Oh, Baudy, wat is het toch geweldig dat het zo goed gaat. Wat een prachtige dame! Ik ben helemaal verliefd . Het is dat ik niet op zoek ben naar een paard, maar anders.......
HT: de wagen is destijds voor Fabels gekocht, een D pony. Dus Rocky, ook een D pony past er perfect voor. Dus straks zullen als alles lukt, Rocky en Thor voor deze wagen gaan lopen. Maar goed, we hebben nog wel even te gaan hoor. Morgen en overmorgen gaat Rocky weer aan de slag met het pallet. Als dat allemaal helemaal perfect gaat, moeten we de komende maand zelf verder trainen. En als dat allemaal goed gaat, dan gaat Rocky voor de wagen. Ik blijf het allemaal wel heel spannend vinden, ik ben nou eenmaal niet heel dapper. Vanmorgen ging de streng ook af en toe tussen zijn benen, daar reageerde hij natuurlijk wel op, maar niet dat het in paniek ging of zo, dus dat is wel hoopgevend.
Zoonlief baalt aan de ene kant wel een beetje, want zijn springles van morgen gaat nu even niet door. Maar goed, beter zo, dan dat de pony voor weken weg gaat om beleerd te worden denk ik dan maar
Tine, wel goed dat ie daarvan nu al niet in paniek schiet zeg. Rocky is een knappe kerel!
Hier is gisterochtend de osteopaat langs geweest voor Alex en die bevestigde mijn vermoeden, arme dier zat helemaal vast in zijn rug. Ik vond hem van achter al steeds minder vlot worden en hij haatte het wijken opzij met grondwerken, maar zijn rug was dus gewoon niet soepel genoeg om het aan te kunnen Ik ga vanavond even met beide te wandelen, want hij moet nu dagelijks aan de hand wandelen. Maar ze waren beide gisterochtend heel chagrijnig, want ze snapten het niet. Alex moest namelijk droog blijven, dus ze gingen niet de wei op, pas na de behandeling mochten ze de wei op. Jorie flipt namelijk compleet als Alex uit het zicht is, dus hem alvast de wei opdoen was ook geen optie. Hij moet maar "opnieuw" leren dat ie ook gewoon kan vaststaan als ik ondertussen met Alex bezig ben. Hij kon dat namelijk voorheen ook, alleen hij is nu bijna 5 (jeej, pubertijd) dus spontaan al zijn opvoeding vergeten. Dus die stond lekker druk te doen om niks en Alex haatte zijn behandeling, totdat de naalden erin kwamen. Daar relaxt hij echt op. Maar goed, was een goede keuze om hem te laten behandelen. Ze gingen in de wei daarna meteen wel even compleet aan de ren.
Gelukkig ben je niet op zoek naar een paard tine want ze gaat echt niet weg. Nou eens niet te koop
tine10
Geplaatst: 30-04-20 17:16
baudyh schreef:
Gelukkig ben je niet op zoek naar een paard tine want ze gaat echt niet weg. Nou eens niet te koop
VanHuisUit
Geplaatst: 30-04-20 18:12
Vind haar ook zooooo gaaf en wat fijn dat jullie weten dat je haar houdt. Lijkt me toch anders dan dat je weet dat je haar zou verkopen. Durf je je toch meer te binden.
Had gisteren heftige migraine echt waardeloos. Vanochtend nog steeds een wattenhoofd. Gaat nu langzamerhand beter gelukkig. Ik ga het overigens niet doen. Ben dan te ongerust over het thuisfront. En dat trek ik niet. Dus ff twee dagen niet bij het paard geweest. Morgen hoop ik dat ik weer genoeg puf heb.
Knappe Rocky! En fijn dat hij zo rustig beleerd kan worden.
Wat ziet ze er goed uit Baudyh!
Beterschap met je wattenhoofd VHU!
Hier net weg geweest om Ariel te laten insemineren. Duimen dat het pakt!
VanHuisUit
Geplaatst: 01-05-20 14:12
Spannend altijd Renske.
Nou gezien de berichten in de media ben ik niet de enige in de zorg die zorgen heeft mbt persoonlijke bescherming etc Voel met gelukkig weer wat beter vandaag. Doe nog lekker rustig aan. Was zowiezo vrij dus dat scheelt. Straks ff naar m'n paardje toe. Voor de rest easy peasy.
tine10
Geplaatst: 01-05-20 16:27
Vandaag weer een enerverende dag. Vanmorgen een buitenrit gemaakt met Thor, zonder ander paard erbij. Mijn afspraak had afgezegd, dus ik had besloten dan maar alleen te gaan. Omdat het trailerladen op vreemd terrein nog wat wisselend gaat, had zoonlief aangeboden in de auto te gaan lezen, zodat hij kon helpen met het laden als dat nodig zou zijn. Later kwam hij met het idee om mee te lopen /rennen. Dus vanmorgen met zijn drietjes het bos in. Het ging heel erg goed. Trailerladen gewoon zonder hulp. En voordeel van deze constructie was dat ik een cameraman mee had.
Vanmiddag ging Rocky weer voor de sleep. Deze keer ook in draf en aan het einde heb ik zelf nog even in stap aan de leidsels gestaan. Ik baal ervan dat ik zo'n miep ben. Ik vond het van hand veranderen (en dus even stilstaan om noodlijn om te zetten ) nog wel spannend. Als hij dan een stapje terugdoet, ben ik bang dat hij over streng heen gaat. Dus morgen even strengophouders maken van strotouwtje, dan is dat al minder. Ik vind Rocky wel erg knap in het tuig. Heb wel filmpjes, geen foto's. Weet niet hoe ik filmpjes hier moet plaatsen.
VanHuisUit
Geplaatst: 01-05-20 21:54
Wat een heerlijke berichten Tine
Hier Jenn eindelijk weer eens tussen de lange lijnen gehad was al een flinke tijd geleden. Ze keek me in eerste instantie zo aan van wat bedoel je ook alweer dus even met haar meegelopen, toen naar voren laten gaan en keurig figuren gedraaid, afgesloten met stukje over het erf. Halthouden ging ook prima. Alleen met stilstaan aan het eind was ze wat onrustig. Was ook dom van mezelf, ik liet haar eerder halthouden voor de deuren van de stal. Nu stond ze in de stal (dwz schuur waar de stallen in staan). Moet mezelf aanleren er een vast punt voor te nemen.
Maar blij dat we eindelijk weer eens wat hebben gedaan Alles overigens nog steeds bitloos, niet dat ik daar fan van ben of zoiets (eigenlijk totaal niet met mennen) maar ze heeft zo zitten rommelen met dat gebit afgelopen winter dat ik er nog geen bit in heb gehad. Nu doet ze het prima zonder bit, alsof er een bit in zit zeg maar maar eigenlijk wil ik er wel een in. Maar moet die mond eerst wel echt rustig zijn.
tine10
Geplaatst: 02-05-20 18:51
Yes, vandaag (nadat beleerder met Rocky had gewerkt) zelf ingespannen en stap en draf gedaan. We moeten nu zelf aan de slag om verder vertrouwen te krijgen (ikzelf dan, pony doet het super; als hij bij beleerder zou staan, stond hij volgende week al voor de kar). Proberen om dagelijks even te laten slepen. We hebben oefeningen meegekregen om verder uit te bouwen en als dat allemaal goed gaat, en ik durf het aan, dan gaat de kar erachter.
Met Thor weer dubbele lange lijnen les gehad. Begin gemaakt met wijken.
Genoeg huiswerk dus weer
Hoe is het bij jullie met de regen? Hier is nauwelijks iets gevallen helaas.
Biancacoo
Geplaatst door de TopicStarter: 03-05-20 17:38
Gaaf Tine, staat hem goed zo in het tuig !! En lekker met Thor op buitenrit geweest ! Vhu, heerlijk met Jenn aan de slag, dat bitje komt wel..de hele zomer de tijd. Hier aardig wat regen..geen idee hoeveel mm Baudyh, wat een schitterend veulen is ze toch !! Janouk, ik zag mooie foto's op fb en insta !!
Hier lekker foto's maken en wandelen, geniet nog van de natuur.
tine10
Geplaatst: 03-05-20 18:33
Hier amper regen, denk in totaal 2 mm. Dus veel te weinig. Morgen de sproeiers maar weer aan.
Prachtige foto's gezien van Bianca, Baudy en Janouk.
Vanmorgen lekker (maar kort ivm Rocky) bosritje gemaakt, Rocky was aan het einde wel moe. Dus bij thuiskomst eerst even paar uur de wei op.
Daarna nog even kort ingespannen voor de sleep. Echt maar 10 minuten. Hij deed het superbraaf. Stilstaan was nu geen probleem We hebben stap en draf gedaan, 2x van hand veranderd, paar keer halthouden en toen was het weer klaar. Ik was van te voren meer zenuwachtig dan op het moment zelf. Heb nu al zin in morgen. Ook dan weer kort, 10 minuten ofzo.
marga1
Geplaatst: 03-05-20 19:08
Baudyh ze is geod gelukt.
Tine lekker met Rocky en Thor aan de gang geweest. Wel fijn dat je een beleerder an huis kan krijgen. En inderdaad kleine stukjes werken het beste.
Vhu kan je begrijpen, een verstandige beslissing. En lekker met Jen aan de gang.
Renske spannen hoop dat het pakt.
En diegene die ik vergeten ben sorry.
Hier zo druk als een klein baasje, nu het huisje af en toe leeg staat zijn we aan het schilderen en extra dingen aan het doen. En dan nog met de pony's aan het rijden tussen door. Pep had gister koliek gelukkig zagen we het eigenlijk direct dus DA erbij en s'avonds was hij weer het heertje. S'nachts toen ik eruit moest (te laat wat gedronken) kon ik in de maneschijn zien dat het goed ging, dat slaapt een stuk lekkerder. Vandaag alleen Eef voor de kar sinds de crisis, mannetje dacht dat hij naar menles ging de schat, dan gaan we toch rechtdoor hier???? Maar fijn het was een rondje bos met wat oefeningen onderweg.
Hier is wel aardig wat regen gevallen. Kan het gras weer mooi groeien.
Fijn dat het zo goed gaat met Rocky Tine!
Fijn dat de koliek gauw onder controle was Marga!
Hier vandaag weer een heerlijk rondje met Ariel gedaan. Vandaag ook onze koets nog op de foto gezet. Had ik nog niet gedaan.
happytime
Geplaatst: 04-05-20 15:09
leuke wagen renske,staat mooi achter je pony
VanHuisUit
Geplaatst: 04-05-20 19:13
Fijne wagen. Mooi kleurtje
Ik heb nog geen wagen maar wel eindelijk mijn tuig (vrijwel) goed afgesteld en netjes. Paar Ideal onderdelen toegevoegd aan mijn Kieffer tuig en nu ligt het naar mijn zin
Ik weet ook nog niet wat ik wil qua wagen. Tweewieler of een 4-wieler. Ben altijd erg fan van tweewieler geweest met beleren (bij pony's dan). Vind dat zo handig. Wil Jenn eigenlijk binnen een maandje nu ongeveer klaar hebben om er voor te zetten. Dan gaat een (hele groot stuk) weiland open waar we altijd mits het niet te nat is op mogen rijden. Wel zo handig met beleren hoef je niet direct al die rondjes te draaien in de bak. Dus denk dat ik van de week ook maar eens een pallet ga opsnorren of een sleepje ga maken
Zo de eerste is weer prachtig drachtig voor volgend jaar. 3 maart 2021. Onze Diantha ( Sander x Gibraltar) drachtig van de Duitse dressuur hengst dancier gold. Spannende combi.
VanHuisUit
Geplaatst: 04-05-20 21:57
Gefeliciteerd Baudyh! Ken de hengst niet maar zal vast weer een plaatje zijn @Marga sorry niet gereageerd op jouw poown met pijn in de buik het lijkt wel alsof ook dat heerst momenteel.... gelukkig dat je er op tijd bij was.
Nou ik vond het maar heftige beelden met de dodenherdenking...
Daar was ik ook weer even druk met van alles en nog wat.
gefeliciteerd baudyh mooie berichten
marga oei gelukkig was je er snel bij en voelt hij zich weer beter. verder lekker aan de klus.
rensje lekker aan de rij geweest mooie wagen
tine lekker bezig met de paarden.
Hier lekker aan de rij hele weekend en vandaag met Puck op pad geweest. Morgen pak ik D-jee of Anoes voor een lekker rondje. Dochter is dagelijks heerlijk aan de rij met onze shet Mack. vanmiddag hebben we het karretje bij marga opgehaald om te proberen dat ging echt top hij liep er soepel mee weg Ze is nu 27 weken zwanger op de sulky kreeg ze erg last van haar buik dus dit zit een stuk beter voor haar. Je bent hem kwijt hoor marga Dus die was heerlijk samen met haar vriend om een rondje. Verder genieten we volop van Fien het is wel echt een stouterd
Ze trok een heel raar gezicht dus dan naar even een smiley erop