[AR] Dressuur en Vaardigheid 2015

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Dennis

Re: Dressuur en Vaardigheid 2015

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 13:42

Ik mag zondag in Heiloo weer starten voor de Pin en Ga competitie met Benno.
Ik hoop dat de vaardigheid net zo goed gaat als vorige keer (en heel vorig seizoen, toen met Caya enkel 1e plaatsen, en dus kampioen, jaar daarvoor met hun ook kampioen). Dressuur is een beetje hopeloos op het moment, dus daar verwacht ik niet te veel van.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 16:59

Is er iemand die 3 juni op de avond wedstrijd in Rhoon mij en Toobs zou willen voorlezen?
Mijn groom is verhinderd.
Maar onze remmen zijn weer los! (zaterdag lekker de DAP in Utrecht rijden, maar dat is vloeken in dit topic volgens mods :P )

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 19:18

Sjolvir schreef:
Is er iemand die 3 juni op de avond wedstrijd in Rhoon mij en Toobs zou willen voorlezen?
Mijn groom is verhinderd.
Maar onze remmen zijn weer los! (zaterdag lekker de DAP in Utrecht rijden, maar dat is vloeken in dit topic volgens mods :P )

Sorry ben op menkamp anders had ik je zeker geholpen

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-15 20:17

Ha ha, goed hoor! Veel plezier daar en wel verslag doen he?!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 18:46

Sjolvir schreef:
Ha ha, goed hoor! Veel plezier daar en wel verslag doen he?!

Jaja

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:12

Nieuwe stap in carrière van Janouk
in juli cursus cow sense, dan mag janouk proberen over haar angst voor koeien zien te komen doo r koeien te leren vangen. Dat wordt nog wel een dingetje

kunnen we eindelijk een parcours rond komen waar koeien in staan }:0

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 19:20

_O-
Janouk aan de koeien training :D

Mijn sTinker is echt nergens bang voor, behalve.. koeien. Terwijl ze er jaren naast heeft gestaan :))

Lekker veelzijdig met Janouk :D

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-15 23:11

janouk schreef:
Nieuwe stap in carrière van Janouk
in juli cursus cow sense, dan mag janouk proberen over haar angst voor koeien zien te komen doo r koeien te leren vangen. Dat wordt nog wel een dingetje

kunnen we eindelijk een parcours rond komen waar koeien in staan }:0

Denk jij. :D Die van mij kan koeien drijven, maar als de koeien in het weiland naast de buitenbak gaan rennen, gaat die van mij ook ineens ongeloofelijk hard!!! (terwijl hij normaal echt de snelste niet is). Dus ik duim voor je dat Janouk wel de sense gaat krijgen.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-15 11:15

Stalgenootje heeft het weer voor elkaar. Krijgt vanmorgen te horen dat ze morgen kan starten in Boxtel. Haar nieuwe record "last-minute inschrijven". Pfffff..... okee, straks samen haar koets maar eens verbouwen (er moet een nieuwe buitenband op, de oude staat op springen) en de nieuwe onderdelen voor het lamoen maar eens op maat maken en testen. En zo nodig dus ook het tuig aanpassen.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 14:02

Oh, maar dan heeft ze nog een hele dag! Dus dat record kan veel strakker }>

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:15

Totaal off topic dus hoop dat Mods even slapen.
Maar heeft er iemand toevallig foto's gemaakt van de einduitslagen van de DAP gisteren?
Ze proberen bij de vereniging vandaag nieuwe site in de lucht te krijgen, 3 leden deden mee en hebben allemaal in de grand finale mogen rijden en het in de marathon ook leuk gedaan.
Is leuk voor op de site, maar we weten geen plaatsingen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:29

Ik heb vandaag in Heiloo gereden voor de Noord-Holland competitie.
Benno was van de week echt verschrikkelijk, niet te rijden. Van de week een ander bitje er in gehangen en dat lijkt nu goed.
Bodem was super zwaar dus weinig los gereden en dat was vandaag de juiste keuze. 1e proef wat rommelig, maar gezien afgelopen week was ik tevreden, 176 punten. 2e proef ging duidelijk nog fijner, was stabieler en minder spanning, hier kregen we maar 166 punten. Maar dik tevreden omdat we fijn rond gekomen zijn.

Vaardigheid lekker rond gestuurd, die bak was waar mogelijk nog zwaarder maar Benno had nog genoeg over. Gewoon rustig door gestuurd, foutloos binnen de tijd. Toen barrage, hij ging als de brandweer, zo enorm fijn, foutloos, snelste tijd en 1e prijs!

Dit was de 2e wedstrijd in de competitie, we zijn 2x 1e tot nu toe. Mooie start dus om de familie eer hoog te houden! Vorig jaar won zijn zusje en het jaar daar voor zijn moeder.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-15 20:36

Zag het op FB! Lekker gaat het hoor.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-15 22:30

Stalgenootje heeft vandaag in Boxtel goed gereden en de Anda deed erg zijn best in de L dressuur +:)+ . Resultaat 2 keer eerste plaats met een nieuw record van 202,5 punten, waaronder een 4 :D . Hij ging tot 2 maal toe tussen H en F in galop ipv middendraf. Tweede proef was ook nog goed voor 192 punten, maar daar zaten wat onnodige foutjes in.
M had het voor het eerst wel gezien in de L toen ze een andere deelnemer zag galopperen in de M - proef. Volgens mij zit ze allang aan haar punten (en anders wel na vandaag), dus ik zeg: doen! _/-\o_

Vaardigheid was weer drama. Moeilijk, hard rijden met 180 graden wendingen en weer omkeren en weer en weer...... het leek wel een zoom in een broek naaien. En elke keer moeten kiezen: vóór of achter een plantje / potje / poortje langs. Niks voor de Anda.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-15 22:31

Nette punten hoor! Gefelicteerd.
Zo te horen lastige vaardigheid.

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 06:31

Gem wat vervelend voor jullie dat ze weer zo met punten hebben gestrooid. Toch ervan kunnen genieten of te gefrustreerd door Sinterklaasjury's?

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-15 14:11

Niks Sinterklaas.... eerste proef heeft ze gewoon heel erg goed gereden :j . En ja, dat kan ik objectief beoordelen, ook al zit ik achterop en is het een stalgenootje. Er stond zelfs nog een 4 op het protocol :P .
Tweede proef dan wel een beetje Sinterklaas, daar vind ik de 192 punten wel iets aan de hoge kant, maar zéker geen 20 punten teveel gegeven, zoals er hier te vaak wel gebeurt.
Dus inderdaad zeker wel genoten; ze verdiende het :j :') .

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 14:55

Gefeliciteerd met stalgenootje Gem!
Op naar de volgendr klasse!

Ciska ook top!

Hier ook weer eens dressuur gereden met tweespan, was alweer ff terug regulier d/v.
Dressuur liep heerlijk, tempo was 1e proef wat te hoog, 2e ging lekker.
Nog wel te werken aan het halsstrekken ed (terecht 2x een 4). Maar verder was genieten. 201 en 204 en 2x 1e.
Zo gaan de punten wel heel hard Na 7 proefjes 11 winst.
Vaardigheid super tevreden, Jimmy had er plezier in en begon zelfs wat te leiden tussendoor.
Beide parcoursen foutloos met iets tijd overschrijding, dat komt vanzelf wwel goed was helemaal happy was heerlijk rijden.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:01

Super Melanie.
Ik zag dat je ook een hele gave wagen gekocht hebt!
(en die ander die op de planning stond? Ik was wel benieuwd naar ervaringen van die wagen).

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:04

Enkelspan wagen wacht ik nog steeds op helaas...
Ga er deze week nog keer naartoe bellen. Duurt al ff haha.

Ja hele gave ECC presentatie wagen <3
Eerste stap richting internationaal.. maar eerst veel mee trainen en richting volgend jaar zien we t wel hoe het loopt haha. Ben er onwijs blij mee!!

Anke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-15 15:33

Fijn om te horen dat dit dik verdiende punten waren.
Dan is ze zeker klaar voor een klasse hoger!

Zag jouw prachtige presentatiewagen op FB voorbij komen. Hij is super gaaf!!

Benno vaardigheidtalent!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:51

Ik meld me ook op dit topic.
Gisteren heeft onze rijvereniging (waar ik al jaren bestuurslid van ben) een menafdeling gekregen op mijn verzoek (vorige week donderdag). Het bestuur had geen bezwaar en heeft het gelijk aangevraagd.
Vandaag heb ik mijn startpas en spannummer aangevraagd en dat is gelijk online geregeld.
Ik heb spannummer 3757 :) . Meteen een inschrijfformulier naar het wedstrijdsecretariaat gestuurd. Over 1.5 week is het al zo ver onze eerste menwedstrijd *\o/* . We gaan naar Vries in Noord Drenthe.
Ik moet naar de ruitershop voor bruine handschoenen en een zwarte helm. Ik ga zelf een menshort maken. Ik vond nog een blauw geruite katoenen paardedeken van mijn vorige paard. Die alweer 11 jaren geleden is overleden. Maar zo heb ik nog een speciale herinnering aan hem :') .

Ik heb nog een vraagje over de span(rijtuignummers)nummer:
Hoef je die niet op een wagen te plakken als je alleen dressuur en vaardigheid rijd?
Zie hieronder het reglement.
Daar wordt gesproken over SGW en niet de dressuur.
Ook niet over de kleur. Mocht het wel verplicht zijn dan gaan er knalgele cijfers op mijn blauwe gele wagentje :)) .

Artikel
441

Rijtuignummers Elke deelnemer moet tijdens een samengestelde wedstrijd zijn rijtuig voorzien
van een door de KNHS verstrekt rijtuignummer en moet dit gedurende de gehele wedstrijd voeren. Dit nummer voldoende groot zijn, minimaal 15cm, goed leesbaar en duidelijk zichtbaar op elk rijtuig word
en aangebracht, zodanig dat de officials tijdens de wedstrijd het rijtuignummer goed kunnen aflezen.
Tijdens de marathon moeten deze nummers aan beide zijden van het rijtuig zichtbaar worden aan gebracht. Overtreding heeft een officiëlewaarschuwing tot gevolg.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 10:57

Wat leuk, gefeliciteerd yarrah! Een rijtuignummer is niet verplicht in een wedstrijd over 2 onderdelen (dus een gewone dressuur/vaardigheid wedstrijd). Ik had in het begin niet eens een rijtuignummer, die moest ik speciaal aanvragen toen ik SGW wilde gaan starten.

Ik dacht trouwens dat wagennummers altijd zwarte letters op een witte achtergrond moesten zijn? Of dit is nu bij het nieuwe reglement veranderd...

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:07

_Marjola schreef:
Wat leuk, gefeliciteerd yarrah! Een rijtuignummer is niet verplicht in een wedstrijd over 2 onderdelen (dus een gewone dressuur/vaardigheid wedstrijd). Ik had in het begin niet eens een rijtuignummer, die moest ik speciaal aanvragen toen ik SGW wilde gaan starten.

Ik dacht trouwens dat wagennummers altijd zwarte letters op een witte achtergrond moesten zijn? Of dit is nu bij het nieuwe reglement veranderd...

[AR] nummerbordje op je menwagen
hier staat daar wel wat over geloof ik :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-15 11:27

Leuk dat je ook wedstrijden gaat rijden.
Wagennummers moeten volgens bepaalde regels, volgens mij inderdaad zwart op wit. Maar wagennummers zijn alleen bij de marathons nodig. Niet bij dressuur/vaardigheid.

Het nummer dat je nu noemt als spannummer zal je wagennummer zijn. Spannummers hebben 6 cijfers. Wagennummers zijn er wel 4, maar als je je wilt opgeven voor gewone dr/vh, dan heeft de organisatie niets aan dat nummer. Die moeten echt je spannummer hebben.

Ik geloof dat het iets nieuws is, dat als je een startpas aanvraagt je gelijk ook wagennummer krijgt, maar dat weet ik even niet 100% zeker.