bedankt voor jullie reakties, zulke momenten zijn inderdaad altijd even spannend, en ook frustrerend, omdat ik weet dat ze het kan als ze echt helemaal ontspannen is, maar een tikje spanning zorgt er voor dat stilstaan en het wegstappen erna dus gewoon echt niet meer lukt...
en dat gebeurt in de dressuurproeven dus ook, ietsje spanning en geen halthouden en geen voorwaarts stappen meer...
ik krijg het bij haar op zulke momenten gewoon niet goed, dat zag ik vandaag weer, als die spanning er is wordt het alleen maar erger door het te gaan oefenen, tot het helemaal mis is...
ik ben het nu wel extra aan het oefenen op momenten dat ze wel ontspannen is, kijken of ik het stilstaan uit kan breiden en het wegstappen rustiger kan krijgen op die moment dat er nog geen stress is...
iedere keer bedenk je zo wel weer nieuwe dingen in de hoop dat het gaat werken...
en wie weet... ooit...
we houden hoop, al is het gewoon zo zonde, buiten het in het proeven veel te veel punten kost (want ze wil erna ook niet meer stappen) is het op de weg gewoon gevaarlijk soms...
ik zag leuke foto's voorbij komen net trouwens!
tallechie een grappige vriend...

vhu onder de vlekjes...
vertraagde mazelen of waterpokken?
sterkte!

doe maar even rustig aan, dat werkt het beste waarschijnlijk...
It ook lekker uit eten geweest!