Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Het grootste gedeelte van de route ging door de bossen; dus lekker in de schaduw.
), na afloop lekker broodje warme ham.
eerst vanochtend een speeluurtje gehad: bokken/steigeren op de plaats voor gevorderden. Ze had er zin in vanmorgen met KWPNer en Fjord. Helemaal gek waren ze. Daarna moest ze mee naar Ermelo. Wij hebben 20 km gereden, soms beste zware stukken, maar ze bleef er goed aan trekken. 2 uur 23 minuten met een gemiddelde van 7.5km/uur.
maar Paul moest en zou door de waterbak; dus uiteindelijk ging ze onder flink protest door de waterbak op het KNHS centrum.
), misschien doe je 'standaard' iets net niet goed? Te lange leidsels, niet goed genoeg door de bochten, niet goed genoeg bij de letters, .... ik zeg maar wat hoor. Maar snap dan niet dat hij je daar tijdens de les niet op wijst? Of hij durft niet te punten bij zijn eigen leerlingen, kan ook nog. Fijn dat Wyn braaf was (en Veale ook natuurlijk), leuk Tine dat je hem zo schattig vindt. Hij heeft zo'n lief koppie, vind je niet
laat maar gaan denk ik dan.
Maar ja, wie ben ik
monsters zijn het soms
helemaal blij.
wel even wat gebok in galop maar dat was niet zo'n ramp want zit toch nog wat in verlichte zit, dan bokt ze er wel onderdoor. Erg fijn dat je ze dan voor de wagen hebt want op stem 'voorwaarts' houdt ze er meteen mee op. Maar goed rechte stukken kunnen rijden (recht is moeilijker bij haar dan voltes) en op beide handen mooie aanleuning, overgangen gaan ergens op lijken, was zeg maar echt aan het dressuren. Was voor het eerst met haar en voelt zeker naar meer
.
. Ze heeft zelf ook met een shet gereden. Als ik op mijn wagen zit en het wil niet kan ik haar zelfs bellen voor tips (of om stoom af te blazen
, gebeurd niet vaak hoor
).
(en natuurlijk ook wel wat kleine dingetjes die ik zelf ook wel weet). Dus heb er wel vertrouwen in, gaan dan meteen L.
.
en heb dan zoiets, beter geen les, dan les waar je niets mee kunt. 
) en daarna afgespoeld 

jammer dat je zelf niet zo tevreden bent... raar, dat jureren 

zijn er foto's gemaakt?
. Misschien ook wat meer bij elkaar? Maar dat is zo, zo moeilijk bij zo'n groot paard. Had er met Rizanta ook altijd flink moeite mee en die kon dressuur op M niveau onder het zadel makkelijk lopen.... Bente is dan eigenlijk veel makkelijker, kleiner en actiever in haar gangen. Veale is ook een 'duwer' lijkt het wel, minder dan een die gaat zitten en terugkomt in beweging. Als ze meer gaan zitten lijkt het direct al anders.
. Waarom reed je moeder mee op de kar bij Alwyn? Denk dat je dat beter neit meer kunt doen. Doe ik met Amerigo echt niet meer, scheelt zoveel kilo's. Ook al is je moeder superlicht (schreef zij heel jaloers)
(terwijl tallechie niet keek) alwyn zijn oren bijgeknipt
die nog best ver kan komen in de mensport
? Maar als je met losrijden zonder groom doet moet hij het in de proef wel even vol kunnen houden schat ik zo in, Alwyn kan goed trekken hoor. Hij trok mij, groom en onze Dutch ook zonder al te grote problemen (was bij elkaar ruim 300 kg).
) paard maar die mooie bespiering die ze had ... die is nog even weg, helaas. Maar goed, ze is er weer, dat is natuurlijk toch wel iets om enorm blij mee te zijn!