Onze optoming van vandaag

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
tine10 schreef:Vraag over de reglementswijzigingen. Bij het samengestelde gebeuren wordt traject D (stap) overgangstraject. Begrijp ik het nu goed dat ik mijn paard niet meer zo vlug mogelijk hoef te laten stappen, maar dat ik hem gewoon in zijn eigen tempo kan laten stappen en er geen tijdslimiet meer is? Dat zou geweldig zijn. En jawel, geen verliespunten meer in de klasse 1. Wel jammer dat je nog steeds een verliespunt krijgt als je in het belang van je paard besluit om halverwege te stoppen.
maisie schreef:Ja staptraject vervalt en de gang wordt vrij maar je moet je dan wel binnen bepaalde tijd weer melden
bij veterinair en jury. Ik vind het een super regel dat stappen vond ik niets.
Rhine_ schreef:Ik snap niet waarom sommige het te snel vinden mijn D-pony liep met gemak 8 per uur.
Mijn B loopt 5 maar dat is voor nu voldoende al hoop ik tegen de zomer 6 te kunnen.
tine10 schreef:Rhine_ schreef:Ik snap niet waarom sommige het te snel vinden mijn D-pony liep met gemak 8 per uur.
Mijn B loopt 5 maar dat is voor nu voldoende al hoop ik tegen de zomer 6 te kunnen.
Nou, mijn grote paard loopt met heel veel moeite, en dan moet ik bijna iedere pas aanmoedigen, 6 km per uur. Dat is niet leuk stappen kan ik je vertellen als er een tijd op staat. Fijn voor jou dat je pony dat makkelijk kan, maar dat geldt niet voor alle ponys/paarden.