Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Anya schreef:enten
Huertellica schreef:Er begint zich een structuur te ontvouwen: zie ik het nu goed dat de tendens is dat de 'voorstanders' van boerenverstand ook voor e-shocks tegen luchtzuigen en afgewerkte olie tegen mok zijn, vóór verzamelen achter een bit zijn en dressuur voor Klassieke Dressuur aanzien??
Richtje schreef:
@Pipo, ik heb me tijdens het lezen toch wel een paar keer zitten ergeren aan jou manier van discussieren. Maar goed, ik zet me er wel overheenVerder lees ik een beetje uit jou verhaal, maar kan zijn dat ik dat verkeerd zie, dat het bij de echte psortpaarden vooral om de prestaties draait en het vooral niet de bedoeling is dat je eens wat anders doet met je paard dan serieus trainen......
Citaat:Er begint zich een structuur te ontvouwen: zie ik het nu goed dat de tendens is dat de 'voorstanders' van boerenverstand ook voor e-shocks tegen luchtzuigen en afgewerkte olie tegen mok zijn, vóór verzamelen achter een bit zijn en dressuur voor Klassieke Dressuur aanzien??
Pipo schreef:Dat lees je zeker verkeerd, want ik vind gewoon dat een paard een gewoontedier is, en dat ik dus niet het nut zie om met een touwhalster nageeflijkheid en dergelijke te oefenen. En tot nu toe heeft niemand mij de toegevoegde waarde van NH kunnen vertellen. Draumpje wist het ook al zeer juist te omschrijven: Alle dingen die je al jaren doet, hebben ineens een naam gekregen.
Daarnaast mag jij je irriteren aan mijn berichten, ik irriteer me mateloos aan de mensen die NH als goddelijk omschrijven hier, en nog net niet zeggen dat je een dierenbeul bent als je dat niet doet. En ik irriteer mij daar voornamelijk aan, omdat ik weet wat ik in de praktijk kan verwachten van de meeste van dat soort mensen. En dat is vaak niet om naar huis over te schrijven.
Richtje schreef:
Over het ergeren aan reacties. Jou felle reacties waar ik me aan erger, zullen dan wel veroorzaakt zijn door jou irritatie over het NH verafgoden.....
Richtje schreef:Jij schreef dat het geen toegevoegde waarde had, het met halster rijden. Ik las dat je het onzin vond..... De toegevoegde waarde zie ik namelijk ook niet helemaal, wel de lol die je er met je paard mee kan hebben
Richtje schreef:Wat dat betreft ben ik het helemaal met je eens
Ik vraag me alleen af of het altijd wijsheid is om naar je manegehouder/instructeur te luisteren, want daar zitten soms ook mensen tussen
{Edit} dit was een reactie op Pipo
Pipo schreef:Natural Horsemenship.........ik vind het gewoon commerciele onzin voor mensen die niet met hun paard overweg kunnen, en daardoor deze weg inslaan. Prima dat het hun wel lukt, maar als ze misschien eens wat eerder naar hun manegehouder/instructeur waren gaan luisteren hadden ze het veel eerder doorgehad.
oberon schreef::? Ik schreef hierboven net dat ik Parelli games ben gaan doen om eens iets anders met m'n paard te kunnen doen. En niet omdat ik niet met hem overweg kan. Die veronderstelling vind ik eigenlijk behoorlijk beledigend. Je scheert zo iedereen over 1 kam.
Pipo schreef:Tuurlijk zitten in die groep mensen ook bepaalde personen die er wat minder kaas van hebben gegeten. Maar vaak nog altijd heel wat meer dan de desbetreffende persoon zelf.
Helaas kom ik nog altijd teveel paarden tegen die tot op het bot verwend zijn, en niet fatsounlijk te rijden zijn.
runningkawa schreef:Jij doet het gewoon als aanvulligng oberon
Maar hoeveel nemen niet de overstap omdat hun paard schopt bijt en overze heen vliegt
Maar aanpakken is zielig
En dan gaan ze maar NH-en
En dat is toch de grootse groep (vooral hier op bokt) die je voorbij ziet komen.
runningkawa schreef:Jij doet het gewoon als aanvulligng oberon
Maar hoeveel nemen niet de overstap omdat hun paard schopt bijt en overze heen vliegt
Maar aanpakken is zielig
En dan gaan ze maar NH-en
En dat is toch de grootse groep (vooral hier op bokt) die je voorbij ziet komen.
oberon schreef:Daar heb je gelijk in. Maar hoeveel mensen zie je niet op Bokt voorbij komen die niet met hun paard om kunnen gaan en er maar een scherper bit inhangen. Of erger (durf het woord bijna niet te noemen) er een slof aan hangen. Persoonlijk heb ik dan liever dat die mensen naar de carrotstick grijpen.