Trouwens Bic, iemand hier uit t topic had toch ook zo'n hele gave trailer te koop waar de kar ook op kon? Of is die al weer verkocht en heb ik dat gemist???
IM: ik laat je zeker weten wat vriendlief en ik van War Horse vonden We gaan om kwart voor 9 vanavond
Wij zijn aan het kijken voor andere auto voor vriendlief, gister nog gekeken, maar was 't niet... Moet een groot zwaar ding worden die ook trailer met paard en wagen kan trekken... maar het is nog allemaal rondkijk-stadium
VanHuisUit
Geplaatst: 12-02-12 15:08
Bij de verschillende revalidaties van mijn benen-gedoe moest hardlopen en heb er zo'n hekel aan gekregen maar kon het altijd wel erg goed eigenlijk kon met gemak 10 km en dan kwam ik niet eens moe of hijgend aan..... de laatste keer dat ik moest revalideren mocht ik niet meer hardlopen kan nou niet zeggen dat ik dat nou zo erg vond
@Ips wat lastig dat ze er zo gestresst van wordt....met Bente weet ik het nog niet want ik heb dat nog niet met haar gedaan vooral omdat ik zelf al gestresst word bij het idee. Daarom wil ik ook best graag met de pony's eens wat indoors rijden of marathon achtige dingen zodat ik het wat leer en ik dan wat zekerder op de bok zit als ik het met Bente wil gaan doen. Maar ik ga ervan uit dat jij niet de stress factor bent maar dat het echt bij Detje ligt? Vind jij Thabor ook zo'n stoere vent? Hij zou ook heel goed bij Bente passen word mooi kleurtje & stoer ding en lief blesje
Gaat hier niet goed, verkouden, hoofdpijn, spierpijn, zere benen....schat in dat griep hier langskomt ..... ben al flink aan de vitamine C en echinae force, hoop dat ik het nog kan afslaan
PrinsjeH biancaoo had zo'n trailer te koop, maar die is al verkocht.
Ik ben ook geen hardloper, vinden mijn enkels en knieën niet zo leuk. Ga liever zwemmen of gewoon lopen.
Vhu wat ziekig... beterschap... ik ben ook snot verkouden.
Ik mag van instructeur met veale geen indoormarathon rijden, heb hem nu zo goed voor elkaar, buiten heb je gewoon meer ruimte. Alwyn mag ik pas starten als ik de punten heb om naar de m te gaan, of veale moet eerder uitvallen.
*studieontwijkend gedrag, gaat nu weer bezig *
IngridM
Geplaatst: 12-02-12 15:12
Zie ik hier een setje voorbij komen ? Thabor met Bente ?
yup, dat was biancacoo, was een prachtige mentrailer trouwens..
intussen is hier de beslissing gevallen voor een gewone 1,5-paards. maar dan een jongere, liefst houten opbouw met zo'n laagje erop en kunststofdak. nu nog 1 binnen ons budget,haha dan kijken we in de loop van de tijd voor een aanhangertje waar de kikker op past, zijn we daar in elk geval niet meer mee afhankelijk van de 2-paards van de stalhoudster.
@Tallechie: lijkt me prima beslissing om Veale zo lekker naar de buitenwedstrijden mee te nemen en Alwyn ondertussen op te trainen Je instructeur heeft daar vast kijk op En hardlopen vinden mijn longen niet leuk en gezien mijn overgewicht zullen mijn gewrichten het roerend eens zijn met mijn longen vrees ik
@IM: ziet setjes Wat ben je toch een ouwe romanticus
@Bic: dat kan natuurlijk ook ja Wij willen t.z.t. mss zo'n trailer waar de wagen voorop past, dan kan Mick voortaan altijd mee op vakantie (aangezien ik anders niet meer mee ga op vakantie )
haha, daarom willen we een aanhangertje voor de kiker... ivm vakantie we willen van de zomer graag (mid)weekje naar de veluwe.. lekker met de kar enzo...
zitten nu alleen te dubben waar.. liefst een huisje of caravan. en dan briez bij een bokker... hij kan ivm weven niet op stal nl enzo
@Bicci, wij zijn op Camping 't Keteltje in Ermelo geweest www.campingketeltje.nl en daar kunnen de paarden ook lekker buiten (kan alleen een wei huren) weitjes zien er écht super uit en wij hebben er 2 weken gebivakeerd met de pony's en als het aan mij ligt ga ik komend jaar weer terug.
Ja ik weet het, heb toen bij Ellis thuis haar foto's gezien van haar en Fifi, geweldig ! Ik heb soms ook best leuke foto's maar kon nog wel wat bijleren dus vandaar aangeschaft. Maar zie je foto's graag Frensie !
tine10
Geplaatst: 12-02-12 17:55
Jullie gaan te snel!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Sluit me aan bij de samenvattingen.
Kreeg op mijn kop bij forum van Groninger paard dat ik de juryleden de schuld gaf van het niet goedkeuren en dat zijn goedgekeurde halfbroer er niets mee te maken had. Maar dat heeft de jury ons letterlijk verteld na afloop. Ik ga ervan uit dat ze ons de waarheid vertellen. Vermoeiend is het in ieder geval wel. Heb dus ook meelezers
Thabor met Bente en Det.... haha. Zeker met Bente mooie combinatie denk ik. Alleen denk ik, er zijn al genoeg paarden. Als je gaat fokken, moet je dat denk ik heel bewust doen, met goedgekeurde dieren. Dus om er dan zo maar wat op los te fokken, nee. Sorry.
Net nog even wat geschaatst met zoonlief, is hier nog steeds aan het vriezen, dus wellicht morgen ook nog.
Als het gaat ijzelen morgen, ga ik maar niet naar les met Thabor, geen zin om onnodig risico's te nemen.
Edit: iemand vroeg naar zijn dikke knotten. Zijn manen zijn een halve meter lang (en dik) Die van Rembrand zijn nog iets langer (geloof 60 cm) en van Amerigo iets van 40 cm.
Nouvel
Geplaatst: 12-02-12 18:02
hier ook geen hardloper... buiten dat ik er nooit fan van ben geweest kan ik het ook niet meer met m'n enkel...
he grappig IM dat je die foto tegen komt! ik heb het boek ook, gewoon ook leuk om te kijken en te bladeren!
vervelend dat keuringsgeklets tine...
Biancacoo
Geplaatst: 12-02-12 18:34
Tine,de juryleden de schuld geven dat Thabor niet door is....ehm.....misschien maak ik een denk fout, maar die juryleden hebben daar toch ook een oordeel over geveld ?? of waren het de kaboutertjes....dezelfde die....bij mij altijd verzuimen het huis netjes op te ruimen zeker..
VHU niet ziek worden hoor.. Nouvel..staat altijd supergaaf met Fief op de foto, jullie zijn zo fotogeniek !! Prinsjeh..is ook niet echt hardlopen wat ik doe die paar 100 meter per keer, ziet er niet uit.. Bicci is eruit wat voor trailer ze wil, dat maakt het een stuk makkelijker.. Mentrailer was idd van mij, die was echt snel verkocht....
vanmiddag nog lekker geschaatst, ik had geen zin en overal pijntjes natuurlijk, maar het ging goed en het was best fijn !!
Tallechie super dat Vaele zo verbeterd is...oefening baart kunst, het is ook een geweldig mooi dier !! komt vast goed ! je kunt hem toch anders ook gaan trainen aan de dubbele longeerlijnen, dat is wel lastig, maar uiteindelijk heb je er zo veel voordeel van..
camping het keteltje verhuurt nu alleen nog seizoensplekken van 3, 6 of 9 maanden, korter kan niet
Maisie
Geplaatst: 12-02-12 18:40
ik moet ook iets van sport gaan doen. Denk dan ga ik maar hardlopen ofzo met de hond.
Hier heeft het gesneeuwt echt niet fijn. Kan dus weer geen kant uit.
Tallechie fijn dat het zo goed ging met de dressuur. Ik heb er ook maar 1 waarmee ik indoors rijden maar goed daar is de dressuur toch heel slecht van.
nee, met dat hardlopen heb ik echt helemaal niks..
ik wil eigenlijk weer het zwemmen oppakken.. gewoon op het gemak, 1000m in een verwarmt en gezellig recreatie bad...
hier in breda is een leker bad ervoor... maar ik wil dan eigenlijk 2x per week... en manlief maar 1...
VanHuisUit
Geplaatst: 12-02-12 19:08
Zwemmen vind ik ook heerlijk Bicci.... we gaan straks weer 1x per week op zondagochtend zwemmen met zoonlief, is goed voor hem en voor ons (alleen krijg ik manlief zelden mee maar dat is wel de inzet...)
Was geintje hoor Tine, ze zouden qua type & kleur erg goed bij elkaar passen maar qua papier totaal niet. En ik ben dan wel zo dat mochten we er ooit mee gaan fokken dat wel iets zou moeten zijn waar volledig en goed papier bij zou moeten komen hoor. Dus helemaal mee eens.
Bente is KWPN Tuigpaardgefokt uit een hele mooie moederlijn, ze komt uit de 'Rose' stam, haar eigenlijke naam is dan ook heel luxe Benderose Ze is alleen jammergenoeg waarschijnlijk net te klein (1 cm) om zelf in het stamboek te worden opgenomen.... . Of ze moet toch nog een centimeter zijn gegroeid.... Haar vader is Moneymaker, die was zelf 1.63 maar de moeder van Moneymaker was een hackneytje van net 1.50.... Moneymaker Ponymaker wordt er vaak gezegd en dat klopt Bente is officieel een E pony. Maar ze klimt er toch niet genoeg in voor een tuigpaard (gelukkig maar anders zijn ze echt niet uit te zitten). En helemaal hoe ik haar rij dan gaan die opgeheven gangen en die opgezette dikke nek er toch langzamerhand af. En dan zeggen ze bij het KWPN wel dat ze meer naar de luxere tuigpaarden willen en ook richting menpaarden maar ik denk niet dat Bente hoge ogen zou gooien, afgezien van de maat dan.
Moet de hond gaan uitlaten het is hier maar viezig buiten, sneeuw is nu wel gestopt maar het is wel mistig. Lekker heel internet afgestruind op zoek naar 2e hond ik wil er eigenlijk ook gewoon weer een die net als mijn foxje vroeger mee kan met het paard en nu dan op de wagen, lijkt me zo gezellig. Maar manlief is dus zeer van de poolhonden en dat soort honden is nooit zo in voor dat soort flauwekul. 't Is nog een ingewikkelde puzzel
Frensie
Geplaatst: 12-02-12 19:10
Bicci ik ga vaak gewoon in mijn eentje zwemmen. Heb donderdag 750 meter gezwommen. Was lekker.
Hier de beloofde foto, gemaakt door Kynofocus, vorig jaar rond deze tijd.
Hij hangt op canvas aan de muur, vrij groot formaat, is echt een mooie eye catcher!
Ben nu even aan het koken, stoofpeertjes, rosti en stukje vlees. Dus hou het even kort.
bicci
Geplaatst: 12-02-12 19:19
VanHuisUit schreef:
Zwemmen vind ik ook heerlijk Bicci.... we gaan straks weer 1x per week op zondagochtend zwemmen met zoonlief, is goed voor hem en voor ons (alleen krijg ik manlief zelden mee maar dat is wel de inzet...)
@ frensie, respect in mn uppie ga ik niet... kan ik me 100x voornemen, maar uiteindelijk doe ik dat niet.. watje he... ik heb echt die aanmoediging nodig van iemand die ook gaat.