tine10 schreef:Daarom ben ik dus erg blij dat de tijd eraf gaat, want voor Rembrand was het geen ontspanning, maar hard werken. Ben alleen bang dat erg fanatieke menners dit hele stuk dan gaan draven, waardoor die paarden hun rust niet goed krijgen. Heb bij de marathon al zulke gekke dingen gezien. Soms grenst het gewoon aan dierenmishandeling, dus vraag me wel af hoe dit dan gaat uitpakken. Maar goed, we zullen het wel zien.
Daar ben ik ook bang voor, Tine, maar toch denk ik dat die mensen dan wel door de mand vallen. Een paard of pony is geen robot en houdt dat natuurlijk niet continue vol. Ben aan de ene kant wel blij me de regel, dan kunnen de pony's lekker in hun eigen tempo stappen.
VanHuisUit schreef:Eens Tine.... zal halve topic wel over me heen krijgen maar ik vind het echt niet altijd leuk om te zien. Altijd maar superhard en snel ik vind het niet altijd leuk of mooi om te zien en heb toch soms echt mijn twijfels bij diervriendelijkheid en of dit nu is wat je met je paard/pony wilt ... Natuurlijk is dat bij vaardigheid/dressuur ook wel eens zo dat ik mijn twijfels heb, en wie ben ik maar goed, maar bij de marathon heb ik dan vaker, hoe het daar af en toe toegaat, is echt niet mijn ding.
Ik denk dat je dat in alle facetten van de paardensport wel tegenkomt. Het zweep gebruik stoort me bij sommigen het meest.
Verder kan je hard gaan, zolang het maar wel gecontroleerd blijft. Ik vind de marathons mooi, zolang het in goede samenwerking gaat met je paard/pony.
Dierenarts is deze week al twee keer bij ons geweest. Een van onze paarden liep al een paar weken kreupel.
Dachten dat het kwam doordat zijn clownsactie, maar helaas blijkt het toch wat anders te liggen.
DA kan alleen geen uitsluitsel geven of het nou hoefrot is of straalkanker of....?? Dus nu goed drooghouden en ontzien.
Hoef ziet er al een stuk beter uit door de spray die we hebben gekregen, maar het stinkt nog wel heel erg.
Gisteren tandemles gehad, ging eigenlijk wel fijn. Laatste paar weken lopen Henkie en Sjors echt goed in het tandem.
Sjors is toch een betere voorpony dan we dachten. Vanavond weer dressuur, kijken of het net zo loopt als gisteren.