[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:06

assie schreef:
En.... we hebben een mentrailer! Woehoe. Onze trailer konden we inruilen tegen deze. Echt superblij mee. Nu nog een nieuwe auto en dan zijn we net echt :D

Yes, gefeliciteerd. Ook nog een nieuwe auto? Dan zijn jullie echt echt :-).
Ik kan je wel een tip geven ivm het zoeken naar een nieuwe wagen. Zoek een auto die van zichzelf ook wat weegt. Ik praat uit ervaring. We hadden een nissan Xtrail die 2 ton mag trekken, maar die weegt maar 1450 kilo. Dat ging niet goed. We hebben er 2 keer mee gereden dat voelde niet veilig en heel snel naar een dikke zware bak gekeken. En nu voelt het goed. We hebben al heel wat kilometers gemaakt. We zijn zeker 3x per maand op pad.

yarrah

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:15

Gatverdamme, gisteren een hele rare aanvaring gehad met een nieuwe stalgenoot. Die zonder dat we het wisten onze paarden aan het voeren is. Ik kwam er achter omdat er aardappelschillen lag in het land. Ik heb daar natuurlijk wat van gezegd. Maar het is volledig geëscaleerd. Zij vond dat het wel kon en dan ook volhouden, nee het is geen pennymeisje, maar een vrouw van boven de vijftig (hoe ouder hoe gekker). We weten nog steeds niet of ze ermee ophoud dat verdomme ze om te zeggen. De staleigenaar zou met haar gaan praten die vond het ook echt niet kunnen.
wordt vervolgd.......

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:26

yarrah schreef:
Gatverdamme, gisteren een hele rare aanvaring gehad met een nieuwe stalgenoot. Die zonder dat we het wisten onze paarden aan het voeren is. Ik kwam er achter omdat er aardappelschillen lag in het land. Ik heb daar natuurlijk wat van gezegd. Maar het is volledig geëscaleerd. Zij vond dat het wel kon en dan ook volhouden, nee het is geen pennymeisje, maar een vrouw van boven de vijftig (hoe ouder hoe gekker). We weten nog steeds niet of ze ermee ophoud dat verdomme ze om te zeggen. De staleigenaar zou met haar gaan praten die vond het ook echt niet kunnen.
wordt vervolgd.......

Pff, wat een idioot. Laat ze haar eigen paard voeren, maar blijf van die van een ander af.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:28

yarrah schreef:
Yes, gefeliciteerd. Ook nog een nieuwe auto? Dan zijn jullie echt echt :-).
Ik kan je wel een tip geven ivm het zoeken naar een nieuwe wagen. Zoek een auto die van zichzelf ook wat weegt. Ik praat uit ervaring. We hadden een nissan Xtrail die 2 ton mag trekken, maar die weegt maar 1450 kilo. Dat ging niet goed. We hebben er 2 keer mee gereden dat voelde niet veilig en heel snel naar een dikke zware bak gekeken. En nu voelt het goed. We hebben al heel wat kilometers gemaakt. We zijn zeker 3x per maand op pad.

Wij rijden ook met een X-trail en een mentrailer. Het is natuurlijk geen Jeep, maar ik heb er geen onveilig gevoel bij.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 11:29

|o -:(- ~~}> #) vreselijk zeg zo iemand........die zou je toch wat #) ~~}> -:(- |o

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:04

Gem schreef:
Wij rijden ook met een X-trail en een mentrailer. Het is natuurlijk geen Jeep, maar ik heb er geen onveilig gevoel bij.

Wij hadden een benzine uitvoering een oudje van 2004. Hebben misschien jullie een diesel? Dat maakt zeker een verschil.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 12:31

tine10 schreef:
Janouk, Yarrah kan je vast helpen met route daar, zij weet veel routes
Yarrah, inderdaad oranje jassen aan, zal wel Rabobank geweest zijn
r

Van Pesse weet ik het dwingelderveld (schitterend mooi) maar te paard is het zeker 20 jaar geleden dat ik er geweest ben. Er is daar veel veranderd. Misschien dat Manege Smid je verder kunt helpen.
Of deze site: http://www.ruiterenenmennen.nl/stap4.ph ... =525#stap4

De oranje jasjes was Fam. Schollema uit Zuidlaren :-).
Ik kende ze niet, maar toen we aan het inspannen op de brink in Zeegse waren kwamen ze naar ons toe. Een heel gezellig gesprek gehad. En ze hebben me geholpen met een klein stukje van de route ik wist niet precies of je daar kon komen met een aanspanning. Ja dat kon,... Leuk toch :-).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:10

Dwingelderveld is aangespannen wat saai. Zijn maar 2 brede zandpaden, je kunt een rechthoek rijden zeg maar. Onder het zadel eigenlijk ook, maar dan kan je stiekem nog wat zijpaadjes nemen. Paar weken geleden daar op IJsco's gereden

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 13:38

Wij vinden Dwingeloo juist schitterend ! Er ligt wel 60 km menroute. ... we komen daar vaak aanspanningen tegen als we er wandelen of fietsen....ik weet alleen niet goed of je vanuit pesse of ruinen er kunt starten...
Wat leuk is, is via de Bospub, lekker pannenkoek eten onderweg.. :9
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 20-09-16 14:13, in het totaal 1 keer bewerkt

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:08

Het is ook schitterend. Maar als je alleen 4 rechte lijnen kunt rijden wel wat saai

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 14:36

ik heb de mentrailer bij me, dus ik kan overal starten. Vorig jaar hebben wij het Dwingerler veld gereden 2 dagen. Dat was prachtig.

Ik zal de site bekijken, bedankt Yarrah

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 15:43

Super gaaf een mentrailer _/-\o_ dat is fijn zeg als je overal gewoon heen kunt. Heerlijk.
Ja hoop dat jij net zo blij bent met Milla als ik met Cathey haha. Vandaag gewoon getut, zo heerlijk als een paard dat toelaat, en met haar gewandeld langs ze was compleet 'zen' in alles.
Ik wou dat ik 4 rechte lijnen door een natuurlandschap kon rijden ... kan hier nu alleen maar een lange rechte lijn en dan met koeien links en rechts :P of dus langs de polderweggetjes, maar dat is eigenlijk ook heen en dan weer terug :7 . Naja elk nadeel heb z'n voordeel we hebben hier nooit last van dazen }:0

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:45

Pff wachten op huizenarts. Kan tussen 10 en 13 komen.

Afbeelding

En 1e foto van Mowgli binnen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:50

zo...goedemorgen...

aardappelschillen...mentrailers...lieve toffe paardjes..ondeugende monsters...onderzoeken hormonaal... working equitation, er is weer van alles te lezen hier..
Mooie Mowgli foto, ik zag hem al langskomen op fb.

ik hoop dat iedereen een fijne zonnige dag heeft vandaag..
sterkte als je dat nodig hebt..of veel plezier vandaag...

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:50

Succes, Tine!
Mooie foto; belooft wat; ben benieuwd!

Fijn dat je zoveel plezier hebt net Cathey, Vhu!

En fijn een mentrailer voor Assie!

Ik vergeet vast de helft, maar een dikke knuffel voor eenieder die hem kan gebruiken :(:) :*

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 08:55

Dikke knuffel terug Ava.

Die aardappelschillen. Wat stom zeg! Hoe ouder hoe gekker.
Tine, knappe foto!
Menroutes... ik kan niet wachten om op pad te gaan en de boel te verkennen!

Een X-trail zou mij ook niet zo'n veilig gevoel geven, maar dat komt ook door een ongeluk dat ik afgelopen zaterdag heb gezien. Boom vs X-trail is 10-0 voor de boom zeg maar :=
Wij hebben nu een bus voor de trailer staan en dat rijdt echt wel heel erg fijn eigenlijk. Als nieuwe auto wil ik liever geen bus meer (vind het niet zo representatief staan), maar toch... het rijdt wel heel fijn en hoog. Ik ben vanochtend in m'n eigen toyota sedan naar het werk gegaan, maar ik had echt het gevoel dat ik met m'n kont op de grond zat vergeleken bij de bus :') .
Goed, nieuwe auto moet dus een dikke bak worden. Vrijdag wezen proefrijden en dat rijdt heerlijk. Maar ik moet echt huilen van de wegenbelasting. Nog maar eens goed over nadenken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:07

Ik rijd al... uh... zo'n 14 jaar in een bus. Wil echt niets anders meer. Zo makkelijk, je kan een hoop zooi meenemen. En je hebt lekker hoog overzicht op de weg. Als ik in personenauto zit, voelt het inderdaad als gat op asfalt.

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:10

De hoop zooi kunnen meenemen is ook enigszins een nadeel := . Onze bus is net een huis, je zou er haast in kunnen wonen.
We willen graag een 4-zitter zodat onze Penny's ook mee kunnen. En minimaal 2500 kunnen trekken. Vriendlief denkt aan een Volkswagen T5. Eens zien of die te vinden zijn. De auto waarin ik vrijdag had proefgereden is een Ssangyong Rexton, heel anders dus, maar wel fijn rijden.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:17

Hier hebben we sowieso een Sprinter van het bedrijf en een Outlander.
Aangepaste auto/bus gaan we voor de v-klasse in 4x4.
Vroeger gingen we ook meestal met de sprinter op concours ohz maar ook aangespannen.

Nu aan het kijken voor een tijdelijke aangepaste auto.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:19

Assie, Mercedes GLK :+ aka My Little Tank. Maar wel weinig ruimte in de kofferbak. Of de Vito, ook een erg fijne bus. Succes met zoeken.

VHU wat fijn dat Cathey het zo fijn doet. Het is je gegund. Mij benieuwen wat er uit de onderzoeken van Ber komt.

Wat een raar persoon, aardappelschillen, hopelijk lost het zich snel op. Zo 1 ben je liever kwijt dan rijk.

Mooie foto Tine. Leuk ook om te lezen hoe goed het gaat met Sam en Patrick.

Ava :wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:46

De wegenbelasting !! |( ik moet het doen met Peugeot 107 .... prop daar 2 of 3 honden in..step achterop. ... en daar moet ik het mee doen..en heel blij mee, maar vind het wel enorm balen dat we geen bus kunnen hebben. .
Ava ik hoop dat je snel een aangepaste auto kunt vinden...stukje vrijheid voor je...dat zou heerlijk zijn...
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 21-09-16 09:47, in het totaal 1 keer bewerkt

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 09:46

GLK vind ik idd geweldig; rolstoel past daar iig goed in, hahaha, maar niks om aan te passen idd, die of Volvo xc90 stonden op de planning, maar allebei niks voor aangepast, jammer voor ons dus.

Maar de v-klasse is geen bus meer te noemen; zo luxe; kan er zelfs in liggen en plaats voor gezin, rolstoelen, scootmobiel etc. Jammer dat we nog zo lang moeten wachten.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 10:42

Wij hebben nu een nissan Navarra een diesel, maar op grijskenteken. Dwz. Particulier grijs dat scheeld wel iets.
Het was absoluut niet de bedoeling dat we een pickup truck zouden kopen, maar na wat rekenwerk bleek dat de navarra 40 euro per maand duurder te zijn dan de Xtrail. Dat was de doorslag om toch voor de Navarra ta gaan. En we hebben daar geen spijt van :-).

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:36

Pfff huizenarts is hier net geweest. Niet leuk -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O- -O-

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:40

Huizenarts?? Dacht dat je huisarts bedoelde...