[AR] dressuur en vaardigheid 2017

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ipsilonka

Re: dressuur en vaardigheid 2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 15:56

Dat is mijn ervaring uit mijn eerste seizoen ook. Smw moet je gewoon echt alles voor elkaar hebben wil je goede punten rijden.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 16:01

Samengesteld heb je twee jurys dat zal er ook wel me te maken hebben, 2 paar ogen zien immers ook meer.
Als vereniging probeer je wel verschillende jurys uit te nodigen maar dat kost ook geld. Ik wil best juryleden wat verder weg halen maar dan ben je aan kilometer vergoeding ook veel meer kwijt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 18:47

Maar waar heb je het dan over? 28 ct per kilometer toch? Met 2 starts meer a 12,50 euro per start kun je al bijna een jurylid van 50 km verderweg halen.
En als je dat vaker doet, krijg je vast ook meer starts. Dat kan wel uit imo.

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 19:28

Binnen een straal van 50km heb ik keuze uit 10 juryleden. Ik beland dus vaak al snel in de straal van 50 tot 100km. Wij proberen vaak 1 "vreemd" gezicht uit te nodigen en 1 van wat dichterbij om zo de kosten leuk te houden.

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 21:43

Ik lees al even mee in dit topic maar aangezien mijn pony en ik nog niet wedstrijd klaar zijn is het alleen maar lezen.

Inmiddels is Harvey een weekje of vijf in training geweest om weer lekker aan de gang te kunnen gaan.
Helaas blijkt dat hij wat paniek heeft voor groot verkeer is wel te regelen maar lastig voor mij als onervaren menner.
Gelukkig begint hij buiten dit probleempje wel echt relaxed te lopen. Hij is in vijf weken omgeschoold van een snelle jelle met verkeerd lichaamsgebruik die niet wilde stappen naar een pony die netjes stapt ontspannen draaft en ook een beter lichaamsgebruik toont. Zelfs galop gaat al goed!
Nu is het wachten tot mijn eigen koets klaar is, hebben nu een leenkoets die eigenlijk iets te zwaar is voor hem. zodra mijn nieuwe koets er is kunnen we meer de puntjes op de i gaan zetten.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:23

Letsdunit schreef:
Ik beland dus vaak al snel in de straal van 50 tot 100km. Wij proberen vaak 1 "vreemd" gezicht uit te nodigen

Ik val een stuk buiten de 100 km.
Ben ook niet helemaal een 'vreemd gezicht' :D

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 22:24

Fijn Spaikey dat het nu de goede kant uit gaat!

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:02

nou, ik hoop eigenlijk alleen maar dat ik straks eerlijk gejureerd wordt en niet obv een eigen mening....

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-17 23:19

Anke schreef:
Als je wilt rijden voor een nieuwe jury,
Kom dan op zondag 26 maart naar Parcival in Heesch.
Mooi terrein. Veel mogelijkheden mbt dressuur & Vaardigheid.

Nou weten we het wel dat je sinds kort menjury bent en in Heesch jureert hoor ;)

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:35

Ik vindt 12,50 veel voor een proefje met 1 jury, zeker met gesponsorde gebruiksvoorwerpen als prijzen, die komen bij ons eerst op de niet gaan lijst te staan, of de jury dan ver weg komt of dicht bij woont maakt mij niet uit, vindt sowieso dat als een jury extra ver moet rijden, je de reistijd ook moet vergoeden.

We maken dan wel weer een uitzondering voor wedstrijden waar geldprijzen gegeven worden, dan weet je tenminste waar de inleg blijft.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:37

Hebben jullie de nieuwe startlijsten van het kampioenschap in Assen al gezien, hij is aardig ingekort, we zijn een uur eerder klaar *\o/*

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 00:48

Maak vooral reclame voor Parcival.
Leuke club en een super terrein. Lekker veel ruimte. Ideaal!

Dat is mazzel...neemt de drukte iets af door de afmeldingen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 01:07

Anke schreef:
Maak vooral reclame voor Parcival.
Leuke club en een super terrein. Lekker veel ruimte. Ideaal!

Das dan ook voor het eerst dat ik je dat zie doen.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:03

Grainey schreef:
Ik vindt 12,50 veel voor een proefje met 1 jury, zeker met gesponsorde gebruiksvoorwerpen als prijzen, die komen bij ons eerst op de niet gaan lijst te staan, of de jury dan ver weg komt of dicht bij woont maakt mij niet uit, vindt sowieso dat als een jury extra ver moet rijden, je de reistijd ook moet vergoeden.

We maken dan wel weer een uitzondering voor wedstrijden waar geldprijzen gegeven worden, dan weet je tenminste waar de inleg blijft.

Bij ons is het overigens 10 ;) . Maar ik geloof dat we een van de weinigen zijn. En de 12,50 kwam wat beter uit in mijn sommetje :+
Nouja... blijft ieders eigen keuze natuurlijk. Persoonlijk vind ik het vooral fijn om bij jury's te rijden diehet protocol vol (laten) schrijven.

Enne Gem en Anke.... miauw! Ga dat even privé doen :)

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 08:48

Wij rekenen ook 10 euro per proef. Pas sinds dit jaar hoor. Eerder 9 euro, maar dat is zo irritant met wisselgeld hihi.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:01

Wij hebben ook wat jaren wedstrijden voor paarden/pony's onder het zadel georganiseerd, jury's zo dicht mogelijk bij de locatie opgezocht, die jury's vonden dat ook altijd fijn, geen lange reistijden, mooi vroeg weer thuis, bij menjury's is mijn ervaring hetzelfde.
We hebben iemand gehad die op de fiets kwam, want hij woonde op de hoek, geen reiskosten en minder blik op de weg.
Wij hebben best goede menjury's in het noorden, door de nieuwe aanwas zijn er ook weer een paar bij gekomen.
Er zijn een paar mindere jury's, ik hoop dat die op een bepaald moment verdwijnen, doordat ze niet meer gevraagd worden en daardoor niet voldoende punten verdienen, vindt het dan wel weer teleurstellend dat je een van die mindere jury's wel op de hippiade ziet zitten.

Alles van ver is niet altijd beter is mijn mening.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:07

Maar een paar frisse ogen soms wel!
Ook omdat het best een kleine groep mensen is die ment in het Noorden, ons kent ons.
Ik durf te wedden dat iedereen uit het Noorden hier in het topic elkaar sws van gezicht kent...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 10:17

Dat is hier ook wel, probeer meestal in de zomer wel juryleden van iets verder te vragen. Maar voor vh doe ik dat dan weer niet natuurlijk.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:08

assie schreef:
Enne Gem en Anke.... miauw! Ga dat even privé doen :)

Yep als iemand kattig wil doen, om wat voor een reden dan ook. :(:)
Mag dat via PB. ;)

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:11

Heb meestal startgelden van 8 of 10 euro.
Bij de Bixie is het meestal maar 5,-

Op zich scheelt het maar een paar euro.
Echter als je meerdere keren start op een dag. Tikken die paar euro verschil wel aan.
Heb een tijdje er 2 meegehad.
Dan elk 2 dressuurproeven en soms ook 2 keer vaardigheid. Dus 8 keer startgeld.
Of je dan 8 of 12,50 per onderdeel moet betalen, dat merk je dan wel.

mevisto

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 11:52

Vind dat een jury daar niet mag kijken.Wie die in de ring krijgt zowel als persoon. Of verschil in paard of pony. Dan moet je geen jury worden . En dat moet je als rijder ook niet willen. Ik zit te minste niet op winstpunt ten te wachten die ik niet verdient heb.

Grainey

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:13

Maar een paar frisse ogen soms wel!
Ook omdat het best een kleine groep mensen is die ment in het Noorden, ons kent ons.
Ik durf te wedden dat iedereen uit het Noorden hier in het topic elkaar sws van gezicht kent...

Het noorden is best groot, wij wonen waarschijnlijk op een van de meest strategische plekken, Friesland, Groningen en Drenthe, voor ons is het allemaal om de hoek :).
Wij starten dus ook in alle drie provincies, het is wel even aanpassen, in Drenthe en Groningen hebben ze ringen, in Friesland banen :), maar je komt dan best heel veel verschillende menners en jury's tegen,
kijk ook maar eens naar het kampioenschap van morgen, dat kun je toch geen kleine goep meer noemen.

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 12:15

Grainey schreef:
Het noorden is best groot, wij wonen waarschijnlijk op een van de meest strategische plekken, Friesland, Groningen en Drenthe, voor ons is het allemaal om de hoek :).
Wij starten dus ook in alle drie provincies, het is wel even aanpassen, in Drenthe en Groningen hebben ze ringen, in Friesland banen :), maar je komt dan best heel veel verschillende menners en jury's tegen,
kijk ook maar eens naar het kampioenschap van morgen, dat kun je toch geen kleine goep meer noemen.

En toch als ik naar die lijst kijk ken ik zeker 85% tenminste van gezicht :)

Fenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:12

Ir1ne schreef:
Grainey schreef:

En toch als ik naar die lijst kijk ken ik zeker 85% tenminste van gezicht :)

Ik draai al even mee met de wedstrijden (afgelopen 2 jaar minder fanatiek), maar kan jou niet zo snel plaatsen.. :P

Ir1ne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-17 13:20

ik stuur je even een pb ;)