[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:21

Goedenavond,

@Biancacoo, waardeloos vechtende honden...hopelijk blijft het bij een incident :(:)
@Tine, nu even je rust pakken zodat je na je vakantie er weer fris en fruitig tegenaan kunt :j
@Vhu, lekker college gegeven -:)
@Crazymel, beterschap :(:)
@Aks, lekker rijfoto's *-:)

Ik baal enorm van de sneeuw en de harde ondergrond...aankomend weekend heb ik wedstrijd en de 23e de kur en ik kan momenteel niet oefenen en ik ga daar niet voor banketstaaf rijden :+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:26

En jij denkt dat alle anderen elke dag oefenen kunnen in een geweldige bak, nee natuurlijk niet Ollie! Iedereen zit daar toch mee?
Maar kan met goed voorstellen dat je er van baalt natuurlijk hoor :(:)

Nou ben hier blij dat Blondie for the time being (je weet maar nooit hoe lang het duurt :P ) weer op de rit is. Vanavond ook gewoon weer een leuk pony'tje die vrolijk met je meegaat en rondjes om mee heen rent :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:33

VHU: fijn dat het met Blondie zo goed gaat. Maar genieten van de goede momenten en de slechte snel vergeten ;)
Ollie: dat niet kunnen trainen hebben de meeste mensen last van. Alleen die mensen die dagelijks gebruik kunnen maken van een binnenbak kunnen gewoon door. Voor de rest is het behelpen. Hoop dat het je toch gaat lukken, je hebt er al veel werk aan gehad.

Citaat:
Stap kan dan juist extra belastend zijn als je bijv een paard dat 5 km/uur kan opjaagt naar 6 of 7 km/uur.
Daarom ben ik dus erg blij dat de tijd eraf gaat, want voor Rembrand was het geen ontspanning, maar hard werken. Ben alleen bang dat erg fanatieke menners dit hele stuk dan gaan draven, waardoor die paarden hun rust niet goed krijgen. Heb bij de marathon al zulke gekke dingen gezien. Soms grenst het gewoon aan dierenmishandeling, dus vraag me wel af hoe dit dan gaat uitpakken. Maar goed, we zullen het wel zien.

Nu ga ik bedje maar weer opzoeken, flinke dosis pijnstillers en hopen dat ik niet weer nog uren wakker lig.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:42

Citaat:
Heb bij de marathon al zulke gekke dingen gezien. Soms grenst het gewoon aan dierenmishandeling,

Eens Tine.... zal halve topic wel over me heen krijgen maar ik vind het echt niet altijd leuk om te zien. Altijd maar superhard en snel ik vind het niet altijd leuk of mooi om te zien en heb toch soms echt mijn twijfels bij diervriendelijkheid en of dit nu is wat je met je paard/pony wilt ... Natuurlijk is dat bij vaardigheid/dressuur ook wel eens zo dat ik mijn twijfels heb, en wie ben ik maar goed, maar bij de marathon heb ik dan vaker, hoe het daar af en toe toegaat, is echt niet mijn ding.

tallechie

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 22:43

Biancaoo vergeten te reageren volgens mij.Balen zeg van de vechtpartij... is het nog steeds rustig
Ollie die niet kan trainen.

Binnenbak is handig maar niet als iedereen van buitenaf komt rijden. Wij staan met 17 paarden op stal. Zijn altijd een aantal overdag en een aantal s avonds. Over het algemeen rijden we met max 3 in de bak, maar nu bij iedereen de bakken niet meer te gebruiken zijn komen er zoveel mensen van buitenaf dat we gewoon moeten wachten. Dus handig, maar niet als er zoveel gebruik moeten maken.

Ik ga niet bij iedereen in, dat vertrouw ik niet, of de paarden niet of de stuurmanskunsten van sommigen dus ga geregeld zonder iets te doen naar huis.

Tine maar als ze daar gaan draven komen ze zichzelf wel tegen neem ik aan. Heb namelijk gehoord dat de tijd gewoon meeloopt en het dus eigenlijk bij het e traject en de rusttijd op komt. Weet het niet precies heb de wijzigingen nog niet gelezen.

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-13 23:32

bijtende hussen,arme pup
iedereen balend van de harde ondergrond zodat er niet getraind kan worden(ik heb les maar afgemeld,sun is wel weer rad,maar wil het niet belasten,les ging wel door in de binnenbak) :(
staptraject.....geen verstand van, weet ook niet hoe sun het zou doen....typetje: pomtiepomtiepom :z
VHU: lekker blijven rommelen met blond :j geniet van de mooie momenten met haar <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 07:48

Goedemorgen,
Pup gaat heel goed, de 2 grootste wondjes zien er goed uit, en de zwelling is weg, ze is weer helemaal zichzelf, de wondzalf doet zijn werk, dus gelukkig gaat het goed, verder zijn ze weer rustig en braaf.
Ht, goed dat je Sun nog even rust geeft !
Tallechie, ik snap wel dat je niet zo maar bij iedereen in de bak samen gaat....en wat een avontuur dat Alwyn zijn hoofdstel af had...ik deed bij melody zo'n kort riempje tussen keelriem en neusriem dan kan dat bijna niet meer gebeuren.

Ik zag op fb nog een grappige foto van de honden van janouk..

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:24

En goedemorgen :D
Nou gelukkig maar dat het goed gaat met pupsel. Ze kunnen wel veel hebben maar al dat bloed ziet er zo dramatisch uit. Bij Wis leek het toen wel alsof haar lip eraf was gescheurd maar dat waren precies twee gaten (van de tanden van Mies }:) ).

En Sun gelukkig ook weer rad :)

Zo'n riempje heb ik bij Blondie ook en nu dus bij Ollie ook (die van Biancocoo hahaha). Blondie heeft zo'n bos manen en zulke kleine oortjes als de keelriem losser gaat en ze schudt haar hoofd valt het hoofdstel er standaard af. Dus zou keelriem heel strak moeten zetten wil die de kans niet hebben dat het eraf valt. Maar bij Snuitje had ik ook altijd tussenriempje, ook ivm zijn manen. Was toen gewoon simpel sporen riempje. En inderdaad we rommelen lekker verder met Blondie, het is gewoon een opstandige kleuter.

Het vriest hier nog flink :brr:

Wil zo naar poowns lange lijnen gaan doen en misschien sleepje er nog achter (blijf je zelf tenminste ook beetje warm). Valt weinig te slepen natuurlijk, bak is soort betonplaat, maar dan doen ze toch iets wat kracht kost, lijkt me wel lekker voor ze.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 08:53

Goedemorgen
VHU: gaat ponys laten werken ~~}>
Bianca: vandaag nog lekker weer voor je honden . En fijn dat de pup goed gaat.
HT: Sun nog een vrije dag
Tallechie: oei, dat lijkt me irritant, heb je een binnenbak, komt er ineens allerlei ander volk bij. Vwb de tijd bij staptraject. Dat staat nergens in reglement, omdat FEI nog niet weet hoe ze het willen. Dus is nog erg vaag.
VHU: Helemaal met je eens hoor, heb echt vreselijke dingen gezien bij de marathon, vooral de hogere klasses. Maar wat je zegt, bij dressuur zie je soms ook dingen :x

Nou, zo maar soort van aan het werk hier

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 09:55

Dat riempje kan dan altijd blijven zitten? Dat zou wel handig zijn, heb er ook aangedacht om een touwtje in te vlechten. maar dat riempje gaat dus van neusriem naar keelriem?? Ik heb vast nog wel iets liggen wat ik er tussen kan doen.

Biancaoo gelukkig gaat het goed met de pup. Is die andere hond nog bij die andere mensen? Bedacht ik me opeens vnnacht.

tine ik heb me er niet in verdiept omdat dit jaar de marathons niet op de agenda staan.

Zal zo nog even naar dorp gaan, kleine dingen halen. Vanmiddag les. Maar even zien wat ik met A doe, anders mag S een uur...
Morgen komt de tandarts, dan is dat uitgesloten in ieder geval

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:07

VanHuisUit schreef:
Citaat:
Heb bij de marathon al zulke gekke dingen gezien. Soms grenst het gewoon aan dierenmishandeling,

Eens Tine.... zal halve topic wel over me heen krijgen maar ik vind het echt niet altijd leuk om te zien. Altijd maar superhard en snel ik vind het niet altijd leuk of mooi om te zien en heb toch soms echt mijn twijfels bij diervriendelijkheid en of dit nu is wat je met je paard/pony wilt ... Natuurlijk is dat bij vaardigheid/dressuur ook wel eens zo dat ik mijn twijfels heb, en wie ben ik maar goed, maar bij de marathon heb ik dan vaker, hoe het daar af en toe toegaat, is echt niet mijn ding.

Ik ben het met je eens hoor.Vooral indoor marathon vind ik erg om naar te kijken.Heb bij paard en koets even zitten kijken maar sommige pony's kunnen niet eens meer normaal stappen.
Dat is ook de reden dat ik rustig aan doe met db.Ik zei altijd ik ga marathons met hem rijden maar ben daar wat op terug gekomen omdat ik zuinig op hem ben.Vandaar alleen dressuur nu en straks buiten wel vaardigheid erbij.Hij is pas 5 jaar.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 11:14

Ik rij de marathons dan ook erg dressuurmatig. :D ( Volgens manlief in verzamelde galop _O- ). Kan mij het schelen, ik zie het als een leuke dag uit met mijn paard. Ik wil hem netjes rijden, geen ruk en pluk werk en onnodig zweepgebruik. Hij doet toch zijn best, meer dan dat krijg je er dan toch niet uit volgens mij. Op deze manier heeft hij er ook lol in, en het werkt nog bevorderlijk zo voor de gewone dr/vh.

Ik hoop binnenkort weer het trainen te kunnen oppakken. Lekker buitenritjes maken en beetje op de tijd trainen. Alhoewel, nu die stap vervalt, hoef ik ook minder te trainen. De draf lukt hem met gemak.

Indoor heb ik nooit live gezien, alleen hier wat filmpjes. Maar daar werd ik niet echt blij van inderdaad.

Nou, heb net de wei uitgemest, alle hooinetten weer gevuld. Nu maar met pan snert aan de slag. Huishoudelijke hulp heeft net afgezegd, dus dat moet ik nu eigenlijk ook nog zelf gaan doen. -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:17

Ollie,.er komt dooi aan, dus binnenkort kun je lekker gaan trainen ! Gaaf als je kunt starten met de kur !
Gaat het goed met brutus gebit en accepteerd hij zijn bit eigenlijk wel ?
Hoe is het met jullie hans de shet ?

De schapendoes woont nog bij haar nieuwe thuis, ze doet het erg goed !

Oh tallechie ,misschien kan vhu een foto voor je maken van dat riempje...

Tine, hoe is het met je rug ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:21

Rug is minder slecht dan afgelopen dagen, maar ook nog lang niet goed helaas.

Net koffers ingepakt voor de vakantie. Alleen de laatste dingen hoeven nog ingepakt, maar ja, die kunnen vrijdagochtend pas.

Mijn ouders kunnen gelukkig toch hele vakantie in ons huis blijven, want de operatie wordt uitgesteld, omdat de fysiotherapie lijkt aan te slaan.

Nu maar huishouden zelf doen, met flinke Franse slag. :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:26

Ha Tine, ik ben ook aan het pakken nu.
Waar gaan jullie heen?
Wij gaan naar Aruba; lekker want ik ben de sneeuw helemaal zat.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 12:48

Wij gaan naar de Franse Alpen, skien. Daar sneeuw vind ik heel anders dan thuis sneeuw :D Vrees alleen dat ik weinig zal kunnen skien als lichaam zo blijft. -O- Maar goed, ben er dan in ieder geval toch even uit.

Nou, moet straks helaas naar binnenbak, want vandaag veel minder dooi overdag dan gisteren. Scheelt dus weer veel tijd en werk, bah. Maar goed, kan zoonlief toch nog even lekker rijden.

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 13:44

VHU fijn dat Blondie weer beetje op de rit is!
Tine alvast fijne vakantie! Lekker tot rust komen.
HT Sun gelukkig ook weer helemaal rad.
Tallechie wel vervelend dat je soms niks kan doen met je ponies omdat de bak bezet is door 'buitenstaanders'.
Janouk ook een hele fijne vakantie, lekker in de zon!
Biancacoo gelukkig gaat het weer beter met de pup!

Vanochtend weer heerlijk gereden op Bieb. Nu even uitrusten en vanavond helpen bij de vaardigheidswedstrijd op de club.

We hebben maandag van onze zwager 2 parkietjes gekregen, hij wilde ze niet meer hebben. Helaas is er vannacht eentje doodgegaan, dus nu nog maar 1 parkietje. Ik hang wel een spiegeltje op, ga er niet eentje bij halen. Hij moet zich maar amuseren met de spiegel en de honden.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:33

janouk schreef:
Ha Tine, ik ben ook aan het pakken nu.
Waar gaan jullie heen?
Wij gaan naar Aruba; lekker want ik ben de sneeuw helemaal zat.

Oh jaloers,naaar de warmte.Wil ook ........

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 14:37

En tine naar de sneeuw,waar ga je heem in de franse alpen.Ben der ook eens geweest,waar was dat ook al weer.Oh ja in chatel. Ging vroeger van huis uit altijd op wintersport.Meestal met kerst 2 weken naar zwitserland.Maar sinds ik in drenthe woon met de paarden aan huis ga ik nooit meer.Mis het ook niet echt.Ik wordt nu blijer van de zon......

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:05

@Tallechie is inderdaad keel-en neusriem met elkaar verbinden. Kan ook met touwtje hoor, of clipje. Zal morgen even foto maken van onze constructie. Heb je gewoon vrijwel nooit meer kans dat de boel eraf gaat. En zeker met die pony's met de kleine oortjes en veel manen kan het makkelijk gebeuren. Heb het met Simba ook wel eens gehad.... waren we aan het mennen viel opeens hoofdstelletje eraf :\ was gelukkig op moment dat het niet zo hard ging maar je kunt er rare dingen mee beleven .... jij hebt het met Veale toch ook een keer gehad?

@Tine heerlijk toch weekje er tussenuit :) hoop dat je wat opknapt dat je toch lekker kunt genieten. Je lijf is wel erg vervelend zeg de laatste tijd -O- echt niet fijn :(:)

Huishoudelijke hulp die afzegt.... helaas heb ik geen hulp maar goed kunnen ze ook niet afzeggen :))

@Frensie ik heb vroeger ook veel parkietjes gehad. Vaak vinden ze een spiegeltje nog veel leuker dan een 'echte' piet. Bij mij waren ze er vaak helemaal verliefd op gekke beestjes. Vind ze erg leuk, je kunt ze heel tam maken.

En vandaag weer :D en :+: momentjes met zowel Blondie als Ollie. Met Blondie flink stuk gewandeld samen met stalgenoot, was heerlijk. Wilde Blondie voor sleepje zetten maar wandelen is natuurlijk ook prima om te doen plus gewoon gezellig. Daarna met Ollie aan de gang en *\o/* voor het sleepje gezet *\o/* ging hartstikke goed. Linksom totaal niets aan de hand zelfs niet eens twijfelen bij weglopen, rechtsom vond ze even wat spannend want toen zag ze opeens dat sleepje in de bochten (degene die hielp liep links mee, dan zag ze niets). Maar toen ze dat door had (was na half rondje al het geval) trok ze zich daar ook niets van aan dus al vrij snel gewoon 'los' gelopen, dus gewoon erachter. En bak ook weer keurig, want die begint alweer wat te dooien, zo handig :7

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 15:13

Overigens mijn instructeur Peter dus, rijdt altijd super gecontroleerd en zoals hij rijdt, dat vind ik dus wel geweldig om te zien. Zelfs Snuitje gedroeg zich bij hem in de hindernissen redelijk normaal en daar is wel stuurmanskunst voor nodig :7

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 16:45

Het is de kunst om hard te rijden maar het er niet hard te laten uitzien. Mooi vloeiend
zonder ruk en plukwerk. Ferro wordt ook altijd een beetje stuiterig van marathons.
Robijn niet die doet het hele rondje net zo lief in stap.

Ze mogen ook pas vanaf 5 jaar de marathons in dus dat is ook wel een goede regel.

Verder moet ik weer aan het werk dus :wave: ik even naar iedereen.

Ik gebruik geen riempje maar zou ik miss wel eens moeten gaan doen je kan ook
een sporenriempje gebruiken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 17:24

Hier ook nog nooit hoofdstel eraf, maar zou denk ik wel beter zijn met een riempje te rijden.

Maisie: hard is op zich ook niet erg, maar dat rukken en plukken :x
VHU: ja, lijf wil even niet zo goed wat ik wil helaas. Enlekker bezig geweest met de pony's. Super hoor.
Baudy: naar Val Claret. Zon vind ik natuurlijk ook erg fijn, maar ben ik allergisch voor. Dus dan is skien handiger. Dan zit je helemaal ingepakt. Heb nog wel een extra masker op voor mijn gezicht.
Frensie: leuk, parkietje. Heb vroeger een overgenomen van mijn broer.

Vanmiddag naar binnenbak geweest met zoonlief. Wow, wat heeft hij (en Amerigo!!) vandaag goed zijn best gedaan. Hij reed heel netjes, veel geoefend op nette voltes en daarna ook nog heel goed gesprongen. Supertrotse mam hier. Heb tegen hem gezegd dat hij niet meer mag springen, omdat hij het veel te goed doet, en mij zo te snel heeft ingehaald. :D Daar was hij het absoluut niet mee eens.

Ben nu wel helemaal verkleumd, is hier waterkoud :brr:

Vandaag ook nog gestunteld met concoursprogramma, ze hebben dingen veranderd en nu werken sommige dingen niet meer. Heb vreselijk zitten tobben. Straks maar weer verder proberen.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:09

vhu ja met veale inderdaad ook een keer, toen ik aan het oefene was voor een marathon, toen heb ik hem tegen een boom geparkeerd zodat mijn vader er bij kon. Maar hij was toen in een boom gesprongen en bleef het hoofdstel achter een tak hangen.

sporenriempje heb ik niet. Nog wel oude neusriemen waar ik wat mee kan makn.

Vanmiddag mijn kast leeggemaakt, blijft niet veel over.

Vanmiddag ook les gehad. Eerst met snuit... wordt nog wel wat dressuurmatig. Kan al weg rijden in draf en terug rijden, stelling en buiging begint te komen. Nu op wedstrijd nog. Als hij zo blijft lopen mag hij 16 maart mee in de B en dan ga ik met Alwyn in de L. Heb volgende week wedstrijd staan, dan even kijken hoe hij zich gedraagt. Hij wil op wedstrijd alleen maar hard, dat moet er nog uit.

Alwyn ook ingespannen, instructeur vermoed dat er ' iets ' niet goed heeft gezeten, singel te strak, haar tussen staartriem of iets dergelijks. Aan mond is er niets te zien / te voelen. Hopelijk kan ik nu de training ook wat consequenter doen.

Tine ik heb nog een winterdeken maat 205 gevonden. Heb je daar belangstelling voor?

edit, mijn bruine tuig is vanmiddag opgehaald, dat scheelt weer

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-13 18:32

tine10 schreef:
Daarom ben ik dus erg blij dat de tijd eraf gaat, want voor Rembrand was het geen ontspanning, maar hard werken. Ben alleen bang dat erg fanatieke menners dit hele stuk dan gaan draven, waardoor die paarden hun rust niet goed krijgen. Heb bij de marathon al zulke gekke dingen gezien. Soms grenst het gewoon aan dierenmishandeling, dus vraag me wel af hoe dit dan gaat uitpakken. Maar goed, we zullen het wel zien.

Daar ben ik ook bang voor, Tine, maar toch denk ik dat die mensen dan wel door de mand vallen. Een paard of pony is geen robot en houdt dat natuurlijk niet continue vol. Ben aan de ene kant wel blij me de regel, dan kunnen de pony's lekker in hun eigen tempo stappen.

VanHuisUit schreef:

Ik denk dat je dat in alle facetten van de paardensport wel tegenkomt. Het zweep gebruik stoort me bij sommigen het meest.
Verder kan je hard gaan, zolang het maar wel gecontroleerd blijft. Ik vind de marathons mooi, zolang het in goede samenwerking gaat met je paard/pony.

Dierenarts is deze week al twee keer bij ons geweest. Een van onze paarden liep al een paar weken kreupel.
Dachten dat het kwam doordat zijn clownsactie, maar helaas blijkt het toch wat anders te liggen.
DA kan alleen geen uitsluitsel geven of het nou hoefrot is of straalkanker of....?? Dus nu goed drooghouden en ontzien.
Hoef ziet er al een stuk beter uit door de spray die we hebben gekregen, maar het stinkt nog wel heel erg.

Gisteren tandemles gehad, ging eigenlijk wel fijn. Laatste paar weken lopen Henkie en Sjors echt goed in het tandem.
Sjors is toch een betere voorpony dan we dachten. Vanavond weer dressuur, kijken of het net zo loopt als gisteren.