[AR] [HK] "in een rijtuigie...."

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [HK] "in een rijtuigie...."

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:30

Pffff wat een verhaal zeg, ben er helemaal stil van

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:31

heb een hele mooie cap gezien die straks mooi bij mijn kar past

voor mijn KB heb ik gewoon mijn casco in de auto liggen

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:32

idd een vreselijk verhaal

Maar ik heb nooit een cap op heb al meerdere ongelukken gehad en gelukkig altijd goed weggekomen. Heb een keer in een sloot gelegen paar keer met kar en al om gekiept. Weet niet of een cap nou veel fuctie heeft.

Als ik ohz rijd en val er af heb ik stik veel last van mijn hooft door die cap.

Maar ieder heeft zo zijn mening natuurlijk

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:34

ohz was ik al volledig om door een ongeluk op mn 12de. Nooit heb ik meer zonder cap gereden, heb toen zoveel geluk gehad dat ik het overleefd had, met een cap had heel veel elende worden voorkomen toen.

Maar inderdaad door dit verhaal word je je ook wel weer even bewust wat mennen betreft.

Mijn capje gaat gezellig mee naar stal vanavond.

S_hirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:34

Wat een verhaal zeg.

Edit:
Mijn ouders hebben ook een keer een ongelukje gehad. Mijn moeder was aan het mennen met een draver en moest van der instructeur harder gaan. Mijn moeder vind het altijd een beetje spannend dus houd een paard vaak in. Die dag had ze zoiets van jij zegt het en ik laat zien dat ik het wel durf. Mijn vader stond achterop om de kar onder controle te houden. De eerste rondjes gingen goed tot de kar uit de bocht vliegt. Mijn vader kon dat nooit meer onder controle houden. Kar omgekiept, moeder lag ergens in de bak, mijn vader was tegen de bakrand aangeknald en diegene die erbij zat lag ook ergens in de bak. Paard liep met een omgekiepte kar door. Gelukkig waren er zat mensen die het paard tegen konden houden. Kar rechtopgezet en rustig gestapt. Ambulance gebeld omdat mijn moeder niet goed werd. De ambulance broeders dachten ook dat ze haar sleutelbeen gebroken hadden. Uiteindelijk niet. Dan schrik je toch wel even.
Mijn vader had alles gekneust was je kan kneuzen en een hersenschudding. Mijn moeder had alleen last van haar schouder (waar ze nu nog last van heeft).

Bah moet er eigenlijk niet aan denken aan al die ongelukken tijdens het mennen
Laatst bijgewerkt door S_hirley op 08-05-08 14:50, in het totaal 2 keer bewerkt

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:38

Mijn capje gaat ook zeker mee vanavond. Die van mij ventileert wel goed, maar het zal wel even zweten wezen. Haha!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:40

Dan maar beetej zweten toch, hihi.

Heb nu een goedkope wel veilig maar die zit dus niet zo heel erg lekker. Ga volgeden maand of zo eens kijken voor een fijne.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:42

Ik heb ohz altijd m'n cap op. Dat had ik altijd al, en na een zwaar ongeluk (waarbij ik minimaal 6 engeltjes op mijn schouder had) ben ik nog 'even' met mijn neus op de feiten gedrukt (een cap had niet geholpen, heb een mooie forse flink drachtige KWPN merrie op m'n rug gehad, heb jaren met een hoefafdruk op m'n rug gelopen, en heb nu zo'n 7 jaar later nog last van m'n ribben die toen gekneust waren, niets gebroken, maar ik zat wel vol inwendige bloedingen).

Voor de wagen heb ik hem eigenlijk nooit op. Voorheen wel op dresuur wedstrijd omdat ik geen hoedje had. Maar die heb ik nu en draag ik die ook.

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:42

Ik zal binnenkort even naar de Makro, daar hebben ze ook een Horka cap te koop. ( € 30,-) kan ik wel gebruiken voor het mennen. Haha!

sammykuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:44

Dennis schreef:
Ik heb ohz altijd m'n cap op. Dat had ik altijd al, en na een zwaar ongeluk (waarbij ik minimaal 6 engeltjes op mijn schouder had) ben ik nog 'even' met mijn neus op de feiten gedrukt (een cap had niet geholpen, heb een mooie forse flink drachtige KWPN merrie op m'n rug gehad, heb jaren met een hoefafdruk op m'n rug gelopen, en heb nu zo'n 7 jaar later nog last van m'n ribben die toen gekneust waren, niets gebroken, maar ik zat wel vol inwendige bloedingen).

Voor de wagen heb ik hem eigenlijk nooit op. Voorheen wel op dresuur wedstrijd omdat ik geen hoedje had. Maar die heb ik nu en draag ik die ook.

mijn moeder heeft dit begin januari meegemaakt haflinger (een flinke) op haar rus gehad is over haar heengelopen. 3cm en de had een dwarsley gehad. Gelukkig goed afgelopen maar een cap had daar dus ook geen zin bij gehad (zelfs een BP niet)

Met de dresuur had ik ook altijd een cap op maar heb sinds kort een mooi hoedje (alleen is het met sommige wedstrijden ook in de dressuur soms nog verplicht op een cap te dragen.) Dus heb ik mijn mooie hoedje nog niet vaak kunnen gebruiken hellaas

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:47

Nee maar er gebeuren genoeg ongelukkig met ernstige afloop die wel voorkomen hadden kunen worden met cap Knipoog

_shawnee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:51

Wat een verhaal zeg! Ik doe met rijden ohz altijd mijn cap op, en met mennen ga ik dat denk ik ook doen. Als ik zo ver ben.
Maar ja met of zonder cap is net zoiets als autogordels. Er zijn mensen die de gordel niet om hadden en daardoor het ongeluk hebben overleefd. Maar denk toch dat het merendeel geluk heeft gehad dat ie wel zijn gordel om had.
Maar iedereen moet het natuurlijk zelf weten Haha!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:51

Beter voorkomen dan niet meer te genezen

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:52

Ik had toen 'alleen maar' m'n ribben, rug, sleutelbeen en alles wat er tussen zit gekneust, inwendige bloedingen en een beschadigde lever. Ik ben alleen bang dat ik al mijn engeltjes heb verbruikt voor als ik nog eens een klapper maak Knipoog.
Ik heb echt geluk gehad, merrie is 2 cm naast mijn ruggegraat gaan staan.

Met mennen zou ik toch ook een cap op moeten hebben, maar je kan altijd wat krijgen (kromme bril+ dikke neus door enthousiaste hengst van het land halen, mooi vers beslagen voetje op je voorhoofd omdat de lieve pony het zat is enz enz enz).

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:54

Tuurlijk kan je met cap ook nog wat overkomen
maar liever een kromme bril dan een gebroken schedel

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:55

Vreselijk verhaal, inderdaad, maar volgens mij was er meer aan de hand dan enkel een gebrek aan cap...

Ohz heb 'k hem ook altijd op m'n kop; zonder vind 'k het te gevaarlijk. Ik ben nog nooit zodanig gevallen met rijden dat ik er veel last van had, maar heb wel al genoeg andere dingen meegemaakt om me van de risico's bewust te zijn.

Groeten, SuSEQ

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 14:57

Alles is een samenloop van omstandigheden, en heeft vast niet enkel en alleen gelegen aan het missen van een cap
Maar misschien, heel misschien, had die meneer het nog na kunnen vertellen als ie wél een cap op had gehad?

OHZ (als ik eens rij) ga ik nooit zonder cap het paard op

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:17

Ik heb mezelf dat laatst al eens afgevraagd hoe kan het dat ik die nooit OHZ rijdt zonder cap, wel zonder Cap men. Het enige antwoord wat ik heb is dat ik me op de kar veiliger voel en het voor mijn gevoel normaler is om zonder cap te mennen.
Raar eigenlijk, want als ik dit lees, denk ik dat inderdaad een cap best wat schade had kunnen voorkomen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:20

Volgens mij gebeuren er meer ongelukken onder het zadel maar zijn de men ongelukken die gebeuren vaak gelijk altijd erngstig.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:22

Dat is inderdaad wel zo, als je met mennen valt is het meestal met kar en al, waardoor de gevolgen groter zijn.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:23

Ja precies.

Nou ja ik ga in ieder geval elke keer weer mn capje opzetten hihi

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 15:39

Dat verhaal is echt zo sneu Boos!
Het wekt je wel weer even dat een cap dus niet alleen maar voor het rijden is, ik twijfelde nog ofdat ik nou met of zonder zou gaan als dikkie eenmaal voor de kar staat straks.
Na dit verhaal gelezen te hebben heb ik mijn besluit al genomen, dat word dus zeker weten met cap!

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:45

Evelli schreef:

jeetje, ik ben er ook even stil van zeg...
ik kende dit verhaal ook nog niet...
wat een toestand...

Ik rijd aangespannen nooit met een cap.
Niemand hier in de omgeving volgens mij, alleen als het verplicht is tijdens een wedstrijd...

Onder het zadel reed ik vroeger ook nooit met cap, dat ben ik een paar jaar geleden, nadat mijn vorige paard verkocht is en ik 'vreemde paarden' ging rijden wel gaan doen, en dat doe ik nog steeds trouw...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:48

kwam het tegen in het mennen zonder cap topic
was er ook flink van geschrokken

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 16:50

Laatste tijd gebeuren er veel ongelukken met mennen, tenminste dat valt mij op. Of er komt nu meer in het nieuws.

Heb ik vanmiddag foto's gemaakt met mijn telefoon van mijn kar, wil hij via bluetooth de foto's er niet op zetten.. Ook lekker.. Scheve mond
Niks werkt mee vandaag. Haha!