[AR] Wedstrijd doelen mennen 2022

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliej

Re: Wedstrijd doelen mennen 2022

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:09

Zijn er nog mensen die dit weekend weer naar koudum gaan?

Ik ga een doel van dit jaar niet halen, met Beertje. Hij is wel alweer beter, maar ik heb besloten hem uit de wedstrijden te halen. Zo nu en dan een vaardigheidje misschien. Sinds zijn blessure vorig jaar hebben we het beide niet lekker opgepakt. Ik merkte dat tijdens het trainen en lessen ik ontzettend gefrustreerd raakt en daardoor geen plezier meer had. Tijdens buitenritten wel, heerlijk genieten. De frustratie heeft Beertje niet verdiend, hij heeft altijd hard voor me gewerkt. Dus ik hou lekker op, ga genieten van buitenritjes en plezier maken. Dat vind ik toch belangrijker.

De andere twee daarin tegen gaan lekker haha, dus kan met hun mijn wedstrijd-ei wel kwijt hahaha.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 09:59

Ja wij gaan zondag naar Koudum :)

Met onze Neeltsje

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 15:13

Dat is een lastige beslissing geweest Jolliej.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-22 23:06

Kimley schreef:
Ja wij gaan zondag naar Koudum :)

Met onze Neeltsje

Ik sta nog niet op de startlijst haf ze vanneweek al een mailtje gestuurd en het zou aangepast worden. Dus hopelijk plaatsen ze me er nog bij haha. Stond wel al tijdje ingeschreven! :o

Spaikey schreef:
Dat is een lastige beslissing geweest Jolliej.

Ja en nee. Beertje is mijn once in a lifetime paardje. Dus ja, ik had graag alles met hem bereikt. Maar voor zij blessure merkte ik al dat klasse m voor hem pittig was. En ja, ik ben gek op die lieverd. Dus de frustratie van mijn kant is gewoon niet eerlijk naar hem, hij doet zo zijn best. Dus eigenlijk geeft het me rust en vrede de knoop door te hebben gehakt! Misschien denk ik er over een jaar wel anders over, maar voor nu is het goed! :j

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 10:54

Wat voor een blessure had hij ook alweer gehad Jolliej?

Ik denk vooral dat het lastig was om te zeggen nu is het zover het is tijd om de wedstrijden vaarwel te zeggen.

Ladygiroc

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 12:07

Knappe beslissing Jolliej. Lijkt me lastig om je eigen doelen in duigen te zien vallen..

Wel eerlijk van je!

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 18:02

Prima keuze.

Het is top als je haal wat je hoop te halen. Maar geeft veel rust als je tegen beter weten in aan het door vechten ben.
Ik weet er alles van, mijn Benno staat ook heerlijk te genieten van zijn pensioen. Zonde dat we Z startgerechtigd zijn gestrand, had graag zijn moeder achter na gegaan met hem.

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 22:23

Spaikey schreef:
Wat voor een blessure had hij ook alweer gehad Jolliej?

Ik denk vooral dat het lastig was om te zeggen nu is het zover het is tijd om de wedstrijden vaarwel te zeggen.

We weten het niet precies, maar hij heeft kreupel gestaan. Drie maanden op rust en daarna 3 maanden longeren. Hij loopt niet meer kreupel, maar je merkt gewoon dat het hem veel kracht kost.

Heel lief van jullie allen. Het is niet een beslissing van een nacht geweest dat zeker niet! Maar idd nu de keuze is gevallen valt er een soort last van je schouder. Wat Dennis zegt idd! Doormodderen tegen beter weten in is en niet eerlijk naar de pony en brengt gewoon veel frustratie in die zin.

Jammer dat het met Benno ook niet gelukt is, maar hij kan sowieso niet meer voor de kar dacht ik toch?

Kijk dat is ook het verschil, Beertje kan nog lekker mee op buitenritjes enzo. Dus kan nog van alles met hem om pannekoeken.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:04

Benno heeft na zijn diagnose(hals artrose) nog een jaar vaardigheid en 2span gelopen. 2span niet dressuur matig, wel wat B gestart met knappe punten omdat hij en Deedee gewoon braaf zijn(hij liep fijn aan mijn hand, niet helemaal rond maar wel juist gesteld).
Toen een jaar niet voor de wagen (op 1 weekeind voor in het 4span en een verdwaalde keer voor in het tandem na), en daarna nog een jaar met een draverstuig gereden omdat hij dan helemaal geen druk op zijn borst had. Ook weer eens vaardigheid gestart (hij wist gewoon nog bijna alle keren 2 punten per parcours te lopen in t ZZ). Maar toen bleek dat hij dan ook last heeft. Dus nu helemaal niet meer.

En ik weet zeker dat als ik hem morgen inspannen er zo braaf mee weg rij, maar ik weet ook dat hij met de handrem er op loopt omdat hij dan laat heeft.
Hij is nu pas 14, dus kans is groot dat hij nog wel 14 jaar loopt te vreten. Maar dat mag.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-22 23:09

Lastig ja die blessures zeker als je niet precies weet waar het vandaan komt.

Maar super eerlijke beslissing tov je pony. Nog lekker genieten van buitenritjes!

Oh Dennis dat is ook vervelend ja vervroegd pensioen zo jammer.

Ik loop ook tegen wat dingetjes aan met mijn pony momenteel. Even aankijken wat verandering in training gaat brengen.

Vandaag je jonge pony voor het eerst met tuig en al gelongeerd. Meteen dubbele longe. Ze pakt het goed op volgende week in de koets.
Volgens de vorige eigenaren is ze bekeerd en daar lijkt het wel op zoals ze op alles reageert. Afbeelding

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 07:16

Wij willen mijn spekkie misschien ook voor de kar gaan beleren.

Ik heb dat 5 jaar geleden ook willen doen maar toen is het fout gegaan :(
Dus hopelijk pakt ze het goed op en heeft ze er geen trauma van over gehouden

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 08:58

Oh leuk Kimley wel effe spannend als het ooit geprobeerd is en je weet dat het toen niet helemaal goed is gegaan. Rustig aan en zorgen dat er vertrouwen blijft stapje voor stapje.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 15:00

Ja ik heb haar toen ik goed vertrouwen aan iemand in handen gegeven die wist wat ze deed.. zei ze :\

Inmiddels heb ik samen met mijn vriend (die veel ervaring heeft) een eigen stal in het beleren van paarden ohz & voor de kar dus we gaan het rustig aan proberen en geeft ze aan dat het niks word dan stoppen we :)

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 18:14

Spaikey schreef:
Ik loop ook tegen wat dingetjes aan met mijn pony momenteel. Even aankijken wat verandering in training gaat brengen.

Vandaag je jonge pony voor het eerst met tuig en al gelongeerd. Meteen dubbele longe. Ze pakt het goed op volgende week in de koets.
Volgens de vorige eigenaren is ze bekeerd en daar lijkt het wel op zoals ze op alles reageert. [ [url=m/q3Pu1w.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe komt dat? Met Orlando? Want ging juist zo lekker toch?

Wel leuk de jonge pony er straks bij, hopelijk blijft hij lekker rustig in die zin. Is voor beide prettiger!

Kimley schreef:
Ja ik heb haar toen ik goed vertrouwen aan iemand in handen gegeven die wist wat ze deed.. zei ze :

Inmiddels heb ik samen met mijn vriend (die veel ervaring heeft) een eigen stal in het beleren van paarden ohz & voor de kar dus we gaan het rustig aan proberen en geeft ze aan dat het niks word dan stoppen we :)

Jammer dat het verkeerd gegaan is, natuurlijk passen niet alle methodes altijd bij iedere pony. Maat gezien jullie ervaring weet ik zeker dat het goed komt! Ben erg benieuwd!

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-22 20:05

Nouja ik had haar toen net gekocht en ik wist zelf niks van mennen.. deze mevrouw was een stalgenoot en claimde dit vaker te doen en heel veel ervaring te hebben en zou het wel even doen..

Ik heb zelf het voorwerk gedaan, dubbele longe en tuig op en dat was allemaal prima.. tot de sleep erachter kwam. Resultaat pony op de kletter met sleep erachter en dwars door alles heen |o

Nu ik zelf ook veel meer ervaring heb zie ik ook in dat het gewoon niet op de goede manier ging.. Maarja helaas het is gebeurd

Denk wel dat ze heel tof zal staan voor de wagen <3

Afbeelding

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:03

@jolliej ja Orlando

Het is wel een knappe Tinker Kimley!
Nu is jullie band ook beter dan in het begin, rustig aan stapje voor stapje en zo opbouwen maar gezien jullie ervaring gaat dat goed komen. Vertrouwen is zo belangrijk.
Merk ik nu ook weer met mijn jonge merrie. Ik heb haar nu ruim 2 maanden ze vind veel spannend maar met rust en vertrouwen komt het goed.
Aanraken met hand gaat prima, maar klopjes op hals rug etc is echt eng dat is iets wat ze gewoon moet leren

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 11:31

Er is op Bokt ook een speciaal Beleertopic, Kimley :) . Dit gaat meer over wedstrijddoelen.

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 12:45

Gem schreef:
Er is op Bokt ook een speciaal Beleertopic, Kimley :) . Dit gaat meer over wedstrijddoelen.

Maakt toch niet uit dat Kimley wat vertelt over haar paard wat opnieuw beleerd moet worden?

Ik vertel ook wel eens wat over onze driejarige en die mag ook nog niet op wedstrijd.

Daarover gesproken, mogen ze per 1 januari in het jaar dat ze 4 worden mee op wedstrijd?

Onze Jody heeft een korte zomervakantie gehad. Ook omdat ze nu net drachtig is heb ik het eventjes iets rustiger aan gedaan. Ik wil haar morgen graag weer op pakken om ons nu echt serieus voor te kunnen op het L debuut in september :D

Iemand hier bekend met de outdoor wedstrijden in Oudega? Is dat op zand of op gras?

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 14:59

Nou sorry dat ik het aanhaal :')

Ik hoef niet in het beleer topic :)
Heb er jaarlijks zoveel te beleren haha.

Wij zijn vandaag weer tevreden met 2 wp naar huis gegaan.
Z + 6 :o

Oudega is volgens mij op zand ?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:15

Ik vind het ook helemaal niet erg als er over beleren wordt gesproken hoor.
Uiteindelijk is in deze groep vaak het uiteindelijke doel toch wedstrijden

@Sophie. Bij mijn weten mogen ze dan mee op wedstrijd dressuur/vaardigheid

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:17

Wat dat aangaat vroeg ik er naar natuurlijk

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:19

Jolliej schreef:
Wat dat aangaat vroeg ik er naar natuurlijk

He foei :')

Heb je mooi gereden vandaag?
Ik vind die witte van jou zo leuk :D

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 16:27

Haha, die witte was een monster vandaag! Wat een banketstaaf hahaha. Ik ben deze week niet zo serieus geweest. Wij krijgen nieuwe stal met paddock waar we druk mee zijn. Dus je merkte gewoon dat hij een bonk energie had en niet te houden was. Ook een paar keer een aantal kabouters die zich in het gras hadden verstopt hahaha. En de linkergalop blijft een ding nog een beetje. Hij pakt vast op links en ik pak dan ook vast, ben erg dominant op links. Probleem met alle drie pony's hihi. Ja en dat werkt dan allemaal even niet! Hahaha. Eerste proef 177, de tweede proef dacht ik echt die is nog slechter en ik was na de galop zei ik door me oortje ik ga ophouden en afgroeten, maar dat mocht niet van me groom. 187,5.... en een tweede prijs.... maar bah, dat was niet verdiend. Hij verbeterd wel echt hoor, alleen vandaag was het niet haha.

Djingo liep vandaag juist weer heerlijk. Mijn doel was duidelijk, links loslaten en ontspannen. En dat ging super. Djingo loopt altijd net iets hoog ipv nageeflijk en soms ben ik daar te druk mee bezig, maar daar wordt de proef erg rommelig van. Heb lekker gereden en doel behaald! 190 en 200,5 met eerste prijs!

Jullie stonden naast ons zeker of niet? Ik had het niet helemaal in de gaten, maar denk er nu pas aan hihi, oeps.

Kimley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 17:00

Nee wij stonden niet naast jullie haha wij stonden helemaal achteraan bij de boomwal. Met de bruinste bruine fries :')

Jolliej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-22 21:01

Ooowh sorry haha, kun je nagaan! Ben er zo slecht in. Me groom zei idd op een gegeven moment wel, is dat een voskleurige Fries. Had zelf niet gezien haha, maar zal dan misschien die van jou toch zijn geweest hihi