[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 16:37

Onder steen weg
Snuit loopt al weer goed, toch te kort bekapt waarschijnlijk, heeft 1,5 week rust gehad en vanaf vorig weekend weer in training. Hij heeft vandaag zijn 1e winstpunt gehaald in de dressuur :-)
Alwyn heeft vandaag ook een winstpunt gehaald.
Veale heeft waarschijnlijk een bijrijdster, meisje is nu 1 keer geweest en ging erg goed. Ik kan hem momenteel niet rijden ivm mijn polsen.
kruipt onder steen

cp112

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:00

*even snel een postje van mij. Noedel vandaag voor de 2e keer voor de wagen gehad. Ging echt super goed. Grotendeels van de tijd lekker rustig en ontspannen. Halthouden is nog wat lastig maar na een paar keer ging het goed en bleef hij netjes staan.
We hadden wel veel bekijks en heb een paar complimenten gehad dat het zo'n mooi paard was :D haha. Heb filmpjes maar die komen later, evenals bijlezen. Moet nu snel omkleden voor verjaardag.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:38

Biancacoo schreef:
cp112 ik heb nog een tuig die een nieuw thuis zoekt..wellicht past het wel ??

jammer verkeerde maat!!

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:41

Wij hebben vandaag een heerlijke rit van dik 2 uur gemaakt door het prachtige veluwse landschap :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:44

VHU je hebt wel mooi weer voor de endurance en succes met verhuizen.

Net even lekker db gelongeerd.Hij liep heerlijk.
Afbeelding
Wat is het toch een lekker ding.

Vanmiddag even bij een vriendin wezen kijken die moest B springen.Jeetje wat staat dat al hoog zeg.Ik ben blij dat wij wat lager bij de grond zitten. hi hi.
Ze rijdt op zelko een paard van ons.Maar die is af en toe wat nerveus.Nu ook helaas 1 weigering en 2 balken.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:50

Potverdorrie wat een mooie hengst die noedel :) Knap peerd :)

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:57

__PSM__ schreef:
Wij hebben vandaag een heerlijke rit van dik 2 uur gemaakt door het prachtige veluwse landschap :)

jaloers!!!! :j

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 17:59

Haha je mag wel x ritje mee hoor :P

Lekker relaxte foto hierboven :)

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 19:20

mooie longeerfoto! :)

VHU en Mel al thuis? :D

Ik zit nu n et te eten...
Al 1 hond uitgelaten, zometeen de andere nog.. Druk...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 19:44

@tallechie: gefeliciteerd met de wp van de pony's
@Tine: oh, jammer van 't Armenhuis zeg! Maar dat heb je in elk geval keertje gedaan nu ;-) En verder benieuwd naar ijscofoto's natuurlijk ;-)

VHU en Mel al terug???

Leuke longeerfoto van DB

en hier zomaar Mickje nog ff
Afbeelding

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:04

@ Smikkel wat heeft Mick een lief hoofdje!!

Bubbles heeft een scheurtje in haar voorste kruisband van haar rechterknie. Ik mag de komende 6 weken de belasting verhogen en hopelijk gaat het dan weer goed!

Heerlijk dagje gehad vandaag, lekker in de zon gelopen in de dierentuin. Net chinees gehaald, mjammie!

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-12 20:10

@ Frensie: beterschap voor Bubbles dan, hoe komt ze daar nou aan? Verkeerd sprongetje gemaakt met spelen ofzo waarschijnlijk?

haha en dat lieve hoofdje ziet er vijf tellen later ook makkelijk zo uit ;-)

Afbeelding

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 20:40

Deze namiddag 80 minuten gemend met Luna, rit van 8 km. Ging goed :) Was mooi weer, maar frisjes! Was mijn handschoenen vergeten :brr:
Luna was gefascineerd door de blaadjes op de weg… Ja, het is herfst, Luna :')

Tine : jij hebt het druk zeg, met 3 paarden :))
Smickey : lekker gereden met Mick! & wat een lieve foto.
Tallechie : ook goed bezig met de pony’s :)
Cp : wat leuk dat Noedel het zo goed doet! Ben benieuwd naar de filmpjes :D
PSM : heerlijk!
Baudyh : mooie longeerfoto!
Frensie : beterschap voor bubbles :(:)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:50

Lottex: met koude handen gemend :brr:
Smickey: grappige foto's. Zoek de verschillen ;)
Frensie: ai, kruisbanden. Mijn vroegere Akita heeft aan beide knieen gescheurde kruisbanden gehad. Wat een ellende. Kan een dierfysio misschien nog iets voor je kunnen betekenen?
Smickey: ben de foto's aan het ophalen, komen zo... was het weer vergeten.

Nou, alles is klaar voor de wedstrijd. Heb tuig niet meer in vet gezet, alleen maar schoongemaakt. Man, wat een werk voor 3 paarden (respect voor Lanouska!!)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 21:55

Lees zo even alles bij maar wil even vanaf hier Tallechie echt enorm feliciteren met winstpunt in dressuur met Snuit want echt, dat had ik voor onmogelijk gehouden _/-\o_ diepe buiging. Ik denk dan ook maar dat als het dus niet klikt je jezelf en de pony geen plezier doet door maar door te modderen (waar Snuit en ik echt mee bezig waren). Super hoor.

Hier met Mel dus vandaag naar Wanroy afgereist in enorme :brr: ijs stond op de waterbakken.... het was een echte endurance oftewel, je komt je zelf, je paard en alles eromheen tegen en toch lukt het uiteindelijk goed de finish te halen :D en dat geeft dan zo'n super gevoel <3 Voorkeuring super, hartslag 32, alle waarden prima... Bente liep tot 15 km als een trein .... maar toen moest ze plassen en dat deed ze gelukkig vlak voor de p/a, maar bij de p/a wilde ze niet 'stoppen' ze was ondanks 2 km stappen opeens helemaal hyper, dus had 10 minuten extra aan mijn broek en gelukkig was hartslag toen goed. Weg vervolgd en 2x echt enorm fout gereden, dus mega dip -O- en ik kreeg het koud, voelde Bente ook wat verstijven bah.... was bang dat ze niet goed meer zou lopen.... dus rustig gaan draven en wat rond rijden & buigen enz... en toen was Crazymel ondertussen op de route (was later gestart maar door mijn rondrijden buiten de route kwamen we elkaar dus weer tegen :+ ) en hebben we de resterende 9 km samen gereden wat heel fijn liep :D samen aangeboden bij finish en nakeuring en alle waardes waren prima (voor de insiders hartslag 42 en locomotie A).
We hebben alleen ipv 31 km zo'n 40 gereden heb ik net nagemeten :P geen wonder dat we wel een beetje moe waren. Maarrrr rug en benen van mij hebben zich ook prima gehouden *\o/*
Ben dus echt blij en volgend jaar gaan we lekker zo verder :D
Crazymel en Bicci nog enorm bedankt voor de support vandaag +:)+

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:01

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:06

Nou, photobucket is ineens veranderd. Eens kijken of het nog lukt....

paarden uit de kwelder halen
Afbeelding

wachten op de zadels
Afbeelding

op het strand
Afbeelding

stralend koppie na de eerste galop
Afbeelding

en paarden mogen weer naar de kwelder
Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:16

@Tallechie ik vind het echt super dat je een winstpunt hebt gehaald maar persoonlijk vind ik hem regelmatig te hoog erin en te gespannen lopen en er dus niet 'door', maar goed, ik ben geen jury... Ik hou van een ronde ontspannen bovenlijn en een paard dat meer onderin loopt, en ik reed hem er altijd veel meer tegenaan / met veel meer aanleuning/druk omdat ik dus wilde dat hij die bovenlijn ging ontspannen en neusje meer naar beneden en hals rond (maar dat zal dus zeker ook de reden zijn dat we niet matchten :+ want dat pikte hij dus niet en dan knalde hij regelmatig uit elkaar..../werd ongelovelijk boos }:) ). Denk dus echt twee verschillende stijlen waarvan die van mij in ieder geval niet matchte met Snuitmans.... Mannetje ziet er goed uit :j

@Tine wat een mooie foto's, je ziet dat jullie zoon geniet! Heel veel succes morgen, dat jij dat kunt met 3 paarden tegelijk op wedstrijd, ik vind 1 al een uitdaging :=

@Baudy lekker gereden en gelongeerd, knappe man DB!

@Ollie en... heb je je hand op de knip kunnen houden?

@Frensie ai dat is een nare blessure... Mies heeft zo'n blessure gehad in haar achterbeen. Is helaas nooit meer echt goedgekomen...

@Biancocoo en nog lekker getraind? Het was er koud genoeg voor !

@Smickey2011 Mick als the good & the bad :+ hij heeft echt een prachtig koppie <3

Geloof dat ik nu weer bij ben Y;(
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 27-10-12 22:17, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:17

VHU dank je wel. Heb link van filmpje hier neer gezet, die van alwin duurt nog even.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:18

@ VHU Bub heeft het ook in haar achterbeen want voor heeft ze geen knieën :') Hihi, sorry heel flauw...
Superwaardes van Bente ondanks de vele extra kilometers! Gefeliciteerd!

@ Tallechie gefeliciteerd!

@ Tine dierfysio is een goed idee, had ik nog niet aan gedacht, wat een leuke vakantieplaatjes!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-12 22:19

Hahaha hoe kwam ik er dan bij dat ze het in haar voorbeen had, daar zit inderdaad geen knie, sorry blond & beetje moe :o :+

Heb trouwens vandaag nog wel paar keer aan jou en Gwin gedacht.... het was een listig parcours met allerlei verschillende ondergronden van klapzand t/m die gladde paden met boomwortels... na die 2e keer verkeerd rijden was ik er echt wel klaar mee... en dan is het leuke van endurance dat je door samen op te rijden weer opkikkert en het toch nog goedkomt :)

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 07:55

@Lottex: oei, zonder handschoenen zul je gisteren met zo'n lange rit wel hele koude handen hebben gekregen :brr:
@Tine: wat een heerlijke ijsco-foto's zeg! En succes op wedstrijd vandaag!
@VHU: super dat rug en benen zich goed hebben gedragen met zo'n lange rit in de ijskou en jammer van verkeerde weg, maar supergevoel aan overgehouden, superwaardes voor Bente en daar gaat het om!
en natuurlijk: Heel veel succes met verhuizen vandaag!
@Tallechie: ga filmpje nog bekijken, maar dat lukt niet op mijn laptop
@Frensie: les anatomie over knietjes :D (ik wist dat dus bijvoorbeeld echt niet :o )

En we krijgen vandaag zomaar een uurtje extra ;-) Iedereen succes op wedstrijd (tine had ik hierboven al gezegd) en VHU met de verhuis (had ik ook al gezegd, maar misschien lees je eroverheen) en iedereen veel paardjesplezier vandaag!

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 08:37

goedemorgen! :O
Smickey : jij ook zo vroeg wakker :P

Tine : wat een mooie foto's, lijkt me heerlijk om daar te rijden. & Veel succes op wedstrijd :)
VHU : super dat jullie het zo goed gedaan hebben & dat je ervan genoten hebt *\o/*
Tallechie : ik bekijk het filmpje later, kan nu niet op mobiel...

Smickey2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-12 08:38

:wave: hoi Lottex, ja ik ben eigenlijk altijd vroeg wakker. En had je gisteren nog last van tintelende handen gekregen na die kou?

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-12 09:14

Wanneer gaat die tijd om? :p

Heb al 1 hond uitgelaten. Alle autos dik bevroren :oo
Wel lekker :)