[AR] Het grote "Koetsiersbewijs" - topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DenK4ever

Re: Centraal topic Koetsiersbewijs

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:08

Ow wat goed zeg! leuk!!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:35

liberty schreef:
ik ga hem zelf geven ;) Wij zijn ook FNRS manege :)

Hoe gaat het eigenlijk met tweespan en langspan? Daar hoor je niets over bij de FNRS, blijft dat gewoon zoals het nu is?

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:42

We beginnen met enkelspan, 2 en meerspan is in ontwikkeling (heb er aan meegewerkt bij de FNRS)

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-10 13:47

:j dat zei Bob ook al..
Begin is met enkelspan en tzt zal tweespan, tandem etc er ook bij kunnen komen

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-10 18:02

Vanavond onze 2e les :D
Deze week goed geoefend met achenbach die basishouding... ;) en alwat examens geoefend. Ging gelukkig al best wel goed.
Vanavond hebben we verkeersregels...nooit verkeerd natuurlijk.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 15:33

door het slechte weer hebben we sinds december al niet meer gelest, en was het examen wat half Januari zou zijn ook afgelast.
gisteren dan eindelijk weer kunnen lessen,maar wel gelijk de opeennalaatste les.
volgende week nog 1 keer,en dan over 2 weken examen,ppff!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:22

Jeetje dat is ook wat zeg dat het zo vertraagd is door dat koude weer. Vorige week was het ook erg koud op de wagen, niet normaal. Hele dag duurde het voordat ik weer warm was...maar... het mennen gaat lekker en ik vind het echt ontzettend leuk & nuttig. Morgen alweer een na laatste les. Volgens mij doen we dan zo ongeveer tegelijkertijd examen.

Snowgirl38

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 17:38

Hier nog een die over twee weken examen heeft :D ik doe tweespan.Het is alleen jammer dat je op de site van de SRR geen examenkalender kan openen want ik ben benieuwd wie er bij ons komt examineren.

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-10 18:04

ja, ik wilde ook al kijken snowgirl.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-10 00:20

Ik ben geslaagd :D :D :D.. succes iedereen nog!

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 12:49

In de beginpost staat dat het koetsiersbewijs niet verplicht is, ik neem aan dat dit nog steeds geldt?

Ik ben aan het twijfelen; of 'gewone' menlessen, of eerst het koetsiersbewijs en daarna menlessen. Ik zie van beide de voordelen /nadelen niet.. iemand?

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:08

wimmus schreef:
In de beginpost staat dat het koetsiersbewijs niet verplicht is, ik neem aan dat dit nog steeds geldt?

Ik ben aan het twijfelen; of 'gewone' menlessen, of eerst het koetsiersbewijs en daarna menlessen. Ik zie van beide de voordelen /nadelen niet.. iemand?

Dat geldt idd nog steeds.
Als ik jou was zou ik eerst koetsiersbewijs doen, en daarna menlessen. cursus KB is toch meer gericht op mensen die geen of weinig ervaring met het mennen hebben, vóordat je daadwerkelijk leert hóe je moet mennen, dien je toch eerst te weten hoe je op correcte wijze optuigt, inspant, en natuurlijk belangrijke theoretische kennis van tuig en wagen e.d.

Aan de mensen die binnenkort examen moeten doen: wat vervelend dat het zo is vertraagd door het aanhoudende winterweer! Dan komt het ineens nu allemaal wel snel korter bij. Wens jullie alvast veel succes met het examen!

daniella74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 13:28

Ons examen is uitgesteld naar de zomer :'). Geen enkel probleem want zo lekker lopen ze nog niet onder alle omstandigheden recht achter elkaar :D.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-10 20:55

JoyCiej007 schreef:
Dat geldt idd nog steeds.
Als ik jou was zou ik eerst koetsiersbewijs doen, en daarna menlessen. cursus KB is toch meer gericht op mensen die geen of weinig ervaring met het mennen hebben, vóordat je daadwerkelijk leert hóe je moet mennen, dien je toch eerst te weten hoe je op correcte wijze optuigt, inspant, en natuurlijk belangrijke theoretische kennis van tuig en wagen e.d.

Aan de mensen die binnenkort examen moeten doen: wat vervelend dat het zo is vertraagd door het aanhoudende winterweer! Dan komt het ineens nu allemaal wel snel korter bij. Wens jullie alvast veel succes met het examen!

Bedankt.
Ik heb weinig (praktijk)ervaring, die KB cursus klinkt het meest logisch.

Volgens mij is er hier in de buurt genoeg te vinden, dus eerst maar op zoek naar een menner met wie ik een paar keer mee mag.

Begint inmiddels wel heel erg te kriebelen, ik heb het wel gehad met de theorie.. tijd voor praktijk :j

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 15:51

Ik ben sinds 13 maart een trotse eigenaar van een koetsiersbewijs enkelspan :D. Mijn baas van de kinderboerderij wilde dat ik heb ging halen vanwege de verzekering. Heb de curcus gevolgd bij Onder de Kastanje. Echt een top bedrijf. Super brave tinkers hebben ze daar.

Ben in novemeber begonnen met de curcus eerst 5 theo lessen en dan de rest praktijk eerst 2 lessen in de men baan van 100 bij 40 m en daarna gingen we het dorp in.

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:20

Maar bij gewone menlessen wordt er normaal gezien ook geleerd hoe je moet optuigen, inspannen, e.d.

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:21

liberty schreef:
Maar bij gewone menlessen wordt er normaal gezien ook geleerd hoe je moet optuigen, inspannen, e.d.

Jazeker!!

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-10 22:37

Ik zou dan ook als je de mogelijkheid hebt eerst bijv groepsmenlessen volgen, en dan KB, of via de FNRS je menbewijs halen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 19:30

heej! ik heb een vraagje.

ik heb mijn Ruiterbewijs in een weekend gehaald.
dit omdat er in de buurt niet echt een manege was die er aan mee deed.

Nu wil ik ook mijn koetsiersbewijs, alleen daar is er natuurlijk weer niet een in de buurt die dat doet.

Weet iemand of je ook je koetsiersbewijs in een weekend kan halen en waar dat dan zou kunnen?

groetjes [***]

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:21

dat lijkt me haast niet in 1 weekend te doen, zeker niet als je geen ervaring hebt.
ik neem aan dat je al kon paardrijden toen je het ruiterbewijs ging halen?

Kimmiee_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-10 20:43

Alou schreef:

Nu wil ik ook mijn koetsiersbewijs, alleen daar is er natuurlijk weer niet een in de buurt die dat doet.

Weet iemand of je ook je koetsiersbewijs in een weekend kan halen en waar dat dan zou kunnen?

groetjes Alou

Ik heb de mijne in het weekend gehaald bij onder de kastanje in kootwijkerbroek :Y) Natuurlijk was het wel 14 of 15 lessen wat bij de curcus hoort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:19

ikkemetwikke schreef:
dat lijkt me haast niet in 1 weekend te doen, zeker niet als je geen ervaring hebt.

en waar gaat dat over? wie zegd dat ik geen ervaring met mennen heb? :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 00:20

Kimmiee19 schreef:
[***] schreef:

groetjes [***]

Ik heb de mijne in het weekend gehaald bij onder de kastanje in kootwijkerbroek :Y) Natuurlijk was het wel 14 of 15 lessen wat bij de curcus hoort.

ja maar ik bedoel met alles bij ekaar, of misschien in een week ofzo. omdat het niet te doen is om elke keer heen en weer te rijden. Snapiej :d

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 10:58

Alou schreef:
ikkemetwikke schreef:

en waar gaat dat over? wie zegd dat ik geen ervaring met mennen heb? :=

er staat toch ook "zker niet ALS je geen ervaring hebt?
ziet zo vlug op de tenen getrapt zijn hoor.
ik zou het al knap vinden de theorie erin te stampen in een weekend,als je daarnaast in 1 weekend ook nog je praktijklessen moet krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-10 11:21

ikkemetwikke schreef:
er staat toch ook "zker niet ALS je geen ervaring hebt?
ziet zo vlug op de tenen getrapt zijn hoor.
ik zou het al knap vinden de theorie erin te stampen in een weekend,als je daarnaast in 1 weekend ook nog je praktijklessen moet krijgen.

staat toch niet voor niets zo een lachend smilietje achter <3
Je krijgd toch zo een boek? die zou je toch thuis kunnen bestuderen?!
wat zou de reden zijn dat het met het RBW wel lukt en niet met het KBW?

:D