[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:10

Hier ook een pony met gevoelige voeten. Tenminste... na 25 km op flink tempo.... kwam ik achter in Kootwijkerbroek in augustus dit jaar. Had haar van haar ijzers afgehaald toen er op de wei een nieuwe pony kwam (mevrouw is nogal pittig af en toe :P ) en het leek gewoon allemaal goed. Ook met trainen. Maar met monsteren op het harde wilde ze echt niet meer lopen, dus kregen we een C -O- weer ijzertjes eronder en mevrouw liep weer als een zonnetje.
Dus hier geen (m)endurance meer zonder ijzers.

Hebben jullie enig idee wanneer ze definitief een beslissing nemen over de nieuwe regels mbt sulky/geen groom verplicht mee op de wagen/sulky?

L_Rivaldo

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 18:42

Toydoll is je pony goed aabgekomen bij jou stal? Gefeliciteerd met je nieuwe pony.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 18:55

*Komt om het hoekje kijken*

Sorry ik ben druk geweest,maar ik leef nog :))

Ik ga bijlezen

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:01

@VHU: durf er nog niks over te zeggen. Zit zelf nog steeds op bericht te wachten van de knhs.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:05

Leuk die nieuwe wedstrijddata`s erbij! ik zag ook iets over het vervoeren van pony en sulky,dat is dus iets waar ik niet over heb nagedacht. Ik heb een 1 paards en 2 paards. De sulky past in de paards en polly zou er wel bij kunnen maar dan moet ik iets verzinnen waardoor de sulky niet op Polly terecht kan komen.
Misschien dat we Teteringen wel mee kunnen rijden wahant Polly is nu officieel voor de kar!
Afbeelding

En een filmpje

https://www.facebook.com/video.php?v=15 ... =2&theater

Dus nu is et een kwestie van conditie opbouwen

liberty

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:21

NdV74 schreef:
Welkom Confetti.
Zus van Liberty als ik me niet vergis?

Nee koh :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 19:22

liberty schreef:
NdV74 schreef:
Welkom Confetti.
Zus van Liberty als ik me niet vergis?

Nee koh :+

Ik ken jou nog wel van de wedstrijden vroeger. heb vaak op Sintels gestart, fijne locatie vond ik dat:j

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:08

Braaaave Polly _/-\o_ :j

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:21

Zo ff een reactie van mij hier na vermoeiende dag!!

Pony is hier goed aangekomen!

Mensen maakte zich wel beetje zorgen over zijn hengsten gedrag, en ja het is wel een beetje een draak ja, maar ik denk nu dat het wel goed komt (met wat hulp hier en daar).

Eerst had ik hem alleen in de bak, ff laten wennen eerst. Na paar uurtjes (en overleg met stalbaas) besloten Kyano er meteen bij te gaan zetten. Hun stallen zijn naast elkaar dus ze moeten toch gaan wennen want ze kunnen neuzen.

Kyano maakte er een HUGE probleem van namelijk, die was ineens helemaal de hengst en was heel boos op de indringer in zijn 'kudde', zijn stal. Dus door het hek wouden ze elkaar opeten haha, en dat laat ik liever niet over een hek uitvechten.

Dus nieuwe pony zijn ijzers eraf gehaald en longeerlijn aan nieuwe pony geklikt en kyano los in de bak en met 2 man erbij, toen viel de reactie wel mee. Nieuwe pony heeft in 7 jaar geen contact gehad met andere paarden behalve de merries die die dekte.......

Dus ja toen losgeklikt en in de buurt gebleven om ze uit elkaar te jagen mocht het nodig zijn, maar eigenlijk ging het wel goed. Even een goede aanvaring en toen was het vooral veel -heeeel veeeeel- gegil en weinig actie. Hebben denk ik 2 uurtjes bij elkaar gelopen.

Daarna ff een zadel gepast wat ik geleend had en hoofdstelletje. En toen zei stalbaas nou ga er maar op :P
Maarja hij is een aantal jaar geleden zadelmak gemaakt en thats it :P Dusssjjaaaa

Maar ik erop. Nah natuurlijk wat verzet van pony, hij snapte het niet, ging stilstaan ik been geven en toen kwam die mooi omhoog, stalbaas heeft hem daarop met zweep elke keer als ie dat deed voorruit gezet, alleen draakje mept naar de zweep (hij sloeg hem er niet mee maar tikte alleen maar aan) :P Maar goed uiteindelijk ging het goed kon ik toch aardig wat rondjes draven zonder issues.

Dus: hij heeft wat werk; opvoeding aan de hand kan vanwege zijn hengsten gedrag nog wel wat verbeterd worden maar, ansich eigenlijk een hele lieve pony. Ik denk dat het wel goed komt. Het is voor hem ook hele stressvolle, lange dag zo.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 20:21

Super blingh, dat word dan een keer samen afspreken om met onze sulky´s te trainen vind je niet? ( natuurlijk als jullie er klaar voor zijn ;))

PS, is je kar geremd? Weet niet of je haar heb laten wennen aan de broek ? Deze is namelijk je rem en bij de mendurance en andere aangespannen wedstrijden verplicht om te hebben als een kar geen rem heeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:25

L_Rivaldo schreef:
Super blingh, dat word dan een keer samen afspreken om met onze sulky´s te trainen vind je niet? ( natuurlijk als jullie er klaar voor zijn ;))

PS, is je kar geremd? Weet niet of je haar heb laten wennen aan de broek ? Deze is namelijk je rem en bij de mendurance en andere aangespannen wedstrijden verplicht om te hebben als een kar geen rem heeft.

Ja leuk!

toydoll wat fijn dat ie er is! Maar wat een drukke dag voor hem zeg! Heb je ook foto s dat ie bij jou is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:26

L_Rivaldo schreef:

De kar is niet geremd en had idd gelezen dat de broek de rem dan is. Ik moet eerlijk zeggen dat we dat niet echt geoefend hebben. Maar ze doet het zo goed dat we denken dat ze vaker is ingespannen.

Sulky s zijn nog niet toegestaan op mendurance toch?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:29

Maar paar foto's gemaakt :P

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-11-14 20:31

Wauw mooie nekkies, kijk kyano is uitsloven haha!

Nee nog niets officieel over de sulky's maar de organisaties willen het graag behouden dus heb goede hoop.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:31

Ja kyano was lastig vandaag hoor zoooo. Die maakte er echt een punt van. Taz vond het allemaal niet zo heel boeiend :P had ik niet verwacht van beide.

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:33

L_Rivaldo schreef:
Nee nog niets officieel over de sulky's maar de organisaties willen het graag behouden dus heb goede hoop.

Ik duim mee!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:42

Heerlijke dier Toydoll en die Kyano haha! Zonde van zijn manen, laat je ze zo of ga je ze nog scheren?

LinSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 20:50

Wat heerlijk dat je nieuwe pony er eindelijk is Toydoll!
Leuk dat je nu ook kan gaan beginnen met trainen Blingh, een broek is wel handig inderdaad ;)

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:08

Blingh ze kunnen indd soms ineens heel vreemd reageren op de broek maar soms ook niet hoor :D

Ik kijk ff aan hoe die manen groeien, aangezien hij dus nog best wel steigerd onder het zadel heb ik liever nog even iets om aan vast te pakken, haha.

Emma_V

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-14 21:40

L_Rivaldo schreef:

Misschien begrijp ik je verkeerd maar volgens mij heeft Polly de broek om/aan op de foto maar deze zie je bijna niet omdat ie verdwijnt in haar wintervacht haha :)

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 20:35

ik ben idd de zus van Liberty. Mooie pony op de foto, hoe groot is die ongeveer? En is hij nog hengst?

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 21:42

Kyano is hengst en Taz sinds kort niet meer :)

Het ging vandaag al heel stuk beter! Taz is slim. Erg slim! Echt leuk!

Jullie lekker gemend vandaag?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 22:59

Toydoll schreef:
Kyano is hengst en Taz sinds kort niet meer :)

Het ging vandaag al heel stuk beter! Taz is slim. Erg slim! Echt leuk!

Jullie lekker gemend vandaag?

Nee. jij wel?

Ik heb afgelopen zondag TREC gereden met Rogan. Daar voor het eerst een hindernis van 30 cm gesprongen. Afgelopen woensdag hebben we een hindernis van 40 cm gesprongen.
En vandaag zijn we naar een manege in de buurt gereden voor het oefenspringen (30 cm). Dus ik dacht er staan wat hindernisjes die je kunt nemen. Nee was het gewoon een oefenwedstrijd compleet met jury :')
Dus we mochten 2 keer het parcours rijden. De 1e keer paar weigeringen en maar 1 balk eraf. De 2e keer overal een balk eraf. Maar jeetje wat ben ik trots want hij doet het mooi wel.
Ik werd door een paar mensen uitgelachen dus toen ik vroeg hoelang hun al sprongen en ik zei dat ik woensdag voor het eerst een echte hindernis heb gesprongen van 40 cm hadden ze toch wel respect :=

Maar wat een scheve gezichten toen ik binnenkwam op een tinker
https://www.facebook.com/video.php?v=15 ... =2&theater

Eilatan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:14

Haha ! Stoer hoor na 1x oefenen!!

Laat ze lekker lachen die tinkers kunnen best goed springen!

Trec is leuk!

En nee ik heb nog geen tuig voor Taz dus kan nog niet mennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-14 23:19

Toydoll schreef:
Haha ! Stoer hoor na 1x oefenen!!

Laat ze lekker lachen die tinkers kunnen best goed springen!

Trec is leuk!

En nee ik heb nog geen tuig voor Taz dus kan nog niet mennen.

Oh nog wel gereden dan?

Trec is zeker leuk! Ik vind alles leuk dressuur-springen-trec-endurance