[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bicci

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:54

:=

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 18:57

@VHU: leuke tweewieler
@nouvel: leuk paard
@ Lacuna: Veel plezier op het strand.
@ L_rivaldo: fijn dat het steeds beter gaat met ej mannen
met har zit ik heel erg te twijvelen met ijzers het liefst gewoon niet, maar hij loopt op het asvalt vrij kort.

@ l_rivaldo: bevalt hoefschoenen?
@dennis: beterschap
Balen nouvel

gister een heerlijke buitenrit gemaakt met 2span, waap viel reuze mee ze had 2 dagen niks gedaan maar ze was gelukkig niet drammerig :)

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:27

Dennis-Beterschap

Nouvel-jammer dat de rit zo drammerig eindigde.

Vandaag heb ik Dandy enkelspan gereden op de menplaat,hij liep lekker ontspannen,Casper had een vrije dag.

Ik heb ze allebei op ijzers i.v.m. het vele rijden over de weg.
Hier staan 120 paarden,allerlei soorten rassen,zowel menners als ruiters.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 19:38

Nouvel wat een ervaring. Denk dat ik het net zoals jou had opgelost. Qua dat lijkt veale wel wat op fifi, die zal het zelfde hebben.

Las ook over het ongeluk. Erg hoor. die kleine van ons zal af en toe ook mee gaan, maar dit wil niemand meemaken.

schaduw lekker gereden. zo 120 paarden dat is wel erg veel.
lisanne ook fijn gerede

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:23

he nouvel wat een drakendag vandaag := :(:)

nog 2span gereden zag ik door schaduw (?)

vernagelen, bij dids niet gebeurd, wel dat hij zelf de lip van het ijzer in zijn hoef liep toen hij het er half af trapte.. :=
Dids staat nu op blote voetjes, en dat werkt voor nu prima :) al loopt hij wel wat gevoelig op het harde nu, maargoed, ik heb toch geen tijd om straat ritten te mennen :)

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 20:34

@ Nouvel: Tja kan je niet weten dat ze zo gaat reageren hé. Ik ben altijd bang om opnieuw stil te gaan staan omdat Romeo ook zo drammerig kan doen, zo erg dat hij de wagen laat scharen en dan nog niet opgeeft. Bij jou is het uiteraard wel een pak anders, jij hebt al een heel gevaarte voor je wagen! Slim van je dat je op een groot parkeerterrein bent gegaan, dit is het veiligst voor iedereen.

Ik wou wat filmpjes posten van de show 's avonds van Equitana, maar die computer is al 2 uur bezig met het eerste filmpje te uploaden en we zijn niet eens halfweg :Y) Ik ga proberen dat filmpje hier nog te plaatsen, maar ik denk dus niet dat de rest voor vandaag gaat zijn :P

Ik weet niet of iemand van jullie die naar Equitana gaat ook tickets heeft voor de show. Wij zijn naar de show Fabuloso geweest. De show was toch het meest indrukwekkend van alles. In de namiddag was er ook een wedstrijdje waarbij deelnemers een act konden uitvoeren en hier punten en commentaar op kreeg van de jury. De acts waren heel uiteenlopend, er waren groepen die de film Madagaskar uitbeeldden (2 schimmels waren als zebra geverfd, anderen als leeuw en sommigen hadden het bovenstuk van een bikini aan, de paarden welteverstaan :D ) Was erg leuk om te zien. Er was ook een dame die vrijheidsdressuur kwam doen met haar paard, maar het paard wou helaas niet meewerken. Paard moest een rondje draaien maar ging de kletter op, zag je het meisje er keihard achteraan rennen :D

De show zelf was met veel minder fouten, de paarden deden alles perfect. De enige fouten die erin zaten, was bij de voltige dat de voltigeurs van het paard vielen (het waren kinderen van ongeveer 15 jaar). Op andere momenten dachten we dat er een gigantische fout gebeurde, maar blijkbaar hoorde het bij de act :D In een bepaald stuk van de show ging het over de middeleeuwen en waren er van die middeleeuwse wagens achter de paarden (waarbij de menner moet rechtstaan). 3 wagens waren loeihard aan het galopperen, maar plots schoot de wagen los van de paarden, menner vloog de lucht in,... Ik schrok me rot, maar achteraf zag ik dat de menner gewoon een stuntman was die aan een touwtje had getrokken waardoor de wagen loskwam. :o
Dat stukje met de middeleeuwen begon met een verhaaltje over het paard van Troje, dit houten paard rolden ze dan ook de piste in. Terwijl het verhaal verteld werd, kwamen er plots zo'n 30 shetlanders uit dat paard gerend, heel leuk om te zien :D
Ook Lorenzo (the flying frenchman) heeft een act gedaan, ik vond het geweldig! Ik snap niet hoe iemand 12 paarden kan laten lopen hoe hij wil terwijl hij op 2 van hen staat met slechts 2 zwepen in zijn handen. 8)7

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:09

he bah wat een naar bericht.

sl klinkt als een geslaagde dag

schaduw ook lekker gemend

helaas kunnen ze nog niet op het land buiten rijden doe ik altijd met Hoefschoenen hij krijgt biothine en mineralen blok. Nadeel is stenen paddock maar binnen laten wil ik ook niet doen.

Heb ze lekker een half uurtje in de berm laten grazen en gelijk gepoets. Tum staat nu zonder deken en riv onder 0 grams hopelijk blijft het weer zo.

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:26

@ L_Rivaldo: Hier (in Limburg, België) voorspellen ze dinsdag en woensdag 18 graden, mooie vooruitzichten dus! Hopelijk blijft het steeds mooier worden.

Hier is de eerste link, een deel van de act van Lorenzo.
http://img140.imageshack.us/i/5q5.mp4/

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:37

@ S_L wat een gaaf filmpje vind dat echt prachtig !!!

Nouvel op een mooi paard gezien.
Schaduw is goed bezig geweest
VHU heeft veel gekletst en een pony tijdelijk in de aanbieding.
Tallechie heeft last van zwangerschapdementie.

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:41

Gaaf filmpje S_L

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:50

@ L_Rivaldo: Wat voor hoefschoenen heb je?

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:55

gaaf filmpje sander lotte: wat voor nouvel...allemaal spookjes ,en...tegelijk trainen :j

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:56

Prachtig filmpje SL!

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:56

nog een paar foto's van gisteren

Afbeelding
He das mijn bal !!!

Afbeelding
Wie pakt m het eerst

Afbeelding
Zei je wat ?

Afbeelding
Ferro longeren

Afbeelding
Andere kant op (touwtjes iets strakker gedaan)

De bak lag vrij los dus de touwtjes niet super strak gedaan en ook niet heel lang
gelongeerd. Uiteraard in en uitgestapt zonder touwtjes.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 21:58

@SL wat fijn dat je het leuk hebt gehad bij Equitana, ik krijg er steeds meer zin in.... leuk filmpje
@Maisie, hoe is je indoor marathon gegaan vandaag ? en hoe is het met Robijn ? Wat een leuke foto's <3
@Schaduw wat fijn dat Dandy zijn best heeft gedaan vandaag.
@Nouvel, wat een ondeugende Fifi, volgens mij heeft ze het voorjaar in haar bol

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:00

Maisie echt mooie foto's! Vooral van ferro.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:01

<3 ferro :+:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:01

wat word joep al groot zeg!

een pittige gestresste fifi dus? lijkt me toch wel even spannend dan.

VHU, zijn de stallen groot waar je snuit & Alwyn neer gaat zetten (bij rizanta)
of is het echt te klein om een ukkie zoals freddy bij bijv. alwyn te zetten?

over ijzers wel of niet.
Wobbe loopt voorlopig nog op blote voeten.
maar we gaan nu niet zo veel naar buiten.
als we van de zomer echt vaker en langer naar buiten gaan dan krijgt hij misschien toch ijzertjes.
hetzij plakijzers of gewone ijzers.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:03

wij zijn net uit wezen eten.
life cooking bij Van der valk.
was echt heerlijk! maar echt weer schandalig veel gegeten :o
Ik durf nog niet op de weegschaal te gaan staan...
vriendlief heeft er wel al opgestaan... en we hebben samen besloten dat we even een tijdje flink gaan opletten wat betreft ons eten.
ik was al bezig met ietsjes kwijt te raken, maar samen is altijd fijner dan alleen toch?

Lisanne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:04

Leuke foto's Maisie!
IT heeft lekker gegeten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:10

Zo ben er weer, we hebben heerlijk gegeten even buiten de deur :Y)
Zie dat IT dat ook heeft gedaan, lekker he ;) Ik hoef niet aan de lijn, integendeel, maar vriendlief eigenljik wel }:0

Citaat:
pfff, soms...
heb je wel een hele lange adem nodig...

Heftig Nouvel. Dat erdoor springen voor de wagen doordat ze dan zo ongelovelijk opgefokt worden heb ik in het begin ook met Snuit gehad.
Zijn vorige baas werkte met halthouden veel met de rem, liet hem daar een beetje tegenaan lopen maar ik wilde dat hij gewoon stilstond op leidsel/stem en dat ik dan los kan laten, hij moet dan gewoon blijven staan totdat ik weer zeg voorwaarts.
Hanemaaijer van de stalhouderij waar ik koetsiersbewijs heb gedaan heeft mij toen geholpen om het op mijn manier (=is zijn manier ;) ) aan Snuit te leren. En echt hij doet het nu ben daar vreselijk trots op dat ons dat is gelukt. Ben soms nog wel bang dat hij het niet meer wil maar vandaag deed hij het ook weer helemaal volgens het boekje.
Ik hoop toch voor je dat dat ooit nog beter wordt want ik moet zeggen als dat bij Snuit niet beter was geworden het wel enkele reis marktplaats was geweest, vond het echt doodeng.
Was ook een van de eerste dingen die ik met Rizanta ben gaan oefenen, stilstaan en op rust voor de wagen.
Denk trouwens dat het niets uitmaakt of je Fifi, Rizanta of Snuit dan voor de wagen hebt, je houdt er simpelweg niets aan.

@S_L die Lorenzo echt ongelovelijk he, op youtube staan veel filmpjes van hem, ik vind het echt :wow:
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-03-11 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:13

VHU, denk dat het inderdaad niks uit maakt... of je nou een paard van 1.70m ervoor hebt
of eentje van 93cm.
ook die kleinste houd je niet hoor :n als die in blinde paniek ervan door gaan (spreek uit ervaring)

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:19

Meestal geloven mensen dat niet (die nooit zo'n klein monstertje hebben gemend) dan zeggen ze 'maar die hou je toch wel'. Is dat toen met Ivy gebeurd trouwens?
Heb het een keer bijna gehad met Simba. Echt niet normaal die kreeg het in zijn bol, wilde naar een hengstige merrie. Ik had hem precies op tijd in de gaten, dus het bleef beperkt tot een paar sprongen maar die kracht bij die paar sprongen >;)

@Maisie wat is jullie hond leuk :j
Ferro loopt erg braaf zijn best te doen maar volgens mij vindt hij er niets aan klopt dat? Dat hoofd van hem straalt een beetje O:) ;)

Zit nog steeds onder de vlekken, moet deze week echt weer langs de huisarts. Had zalfje meegekregen maar wordt het alleen maar erger van. Komt nu ook al op mijn schouders en nek straks ben ik een giraf }>

Oja, de boxen waar Alwyn/Snuit/Freddy in komen zijn ruim zat hoor voor twee pony's bij elkaar, bij mij staan ze ook altijd op een hoopje tegen elkaar aan en dan vrijwillig ;) . Alleen zijn ze niet zo lief tegen elkaar met voeren. Hooi maakt niet uit maar als ze bix/brood/wortels krijgen vrees ik voor gemep en gedoe >;)
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-03-11 22:22, in het totaal 1 keer bewerkt

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:21

Leuke foto's van Ferro en Joep. Wat is Joep al groot geworden.

SL zal zo even linkje kijken. mooi dat het leuk was.
IT heeft buik volgegeten.

Mijn vriend dacht ook grappig te zijn vanavond. Die zei toen we klaar waren met eten, jij hebt je buik ook weer goed rond gegeten ;-)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 22:24

VHU, zal ik je het 'verhaal' van m'n ongeluk met ivy eens PBen? (als ik het nog kan vinden)