[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:45

:wave:
mijn laptop is totall loss... Heb dus een beetje dit topic verwaarloosd.. Globaal wat gelezen
mooie ritjes weer..
wintervachten; dids is al druk bezig..

Wat is er met SL aan de hand? :oo :(:)

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:26

Hallo allemaal,

Ik ga even een tijdje wat meer afwezig zijn van bokt en ook van dit topic dus. Het gaat de laatste tijd ff niet zo lekker, en het lijkt er niet op dat het snel gaat veranderen/verbeteren. Geen zorgen, met Storm en Sunny gaat het prima, en als je (net als ik) je ogen niet af kunt houden van Super-Sunny, kun je kijken bij de foto's van de menners (www.demenners.nl) De meeste ritten proberen we wel mee te rijden.
Ik weet dat t niet zo'n geweldige uitleg ofzo is, maar ik vind het erg l*llig naar jullie toe om zomaar niet meer op te komen dagen, dus vandaar toch ff dit berichtje.
Ik zal af en toe best nog aanwaaien op bokt, en proberen jullie en de paardjes te volgen en wellicht ook nog wel wat berichten plaatsen, maar t zal voorlopig ff niet zo veel meer zijn.

Even een dikke knuf aan SL, uit de globale scan over dit topic lijkt ze het wel te kunnen gebruiken.
En jullie allemaal een dikke knuffel voor je paardjes!
Tot gauw!
Lacuna

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:42

Lacuna, begrijpelijk! Weet niet wat er aan de hand is maar igg suc 6 met je paardjes. :)

Ben der ook weer!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:43

Nou, Lacuna jij ook een dikke :(:) Veel sterkte en probeer in ieder geval lekker te genieten van/met je paardjes.
Naaltje, ik zou me geen raad weten zonder computer. ;(

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 12:47

Sterkte lacuna :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:21

Lacuna hopelijk is alles snel weer in orde :)

Laura stoer dat je weer 2span hebt gereden!

Wat een kaloete weerrrrr, alleen maar regen bluh. Gister gelukkig nieuwe dak op de stal gemaakt dus de poowns staan weer droog.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:39

lacuna, hopenlijk gaat alles snel weer een stuk beter

is er al bericht terug van s_l?

Buckje, leuk dat jij er ook weer bent :D

wobbe loopt al iets beter.
even kijken hoe hij morgen loopt misschien dat ik hem dan weer eventjes kan inspannen en een klein rondje rijden.
als er een watje in het gat zit loopt hij beter dan zonder in ieder geval.
hij steunt er al veel meer op dan gisteren.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 13:50

Fijn dat het al wat beter gaat ivy, maar zal het niet te snel zijn, kon van me zus herinderen dat ze 2 weken op rust moest enkel wat stappen? of hoeft dat niet bij wobbe?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 14:15

Ik heb nog geen reactie gehad van SL, wellicht Marianne?
Het was hier net even droog dus snel Rembrand even gelongeerd en uitgemest. Terwijl ik met laatste bezig was begon het alweer te regenen. Amerigo krijgt een vrije dag.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:28

Die van mij krijgen ook een vrije dag. Het ging aan een stuk door, nu is het even droog maar denk niet voor lang :P

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 15:36

hier probeert de zon te schijnen :=
maar ik kan niet rijden :)

vanavond verjaardag, dus ook weer bezig. Morgen trouwfeest.
zaterdag werken

lienepien610

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:04

Phoe wat een drukte weer.. Heb weinig bij kunnen lezen, maar ben weer aardig bij.

Vandaag de smid gehad, gelukkig konden we alles in de schuur doen zodat we droog stonden. Wát een regen. De weides staan al helemaal blank op sommige stukken.
Ben blij dat ik Jenna een regendeken heb opgedaan, ook met deken was ze niet bepaald warm, maar wel iets meer als de 2 shetjes.
Maar ze hebben weer mooie hoefjes en mooie ijzers :)

Ben druk bezig met het weekend voorbereiden. Balen dat de week een dag korter is, hebben kermis gehad hier, met op maandag altijd de leukste dag. Dit keer weer eens met regen.

Morgen wordt mijn vriend 25 jaar, dat wordt zaterdag natuurlijk groots gevierd bij ons op de oprit. Die is groot genoeg voor een grote tent, maar dat houdt wel in dat ik bij mijn ouders slaap voor de wedstrijd van zondag.

Vandaag dus spul bij elkaar geraapt voor de wedstrijd, zaterdagmiddag verkennen en meteen daarna invlechten en dergelijke.

Vanavond komen onze vrienden de spandoek al ophangen, hoop dat het leesbaar blijf met de nog meer verwachte regen voor vannacht. Morgenochtend de opblaasbare 3,5m hoge verkeersbord ophalen, hoop dat ik dan gelijk de tent kan opzetten en versieren om hem te verrassen als hij 's avonds thuis komt.
Zaterdag dan feest, zondag wedstrijd, pfff... Volgens mij ben ik maandag niets meer waard :)

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:16

Alvast gefeliciteerd!!

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 16:19

alvast gefeliciflapstaart :D
hopelijk valt het weer bij jullie wat mee dan :)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:00

L_Rivaldo schreef:
Fijn dat het al wat beter gaat ivy, maar zal het niet te snel zijn, kon van me zus herinderen dat ze 2 weken op rust moest enkel wat stappen? of hoeft dat niet bij wobbe?

de hoefsmid zei dat zodra hij weer goed loopt hij gewoon weer wat kan doen.
eerst natuurlijk wel rustig aan.
maar ik was ook niet van plan keihard te gaan scheuren haha.
ik kijk wel wat hij aan geeft als hij weer goed loopt.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:03

Alvast gefeliciteerd!! Hoe is het weer bij jullie??

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:05

Hier erg slecht, heb niks kunnen doen snik.

Sterkte voor Sl en Lacuna.

Arme Wobbe met zijn hoefzweer, gelukkig is hij er nu uit. Ik ga morgen even weekje naar de zon hoor dus ik ben weekje afweizg :P

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 17:49

Hier valt het weer nog steeds erg mee. Oke, het regent wel al bijna de hele dag, maar ook (zoals nu) droge periodes. Dus als het zo blijft, laat ik de paarden vannacht gewoon buiten staan. Straks even goed journaal in de gaten houden. Las wel dat hippiade voor ponys niet doorgaat. Hopen dat het over 3 weken wel droog is en opgedroogd! :P

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 19:03

Hier is het ookal de hele dag rot weer. Sil staat lekker binnen vanavond. Heb nu eindelijk een stal dus kan me ventje lekker met dit weer naar binnen.

Ik moest eigenlijk werken tot 2 uur vannacht, maar voel me beroerd dus mocht gelukkig weer naar huis toee.

Sil heeft trouwens 2 ontstoken ogen, die van jullie er ook last van? bij ons op stal zijn er meerdere die er last van hebben.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-10 19:29

Naaltje haar laptop heeft het begeven, sterkte

Lacuna fijn dat het goed gaat met storm en sunny, jammer dat het verder niet zo goed gaat. Sterkte.

Laura heeft dubbelspan gereden. Super hoor.

Wobbe loopt al weer beter. Gelukkig maar.

lienepien heeft het druk. Alvast gefeliciteerd en veel succes op wedstrijd. Waar heb je wedstrijd?

Jenkins ook beterschap.

Had vandaag veel op de planning staan maar kwam telkens wat tussen, dus weinig gedaan.
Hoefsmid is geweest, maar had niet de juiste maat mee. Kon het oude ijzer niet vinden. We zouden hem na de zomer proberen ijzerloos te doen, dat hebben we nu maar vast gedaan. Nu afwachten hoe het gaat

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 20:59

VanHuisUit schreef:
@Babs, wat een geklus en dat in je vakantie.. hoop dat je toch nog wat met je pony kunt doen. Ben je nu al uit hoe je het wilt doen met je tweewieler?

De tweewieler blijft. Ik ben overlaatst naar een wijkmans tweewieler voor een A-pony gaan kijken en deze had toch vergelijkbare maten als de mijne. Dus zo fout zal het niet zijn. Ik ga er voorlopig zo nog even mee blijven rijden (liefst tot de garantie verlopen is). Kan nog altijd later aanpassen. Voor boscrossen vind ik hem ideaal. Voor dressuur is hij niet echt geschikt. Mooie reden om ooit nog een wagentje bij te kopen.

Lacuna, :wave:

Niks gedaan met de pony. (buiten dan de noodzakelijke verzorging). Zaterdag gaan we naar een D pony kijken. Vind het spannend.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 21:16

@Lacuna sterkte :(:)
Sander_Lotte wel via pb gesproken, denk dat ze binnenkort zelf wel even post.
@Buckje, welkom weer ! Miste je al.
@Babs, willen jullie een groter erbij? Spannend!

Gisteren niet eens KRO detectives af kunnen kijken, ik lag er om 22.15 al in :o

De ogen van de pony's zijn nu weer goed, ook een week ofzo twee keer per dag aan het schoonmaken geweest, maskertjes op / af enz. Ze zien er nu soms nog wel beetje viezig uit maar niet meer van die enorme klodders ellende :o

Nou en wat een weer -O-
Vanochtend buienradar gecheckt en volgens de buienradar zou het zo rond 10.15 droog zijn... dus op naar de pony's, gevoerd in de werkelijk stromende regen. Nou die van mij staan dus wel kop-kont gewoon helemaal in de stal nu hoor. Ze waren vanochtend helemaal droog, en vanmiddag toen ik weer even langsging ook. Geef ze geen ongelijk ;)
Maar dus niets met pony's kunnen doen.
Ik naar de stalhouderij, lekker rijden, maar het regende en regende maar. Dus even koffie gedronken en dacht ik ga even kijken naar zadeltjes bij Divoza (en naar laarzen ;) ). Kom ik daar aan.. is het droog! Dus snel weer terug naar de stalhouderij en Zaar gezadeld, yes, ze was beschikbaar joepie. Het is toch zo'n heerlijk paard. Met een soort miezerig regentje richting park vertrokken en jawel, alles was daar echt ondergelopen. Dus we hebben een soort waterbak/crosstraining gehad. Halverwege maar doorgestoken naar het fietspad want ik zag op een gegeven moment het ruiterpad helemaal niet meer }:0
Wel mooi rondje gemaakt, klein uurtje op pad en dus eindelijk weer even gereden pffff had het wel nodig, erg he.

Daarna wilde ik dus gaan mennen maar het kwam echt met bakken uit de hemel. Dus gevoerd en terug naar huis. Hoop nu eindelijk dat het morgen wat beter is want morgen zou ik ook even kunnen mennen. Een beetje regen vind ik nooit zo erg maar dit was echt teveel :(

Citaat:
ik zou me geen raad weten zonder computer.
Ik ook niet!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:18

ik kom weer even binnen vallen...

een en ander gemist geloof ik...
is er iets ergs met SL aan de hand?
sterkte voor haar in ieder geval!

verder iedereen aardig druk geloof ik en overal slecht weer...

hier hebben ze vandaag ook binnen gestaan...
vanavond zowaar uurtje droog aangespannen kunnen rijden, lekker ontspannen ritje over de weg, even beentjes strekken!

morgen spannende dag, mijn nieuwe babypaardenaanwinst gaat verhuizen naar de opfok en is dan echt van!
dus vroeg op, spook doen en dan richting opfok aan de andere kant van het land...

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:21

ik ga even mee met de samenvattingen van hierboven.

@ nouvel, ik wist niet dat jij een babypaardenaanwinst had :o

ik heb geluk gehad, vanochtend een uur met misty flink gedressuurd in de bak, en het was droog :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 22:27

:j <3