[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:38

Weer nieuw regelement dat meen je niet!!!!.
Ik ga ysselsteyn niet rijden ik kom kijken. Heb een keer enorm koud gehad toen zat ik nog in gepakt met muts en sjaal om nu moet je cap op niet echt warm voor mijn oren.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 19:50

Het zijn geen grote veranderingen hoor. Het is met name een vaststelling van dingen die eigenlijk altijd al gedaan werden maar wat niet duidelijk op papier stond, waardoor er ruimte was voor discussie. Dat wordt nu -als het goed is- opgevangen.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 20:14

Oke duidelijk
NdV74 schreef:
Het zijn geen grote veranderingen hoor. Het is met name een vaststelling van dingen die eigenlijk altijd al gedaan werden maar wat niet duidelijk op papier stond, waardoor er ruimte was voor discussie. Dat wordt nu -als het goed is- opgevangen.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:35

NdV74 schreef:
Inschrijven voor Ysselsteyn is inmiddels mogelijk!

Ben momenteel bezig om de website in een nieuw jasje te steken en bij te werken voor het nieuwe seizoen. Alleen het nieuwe reglement laat nog even op zich wachten. Als het goed is, wordt het deze week voorgelegd aan de KNHS.

Weinig wedstrijden in het midden en noorden... alles wat er nu staat is voor ons ca 2 uur rijden, best jammer, want dat vinden we voor op één dag heen en weer te ver en incl blijven slapen etc aan de dure kant en onhandig met de andere paarden.

Is er niet een samenwerking mogelijk met de endurancewedstrijden die al georganiseerd worden (Kootwijkerbroek, Epe, Leersum, Otterlo etc)? Ik zie overigens wel Laag Soeren staan als nog enigszins in de buurt, maar las ook al ergens dat de paden daar erg zwaar zijn.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 21:56

Een samenwerking zit er dit jaar nog niet in. Misschien volgend jaar. Overigens blijven wij ons inzetten om ook wedstrijden in het noorden van het land te krijgen.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 00:41

Ik heb nog steeds ergens in mijn hoofd zitten om ooit te proberen een mendurance hier in de Achterhoek (gemeente Lochem) te organiseren.
Alleen... een route met voornamelijk onverharde wegen zal niet meevallen.

De omgeving hier is prachtig (coulisselandschap), maar routes zullen hier altijd een mix zijn van verhard en onverhard.

Onze menvereniging organiseert al jaren de Barchemse paarden4daagse. En daarvoor hebben we diverse prachtige routes van zo'n 25 tot 30 km.
Maar ja, de verhouding onverhard/verhard is dan wel zo'n beetje 50/50.

Zijn er harde richtlijnen voor het percentage onverhard?

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 01:36

Het was ooit 30 % maximaal verhard maar ik denk dat als je de route goed omschrijft dat het 50/50 ook prima is. Mensen moeten namelijk er rekening mee houden dat hunpaard voldoende verkeersmak is en op ijzers staat

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:58

Hier iets houden is helemaal geen optie. Hier is echt 100% verhard.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 08:59

Volgens mij staat het ook nergens in het reglement vermeld wat de verhouding verhard/onverhard moet zijn. Stond wel in het draaiboek maar een draaiboek is een richtlijn.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-17 11:25

Omgeving Lochem is prachtig! Ik doe daar bijna elk jaar de Larense fietsvierdaagse in augustus. Ik denk een uitstekende locatie voor een mendurance.

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:03

Het is alweer 2 jaar geleden dat ik een mendurance reed. Het lukte vorig jaar gewoon niet om het in te plannen.
Heel jammer, want ik vind mendurance echt heel leuk.

Onze agenda voor 2017 loopt ook nu alweer veel te vol met allerlei sociale verplichtingen. Daardoor kan ik helaas weer niet meedoen in Ysselsteyn en Teteringen.
Maar het ziet ernaar uit dat Laag Soeren gaat lukken. Ik ga die datum nu echt proberen te blocken in mijn agenda!

Wie hier doet wanneer mee?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 00:10

Bij mij is het de bedoeling. Maar ivm van operatie van Roos moet ik nog kijken of ik dan een ander in het enkelspan of 2span mee doe. En bij 2span moet ik ook maar een groom zien te regelen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 00:10

laag soeren doe ik zoals het ernaar uit ziet niet mee. Kom de 17de net terug van de eper paardenvierdaagse. Eerst was op zaterdag en wilde ik dat er nog aanpakken maar zondag valt nu vrij ongunstig.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 08:59

Die ken ik er meer Laura. Zo had Toon het ook willen doen. Die rijdt Epe ook. In plaats van zaterdagochtend naar huis, zou hij dan zaterdagavond naar huis gaan en Laag Soeren meerijden. Ik weet niet wat hij nu doet. Zal het vanavond eens vragen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 10:27

Ja dat was hier ook mijn idee ervan al was dit voor mij al vrij pittig na zo een vermoeiende week.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:35

Gisteren mijn inschrijving voor Ysselsteyn de deur uit gedaan. Teteringen gaat ook lukken. Laag Soeren zit in mijn vakantie en ik weet nog niet of we weg gaan.
Deze week contact gehad met de menvereniging in Appelscha. Deze gaan proberen drents friese wold te organiseren eind mei. Een andere vereniging heeft plannen voor een wedstrijd in Gaasterland in september.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 11:44

Napie schreef:
Deze week contact gehad met de menvereniging in Appelscha. Deze gaan proberen drents friese wold te organiseren eind mei. Een andere vereniging heeft plannen voor een wedstrijd in Gaasterland in september.

Dat zou heel mooi zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:02

Ik ga teteringen proberen te rijden. Zo wie zo etten leur en someren ook

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 12:41

Gaasterland zou ook super zijn!

Drents Friese wold ook :j . Ik hoop dat die kwa datum gunstig valt.

Wie weet rij ik alles wel in het 2span zonder mijn brave Roosje. Jeugd moet dan nog wel aardig aan elkaar wennen in het span maar dat gaat lukken. Ik rij normaal 2span met Deedee en Roos of Benno en Roos. Maar nu moeten Deedee en Benno het in eens samen gaan doen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-02-17 13:01

Gaasterland waar ligt dat?

Ik moet ook nog inschrijven voor ysselstein.

yarrah

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 13:07

Zuid-west friesland :-)

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 14:18

Napie schreef:

Dat heb ik inderdaad ook gehoord. Zou mooi zijn als ze beide georganiseerd kunnen worden.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 11:31

Ik kom eens even om het hoekje kijken omdat ik denk dat de mendurance in de toekomst weleens iets kan zijn voor mijn pony (s) en mij.
Hoeveel km is de impuls klasse? En als je met een sulky rijd ben je verplicht met 2 personen te rijden?

MarjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 17:50

Zo, net weer een startpas mennen aangevraagd, ingangsdatum 1 mei. Is dat alvast weer geregeld. :-)

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-17 19:58

timokyana schreef:
Ik kom eens even om het hoekje kijken omdat ik denk dat de mendurance in de toekomst weleens iets kan zijn voor mijn pony (s) en mij.
Hoeveel km is de impuls klasse? En als je met een sulky rijd ben je verplicht met 2 personen te rijden?

Impuls tussen de 20 en 30 km en sulky mag 1 persoon