[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 06:45

Goedemorgen,

Rot he ?!! Tine...die wildroosters zonder doorgangen ernaast... :\

Ik wens Iedereen een fijne dag vandaag....
kies een smiley die je kunt gebruiken...: _/-\o_ <3 *\o/* :(:) :*

:evaw: :evaw:

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 07:58

Heb 'm gelezen.

Hoop dat iedereen een fijne dag heeft.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 08:54

:wave:

Belker :(:) :(:) :(:)
Ava :(:) :(:) :(:)
VHU :(:) :(:) :(:) Heel naar voor je van Ber, maar kan me heel goed in je verplaatsen hoe je je voelt.
Tine, zou erg jammer zijn als Sam weg zou moeten, wat een gave pony is het toch en zo fijn dat Patrick er zoveel plezier mee heeft. Lastig keuze maken met 3 bijrijders, maar wellicht heeft je man gelijk en valt er vanzelf weer eentje af.

Verder sluit ik mij even aan bij alle samenvattingen en opmerkingen Y;(

Van het weekend heb ik lekker minimarthon gereden met de Pown, voor het eerst eens zonder stress en schijterij en loperig te wezen.......met bijna 17 jaartjes wordt hij vast nog wel eens zen := ik heb heerlijk gereden in de marathon en dat resulteerde in een prachtige laatste plaats *\o/* meedoen is belangrijker dan winnen en we hebben genoten :D
's Avonds ook nog na twee weken niet te hebben gereden op de Spanjaard gestapt.......vond het even spannend, maar het was opstappen en wegrijden......HEERLIJK <3 Nog een nieuwe versnelling heb ik erop gezet.....ging achterwaarts proberen en het eerste stapje wat hij zette gelijk goed beloond, daarna nog een aantal keer en na 5 keer oefenen en belonen, ging hij gewoon 4 stappen achterwaarts *\o/*

Gisteren nog een rondje gedaan met de Pown om de spiertjes los te houden en daarna nog een wandeling gedaan met Milla, hij moet een beetje gaan wennen aan verkeer, maar kwam maar 1 auto tegemoet tegen en daar gaf hij niks om........nog even dan kan ik misschien wel kleine blokjes buiten gaan rijden <3

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 09:16

Wat een heerlijk positief bericht, dingetje +:)+

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 12:47

Bedankt allemaal :*

Belker lekker weer thuis +:)+
En Tine blijft zoeken naar de juiste weg :list: frustrerend is dat soms he. Heb ik ook wel eens gehad maar soms is alles afgesloten met van die wildroosters en kun je er gewoon niet bijkomen...
Je moet straks een heel rooster maken met alle bijrijders :)) maar misschien zijn 2 niet verkeerd om te doen.
En Dingetje wat ga jij lekker *\o/* fijn zeg.

Hier vanochtend ook heerlijk gewerkt met Cathey. Nu ook in de 'echte' bak gereden, die vond ze heel eng maar het ging goed. De grote paddock is 2x zo groot als de bak, die vond ze van het begin af aan niet eng, maar het is enorm hobbelig en stukken heel zwaar dus het is natuurlijk beter dan in de super goed begaanbare gewone bak te rijden. Alleen durfde ik nog niet omdat ik bang was dat ze weg zou schieten. Maar niets van dat al :+

Fijne dag verder allemaal!

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:18

Helaas Tine, bij de hunebed van Gasteren kom je niet te paard.
Wel bij die van Anloo (in de Strubben) en in het bos van het landgoed Ter Borg wat zuidelijker dan Anloo.
Daar zijn we gisteren met de wagen naar toe gegaan. Vanuit Zeegse een rit van 20 kilometer. Die ging heel fijn. Maar wat kan het op zondag druk zijn. Ik moet wel zeggen dat de mensen wel respect hebben voor een paard met wagen.
Een hardloper vond dat mijn wagen mooie sportvelgen had :j :D (grapjas).

Hier de kaarten van de hunebeden:
https://www.google.nl/maps/place/D11/@5 ... d6.7079365

https://www.google.nl/maps/place/D08/@5 ... d6.6995922

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:30

Yarrah: D 11 en D 8 zijn mij bekend, kom daar wel vaker langs. Kwam gisteren wel 2 span ponys tegen, vlakbij D 8. Het was echt megadruk gisteren in het bos. Nog niet vaak zo gezien. En ook enorm lawaaierig, veel muziek en crossgeluiden, denk uit Annen.

VHU: inderdaad heel rooster, maar kon echt niet kiezen tussen 2 (heb er 1 afgezegd). En als er dan 1 toch afvalt, heb ik er nog 1 over. Lekker gewerkt met Cathey; Ber nu minder overstuur?
Dingetje: wat een positief nieuws. Heerlijk

Nou, ik ga paarden vangen . Polane komt zo langs om zadels te passen (is wel chaotisch bedrijf. Had afspraak gemaakt voor dressuurzadels. Kreeg ik vanmorgen nog even mail en hadden ze het allemaal over veelzijdigheid. Gelukkig nog contact gehad, anders was het helemaal mis gegaan)
En straks komt dan een van de bijrijders

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:34

Succes Tine ben benieuwd of jullie nu gaan slagen voor een mooi zadel wat goed bij jullie past.

Yarrah sportvelgen := mooie wagen hoor, heb ff op je profiel gespiekt *spiksplinternieuw* *\o/*

VHU Cathey is ook braaf geboren denk ik <3 is je gegunt, lekker genieten ipv altijd zorgen maken en vele slapeloze nachten.....ik zeg lekker genieten *\o/*

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 13:43

tine10 schreef:
Yarrah: D 11 en D 8 zijn mij bekend, kom daar wel vaker langs. Kwam gisteren wel 2 span ponys tegen, vlakbij D 8.

Wij ook :-) droegen ze rabobank jasjes?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:07

Dingetje, *\o/* wat een mooi bericht !! leuk hoor, zo'n marathon meedoen ! en brave Milla <3
Tine,...te veel bijrijders.....Polane is nogal druk, gelukkig kon je het nog doorgeven qua voorkeur van zadels.. :7 ...hoop dat je kunt slagen !! zou mooi zijn.

Belker....heel indrukwekkend artikel is dat...

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:24

dingetje: super fijn gereden dat is het belangrijkste *\o/*
tine: waardeloos steeds die roosters tegenkomen.
vhu: sneu voor Ber,jammer dat ze steeds dat gedrag weer laat zien,gelukkig wel plezier van de andere 2.
zag op Fb dat ollie1 met brutus weer flink aan het prijzenpakken is geweest *\o/*
biancacoo;zag dat de nachttemp gaat zakken, kan jij weer met de hussen op pad :j
ava hoe gaat het met je?
vanmorgen bij julia een longeersingel met staartriem om gedaan tijdens longeren....wauw....ging goed tot de galop....als een reebok door de longeerbak :x aparte versnelling heeft die pony! _O-

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:29

Afbeelding

Zo maar... Van mijn hulp... Zo lief <3

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 14:44

Wauw , ava die zijn schitterend !! Wat lief <3
Ht, heeft reepony :+ hahaha Julia nog wat wennen aan de culeron dus. ...hahaha fijn dat ze zo goed gaat.

Inderdaad, temperatuur zakt, vanmorgen gestart met trainen met 2 van de honden. Morgen met de 3 anderen. Dan hebben ze allemaal gelopen. En dan om en om trainen..maar weet niet of ik dat volhoudt. .. :+
Ik heb ons heel voorbarig ingeschreven voor de NK dryland sprint. .hahaha ga voor spek en bonen lekker meedoen ...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:39

Bianca weer lekker begonnen met de honden. Heerlijk. En een doel voor ogen ;-)
Ava lekker verwend met prachtige bos
HT heeft ree voor de wagen
Ollie inderdaad weer in de prijzen. Lijkt me dat Brutus iets duidelijk wil maken: nog geen tijd voor pensioen 8-)

Nou, we hebben zadeltje denk ik. En met beetje geluk eind deze week al. Massimo basso. Moeten wat aanpassingen aan standaard dus is even afhankelijk wat er in voorraad ligt. Kan ik andere bedrijf afzeggen

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 17:58

Super Tine ! *\o/* Ik hoop dat het lukt met het zadel, dat zou toch super zijn ! Zijn mooie zadels !!

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 18:17

@Avaluna, wat lief van je hulp *\o/*
@Tine, is het gelukt met een passend dressuurzadel ?
@Dingetje, wij zouden eerst ook bij de Kroo meerijden maar toch voor Tilburg gekozen (Stal Bien Venue) en totaal geen spijt gehad _/-\o_ . Wat een mooi terrein, gave hindernissen en super georganiseerd. Iedere deelnemer kreeg een leuke goodybag en ook iedereen kreeg een prijs....zo leuk :j . Echte Brabantse gezelligheid met leuke mensen! Zeker voor herhaling vatbaar ...dus noteer 17 september 2017 maar in je agenda voor de liefhebbers.
@Belker, heb het stukje gelezen....
@Biancacoo, voor jou begint ook het trainingsseizoen weer *\o/* , lekker weer met je hondjes aan de gang.

Mijn kanjertje <3
Gevalletje 'lol met je knol'
Afbeelding

Ook ffies serieu 8-)

Afbeelding

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-16 23:36

Supergave foto's Ollie1 *\o/*
Lieve bloemen <3
En een ree-pony hahaha ... zie het zo voor me /3
Massimo is een uitstekend merk zadel, had bij Ollie ook een Massimo (de Son) heerlijk. En die paste haar goed ondanks het feit dat het ook maar een korte pony was (dekenmaat 1.60 onderlengte).

Ber gelongeerd, ging goed, heel braaf zelfs. Bij stal stilstaan voor slobber en gewone verzorgen drama. Bij rijden met Cathey opnieuw gillen totdat ik weer terugben .... Bij de winterwei hebben ze regelmatig 'bijzondere' dieren staan, wellicht dat met hun expertise ik het Ber toch wat makkelijker kan maken. En laat bloedonderzoek doen ivm hormoonspiegel. Ik kan het gewoon nog niet over mijn hart verkrijgen om afscheid van haar te nemen, zeker ook omdat ze er in de wei 'vrij zoals ze wil', prima uitziet. Denk dat ik vooral moet accepteren dat ze zo is zoals ze is...
Cathey is een cadeautje en een schatje <3 ze is echt heel lief.

Nou proberen te gaan slapen, heb lesgegeven vanavond, dan nog uur terugrijden in de auto... heb nog even gewandeld met de honden maar kan dan altijd moeilijk 'afschakelen'. B&B zit weer hele week en volgende week vrijwel vol, ongelofelijk elke keer weer denken we, zullen er nog wel mensen komen en dan hoppa is het opeens weer helemaal vol :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 05:27

yarrah schreef:
Helaas Tine, bij de hunebed van Gasteren kom je niet te paard.
Wel bij die van Anloo (in de Strubben) en in het bos van het landgoed Ter Borg wat zuidelijker dan Anloo.
Daar zijn we gisteren met de wagen naar toe gegaan. Vanuit Zeegse een rit van 20 kilometer. Die ging heel fijn. Maar wat kan het op zondag druk zijn. Ik moet wel zeggen dat de mensen wel respect hebben voor een paard met wagen.
Een hardloper vond dat mijn wagen mooie sportvelgen had :j :D (grapjas).

Hier de kaarten van de hunebeden:
https://www.google.nl/maps/place/D11/@5 ... d6.7079365

https://www.google.nl/maps/place/D08/@5 ... d6.6995922

Heb je ook een mooie menroute van ca 10 km in de buurt van Pesse?
Ik ben daar voor het NK working Equitation. Janouk hoeft dan zaterdag 1 dressuurproefje te rijden. Dan kunnen we middags een rondje koets rijden. Is daar bij de hunebedden een mooie route?

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:23

In het kader van 'daar word je blij van' hierbij foto van Ollie in de Friese Meren <3
Wat ik dan ook zo mooi vind is dat handje van haar ruitertje op haar hals zo van toe maar Ollie, gaat goed.

Afbeelding

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:39

Vhu, geweldig die foto's in dat water. Lekker plezier maken, super.
Janouk, we gingen altijd wel vanaf de manege daar een rondje bos doen...maar dat was onder het zadel...ik weet niet of ze datzelfde rondje ook menroute is. ..zou je kunnen navragen. ..

Vanmorgen naar het bos geweest...heerlijk hondjes voor de step. ..
Nu zelf oefeningen doen...eerst op de hometrainer. .

Fijne dag allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:51

Ja was lekker fris weer he. Hier ook flink eind met de honden gelopen. Wat goed van je zeg ook nog zelf verder trainen _/-\o_

Overleg met DA gehad, donderdag komt DA Ber scannen, bloedonderzoek e.d. Er kan idd van alles hormonaal, cyste, tumoren e.d. mis zijn waardoor er extreem gedrag ontstaat. Heb daar zelf nooit zo aan gewild omdat ik nog nooit merries heb gehad, met al die merries die ik heb gehad, die dit hadden / hebben maar zo onderhand zou dit het maar zo kunnen zijn, als ik alles eens naga. Merries kunnen hengstengedrag gaan vertonen en daar lijkt het heel erg op, dat hele heftige wat ze nu heeft. Als jullie graag willen dat ik het er niet meer over heb, even zeggen hoor, maar wellicht is het voor anderen die merries hebben ook goed om te weten?

assie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 09:58

Waarom zou je het er niet meer over mogen hebben dan? Is toch fijn om met je mee te leven en mee te denken of er van te leren? Gewoon doen hoor.
Gelukkig heb je cathey om je af te leiden en wel rustig van te genieten. En gave ollie foto's.

Tine op zoek naar een hunebed. Wel prachtige omgeving om te rijden daar.
Janouk gaat weer WE doen. Is het headshaken helemaal over nu?
Bianca is al lekker fanatiek geweest met de honden en nu zelf trainen. Stoer hoor.

Dingetje heeft lekker gemend en is laatste geworden. De lol is het belangrijkste toch? Klinkt iig als een leuke ervaring.
Belker hoe was je vakantie? Beetje van je af kunnen zetten?
Ollie heeft weer alles gewonnen met de nog-niet-gepensioneerde. Gaaf!

Hier gaat het z'n gangetje verder. Pootje wordt steeds iets beter als ik maar braaf niet teveel doe. Dat is soms best lastig, maar gaat steeds beter.
En.... we hebben een mentrailer! Woehoe. Onze trailer konden we inruilen tegen deze. Echt superblij mee. Nu nog een nieuwe auto en dan zijn we net echt :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:19

Assie heeft echte mentrailer en vindt het moeilijk om rustig aan te doen. Oftewel, je past goed in de groep hier hihi
VHU: doe niet zo raar, daar zijn we toch voor. Lekker van je af kletsen hier hoor. Ik hoop dat dag iets vindt, zodat er duidelijkheid komt. En heerlijke foto's
Bianca weer lekker aan het trainen
Janouk, Yarrah kan je vast helpen met route daar, zij weet veel routes
Yarrah, inderdaad oranje jassen aan, zal wel Rabobank geweest zijn
Ollie, ja zadel lijkt gevonden. Massimo bosso, moeten wel wat aanpassingen aan, maar ze dacht dat dat wel zou lukken. En wat een serieuze opmeting van pony en ruiter. Ging veel verder dan alle zadelpassers die ik hier al heb gehad. Ben gewoon onder de indruk en de anderen zijn dan eigenlijk maar wat aan het prutsen :(

Ben bezig met huishouden, wil huis netjes hebben als er morgen paar mannen door huis gaan lopen en huis gaan onderzoeken (huizenarts, jaja). En dan maar hopen dat ze een oorzaak vinden waar ook een (betaalbare) oplossing voor is.
Kapper is net geweest, alle grijs is weer weggewerkt ;-)

Heb de tekeningen van hindernissen van hunebedtracktrail ontvangen,dus een paar proberen na te bouwen. Kunnen we daar vanmiddag mee aan de slag. Zijn erg moeilijke bij, dus denk dat wij weer voor de poedelprijs gaan :+

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:25

Tine, dat is ook precies het probleem met zadelmakers. .....het zijn geen zadwlmakers/passers maar prutsers !! Mijn man heeft de opleiding tot zadelmaker bij Barnsby in Engeland gedaan....
Hij weet precies wie er echt goed naar zadel en paard en ruiter kijken. ...Polane is er 1 van.
Voor tuigen hier in de omgeving moet je bij Tom v/de Brink zijn.
Vhu, gewoon posten over Ber, mijn Melody was ook zo'n merrie. ... hengstengedrag heel normaal...ik werkte met haar dagelijks aan de longeer lijnen. . Puur om haar energie kwijt te raken...met bijzet, of met dubbele lijnen....echt dagelijks wel half uur tot uur flink aan de arbeid....alles om haar echt hard te laten werken..anders was zij een ongeleid projectiel. ..en niet mee te mennen. ..met haar hebben wel best veel meegemaakt. .....
Assie, fijn een mentale , gefeliciteerd. En kalm aan met pootje. ..blijft moeilijk.
Ollie1 gefeliciteerd, en wat een blije foto's !! Altijd geweldig om te zien.

Verder. ..niet te veel van mij oefeningen voorstellen hoor....moet sterker worden....veel andeenr zullen al veel meer kunnen qua sporten dan ik ...maar ben blij dat het kan.....
Laatst bijgewerkt door Biancacoo op 20-09-16 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 10:58

Tine wat fijn, dat er wat passend is, ben wel beneiuwd straks naar het resultaat *-:)
VHU, lucht je hart maar over Ber, hier wordt misschien iedereen wijzer van :j cyste oid zou wel verklaarbaar zijn als ze dit zou kunnen hebben, ik ben wel heel beneiuwd met de bevindingen :(:) Cathey <3 <3 <3 Volgens mij ben jij net zo in de wolken als ik met Milla :=
Biancacoo, mooie foto's op FB gezien, lekker dat de temperaturen het trainen weer een beetje toelaat.
Ollie, ja misschien wel leuk voor volgend jaar inderdaad *\o/*
Assie heeft een trailer *\o/*
Ava prachtige bloemen <3

Vanmiddag mag ik lekker weer naar de chiropractor, heel fijn, merkte van de week weer dat ik scheef zat en heb weer vreselijk last van mijn nek......dus hopelijk weer als nieuw terug :+

Milla eet ondanks azijn over zijn bodem nog vlas.......dus hij krijgt geen schone box meer :n gisteren alle plas maar gemixt met het schone.....hopelijk stopt het, anders eens houtvezels gaan proberen.....heb nog iemand om de gouden tip gevraagd, dus wacht dat ook nog even af.