[AR] tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Re: tuigpaarden (en de eventementen erbij)

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 17:04

NIC???? Weet niet welke wedstrijd je daar mee bedoeld? Ga daar in ieder geval niet naar toe, ik ga woensdag nog naar Ermelo (Hippiade), en zoals in mijn onderschrift te lezen is ben ik daarna heeeeeeel lang op vakantie. Haha!
Eigenaar gaat zaterdag nog naar Hoogland, en zondag nog naar Tongeren (Belgie) voor een show.
En hackney's zijn zeker goedkoper. Hoewel een topper vaak ook een prijskaartje heeft, als die al gepresteerd heeft tenminste. Maar ze zijn ook een stuk goedkoper in onderhoud, zo'n kleintje verbruikt veel en veel minder.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 18:52

het NIC is noordelijk internationaal concours, afgekort nic dus, in zuidlaren. daar is de ereklasse hackneys gloof ik, rakker loopt daar altijd, die ken je vast wel, als hackneyrijder Tong uitsteken . ja, dat ligt er net aan, maar de meeste zijn goedkoop, tuig is echter niet veel goedkoper, maar de karretjes (als je vader, vriend, opa oid handig is) vallen wel zelf te maken, iig de 4-wielige. tis best jammer dat er geen zadelrubrieken hackneys zijn voor kinderen, ze kunnen moeilijk zeggen dat dat te gevaarlijk is, kijk maar in de jeugdrubrieken tuigers, daar laten de vaders/ moeders de kinderen rustig met de beste dekhengsten rondrijden, als je er iemand met een paard naast laat rijden is er ook niks aan de hand... (en natuurlijk bepaald lengte/gewicht/leeftijd beperking)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 19:20

Dacht al dat het een indoor was. Haha! Die rijden we sowieso niet, teveel moeite om alles in conditie te houden en uit de vacht voor die enkele indoors. Ze gaan straks lekker het land op vakantie vieren. Haha!
Rakker zal daar overigens ook niet lopen, die loopt ook niet meer categorie 1, maar 3 bij zuid. Haha! Is tegenwoordig van P. Graumans, is er ook kampioen in zuid mee geworden.
Zadelrubrieken zijn een zeldzaamheid. In Vlijmen dit jaar was er eentje. Je ziet daar voornamelijk grote maat hackney's.
Overigens heb ik nog wel een jaren geleden in Eersel een zadelrubriek gereden met een kleine maat:

Afbeelding
Dit is denk ik al een jaar of 15 geleden. Tong uitsteken

En wat betreft het tuig, ik denk niet dat dat goedkoper is. Bij de tuigpaarden rijden ze met nikkeltuig, bij de hackney's met kopertuig.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 14:39

je hebt hem daar wel netjes lopen!!!

vn rakker wist ik nog helemaal niet. das zeker wel 1 waar vast een hele boel geld voor is neergelegd.
jammer, mijn vriendinnen keken er altijd naar uit hem te zien. die vonden hem zo schattig.
nog veel plezier op vakantie, k zal maar weer wat hw gaan maken...

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 21:07

Deze pony heeft eerst in de dressuursport gelopen, en niet onverdienstelijk. Knipoog Daarna de aangespannen sport in, omdat ik te groot werd voor hem, daar had ie ook de punten voor de ereklasse. Omdat we er meerdere in dezelfde rubriek hadden is deze uiteindelijk naar Duitsland verkocht. Dit is overigens de pony die ervoor gezorgd heeft dat ik in de hackney-sport zit. Heb deze eerst vanaf mijn 13de tot mijn 16de onder het zadel gereden, omdat er niets mee te beginnen was. Als het regende kwam hij de stal niet uit. ROFL Eigenaar was toendertijd voorzitter van de ponyclub, en ik zat net zonder pony.
Op deze foto was hij 2 of 3 jaar niet meer onder het zadel gereden, 1 keer of zo per jaar voor de fun.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 20:56

nou, vind t knap gedaan! ik moet nu slape, typ vlgnd keer weer wat meer

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 23:36

Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!! Party!!

Afbeelding

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 17:39

Proficiat!!

En een klein verhaaltje erbij?? (de foto zegt veel, maar niet genoeg)

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 20:17

haha, dat verhaaltje mag gelezen worden!
patijn had trouwens ook weer goed gedaan, competitie gewonnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-07 22:36

Lunas schreef:
Proficiat!!

En een klein verhaaltje erbij?? (de foto zegt veel, maar niet genoeg)

Staat op de voorpagina Knipoog

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 08:48

SDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-07 12:45

Ik heb het gevonden!! Ik open steeds eerst mijn mails dan ga ik pas naar de website zelf. Vandaar...