[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 17:40

Gelukkig dat het een hoefzweer was en zo te horen ook een die flink 'rijp' was. Hij knapt vast zo op hoor!
Citaat:
Ze moet maar vaker komen spelen.
Haha, hoe herkenbaar ;)
Happytime ook weer aanwezig
Citaat:
VHU: bevalt de nieuwe pony goed?
Yep, gelukkig wel!
En van Sander_Lotte hebben we al enige tijd niet meer gehoord, ze had met laatste berichten last van haar rug, hoop dat het wel weer wat beter gaat, we moeten haar maar eens even pb'en met z'n allen of zoiets.

@Rivaldo, ligt er net aan hoe goed die kinderen kunnen rijden mbt de leeftijd en hoe de begeleiding is van ouders / is er altijd iemand bij of niet. Pony's van rond de 15 , 16, 17 kunnen ook zeer geschikt zijn, zijn vaak wat rustiger. En een gezonde pony wordt wel 25 hoor. Mijn idee bij een goede kinderpony, als ze er zelf mee willen rommelen, is dat hij vooral niets uit zichzelf moet ondernemen. Zo'n beetje bijna ingeslapen typetjes zijn vaak prima als eerste pony }:0

Een bonte van plm 1.54, wat voor type zoekt hij dan? Tinker of juist luxe?

Vandaag Alwyn's manen en voorpluk eens goed gewassen, die pony had met toch een stel vieze manen! Nu weer heel mooi schoon en hij blijkt mooi zilvergrijs kleurtje te hebben <3 Daarna eindje met hem gefietst (ongeveer 4 km). Hij vond het geweldig, was zeer enthousiast, had een beetje stijve arm van het vasthouden :+

Toen met Snuit aan de slag. Wilde eerst ook met hem gaan fietsen maar door die arm en omdat hij ook goed moet leren stappen / geduld moet hebben, dacht ik we gaan wandelen. Dus uur gewandeld, iets van 5 km. Eerst langs heel druk stuk, 3 vrachtwagens tegengekomen, heb niet het idee dat hij er van schrok. Plus tractor en maaimachine, daar keek hij dus niet eens naar. En heul veul auto's dat maakt hem allemaal niets uit. Ik werd er zelf bijna neurotisch van :):) Toen lekker weggetje ingeslagen achter de wijk met veel groen, vijver en rust :z Op de terugweg tussendoor vaak stilgestaan. Was leuke oefening voor hem want we kwamen langs allerlei bramenstruiken. Zo schattig, Snuit had op een gegeven moment helemaal een blauwe tong, hij vond het zo ontzettend lekker die bramen. En goede stimulans om echt goed stil te staan.

Halsters om durf ik ook echt niet in de wei. Freddy heeft wel een vliegenmasker, zo'n sterke. Die werkt ook wel een beetje als halster (maar is klitteband, bij grote paniek gaat hij gewoon los).

Jenkins

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:23

Ivy gelukkig voelt wobbe zich wat beter! hopen dat het snel geneest!

VHU je hebt iig veel beweging gehad vandaag :D

Ik heb vandaag landjes uitgemest, Mn verzorgpaard gepoetst en wou mennen met sil maar voelde me niet zo lekker. Dus iemand anders laten mennen met sil, maar er zelf toch ook afentoe even op gekropen :P
Sil is echt enorm sloom, je word er gek van! Iemand tips hoe ik hem sneller kan laten lopen?! :P

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:39

Citaat:
Sil is echt enorm sloom, je word er gek van! Iemand tips hoe ik hem sneller kan laten lopen?!

Als jij nu eens achter het geheim van sloom zijn komt, dan kan ik die enthousiastelingen van mij misschien wat van die van jou geven???
Die van mij krijgen alleen maar hooi, met af en toe een boterham of een wortel en zijn altijd zo enorm werkwillig. Zou best willen dat ze gewoon net ietsje rustiger waren, zodat ik niet altijd hoef op te letten maar gewoon rustig voor me uit kan staren en dan kan luisteren naar die hoefjes :+ Maar ik heb altijd van die beesten die maar gaan, gaan, gaan :o
Alwyn was nog de rustigste van het stel, maar zoals die vandaag aan de fiets was is hij dus nu ook type roadrunner :o

Oftewel: kan je niet helpen :o

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:47

Gewoon lekker dressuurmatig gaan rijden.
Die van mij kunnen er ook wat van, maar hoe fijner ze aan de hulpen staan hoe vlotter ze worden :).

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 18:48

Ik weet ook niet hoe je ze voorwaatser moet laten lopen, ik moet veale ook alleen maar tegenhouden.

Idd sl al een tijdje niet gespot

Happytime weer terug

Wobbe een hoefzweer, beterschap.

VHU lekker bezig geweest.

Ik zou les hebben, had alles aangekoppeld en auto vol geladen, loop ik met veale door de stal zit er een ijzer los. Dus les maar afgebeld. In 1,5 jaar dat ik hem heb is het nog maar 1 keer eerder gebeurd. Gelukkig niet voor een wedstrijd. Hoefsmid komt morgenavond.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 18:56

Hier is pony de laatste dagen ook sloom, man niet vooruit te branden. Weet niet waardoor het komt, verder lijkt hij gewoon in orde. Lijkt gewoon liever lui dan moe ofzo. Maar ik hou het wel even in de gaten natuurlijk.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:19

Jammer Tallechie, fijn dat de hoefsmid zo snel kan komen.

Vwb sloom worden misschien is het zo dat Amigo en Sil al in hun wintervacht aan het komen zijn, dat kost altijd veel energie en de ene pony heeft daar meer last van dan de ander. Onze Freddy begint ook alweer langere haren te krijgen.

Voel mijn benen inderdaad wel :+ Morgen eindelijk weer eens onder de man rijden bij de stalhouderij. Ben benieuwd welk paard er is want het is erg druk. Meestal is Zaar dan op pad. Maar ik hoop dat ze morgen 'vrij' heeft. Of Nolanda natuurlijk. Of misschien Alert, het paard dat te koop is....nou we zullen wel zien :+

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:49

Ze zijn hier, en inderdaad vooral Amerigo, al flink aan het verharen. Vind ik zo vroeg in het jaar.

Trouwens, Tallechie, ik zal wel gek zijn( :+ ), maar ik ga met een los ijzer (ook een verdwenen ijzer) gewoon lessen hoor(nu zeg ik sowieso pas in heel extreme situatie mijn les af }> ). Ik ga niet het verharde op, maar in een bak moet gewoon kunnen. Althans, dat is mijn mening. Wanneer heb je nu les?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 19:57

Ik sla een los ijzer zelf weer vast voor ik ga rijden, dus dat probleem heb ik niet :+ (en daarbij heb ik nu alles op blote voeten lopen).

Die van mij zijn laat met hun wintervacht, maar al wel begonnen. Normaal beginnen ze de week voor de premiekeuring, is de premiekeuring 2 weken verschoven, beginnen ze nog steeds een week voor de keuring.
Grappenmakers heb ik he, als ik nu niet naar de keuring ga, zullen ze dan niet verharen? :+

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:09

hallo iedereen.
@ dennis. superhandig dat jij lekker zelf kan beslaan, magic begint al aan zijn wintervacht, terwijl misty maar weer aan het verharen is :Y) ach straks gaat het scheerapparaat er weer over, dus ik maak me er niet al te druk over.

zo ik heb net Voice gereden, en voor de laatste keer op jor...
Voice deed het echt super, heb echt wat opgestoken van mijn les gister :)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 20:23

Hallo
Ik ben net terug van ringsteken. Was echt zo superleuk en gezellig!! We reden met het bestgaande paard!! Echt genoten!
We hebben eerst een rondje door het dorp gemaakt met veel aanspanningen. Stukjes even gewisseld met de menner zodat hij naar iedereen kon zwaaien. Ging ontzettend traag allemaal. We stapten op een gegeven moment 3,5km/h dus dat werd alleen maar inhouden. Toen het ringsteken. Eerste 2 ronden heb ik gestoken, voor de eerste keer, had 4 van de 6 ringen. Laatste ronde heeft een vriendin gestoken en had ook nog eens 2 van de 3 ringen en zij deed dit ook voor de eerste keer. Laatste ronde was de prijsuitreiking. Menner wilde achterop staan dus mocht ik rijden. Iedereen aplaudisseren en we vertrokken me toch hard!! Menner zat haar ook nog eens op te fokken en ik maar rustig proberen te houden. Echt ontzettend veel lol gehad.

@ marrianne super zeg dat je lekker gereden hebt!! Jij gaat ook snel met je winstpunten!!
Haar beginnen ze hier ook al weer aardig te krijgen. Binnenkort het scheerapparaat weer eens opzoeken
SL heb ik ook al lang niks meer van gezien nee. Hopelijk gaat het wel allemaal goed!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:02

@ jouke wat leuk dat het ringsteken allemaal goed verlopen is en dat het leuk was :)

ja winstpunten zijn erg snel gegaan, maar heb echt in een flinke dip gezeten met Voice en vind ook dat ik sommige punten niet echt verdient heb. maar zondag ga ik ff relaxt thuis starten, heb geen verwachtingen verder.

zal ik anders SL even een berichtje sturen namens ons?
iemand nog ideeen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:05

Zelfde gedachte, Marianne. Heb net even een kort pb-tje gestuurd.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:07

Zie dat ze wel net online was :)

Klinkt leuk dat ringsteken Jouke!! Ik wil ook ringsteken 20 september, maar is al 4.5 km heen.. dus even kijken hoe sil dat gaat doen.
Binnenkort maar een keertje heen rijden als test.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:09

De drukte eromheen is af en toe ook best lastig. Mensen gaan al snel heel dicht op de paarden staan ook maken ze bochten in de weg een stuk korter door midden op de weg te gaan staan ;)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:10

marrianne, ik denk dat je namens iedereen wel een berichtje kan sturen hoor :j

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:28

ik heb namens "in een rijtuigie" heb ik even een berichtje naar sander-lotte gestuurd

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:29

Ah super!! Ben benieuwd naar de reactie!!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:40

Leuk Marianne.
Ik ga lekker onderuit naar KRO detectives kijken, wijntje erbij :O . Ben nu een paar dagen achter elkaar heel vroeg opgestaan en een beetje afgedraaid :wave:

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:42

Sterkte ermee VHU!!

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 21:45

@VHU geniet van de detectives, is mijn mams waarschijnlijk ook aan het doen :)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-10 22:29

Martine ik weet het niet wanneer ik nu weer les heb. Ik denk volgende week. Met een los ijzer ga ik ook wel rijden, alleen hij had aan de ene kant alle nagels los, aan de andere kant zaten ze wel vast. Veale is extreem gevoelig op de hoeven, dus durf het niet aan. Ik durf hem ook niet van de ijzers af te halen. Ik heb al vaker met een ijzer minder gereden, maar hij liep toen gelijk kreupel/onregelmatig

Marrianne lekker gereden dus.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 02:00

We zoeken naar een sjieke pony. Zal morgen even een foto van zijn oude span opzoeken. Van het 4 span heeft hij er nog 1 over. Helaas zijn de 2 jaarlingen maar 1,36 gebleven en worden nu aangereden en verkocht.

Wobbe is weer happy :D

Sill is wat slomig :) (wat bij riv helpt is als ik heel enthousiast ga praten)

Miss ik wat, wat is er aan de hand met SL?

Marianne lekker gereden

Tine lekker dagje gehad met de kids :D.. hihi

VHU: daar geef ik je gelijk in, ik zal is vragen wat ze willen. Zowiezo een paardje die je kan vertrouwen als ze lekker willen poetsen en rijden. Ik blijf ze lesgeven en zal waarschijnlijk ook de pony's uitproberen. Pony komt aan huis te staan en zal veel buiten komen. De meiden hebben nu een leuke basis bij mij opgebouwd, maar zal hun nog zeker gaan helpen wat betreft de gehele verzorging. Hihi ik vind het wel heel leuk dat ik het al weet en die ukkies nog niet hihi..

Vandaag heerlijk 2span gereden :D.. We hebben zelf een lekker galopje gemaakt op het land :)
Heb ook vitamine koeken voor de paardjes gekocht. Nu rivaldo en straks ook tum toch meer arbeid verrichten dan normaal wil ik ze toch graag wat meer geven.
Rivaldo krijgt hierbij ook vitamine e en selenium voor de spieren. :(:)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:34

@ laura mooi dat het tweespan rijden zo goed ging, maar om nu al te galloperen, vind je dat niet wat snel?

wat een onvervalsd k.utweer zeg dan maar regenpakje aan op de wagen want ik wil ze toch rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-10 09:42

Paardjes waren erg ontspannen en toen ging tum galoperen toen heb ik even gekeken hoe dat ging. Het was ook eerst zeker niet in de planning :P