Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wimmus schreef:In de beginpost staat dat het koetsiersbewijs niet verplicht is, ik neem aan dat dit nog steeds geldt?
Ik ben aan het twijfelen; of 'gewone' menlessen, of eerst het koetsiersbewijs en daarna menlessen. Ik zie van beide de voordelen /nadelen niet.. iemand?
JoyCiej007 schreef:Dat geldt idd nog steeds.
Als ik jou was zou ik eerst koetsiersbewijs doen, en daarna menlessen. cursus KB is toch meer gericht op mensen die geen of weinig ervaring met het mennen hebben, vóordat je daadwerkelijk leert hóe je moet mennen, dien je toch eerst te weten hoe je op correcte wijze optuigt, inspant, en natuurlijk belangrijke theoretische kennis van tuig en wagen e.d.
Aan de mensen die binnenkort examen moeten doen: wat vervelend dat het zo is vertraagd door het aanhoudende winterweer! Dan komt het ineens nu allemaal wel snel korter bij. Wens jullie alvast veel succes met het examen!
liberty schreef:Maar bij gewone menlessen wordt er normaal gezien ook geleerd hoe je moet optuigen, inspannen, e.d.
Alou schreef:heej! ik heb een vraagje.
ik heb mijn Ruiterbewijs in een weekend gehaald.
dit omdat er in de buurt niet echt een manege was die er aan mee deed.
Nu wil ik ook mijn koetsiersbewijs, alleen daar is er natuurlijk weer niet een in de buurt die dat doet.
Weet iemand of je ook je koetsiersbewijs in een weekend kan halen en waar dat dan zou kunnen?
groetjes Alou
Kimmiee19 schreef:[***] schreef:heej! ik heb een vraagje.
ik heb mijn Ruiterbewijs in een weekend gehaald.
dit omdat er in de buurt niet echt een manege was die er aan mee deed.
Nu wil ik ook mijn koetsiersbewijs, alleen daar is er natuurlijk weer niet een in de buurt die dat doet.
Weet iemand of je ook je koetsiersbewijs in een weekend kan halen en waar dat dan zou kunnen?
groetjes [***]
Ik heb de mijne in het weekend gehaald bij onder de kastanje in kootwijkerbroekNatuurlijk was het wel 14 of 15 lessen wat bij de curcus hoort.
Alou schreef:ikkemetwikke schreef:dat lijkt me haast niet in 1 weekend te doen, zeker niet als je geen ervaring hebt.
ik neem aan dat je al kon paardrijden toen je het ruiterbewijs ging halen?
en waar gaat dat over? wie zegd dat ik geen ervaring met mennen heb?
ikkemetwikke schreef:er staat toch ook "zker niet ALS je geen ervaring hebt?
ziet zo vlug op de tenen getrapt zijn hoor.
ik zou het al knap vinden de theorie erin te stampen in een weekend,als je daarnaast in 1 weekend ook nog je praktijklessen moet krijgen.