[AR] SGMW 2010

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 15:21

Klachten over TA en hoofdjury kun je naar mennen@knhs.nl mailen
dat zijn de enige die er iets aan kunnen doen, volgende keer zwart op wit vragen waarom ze geen gehoor geven, ook hindernissen gevaarlijk of niet vallen onder de verantwoording van de TA en niet de organisatie...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:29

@Dubhaf, de waterbak is een natuurlijke waterhindernis en mag daardoor 60 cm diep zijn.
Dit was die echter niet ben er zelf met kaplaarzen doorgelopen en het water ging er niet over....Zou hooguit 50 zijn geweest.
Het gat bij A is helaas in de loop van de dag dieper geworden, daar kan de organisatie niet veel aan doen.
Daarbij hoor je IMO ook de bodem van een hindernis te verkennen....kaplaarzen aan dus.
En de boshindernis gevaarlijk??? Kom nou zeg, die reden ze al toen er marathon werd gereden met concourskarretjes!
Je kunt het zo gevaarlijk maken als je zelf wilt, wederom kwestie van verkennen....

Wat betreft de vaardigheid, deze was exact hetzelfde als vorig jaar toen waren er van de 14 foutlozen op 63 starts.
Zal het nieuwe reglement wel zijn of iedereen gaat steeds beroerder sturen.

Wanneer je wilt klagen graag bij de TA of hoofdjury en niet lekker achterbaks via i-net.
En wanneer je volgend jaar niet meer wilt komen prima, we hebben namelijk best een hekel aan zeurende deelnemers!
We organiseren de wedstrijd voor de rijders, maar moeten roeien met de riemen die we hebben.
De bodem van de waterbak is vorig jaar voorzien van een nieuwe laag schelpen, maar we zijn wel afhankelijk van het waterschap als het om deze hindernis gaat.
Dus beetje respect graag....
Laatst bijgewerkt door manie op 05-05-10 17:50, in het totaal 1 keer bewerkt

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 17:48

tallechie schreef:
Als ik dit zo hoor ben ik blij dat ik niet naar Bronneger ben geweest, met een paard die het water al niet in wil.

De waterbak valt best mee hoor tallechie.
Er waren meer paarden die het water niet in durfden (zoals elke wedstrijd wel een paar).
Een van de deelnemers loste dit keurig op, ze incasserden de strafpunten voor de groom die van de wagen afstapte.
Deden een halstertouwtje aan het peerd en de groom liep met het dier aan de hand door het water.
Paard heeft hiermee een goede ervaring op gedaan en de deelnemers waren gewoon heel wijs bezig :j en kregen veel complimenten voor hun handelswijze.
Meer respect in ieder geval dan mensen die blind en zonder goed te verkennen het water in stuiteren (en achteraf klagen :r )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:05

Ach met een budget van 20.000euro kunnen ze vast wel beter, maar ik denk niet dat dat er is....
Vorige week een TA nog horen vragen aan een klagende rijder "en welke wedstrijd organiseer jij ook alweer" :D :D

En dat is het enige juiste antwoord, pas dan weet je wat er allemaal bij komt kijken en hoe meer je zo klaagt hoe vaker je op wachtlijsten komt...

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:16

Echwel schreef:
Ach met een budget van 20.000euro kunnen ze vast wel beter, maar ik denk niet dat dat er is....
Vorige week een TA nog horen vragen aan een klagende rijder "en welke wedstrijd organiseer jij ook alweer" :D :D

En dat is het enige juiste antwoord, pas dan weet je wat er allemaal bij komt kijken en hoe meer je zo klaagt hoe vaker je op wachtlijsten komt...

Precies voor de 62 starts zo'n dag zijn 80 vrijwilligers bezig geweest, dat vergeet men blijkbaar ;)
Wat betreft het budget dat is gewoon 0,0 we moeten het doen met het inschrijfgeld en heel weinig sponsorgeld (afkomstig van betrokken menners met een eigen bedrijf)

dubhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:20

toch mooi hoe een eigen mening gewaardeerd wordt en hoe er op aannames verder gediscuseerd/geoordeeld wordt. Vind het wel prima.

succes allemaal ga fijn verder met oordelen, ik denk er het mijne van en ga weer gewoon verder m´n eigen gang

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 18:24

We weten inmiddels wie we voor hebben meneer dubhaf....
En weten het nu zeker, volgend jaar geen startplaats bij ons voor u (maar dat zal u ook wel niet willen), zeker na eerder gezeur over onze wedstrijd...
En onheus gedrag tegenover de vrijwilligers vorig jaar!

dubhaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 20:42

hoop toch echt dat je de goede voor je hebt. uit mijn naam dubhaf kun je niets afleiden. Dat heeft te maken met een oude geschiedenis die jij niet kunt kennen!!

Daar komt bij dat onheus gedrag van vrijwilligers zeker niet bij mij vandaan kan komen en zegt mij verder ook niets. Vrijwilligers zijn onmisbaar bij een wedstrijd en daar blijf je af, wat ik ook vind van jullie wedstrijd, daar kunnen zij in ieder geval niets aan doen!!

ik kom in ieder geval niet meer in Bronneger.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:32

kan het toch niet laten om toch nog een keer te reageren

beste mensen zoals algemeen wel bekend kun je de hindernissen een dag van te voren lopen zinnen de hindernissen of vaardigheid je niet kun je ook gewoon niet starten en als je dat wel doet moet je je mond houden want dan heb je de hindernissen geacepteerd zoals ze zijn

zoals alle orginisatie's doen (neem ik aan) heeft ook bronneger er veel werk van gehad om een goede wedstrijd neer te zetten en de ene orginisatie heeft daar meer (sponsor)geld voor dan de andere orginisatie

op sommige wedstrijden rij je meer punten om dat de hindernissen langer zijn en je dus meer strafpunten in de hindernissen rijd maar de dressuur is de basis en als je dus een goede dressuur rijd krijg je dus ook minder strafpunten

ik zoek mijn wedstrijden niet uit op de te rijden punten maar of het een leuke of goed georganiseerde wedstrijd is waar dan ook in het land

en dat het slecht weer was en daardoor sommige hindernissen wat anders zijn/worden dan je verwacht had daar kan geen enkele orginisatie iets aan doen

best een lang antwoord en ben alleen maar rijder maar moest toch even de frustratie die sommige antwoorden opriepen van me af schrijven

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 22:54

ik wil ook even reageren op de frustraties van de schrijver hierboven. zoals al eerder is vermeld, kan je zelf bepalen of je een wedstrijd rijdt of niet! vind je de hindernissen te gevaarlijk, waarom start je dan.
ik neem iedere keer weer mijn pet af voor de organisatie van een wedstrijd, laat wel zijn, zonder al deze vrijwilligers kunnen we gewoon niet rijden! het is zo makkelijk kritiek te hebben, maar ga er maar eens aan staan om het weer allemaal te organiseren.
Ik vind dat we onze organiserende verenigingen en hun vrijwilligers niet genoeg in het zonnetje kunnen zetten. *\o/* *\o/* hulde aan al deze mensen!
en dit topic was opgezet om te kijken waar en hoe we gaan rijden en niet om je frustraties kwijt te raken, stuur je mail lekker naar de knhs zoals dat al werd aangeraden!
moest me even van mijn hart :D
Wie gaat er naar Ugchelen? ;)

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 23:08

Zo, gezellige discussie hier. :P

Ik ben het wel eens met Dubhaf dat sommige juryleden moeilijk aanspreekbaar zijn. Met name de dressuur roept bij mij vaak vraagtekens op maar ik ben dan altijd weer blij dat er 3 juryleden langs de baan zitten. Ik baal er dan wel van dat ze deze regel aangepast hebben en er nu ook met twee mag volstaan.
Klagen over een moeilijke vaardigheid vind ik wel onzin. Wat heb je er nu aan als 50% er foutloos doorheen komt? Dan wordt het meer een formaliteit.
En een moeilijke hindernis? Volgens mij is de marathon daar primair voor bedoeld. Maar blijkbaar moet tegenwoordig zelfs een minishetje mee kunnen rijden voor de prijzen. Zoals Echwel zegt, een gevaarlijke hindernis ligt aan de menner. Je moet je aanspanning kennen, soms tot het randje kunnen gaan en niet verder. Dat er soms toch wat overheen gaan dat hoort ook wel een beetje bij onze mooie sport. :D
Mensen die dit niet willen moeten maar lekker D/V blijven rijden. ;)

Iemand meteen uitsluiten van een wedstrijd die kritiek heeft gaat wel ver. Een gedachtenwisseling mag toch wel en je hoeft het toch niet altijd met elkaar eens te zijn? Via de natuurlijke weg regelt e.e.a. zich ook wel.

Verder ben ik niet met Kiss eens dat de wedstrijden/kritiek niet besproken zou mogen worden.

Ik sta ook ingeschreven voor Ugchelen. Moet alleen nog even zien of ik alles rond krijg.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-10 23:22

dubhaf schreef:
hoop toch echt dat je de goede voor je hebt. uit mijn naam dubhaf kun je niets afleiden.
Volgens mij is er maar één 2po3 met 6 ballen en 1 voor tijd. :Y)

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:37

BlackDevils schreef:
dubhaf schreef:
hoop toch echt dat je de goede voor je hebt. uit mijn naam dubhaf kun je niets afleiden.

Dat bedoel ik!!
En ik weet prima over wie we het hebben.... zal indien nodig de discussie van vorig jaar nog even proberen op te zoeken.

Kritiek mag, met terugkoppeling van de rijders kunnen we wat proberen te doen (zolang het reeel is en in ons vermogen ligt...), maar dan graag rechtstreeks en niet 'anoniem' via i-net...lekker makkelijk.

Verder sluit ik me bij lanouska aan, mijn punt is wel duidelijk denk ik ;)
Laatst bijgewerkt door manie op 05-05-10 23:40, in het totaal 1 keer bewerkt

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:40

BlackDevils schreef:
dubhaf schreef:

onze eigen inspector clousseau!!! super vind het wel knap van je om hier aan te denken BlackDevils, maar ik ben blond :o? :D
vind het ook een beetje raar dubhaf, dat we niet mogen weten wie je bent! je doet wel geheimzinnig :( maar BlackDevils is toch slimmer als jij :o

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:41

kiss schreef:
onze eigen inspector clousseau!!! super vind het wel knap van je om hier aan te denken BlackDevils, maar ik ben blond :o? :D
vind het ook een beetje raar dubhaf, dat we niet mogen weten wie je bent! je doet wel geheimzinnig :( maar BlackDevils is toch slimmer als jij :o

niet alleen BD, wij als organisatie waren daar ook snel uit....hoezo anoniem op internet :D

kiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:46

manie schreef:
kiss schreef:

niet alleen BD, wij als organisatie waren daar ook snel uit....hoezo anoniem op internet :D

Ja dat is waar, daarom heeft het weinig zin om je ergens achter te verschuilen, er zijn altijd mensen die gaan uitvinden wie je bent.

Ik hoop dat we weer allemaal een sportief en leuk wedstrijd jaar gaan krijgen! +:)+

manie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-10 23:47

kiss schreef:
Ik hoop dat we weer allemaal een sportief en leuk wedstrijd jaar gaan krijgen! +:)+

_/-\o_

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:34

manie schreef:
kiss schreef:

_/-\o_

Nou wij hebben de eerste boze rijder ook al gezien, terwijl het eigen schuld dikke bult was, je weet dat je de helmen op moet als je gaat starten.. :D :D

Nou aftrap in Oldenzaal en dan ook idd Ugchelen...en hoop op mooi weer

Keet

Re: SGMW 2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 07:57

Ik heb alleen nog maar een teleurgestelde rijder gesproken :(:) groom had de verkeerde tijdstabel aangehouden en had op de max. tijd gereden en niet op de toegestane tijd :(:)
Ze had een nieuwe groom.
Tuurlijk moet je als rijder ook de goede tijden aanhouden, maar vond het toch sneu.

BlackDevils

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-05-10 13:12

Evelli schreef:
groom had de verkeerde tijdstabel aangehouden en had op de max. tijd gereden en niet op de toegestane tijd :(:)
Dat word dan een rustpauze inlassen in het staptraject... _O-

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 13:15

Ze gaf inderdaad aan dat ze haar pony/paard de hele tijd had moeten inhouden. En dat op het staptraject maar ook op/tijdens de hindernissen :(:)

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:40

Ze hebben voor a.s weekend toch niet al te beste weervoorspellingen... :( Ik blijf toch hopen op een zonnetje!!
Ik hoop dat ik zondag niet al te vroeg hoef te starten, want dan is het moederdag :D

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:47

hafjelinger schreef:
Ze hebben voor a.s weekend toch niet al te beste weervoorspellingen... :( Ik blijf toch hopen op een zonnetje!!
Ik hoop dat ik zondag niet al te vroeg hoef te starten, want dan is het moederdag :D

Hoeveel wedstrijden rij jij wel niet?

hafjelingerJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-10 22:57

5 officiele dit jaar. Hoezo?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-10 08:00

omdat als ik jouw berichten terug lees je dit seizoen al 5 verschillende plaatsnamen noemt. Vind dat nogal veel voor jee jong paard. Je hebt nu al twee weekenden achter elkaar wedstrijd.....
5 officiele maar hoeveel oefen?