[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rivendell

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:31

Mijn veulentje krijgt een nieuw huisje in Belgie. Ze gaat binnen enkele weken verhuizen, samen met haar shet vriendje, die bij een vriendin van de veulenkoper komt te staan.
Ben blij dat ze beiden een goed tehuis krijgen. Geeft mij hier weer wat ruimte. Over 3 maanden komen de eerste veulens alweer.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 22:37

Wat fijn Melanie dat je een fijn huisje hebt gevonden voor je prachtige veulen +:)+

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:00

Ja ik ben er ook erg blij mee. Ze komen goed terecht daar.

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:01

@ melanie5 Verkoop je elk jaar pony's?

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:04

hallo iedereen :D

Ik kan het even niet bijhouden hoor :P

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:09

@Rhine: ja ik heb elk jaar ponies te koop. Dit jaar ga ik mijn bruine merrie verkopen. Zij is eind april uitgerekend voor haar veulen. Daarna kan ze verkocht worden. Het veulen is in principe dan niet te koop.
Verder heb ik vast nog wel 1 of 2 veulens te koop in het najaar.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:18

Stik

:( |( -:(- _-:(

te vroeg gejuicht, ik zou inmiddels toch wel beter moeten weten.
ik dacht eindelijk even een dagje ontspannen, en mijn lichaam dacht "zo, de druk is van de ketel, nu ben ik aan de beurt" Ben bij Sun tegen de vlakte gegaan, ergens blijkbaar verkeerd terecht gekomen want nu zit mn rug weer vast.
ARGH!!!!! kan ik WEER helemaal niks!!!

Nja, on the plus side: ik heb nu wel wat meer tijd om dit topic te volgen ;) ^)

groetjes, lacuna

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 23:55

Oeps, Lacuna, dat is vervelend zeg :(:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:03

Getver Lacuna, je was zeker ook nog alleen? Sterkte dan maar naar hoor.
Melanie veulentje verkocht, dat is fijn! Zou niets voor mij zijn fokken want dan moet je ze ook weer verkopen ;(
Tallechie maakt zich zorgen over gewicht van de hond, ik vind kleine hondjes al gauw te dik moet ik eerlijk zeggen. Wat leuk he dat je nu gaat zeggen 'we gaan met z'n drietjes'. Met een kleintje erbij is CenterParcs altijd prima. Maar hoop wel dat je niet erg lang 'over tijd' gaat lopen want dan ben je nog maar net bevallen en dan moet je op vakantie :oo
Tine's bak is nog te zwaar, best balen natuurlijk. Maar heb nu niet het idee dat die winterstops voor jouw mennen slecht uitpakken ;)

Zo zit je te wachten op werk, zo kom je er in om. Februari, maart, april heb ik het dus echt superdruk. Typisch onderwijs, is altijd hollen of stilstaan. Daarom ben ik ook niet meer in vaste dienst, want het was op een gegeven moment alleen maar hollen >;)

Nou ga nog even wat rondsurfen :evaw:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:46

:wave:
lacuun :(:)!

hondenvoer.. Ons kleine monster weet ik niet wat die krijgt, maargoed.. cru gezegd.. die heeft nog 5,5 dag op deze wereld... :(:) en die grote krijgt voer via de fokker waar hij het super op doet :)
Ouwe poekie (bijna 17) krijgt hills niervoer en de andere 2 krijgen half hills half whiskas.
De parkietsels krijgen eivoer met water en grof parkietenzaad
en de kip krijgt tortelduivenvoer gemengd met gebroken graan ofzo.
:))

zo! :)
Mijn autootje ging voor APK controle vandaag! (naja, 't autootje van m'n vent waar ik mee rij ;) )
Hij is gelukkig helemaal goed :):) er was een lampje van stadslicht aan 't weigeren, maar dat was een los stekkertje..
Alleen had ik dus toevallig ook vandaag een lekke band :o Daar is dus ook gauw een prop in gegaan (heb ik dat ook weer 'ns gezien) en die stond nog hard toen ik net keek :)

Verder is het echt onwijs helder, en 't is volle maan. Maar van die maan komt echt gruwelijk veel schijnsel af!! :oo :+:

zo.. ik ga maar eens slapen denk ik :)

AnneloesF

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 00:48

_Patrick_ schreef:
Ik hou het even met meelezen kan het allemaal niet meer bijhouden.......

Ik haak hierbij aan...
*meeleesmodus gaat maar aan*

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 08:24

lacuna, doe maar voorzichtig hoor!

melanie, toch wel fijn dat je een goed huisje hebt gevonden voor veulenbeestje

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:05

En goodmurning.. nog 7 stagedagen :))
we gaan er weer hard tegenaan vandaag :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:38

Drib heeft vanochtend 60 gr gekregen. Hij eet 30 gr ongeveer direct op en de rest laat hij staan. Rest van de dag even afwachten hoe het gaat.

vhu ben de 14e uitgerekend, 14 dagen overtijd is begin mei en we gaan 3e week juni weg. WE hebben een 8 pers huisje, mijn zus is dan 8 maand zwanger desnoods blijf ik met de kleine en mijn zus in het huisje. Maar anders kunnen we helemaal niet weg. WE gaan het proberen, wil het niet gaan we eerder terug

GA nu weg. Tot later.

Succes naalt

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:55

O dat gaat helemaal goedkomen Tallechie. Moet zeggen dat wij met een 2 maanden oude (na ja oud) gingen rondtrekken door Frankrijk met tent, dus het kan nog veel gekker hoor. De hond was ook nog mee, kun je nagaan. We vonden hem al 'groot' genoeg :x Iedereen verklaarde ons voor gek, maar 't ging prima :D

Heb weer menles, heb gevoel dat ik in een soort trainingsprogramma zit :))
Daarna naar pony's en dan als een speer allerlei stukken schrijven :list: vergezelld met de nodige :9k

:evaw:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 20-01-11 09:56, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:55

Goedemorgen!

@ Naaltje: zet hem op.
@ VHU: jij hebt het straks zo druk, dat je helemaal geen tijd meer hebt voor paard of pony's.
@ Lacuna: ik hoop maar dat je niet alleen was. Getsie, wat eng.
@ Melanie: fijn dat je een thuis hebt gevonden voor veulen.
@ Tallechie: weet echt niet meer of ik Dribbel toen te dik vond, is te lang geleden. Maar nu is hij duidelijk te dik, als je ribben niet kunt voelen.

Onze honden krijgen Noblesse brokken. Daarvoor jaren Eukenuba en nog iets anders duurs gevoerd, maar hier doen ze het prima op.

Wilde vanmorgen beide heren even wat beweging geven, maar de bak is goed bevroren. Gisteren natuurlijk veel regen/hagel op gevallen, vannacht vorst.... tja.. Maar goed, ik ga ervan uit dat hij vanmiddag wel weer ontdooid is. Mag zoon even ponyrijden na school.

Dan ga ik nu maar lekker soppen in huis, ook erg leuk O:)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 09:57

De bak is bevroren, waar woon je Tine in Siberie???
Het was hier wel beetje glad maar geen echte harde grond.

Citaat:
@ VHU: jij hebt het straks zo druk, dat je helemaal geen tijd meer hebt voor paard of pony's.

Ken me mij nog niet ;)
Nou doei!

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:04

[quote="VanHuisUit"]De bak is bevroren, waar woon je Tine in Siberie???
Het was hier wel beetje glad maar geen echte harde grond.

Je zou het haast gaan denken. Maar goed, de zon komt langzaam boven, dus ik neem aan dat het straks wel weer zacht is.

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:20

ik was samen met mijn paard.... telt dat? :+

Naaltje: je kleine monster nog 5,5 dag op deze wereld? :(:) hoe dat zo?
Tallechie: dat deed mijn moeder ook, en met mij is het ook allemaal prima terechtgekomen hoor :p Moet wel zeggen, wij gingen toen (blijkbaar) in een vouwwagen, en mijn vakantiegevoel is pas compleet als we ergens in een tentje zitten. Vakantiehuisje is niks voor mij.
Tine: ja, met t zonnetje erop zal het wel snel dooien :) wel heel vervelend, eerst regen en dan meteen vorst, dat vind ons paddockje hier ook niet grappig. Het moet trouwens echt nog ff een paar dagen goed droog blijven, de shettenpaddock hier is hartstikke nat met plassen erin en als het nu gaat vriezen moeten we ze snachts opstallen (en kunnen ze overdag in de grote paddock met de friezen)

mijn woefje krijgt nu Eukanuba brok. Maar als ze bij mij logeert haal ik meestal Renske natvoer, en dat vind ze heerlijk! Ze was wel wat te zwaar, gaf 34 kg op de weegschaal bij de DA (labrador teef, gesteriliseerd) dus ze mag weer fijn op dieet. Je voelt ook inderdaad wel een speklaagje op de ribjes zitten, maar het is zo fijn om een hond die er zo van geniet een extraatje te geven...

Nou, ik ga mij aan de gevaarlijke trap-afdaling wagen. Even gauw de stofzuiger door mn huis sleuren (heb gelukkig maar een heel klein huis) en dan komt mijn oma mij zo een daagje assisteren :D
Groetjes, Lacuna

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:21

Gisterenavond les gehad,. ging prima, maar ik heb problemen met de leidselvoering,...... heb wat problemen met pijnlijke handen waardoor ik de leidsels niet goed op 1 lengte houd, nu dacht ik om lussen te maken met leidselklemmen om zo dat probleem op te lossen, maar dat heeft ook weer z'n nadelen, iemand tip's ??

VHU : je bent echt een bezige bij volgens mij !! dat je dat allemaal kunt bijbenen ??

Tine : bij ons was ook alles al wat bevroren, de zon komt hier ook al door. lekkerrrrr :j

Verder :o kan ik als nieuwe meelezer en af en toe poster alles niet bijbenen hoor............ -O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:29

Lacuna schreef:
mijn woefje krijgt nu Eukanuba brok. Maar als ze bij mij logeert haal ik meestal Renske natvoer, en dat vind ze heerlijk! Ze was wel wat te zwaar, gaf 34 kg op de weegschaal bij de DA (labrador teef, gesteriliseerd) dus ze mag weer fijn op dieet. Je voelt ook inderdaad wel een speklaagje op de ribjes zitten, maar het is zo fijn om een hond die er zo van geniet een extraatje te geven...

Groetjes, Lacuna

Jouw Woefje is lief :+:

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 10:35

@lacuun; 't hondje is inmiddels 13 of 14. Heeft een aangeboren zware hartruis. En zou geen 5 worden. En nu is ie gewoon op :) Hij heeft al die tijd medicijnloos gewoon rondgehuppeld, en nu gaat 't vuur eruit. Dus laten we 'm inslapen :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:24

Zo Naaltje, dan heeft hij nog heel lang rondgehuppeld!! Verstandig besluit, maar natuurlijk wel verdrietig.

Marjo, dit tempo is voor niemand bij te houden hoor!

Lacuna, paard telt niet hoor!

Mijn honden zijn beide aan de magere kant. Bij de Leonberger valt het niet zo op, die heeft zo'n enorme wintervacht. Maar toen het een tijdje geleden zo koud was, vlogen de kilo's eraf. Hij is niet zo'm enthousiaste eter. Hij eet het wel op hoor, maar niet met zulk geweld als bij de Rottweiler/Boxer. Maakt niet uit welk merk ik geef. Ze lopen hier altijd buiten op het erf (mogen overdag wel in de keuken als ze willen), en s nachts slapen ze ook buiten. Bovendien is de Leo niet gecastreerd. Dat scheelt ook (Tallechie: als je de hoeveelheid van de zak aanhoudt, bij een gecastreerde reu/teef moet je daar 2/3 van geven, ze verbruiken veel minder

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:25

Naaltje, veel sterkte aar blijkbaar heb je toch al veel langer van je hondje kunnen genieten dan verwacht.
Melanie, mag ik vragen naar waar je veulentje gaat? (Mag ook via PB)
Hondenvoer: vroeger een Sint Bernard gehad. Die kreeg gewoon goedkoop voer. Toen ze nog amper recht kwam van de artrose (inclusief pijnstillers) hebben we haar op respectabele 9-jarige leeftijd laten inslapen.
Kattenvoer: al van alles geprobeerd. Maar mevrouw wil enkel Felix eten.

Misschien eindelijk morgen mijn lekke band laten maken van mijn koets. Staat ondertussen al enkele maanden plat.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-11 11:27

Onze reu heeft zijn ballen ook nog :) Stoere vent! Maar hij heeft geen ideeeeeeee wat ie er mee moet :+