[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:09

Hier lekker zonnig, staan lekker zonder dekens *\o/* .

@Ollie: :(:) :(:)

@Tine: succes!

@Rianne: idd, je hoeft je niet te verantwoorden naar ons, maar wel naar je beestje, je had haar nog maar zo kort en leek er zo blij mee....

Veel te doen, maar kom de hele week al slecht op gang :o

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:32

Ava,.....erg is dat soms he....dan moet je jezelf echt even schop onder de kont geven.... ~~}> aan het werk jij....succes !

lekker zonnetje.... {:}

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 12:56

Zo, ochtendprogramma zit erop. Amerigo en Rembrand gelongeerd en gewassen en gevlochten. Tussendoor nog naar de manege geweest, want er werden wat spullen bezorgd voor morgen. Gelijk maar mijn auto leeggehaald met de wedstrijdspullen (prijzen, papierhandel en dergelijke). Straks eerst slapen en dan gaat zoonlief voor de laatste keer op Thabor rijden, eten koken en dan naar de manege

Manlief is ook goed bezig, die heeft het uitmesten van me overgenomen en de karren al op trailer en aanhanger gezet. Zometeen gaat hij de tijdwaarneming nog ophalen.

We moeten maar niet gaan tellen hoeveel tijd en kosten we al hebben gemaakt voor deze wedstrijd :x

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:16

Even tussendoor voor de lieve geïnteresseerden: het gaat hier nu wel okee :) . Manlief is gisteren thuis gekomen vanuit Krems (Oostenrijk), dat is een hele opluchting. Morgen de crematie van mijn zwager.

Zondag D+V wedstrijd groomen bij stalgenootje + Anda in Heesch en ik heb me zojuist heel stoer aangemeld voor een oefenmarathon in Eersel met Moos op eerste Paasdag. In mei ga ik me wrs inschrijven voor de mendurance-wedstrijd in Wateren (de wedstrijd van Napie ;) )

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:33

Gem heel veel sterkte zaterdag en zondag even wat afleiding.

Ollie1

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 13:53

@Gem, heel veel sterkte zaterdag! Fijn dat manlief nu thuis is....., ik zat ook al te kijken hoe ver Eersel hier vandaan is....lijkt me gaaf!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:04

Ik had ff met lesjuf overlegd of Eersel te moeilijk is voor Moos. Volgens haar niet (mits Moos de brug en de waterbakken neemt). Er zit verder geen dressuur bij, dat wordt voorlopig toch nog niks.

Anonymous86

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 14:50

@Ollie: Het is ook niet zo dat ik haar WIL verkopen. Ik ben mijn baan kwijt en kan haar dus tot eind april houden. Hopelijk langer maar dat weet ik niet.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 18:26

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 19:37

haha Janouk,....brillant studeren zo..die kleine koppies..geweldig mooi !!
Gem, gaaf met moos ingeschreven ! veel plezier bij groomen zondag !
Ollie ook denken over eersel !
Tine succes met wedstrijd opbouwen en de wedstrijd zelf !

claud01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 20:26

Ah geweldig Janouk!
Ik heb net via jouw fb een vriendschapverzoek gedaan (en ook aan een paar anderen die ik herkende) als je dat niet wil dan vooral weigeren hoor!!

Tine succes dit weekend met alles!

Gem met Moos ingeschreven, spannend!!
Heel veel sterkte morgen.

Ollie gaat misschien ook meedoen in Eersel.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 21:01

Zo nou wij zijn weer thuis. Ben ook zo'n party animal en uithuizig type, niet dus, ben blij dat ik weer thuis ben :)

Ollie wat naar allemaal dit vreet toch aan je en geen wonder :(:) kun je ergens terecht met je verhaal en je gevoel? Anders eens informeren of huisarts je kan doorverwijzen, je kan er helemaal naar van worden ...
Paar mensen wedstrijd komende weekend *\o/*
Gem's man weer thuis, gelukkig maar en heel veel sterkte met de crematie en alles uiteraard. Fijn dat je wat afleiding hebt gevonden en wat leuk dat je mee gaat doen aan de oefenmarathon plus de mendurance +:)+

Wij gaan dit jaar waarschijnlijk alleen endurance starten, voor het overige zou het te druk worden. Een mens kan maar op een plek tegelijk zijn :list:

Ben afgedraaid :O morgen lekkere rit met groom in het vooruitzicht. Ollie is vandaag lekker gelongeeerd, ze deed het prima. Pony's hebben ook weer lekker op de wei gestaan. Wat een uitkomst mijn geweldige pensionstal als je zo'n druk programma hebt.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:33

Vhu, weer lekker thuis ! Fijn dan toch !!
claud, jaaa je hebt me op fb gevonden, gezellig.

Niet veel bijzonders op tv vandaag.
Dubben over nieuw huis, zoeken op funda,..wat een zoektocht..3 huizen erg leuk, 1 springt er ineens erg positief uit...
Erg lastig allemaal, we willen best e.e.a. Zoals schilderen e.d.doen, maar liever geen hele verbouwing.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:48

Lijkt me zo raar Biancocoo dat je naar ander huis kunt gaan / gaat kijken! Hele stap hoor. Spannend allemaal.

Voor volgende sessie in Nijmegen heb ik Camping Boszicht gepland, kan Ollie mee. Was nu nog een beetje koud in caravan/tent/blokhut. Gaan we lekkere trainingsritten maken. Lijkt me heerlijk vooral ook omdat je zo in je hoofd bezig bent en steeds binnen zit. Mis alles enorm met die paar dagen weg. Ben ook zo'n huismus / hou er niet van niet thuis te zijn :))

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:55

Wat leuk dat je ollie mee kunt nemen, lijkt me super tussendoor hoofd leeg maken !
Maar ja, je man en zoontje mis je natuurlijk wel...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-14 22:59

Klopt dat ik ze mis maar of ze mij zo missen, valt geloof ik erg mee. Ze hebben zo'n beetje een 'mannenprogramma' als ik er niet ben. Erg grappig.

Lijkt me heerlijk Ollie mee. Ben helemaal gaar na zo'n dag binnen zitten en nadenken. Camping plus pony mee is goedkoper dan hotel en eten kan ik op de campus. En zit liever op de camping dan in chique hotel. Ollie is heel makkelijk die vindt het allemaal wel prima zolang ze goed te eten heeft en een warme stal en we gezamenlijk wat ondernemen. Ideaal die pony.

tine10Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:04

Goedemorgen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 07:37

goedemorgen,
Vhu, lijkt me super..klinkt als Vamor..haha....en die is opgegroeid in de stal naast Bora...haha...zo zie je toch veel zelfde karakter terug komen...makkelijke paardjes nakomelingen van Bora...en Vamor heeft dat karakter gekopieerd toen hij daar als veulen kwam tot 3-jarige..geweldig grappig.

Tine, veel succes vandaag.

Wedstrijdgangers, ook succes en veel plezier.

Fijne dag allemaal..
hier een dagje rommel naar de gemeente stort brengen vandaag....opruimen maar..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 11:34

Ik vind dat zo grappig dat jij de opa van Ollie dus irl hebt meegemaakt. Succes met het opruimen :Y)

Het belooft een prachtige dag te worden {:} geniet ervan allemaal zou ik zeggen :)

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 12:53

Vhu...Bora was een topper !!!....zoals het klinkt heeft ollie zijn karakter geërft..haha, en dat is heerlijk !!
zonnetje schijnt.... {:}

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:08

Sterkte vandaag Gem!
@Biancacoo wat fijn dat het huis onder voorbehoud verkocht is. Hopelijk hebben jullie snel het echte verlossende woord.
@bicci Nog gefeliciteerd! Hoop dat je een leuke verjaardag hebt gehad.
@Rianne ook nieuwsgierig waarom je Liz te koop hebt staan.
Succes aan alle wedstrijdgangers dit weekend!

Verder sluit ik mij even aan bij de samenvattingen Y;( (anders wordt het ook zo'n lange opsomming).

Hier superdruk dat bokt bijhouden maar moeilijk gaat... Sam heeft bij de minimarathon afgelopen weekend een spier verdraaid (in de hindernis brak hij uit naar links, vlak voor een paal langs - niet geraakt alleen met de wagen, maar spieren dus een tikkie gehad) dus staat nu op rust. Het is duidelijk een rommelige start dit jaar... Toevallig moest ie ook naar de osteopaat afgelopen donderdag, dus hij is gelijk goed behandeld. Zij kreeg de spier alweer goed los, dus verwacht dat onze pauze niet al te lang gaat duren.

Had hele leuke springschoenen gevonden voor Sam (donkerblauw met witte sterretjes), maar die blijken te klein te zijn. Dus ik moet op zoek naar iets anders want een maat groter is er niet meer.

Degenen die mij op Facebook hebben, zullen het al gezien hebben, maar wil het ook nog even op bokt roepen ;) Aangezien we als hele familie (mijn vader, zus en ik) druk bezig zijn met paarden, hebben we een Facebook fanpage gemaakt (en ook een website is in de maak). Zo kunnen we al onze familie, vrienden en kennissen die interesse hebben in de paardensport op de hoogte houden van al onze avonturen. Mocht je het leuk lijken om mij en Sam (en onze tuiger en rijpaarden) te volgen. Schroom dan niet om onze Facebook pagina te liken: http://www.facebook.com/menteambarendregt

Nu ik minder op bokt actief ben, is dat een leuk middel om mij te blijven volgen/in contact te blijven. Een persoonlijke Facebook connectie vind ik ook niet erg trouwens. Je zult mij wel makkelijk kunnen vinden, want zoveel Marjola's zijn er niet :P
Laatst bijgewerkt door _Marjola op 29-03-14 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:16

valt even topic binnen. Kennissen van mij stoppen in de paardenwereld. Mocht iemand nog opzoek zijn naar een leuk geremd wagentje met afdekhoes. Gewicht is helaas onbekend. Liep altijd een haflinger voor.
link foto

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 15:58

@marjola: hier op zoek naar springschoenen, maar die zijn eigenlijk altijd te groot, begrijp dat de nici collectie van eskadron wel klein valt? Hoe groot is jouw topper ook alweer?

@gem: vreselijk zware dag, vandaag; sterkte :(:)

@vhu: leuke plannen *\o/*

@janouk: ah, wat lief, echt stoer dat je ze in huis neemt :D

@rianne: hoop dat je snel weer een baan hebt, zodat je haar kan houden.

_Marjola

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 17:51

@avaluna Die sterretjes waren inderdaad van Eskadron nici (hoe toevallig :P). Sam is een C pony (van 1.30m) met een redelijk steile hoef / beenstand. Ik had een maatje S besteld, omdat ik van de beenbeschermers weet dat maatje "pony" naar beneden zakken (daar een passend maatje vinden was een drama, want shet is weer te krap. Alleen speciale sets van Harry's Horse zijn het perfecte tussenmaatje). Maar blijkbaar heeft hij voor springschoenen wel maatje M nodig. Ik moet nu dus iets heel anders uitzoeken... Heb jij ooit toevallig springschoenen van Harry's Horse geprobeerd?

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 18:18

Ja, heb 2 paar hier liggen brons en goud, maar die zijn te groot, liggen dus nieuw te wezen, hahaha, mijn pony's zijn wel kleiner.