[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anonymous86

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:17

Wat een leukerd! Heb je nou een bok riempje erbij?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:18

@Biancao: ik moet ook nog met de bloter aan de slag; hopelijk morgen droog, dan kan ik het e.e.a. doen.

@Lanouska: hey, wat gaaf en wat een knapperd Cupido <3 , was hij braaf?

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 16:22

@ rianne ja voor de zekerheid.. hij ziet heel veel. en dit was de eerste x alleen naar de manege
@ ava hij was heel braaf. wou alleen de eerste x niet over de brug zat er net 20 meter, maar weer afgestapt en lief als een braaf paard achter me aan.

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 16:31

die 2de foto is echt gaaf!!

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:02

Zag de foto's al op fb. Leuke pony. Is dit nou dezelfde pony als die je moeder voor de wagen heeft.
Db heeft vandaag bootcamp vrij. Gerrit is de stand aan het opbouwen voor de rundvee en mechanisatie beurs in Hardenberg vw. Morgen maar weer longeren en ik denk dat de buitenrit zondag niet doorgaat ze voorspellen slecht weer. Jammer.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-13 17:09

nee dat is de andere pony. dit is de pony die toen in de manege in bronneger zo uit ze dak gegaan is.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:24

Deze loopt dus helemaal niet meer voor de wagen?

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:35

Zo de stallen van db en zelko zijn weer schoon. Dat zijn de enige die nu op stal staan de rest loopt nog lekker 24/7 buiten. Nou ikke en Iantha lopen binnen en buiten maar die stal hoeft niet zo vaak.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:49

Laten we er inderdaad weer gezellig verder keuvelen over (niet)paardgerelateerde dingen. Daar is de HK voor :D Tip voor lurkers/nieuwe AR bokkers: veelomvattende vragen kun je het beste in een apart topic zetten, AR heeft nog veel meer bokkers dan de 10-15 hier in de HK die je graag verder helpen.

@Tine zo te horen een fijne vakantie gehad. Veel plezier bij de minimarathon alvast! Gewoon lekker rond gaan rijden en anders springt lanouska wel bij zo te horen :P
Vervelend trouwens dat je nog zo zit met je klachten en ook van die heftige reacties op de behandelingen krijgt. Dat heb ik ook gemerkt bij acupunctuur. Ik werd er erg misselijk van (en kon die dag dan niets meer).
@Andewi wat gaaf dat je naar Amerika en Canada gaat! Met Friezen werken is zo te horen ook een familiedingetje ;) Ben benieuwd naar de fototopics - die er vast wel gaan komen - van je reis!
@Lanouska leuke set foto's :D Zo te zien was hij erg braaf!
@Rianne ik zou naast bekappen rekening houden met hoefbeslag, voor het geval je actief buitenritten wil maken (shetten kunnen ook wat gevoelig zijn zonder). Verder succes met je spaardoel! :$ Ik heb zelf gemerkt dat mennen duurder is dan ohz rijden. Hetgene wat ik er nu een jaar lang heb ingestopt is gelijk aan een leuke tweedehands auto (en dat is buiten een ander tuig - kunststof - en de op maat gemaakte wagen die er aan zit te komen om).
@Frensie ondertussen aan het aftellen. 7 weken klinkt kort!
@Ollie leuk de welshveiling! Ben heel benieuwd of je toch nog met een pony thuiskomt omdat je 'm toch echt niet kon laten staan O:) En fijn dat de fysio ook iets voor jou kan betekenen.
@Misterlady heel goed gedaan! +:)+ Stapje voor stapje je angst tackelen!
@Bianca veel plezier bij de trail morgen :) Klinkt als een gezellig uitstapje zo samen met je vriendin!
@baudyh jammer van de buitenrit. Inderdaad de voorspellingen zondag zijn echt bagger. Zit je in de buurt van de kust? Bij ons zie ik windkracht 7 voorbijkomen in de voorspellingen :(

Bij mij steekt een beginnend griepje de kop op. Dus helaas niet gereden vandaag. Morgen ben ik hopelijk iets minder belabberd.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 17:59

marjola...supersamenvatting. _/-\o_ _/-\o_
Hoop niet dat je griep krijgt...beterschap.
Baudyh, druk met stallen schoonmaken, goed bezig..
lanouska..beter zo'n riempje om..dan niets om vast te grijpen..t'blijven toch jonge paarden..ik vind het dapper dat je er op gaat zitten.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 18:08

Dankje :) Ik leef inmiddels op paracetamols - moet zondag nog op wedstrijd. Voor het eerst ooit M starten en die kans wil ik niet laten lopen ;) (anders moet ik wachten tot 8dec en dat duurt lang :P)
@baudyh zie nu "drenthe" bij je woonplaats staan. Lekker scherp van mij :+ Maar evengoed daar kan het ook af en toe erg spoken qua weer. (weet ik nog van vakanties met de vouwwagen vroeger)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:32

@zus-van (sorry ik krijg je boktnaam niet in m'n hoofd gestampt :)) ): wat klinkt jouw komende jaar als ontzettend gruwelijk spannend en leuk! :oo :D

@frensie; hoe is het met de 'dracht'? :) Kun je er nog een beetje van genieten?
@smickey; hoe is het met jou? En met je ukkie? Kun je alweer een beetje van mick genieten ook? :)

@VHU: houd jij er rekening mee dat de pannenhoef zondag in beslag wordt genomen door de marathon? :) Niet dat je op zondag naar stal/bos wil gaan en dan pech hebt (geldt natuurlijk ook voor mist :)) )

@mist; fijn dat je zo lekker geholpen bent vandaag! 't komt écht goed, écht écht!

@tine; weer (bijna) thuis? :) Balen dat bij jou de osteo zo'n vreemd effect heeft.. Maar je moet ook nogmaals hoor ik van je? Doorgaans is osteo-behandeling niet een ''rits'' dacht ik? Niet ''kom de komende 4 maanden maar elke 2 weken'' oid?..

@marjola; succes met griepje bevechten :(:)

Zo!
Werk was een lááánge dag, alles zat tegen wbt de vracht, bweuhgh! :))
Na het werk wilde ik gauw met Dids voor de wagen rondje stappen in het bos.. Trek ik op stal mijn kast open, zit over hééééél mijn tuig een vieze witte dikke laag schimmel :r
Ik had geen tijd om 't schoon te maken en dan alsnog te gaan mennen, dus gauw de barebackpad erop..
Morgen misschien eerder klaar op het werk, dan maak ik het gauw schoon kan ik daarna nog een rondje mennen :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:33

shoot, cupido-foto's vergeten :=

Ik vind 't een knap paardje (ponytje?) Maar beestje ziet er op de foto's aardig hieperdepiep uit :):) :D

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 19:50

@ Aks; ik geniet nog volop! Heb eigenlijk minder klachten dan paar weken geleden, want neem minder hooi op mijn vork. Doe dus niks met Bieb, komt hopelijk wel weer volgend jaar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:17

Ik (als wedstrijdrijder / dressuurfreak) zou persoonlijk nooit een shetlander willen :o Y;( . Liever dan wat langer doorsparen en een grotere pony kopen met wat meer uitstraling, beweging, temperament en uithoudingsvermogen.
Maar okee, dat hangt o.a. van je ambities af. Wil je in je eentje door het bos op een sulky is een shetje misschien best leuk, maar mocht je ook maar enigszins méér (wedstrijd)ambitie hebben, of met meer personen willen gaan rijden, dan zou ik toch voor een wat grotere pony gaan sparen.

Morgen gaan stalgenootje V een testritje maken met Moos voor de trainingswagen. Als ik er een goed gevoel aan over hou, gaan we zondag de puzzelrit rijden. Zo niet, dan overweeg ik onder de man te gaan rijden (en dan stuur ik Avaluna even een pb'tje over haar aanbieding :D :D ). Moos schijnt vorige week met V iig erg braaf geweest te zijn buiten. Heb zelf nog geen bosritje gemaakt.

Andewi, zus van :P . Je gaat een gaaf jaar tegemoet :j !

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:18

Gem schreef:
temperament en uithoudingsvermogen.

Jij kent de verkeerde shets :))
:Y)

succes met testritje morgen! :)

@frensie; fijn dat je zo braaf naar jezelf luistert en daardoor minder last hebt! :)

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:22

Aks..... okee, ik spreek over "gemiddelden". Ben gewoon geen sh!t-fan Y;( . Zie 10 x liever een aangespannen Welsh Mountain of Dartmoor.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:27

Gem schreef:
Aks..... okee, ik spreek over "gemiddelden". Ben gewoon geen sh!t-fan Y;( . Zie 10 x liever een aangespannen Welsh Mountain of Dartmoor.

ik begrijp wat je bedoelt hoor :j

Maar kon het niet laten te happen :))
Het is heel logisch dat zulke dingen heel erg verschillen denk ik, type paard + type mens moet passen :j

Ik vind bijvoorbeeld Ollie van VHU een prachtig dier, aansprekend, knap, gaaf.
Maar wel bij een ander :))
Net zoals VHU (zoals ze zegt dan ;) ) Dids ook wel leuk vindt (voor een fjord :') ) maar dan vooral bij míj en níet bij haar :)

*haakt braaf verder* :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:34

Ik sluit me aan bij alle prachtige samenvattingen!!!

Gem: hier ook geen shetfan, heb al veel tirannen gezien. Maar er zijn ook wel leuke tussen.
Andewi: geweldig vooruitzicht
Aks: ik ga meerdere behandelingen krijgen, zo om de 4 weken. Na 3 behandelingen evalueren we en kijken we of we verder gaan. Helaas vandaag geen tijd meer gehad om te bellen, dus moet maandag maar bellen.
Marjola: zit hier inmiddels op de asprobruis en ibuprofen. Succes en hopelijk redt je het om zondag te starten.
Rianne: ik denk dat je beter een eigen topic kunt starten. Je vraagt advies, maar op al het advies reageer je erg heftig. Dat hoort niet in onze hk thuis. Dus of gezellig meekletsen (je hebt het vooral over jezelf, pas de laatste bladzijdes reageer je op anderen) of wegwezen. Sorry als dat cru klinkt, maar we hebben hier een heel leuke club die met elkaar meeleeft in goede en slechte tijden, we zitten niet op dit soort reacties te wachten.
En om nog even op je te reageren: ik denk (net als de meeste anderen hier) dat je je enorm vergist in hoeveel een pony kost, financieel en tijdtechnisch gezien. Ik denk dat Jenkins je daar een heel goed beeld van heeft geschetst. Neem de tips ter harte en leer ervan.
Frensie: het gaat nu echt snel.

Heb pony gewassen, kar en tuig schoon, dus nog even laatste rommel van de vakantie wegwerken en snel naar bed.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 20:35

Morgen lekker rondje hoge Veluwe met de menvereniging *\o/*

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:09

@Marjola: heel veel beterschap, hoop dat het niet verder doorzet :(:)

@Gem: fijne testrit, ik hoor het wel. Wordt het erg slecht weer, trouwens? Heb vandaag oudje maar eventjes kort gereden, geloof dat ik die ook nog kom aan het scheren, nu het zo warm is en hij ook nog wat moet doen :') .

@Janouk: heel veel plezier, morgen!

Brrr, wat een regen, zijn net thuis van Halloween, ga maar even hooinetten ophangen, kunnen ze lekker binnen smikkelen.
Hebben vanmiddag ook nog een nieuwe kip gekocht, nog zo eentje met groene eieren :D , zo maar even kijken, waar die slaapt, want die zaten binnen in een ren (was de laatste van deze soort), dus weet niet of ze ergens op een stok zit, in een boom of op de grond oid, dus nog op kippenjacht, hahaha.

Shetten, niet mijn soort pony, maar ik ken veel mensen die er bewust voor kiezen en er heel veel plezier van hebben..., helaas zijn er ook velen die eigenlijk iets heel anders willen, maar dit om de één of andere reden niet kunnen en dan "bij gebrek aan beter" voor een Shet kiezen en dat is veelal niet eerlijk t.o.v. het dier.
Verder idd gezellig clubje, hier en we gunnen elkaar allemaal het beste en willen onze ervaringen delen/geven elkaar goedbedoelde adviezen, bepaalde reacties zijn hier dan ook gewoon niet op hun plaats; maar goed, lijkt me ook wel duidelijk zo.
Leven en laten leven.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:22

Ahhhhhh, niemand vind shetten leuk. Zielige pluisjes heb ik hier staan.....

Het enige wat er aan mankeerd is dat ik niet in t enkelspan samengesteld kan starten. Dressuur en vaardigheid komen ze tot de hoogste klasses prima mee :j.

* Kruipt braaf terug onder haar steen*

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:24

Hee Dennis, maar jij hebt ook geweldige pony's. Als je die exemplaren hier bij de buurman ziet... Dat is gewoon sneu.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:25

Hihi, ik vind ze wel schattug hoor Dennis! *legt steen terug*

@janouk; heerlijk! Geniet ervan!

@avaluna; kipzoekze :)) Enneh, je moet er zoeen met gouden eieren zoeken.. heb je meer aan dan groene :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 21:27

En nog wat spam...

Afbeelding

Zoonlief met Mowgli
Afbeelding

Mowgli (bijna 7) en Wodan (bijna 12)
Afbeelding

Wat een heerlijk oudje is het toch. Zijn poot lijkt weer helemaal goed.
Afbeelding

Eerste rit van 2 uur. Van Posthuys naar stal Edda (2 uur)
Afbeelding

Tweede rit met grotere groep, bos/duin/strand (2 uur)
Afbeelding