. Als ik die wel hoor gaan we dat doen

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:55

ja om die reden ben ik op een gegeven moment ook met groom achterop gaan rijden, op een hobbelig veld verstond ik het niet goed en ging ik twijfelen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:56

Wie zoekt er trouwens nog een leuke B pony (1.27). Bruin, blesje, 8 jaar, ook onder het zadel. Erg lieve pony in omgang en ook voor de wagen, enkel/tweespan/vierspan beleerd. Enkel/tweespan gaat goed, voor het vierspan (is dan ook wel klasse IV SGMW) bij mijn instructeur is hij niet echt geschikt voor (bleek dit weekend in Deurne). Maar erg mooie pony om te zien, kan dus zo de wedstrijden in de D/V/ marathon en dan kan je direct goed meedoen. Erg dapper mannetje.
Als iemand interesse heeft, even pb'tje.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 02-10-11 18:59, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:56

Precies. En paard geeft nergens om, daar maakt het niet uit. Alwyn zal het wat zwaarder hebben, maar is niet anders. Beter dat, dan telkens een verkeerde proef

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:57

hoop geklets
mooie fotos

en nouvel; fijn! :) knappe fief

tass blij met peerd

tallechie rotwedstrijd qua punten

ik ben weer thuis. Lekker sienees eten nu :9

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 18:59

eetse naaltje!

ik ga nog even snel richting stal, is dat klaar...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:00

Ik zal ook even eten. Dan ook nog naar stal. Geld brengen voor de tandarts van morgen

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-11 19:05

VanHuisUit schreef:
@Lanous mooie vlecht dus haha illegale knip-actie :x

ja hij had oor pluimen en dat kan natuurlijk niet als knappe aanstaande wedstrijd pony :')

ik ga morgen met de moeder las vegas weg brengen naar de kliniek die wordt dinsdag geopereerd. ik zal kijken of ik morgen foto's kan maken van de pony's ik heb wel van de week nog een erg leuke foto van sjaak gemaakt :
Afbeelding

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:18

@Tallechie, wat een heerlijke foto's , jammer dat de resultaten wat tegenvallen... ik vind Alwyn echt <3
Ik ga mee in de tips van VHU en als aanvulling misschien iets meer proberen te ontspannen qua schouders.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:26

ohja, ollie wat je zei over het rijden, dat ik leek te staan in de beugels
dat heb ik juist helemaal niet gedaan, want dan ga je onwijs wiebelen en vliegen met dat zadel :+ Ik denk dat ik gewoon op m'n reet moet gaan zitten, ipv op m'n doos, dat scheelt veel
met aanspringen werd ik wat omhoog getjoept trouwens :j

chinees en mijn huidge relatie met m'n maag zijn niet best samen :') maar 't is zo lekker :9

Tass

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 19:47

Leuke foto's allemaal <3.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:11

Ik sluit me aan bij alles :-)

Vanmiddag heerlijk getutteld met de kleine mannen, wat een schatjes zijn het. We zijn ook stukje wezen wandelen met grote Diddle als goede voorbeeld en alles was nog wel heeeeeeel spannend hoor hihi.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:28

Zo die Sjaak is een lekker ding zeg :j
Naaltje in de aanspring modus, niet doos maar kont zitten die vind ik :))

Oja, wat betreft mijn vraag in dit topic...
[OPG] Schrapen en 'wiebelen'
Vanmiddag opeens een briljante ingeving: Bente dreigde te gaan schrapen, ik stap naar haar toe, gooi mijn rubberen poetshandschoen tegen dat been en ze moest zo vreselijk schrikken. Ze stond te trillen op haar benen (ook weer zo overdreven hahaha, het is toch zo'n trut af en toe). Ze stond dus in passage tussen de lijntjes....maar goed, toen ze weer rustig werd (ik heb me niets van haar gedoe aangetrokken ben gewoon doorgegaan met poetsen), liep ik even weg om iets te pakken, ze deed dat been weer omhoog, maar je zag haar denken van O:) en ze zette het been voor zich en trok het weer naar zich toe. Stond ze dus gewoon op vier benen.

Heeft ze nog een paar keer gedaan maar ze schraapte dus niet meer.
Ben nu heel benieuwd of ze het echt niet meer doet / minder gaat doen.

Maar die handschoen was daarna wel vreuselijk eng he := :+

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:32

Naaltje schreef:
ohja, ollie wat je zei over het rijden, dat ik leek te staan in de beugels
dat heb ik juist helemaal niet gedaan, want dan ga je onwijs wiebelen en vliegen met dat zadel :+ Ik denk dat ik gewoon op m'n reet moet gaan zitten, ipv op m'n doos, dat scheelt veel
met aanspringen werd ik wat omhoog getjoept trouwens :j

_O- dus gewoon het verkeerde fotomoment *-:) ;)
@VHU, dierenbeul ~~}> ;)
@Nouvel, ziet er goed uit. Ik vind het zoo knap dat je dat vanaf de grond kan :j

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:47

Hallo allemaal! :wave:
Ik zit stilletjes mee te lezen want heb weinig beleefd.
Nu So You Think You Can Dance aan het kijken.
Groetjes en fijne week allemaal! :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:48

VHU; ik zal die tip ook eens gaan toepassen. Nog een dierenbeul erbij hier. :o

En dan hier, met dank aan Lanouska, nog wat foto's van vandaag:

Amerigo ergens in de proef:
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1317580766

Middendraf (nageeflijkheid moet nog beter, maar ik ben hier al heel blij mee):
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1317580751

Lekkere wollebaal:
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1317580737

Rembrand bezig met keertwendig om achterhand:
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1317580700

Rembrand in galop op diagonaal (eenvoudige wissel):
http://i991.photobucket.com/albums/af39 ... 1317580717

Aaargh.... snap er niets van. Ene keer kan ik de foto's zo plaatsen, andere keer zeurt programma dat er teveel pixels zijn, terwijl ik ze op zelfde grootte zet. Nou ja, als jullie ze willen bekijken, moeten jullie wat extra moeite doen. Sorry

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 20:50

oeh!!! foei VHU! :P zomaar bente's kunstje de kop in gedrukt :)) _O-
briljant!

Ik kan in zulke acties ook goed gooien, met een borstel, en goed raak ook nog. Ik krijg daarna gewoon een '' >;) WAT >;) '' :') _O-

ik heb nu alweer zin om morgen weer te rijden :oo echt erg! Hoop wel dat 't dan wat minder warm is..
Ga nu eerst vriendje vervelen, die zit continu onder m'n voeten te kriebelen, vreselijk.. :+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:01

vhu ik lees je topic straks even. Veale heeft er ook last van en alwyn begon er ook mee. Alwyn kan ik het wel afleren, maar veale wordt lastiger. ga nog even sociaal doen en naast mijn mannetje zitten

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:15

Even snel vanaf de iPad: Dora is vandaag verhuisd naar haar nieuwe eigenaren :D echt een super huisje!
Nu nog maar 1 pony......

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:17

@ tine middendraf ziet er netjes uit hoor. Mag idd nog wat meer gesloten. Bij mij staat er ook altijd verruimen niet versnellen. Het is zo moeilijk.

@ tallechie jammer dat je punten tegenvielen. Ik heb ook geen groom op de kar is echt te zwaar voor mn pony's maar ja als je het dan niet goed hoort schiet je er ook niets mee op.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:31

Naaltje wordt nog dressuurprikker hahaha.
Amerigo is zo leuk om te zien, heb je nu trouwens geen frontriem? Zie het niet goed?
En Rembrand, wat een droom van een paard om te zien zeg als hij zo 'echt' aan het werk is 8-)
Evelli, is altijd wat tegenstrijdig een pony verkopen en iemand feliciteren maar wat tof dat je een fijn huisje voor haar hebt gevonden!

Nou Bente was echt even totaal van de kaart van mijn gooi-actie :o :+
We proberen hier Bente (en dus ook Snuit) op stem te laten verruimen. Dan oefen je dat aan de longe (commando: strek, uitspreken als sssstrek) en dan hoop je dat ze het voor de wagen/onder het zadel ook wat makkelijker oppikken. Vandaag had ik een zo'n mooie aanzet tot sssstrek dat ikzelf niet meekwam (onder het zadel he) dat schiet ook niet op natuurlijk }:0

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:35

Vhu feliciteren mag hoor :) ben blij dat ik een leuk huisje heb gevonden in deze tijd! En zo snel :) zijn echt hele leuke mensen.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:43

@VHU; nouuu :') Ikke dressuurprikker duurt nog even hoor :)) haha

Heb wel een leuker plannetje in m'n hoofd voor morgen :oo Eventjes proberen te regelen :D

@evelli; fijn dat je een leuk huisje gevonden hebt!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-11 21:44

Evelii: inderdaad fijn in deze tijden als je snel een goed adres kunt vinden
VHU: inderdaad geen frontriem. Weet eigenlijk niet meer of dat er wel aan zat toen ik dit tuig kocht. Als het er wel aan zat, pastte Amerigo het vast niet, hij heeft echt zo'n bol Welshvoorhoofd. Heb bij beide ook die lepel (weet even echte naam niet meer) weggehaald, ding zat erg in de weg met voorlokken. En bedankt voor je compliment.

Ik kreeg na afloop trouwens ook nog van een medemenner een compliment. Ze vond dat ik mijn handen altijd zo netjes stil heb. O, bloos. Vind wel dat mijn handen lager moeten, vooral bij pony. Thuis lukt dat aardig, op wedstrijd vergeet ik het gewoon. Zo grappig, blijkbaar (her)kennen heel veel menners mij, wordt tegenwoordig heel regelmatig aangesproken en ik heb dan geen idee wie het dan is. Voel ik me zo dom... Vandaag kwam ook nog een jurylid (die deelnemer was vandaag, of haar man in ieder geval) naar me toe om te vragen hoe het gegaan was. Dan ben ik zo verbaasd dat mensen zo belangstellend zijn.

Ik denk (hoop) }> dat Rembrand ook wel zal schrikken als ik met borstel ga gooien. Heb je dat van een afstandje gedaan of terwijl je aan het poetsen was?

Naaltje: fanatiek hoor!