[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:35

@ Jellee: jeetje dat is niet leuk. Zeker als je nu met tegenzin naar stal gaat. Is wel hobby. Deed hij dat eerst ook al of is dit iets nieuws?
@ Tallechie: jeetje, zit die mensen ook niet mee. Hoop dat de hond geen erge pijn heeft gehad. Maar ja, wat moet je er verder aan doen. Afspraak was al gemaakt bij de arts, dus niet jezelf verwijten. Wel heel erg fijn dat kindje weer thuis is. Nou jij sterkte, je hebt vast weer teveel gedaan de afgelopen dagen om die mensen te helpen. :(:)
@ Jouke: een grote strik of sjaal erom heen?

tallechie

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:37

Martine: heb inderdaad te veel gedaan :-) maar komt wel weer goed. Ik vermoed dat de hond niet heel veel pijn heeft gehad. De dag er voor liep ze gewoon en speelde ze gewoon. Wel had ze haar hele achterkant kaal gebeten.

Had je mijn mailtje nog gezien?

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:43

tine, dit heeft ie altijd al gedaan helaas. ik denk ook zeker dat het niet helpt dat we geen klik hebben..

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 20:47

@ jelleee lijkt me idd heel moeilijk. Ferro loopt nooit weg maar komt ook niet echt naar me toe. Sloft dan wel mee en voor de kar is ie lekker voorwaarts. Robijn moet ik altijd wegsturen die staat altijd als 1e bij me en loopt dan mee naar het hek waar hij teleurgesteld is als ie niet mee mag.

Cindy ging ook altijd rondjes rond me rennen is echt behoorlijk irri.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 20:51

Jelle als je geen klik hebt moet je je inderaad afvragen wat je met hem wil. Als je geen klik hebt ben je sneller boos op een paard, terecht of onterecht.
Met mijn vorige paard was ik er ook klaar mee, ging met tegenzin naar stal en had helemaal geen zin meer om wat met haar te doen. Toen heb ik haar verkocht en is het plezier terug gekomen.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:11

Jelleee schreef:
tine, dit heeft ie altijd al gedaan helaas. ik denk ook zeker dat het niet helpt dat we geen klik hebben..

Blijft erg jammer, lijkt zo'n leuk paard. Ik heb het hier met de pony ook ruim een jaar gehad. Eigenlijk sinds een dikke maand ofzo kan ik hem buiten de voertijden (nog wel met beetje voer in hand) pakken. Maar ondanks dat heb ik wel een klik met de pony. Dat maakt dat ik er (ook al is het erg vervelend) toch om kon blijven lachen. Heb even in je profiel gekeken. Erg jammer dat je zo ver weg woont, anders was ik graag eens langs gekomen, om te zien of ik wel een klik met hem zou kunnen hebben.(als je hem dan ook aan mij zou willen verkopen natuurlijk ;) )

@ Tallechie: ja, heb het gezien. Dank je!!

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:17

tallechie, aachhh arme hond!

jellee, jeetje wat vervelend dat kay zich zo gedraagt..
ik zou ook inderdaad eens kijken of je nog verder met hem wil...
of het net geruint zijn nog even de kans geven?

marrianne, leuke laarzen!

gisteren ochtend zijn we vertrokken naar duitsland.
en eerst gaan winkelen in winkelcentrum in oberhausen (centrO, neuemitte)
heb daar een shirtje gekocht en 3 (!!) schleich paardjes, wat nog weinig is voor mij.
ik had alle paardjes wel mee willen nemen die ik thuis nog niet heb.
heb van mijn vriend ook nog een schattig schnauzer knuffeltje gehad :D en hij heet schnauss :D
en een potje nagellak.
Rond een uurtje of 7 waren we op de hotelkamer (ook in overhausen) en daar hebben we de rest van de avond ook door gebracht.
we waren helemaal moe en gaar van de reis en de hele dag rondhangen en winkelen.
hadden een hele nette hotelkamer :j
alleen het bed was voor mij óf te zacht óf ik heb verkeerd gelegen, want werd vanochtend wakker met pijn in mijn rug.
vanochtend lekker ontbeten en daarna naar moviepark germany gegaan :D
was echt een hele leuke dag! we hadden een all inclusive arangement.
konden we bij 5 restaurantjes de hele dag eten en drinken wat we wilden.
dus dat was wel prettig :D :D
heb ook even getest hoe hard mijn auto kan :o hij gaat alleen niet harder dan 153 :o

Dus daar was ik de afgelopen 2 dagen :D

morgen weer lekker de paardjes knuffelen.
die heb ik wel gemist hoor hihi.
morgen komt ook de hoefsmid weer voor Rafiki (ook voor wobbe & ivy)
kijken of er weer wat af moet/kan.
en lekker weer even met wobbe rijden :D

en nu ben ik gaar /moe, dus ga zo lekker naar bed

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 21:55

Citaat:
heb ook even getest hoe hard mijn auto kan hij gaat alleen niet harder dan 153
:+ geweldig! Heb mijn golfje ook een keer getest, ging maar iets van rond de 145 km/uur. Heftig gassen maar 't schiet dan totaal niet op :o
@Babs, wat een geklus en dat in je vakantie.. hoop dat je toch nog wat met je pony kunt doen. Ben je nu al uit hoe je het wilt doen met je tweewieler?
@Tallechie, wat ontzettend fijn dat het kindje weer thuis is. Wat naar van de hond. Zorg goed voor jezelf :(:)
@Tine, nou zou toch fijn zijn als dat meisje af en toe wat voor je kan doen! Wie weet.
@Jellee.... ik stuur ze ook weg als ze zich niet laten vangen. Werkt altijd perfect. En op een of andere manier hoef ik het ook maar een of twee keer te doen en het hele vangprobleem is weg. Maar blijkbaar laat Kay zich daardoor niet imponeren, lastig hoor. Maf beest. Wat Tine zegt, zolang je de humor ervan blijft inzien is het geen probleem, maar als je er tegenop ziet naar hem toe te gaan, wordt het een ander verhaal. Maar als je nog iets twijfelt: het is makkelijker een goed paard verkopen dan kopen. Wat ik eerder vertelde, ik had het echt gehad met Freddy toen we hem 'op zomerkamp' stuurden na zijn castratie. Nu zie ik hem wel voor het wagentje van Simmie staan over een paar maandjes.

Vanmiddag dus nog even langs pony's gegaan, in paddock gezet, aai over hun bolletje. En nieuw leidsel gekocht. Ik had een mooi dun leidseltje bij het tuig van Alwyn/Snuit, maar daar zat een soort slijtplek op. Het is heel dun geworden op de plek waar ik meestal het leidsel vasthoudt. Zou toch niet mogen (denk toch slechte kwaliteit). Heb nu gewoon nieuw leidsel van Ideal bij Van Rijs gekocht. En heb nog een nieuw liverpool stangetje gekocht met pompwerking. Maar eens kijken wat nu het beste past, trens, stangetje of bokkebitje.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:12

Nou heb een roosje en een blauw sjaaltje erom heen gedaan!! Bedankt voor jullie ideeen!! Zat al met lintjes te klooien, die waren te dun en er hingen echt van die vodjes aan.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 00:50

Jeeeh morgen eindelijk weer de tijd om te mennen met sil :D Hopelijk bakt hij er nog wat van (en ik ook hahaha)
Had een laptoptas besteld bij bol.com... maar helaas is die erg groot dus stuur ik hem maar weer terug. Zit ik weer zonder tas en maandag begint school al!!

Jellee succes met Kay!!

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 08:18

Zo even alles bijgelezen. Echt vervelend van de hond zeg!
En Kay die zich niet laat vangen, lastig probleem, ik had daar ook altijd een hekel aan.
Vooral in een hectare weiland, zie ze dan maar eens te vangen haha.

Leuk uitje Duitsland, zoiets zou ik ook wel weer eens willen doen!
Ik ben weer aan het spijbelen van mijn huisje schoonmaken :P Maar moet toch echt even alles stofzuigen en ztoffen :(

Positief nieuws is dat ik mijn keuken al heel concreet heb inmiddels en ik weet ook al waar ik hem ga kopen :D Dus dat is wel heeeel fijn.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:03

heb ik weer.
Wilde mennen met wobbe, loopt het arme ding bijna op 3 benen.
Heb hem maar even op stal laten staan.
De hoefsmid komt straks, misschien kan die iets vinden.
Zijn hoefje was wel ietsjes warm (of het leek zo)
en als de hoefsmid het niet weet bel ik de dierenarts.
Wobbe heeft nog nooit op 3 benen gelopen...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:21

Arme Wobbe :(:) kan heel goed een hoefzweer zijn, zijn ze echt stokkreupel, soms bijna van ene op andere moment.
@Jouke: heel veel plezier, we zien graag foto's zeker van je mooie hoed ;)
Weer ochtenddienst gedaan :+ en nu aan het werk. Met een beetje geluk ben ik vroeg klaar, is het aardig weer, en kan ik vanmiddag nog fietsen / wandelen of mennen :evaw:

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 09:30

het is gewoon vreemd.
Hij heeft niet gek gedaan gisteren en liep toen ook gewoon goed.
En nu strompelt hij op 3benen rond...
Hij heeft nog nooit een hoefzweer gehad.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:08

Als hij inderdaad opeens uit het niets op 3 benen loopt kan het inderdaad een hoefzweer zijn.

Vandaag gaan de mannen waarschijnlijk weer in het span :D

Gisteren ook hier als een echte huisvrouw aan de slag geweest :D kreeg uiteindelijk ook stiekem wat hulp hihi

2 wasjes gedraaid, opgehangen, bed verschoont, keuken opgeruimt, vaatwasser uitgeruimt en badkamer netjes gemaakt :) Als me ouders thuis komen wil ik echt dat ze in een schoonhuis komen, ben nu echt gaan in zien hoe irritant het is als een ander zijn troep niet op ruimt. Straks nog 1 wasje doen en dan is alles weer schoon :)

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:39

Goeiemorgen!

tine, kay gaat voorlopig niet weg, we houden hem iig tot februari omdat ik hem gewoon een kans wil geven en het ook niet zo snel op wil geven.

Hij komt altijd wel naar me toe in het weiland dat is het probleem dus niet, maar mijne lopen altijd zonder halster (anders zou ik hem zonder probleem kunnen pakken). Halster omlaten vind ik een beetje link. Misschien even kijken of ik zo'n halsband kan kopen die paarden in bv opfok ook om hebben, die zitten vrij strak dus kunnen ze bijna niet blijven hangen aan iets.

Gister nog even met kay gewerkt in de longeercirkel, dit keer rende hij niet eens weg en met een beetje aanmoediging stak hij zn hoofd zelf door het halster.

Wat betreft de 'klik', soms voel ik die wel en soms ook echt niet, heel lastig. Het is een onwijs lief dier en ik hoop echt dat we ooit maatjes worden :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 10:55

@yves, klinkt in mijn oren, als een hoefzweer, misschien bevangen?
@ laura goed bezig geweest. succes vanmiddag.
@jenkins succes.
@jelle, wel lastig hoor dat je geen klik hebt met kay

gisteren ben ik druk bezig geweest, magic gelongeerd, misty in enkelspan, in de avond weer les gehad met Voice, en weer flink afgebeuld, maar het ging super!

straks denk even met misty grondwerk doen en magic enkelspan rijden.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 11:30

Ik heb tum ook met halster in het land. Normaal in het voorjaar ook met greenguard en ik ben niet zo bang dat ze blijven haken. Ik heb gewoon geen zin om constant de strijd aan te gaan. Maar hij gedraagt zich de afgelopen dagen voorbeeldig :D

Voor de kindjes die ik lesgeef ben ik namens de ouders opzoek naar een brave c pony. Die goed verkeersmak is en super braaf is. Een pony waar de meiden van 8 en 11 lekker mee aan de slag kunnen. Rond de 10 jaar lijkt mij een mooie leeftijd. Wij hebben geen haast, maar we willen de meiden verrassen met sinterklaas.

Tevens voor mijn staleigenaar opzoek naar een vosbonte ruin a 1,54m voor het aangespannen werk. Hoeft niet beleerd te zijn, mag wel.

Weten jullie iets leuks?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:05

@ Marianne: denk persoonlijk niet aan bevangen, dan gaan ze heel raar staan, niet op 3 benen lopen. Lijkt mij ook hoefzweer. Maar goed, ben geen arts of smid.

@ Jellee: hier ook geen halsters om hoor. Vind ik doodeng. Amerigo kwam ook wel naar me toe, maar zodra ik met halster aankwam was hij weg of zag ik alleen maar billen. Gelukkig gaat het nu echt super. Vanmorgen om 7.15 gewoon gevoerd en om 8.30 kon ik hem zo pakken. Ben er nog steeds niet van overtuigd dat dit iets blijvends is, dus hou er nog steeds erg rekening mee dat het niet lukt. Maar het gaat al best een tijdje goed nu.

Ik ben heel blij dat je het niet zo snel opgeeft, maar ik kan me voorstellen dat het erg vervelend is.

Beide mannen hebben vandaag voor de kar gestaan. Met pony heb ik eigenlijk weer dringend les nodig, maar heb gewoon door revalidatie echt geen tijd. En ik wil mijn lessen met Rembrand nu (ivm kampioenschappen) even niet omzetten in lessen met Amerigo. Na de kampsch maar snel weer oppakken. Rembrand ging ook niet echt geweldig, maar ook niet heel slecht. Ach, hij kan natuurlijk ook niet alle dagen toppen.

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 13:29

Hoefsmid is geweest.
Hij vond wobbe inderdaad ook heel erg sneu.
arme beestje strompelde echt door de stal heen.
hangend/steunend op zijn zere pootje.
Hoefsmid eerst gevoeld en gedrukt, tja erg gevoelig...
Toen gaan snijden, wat wobbe absoluut niet leuk vond.
op 3 benen toch proberen weg te draaien/lopen, dus voor zijn eigen bestwil eventjes zijn neus vast gepakt.
Inderdaad! een hoefzweer! en niet zo'n kleintje ook.
er zat een heel klein steentje klem in zijn hoefje, die is waarschijnlijk gaan 'etteren'
toen het steentje eruit was en de hoefsmid de zweer open sneed kwam er ook allemaal pus uit.
hij drukte er ook nog even op om echt alle pus eruit te laten druppelen.
de hele zweer is er nu uitgesneden.
er zit ook een flink gat in wobbe zijn hoef.
Ik moet hem nu sowieso 1x per dag in de soda zetten, als het kan 2x per dag.
en er moet een watje met betadine oplossing in.
het plekje moet goed schoon en open blijven.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 14:14

ow rot voor wobbe zeg! Veel succes met het verzorgen en beterschap met wobbe!

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:23

na steeds wat meegelezen te hebben,meld ik me ook maar weer eens.
arme wobbe..maar de druk is nu weg,heb het ook regelmatig met mijn oude merrie,bel ook tegenwoordig de hoefsmid die het dan open maakt.
ik ben super druk geweest:stallen zijn geschilderd (was nog nooit helemaal gedaan,alleen de boxen zelf, alle voorkanten hadden een andere groenkleur!)
binnenkanten van de boxen zijn weer zwart,waren wit maar wie verzint dat, ze poepen alles bruin!!!
muren wit(tjeetje wat is de stal ruim geworden!!!)
geen tijd gehad om net sunrise te mennen,maar die vind het wel prima ;)
loopt met haar greengard in de wei en aan de longe voor haar conditie op peil te houden.
had ik die greengard maar vorig jaar gekocht.....had ik geen pony gehad, die niet meer tussen mijn lamoen pastte
lotte: hoe gaat het met je pup?
VHU: bevalt de nieuwe pony goed?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:40

Nou, pony is net weeeer aan de slag geweest. Zoontje heeft een vriendinnetje te spelen, die gek is van paarden. (Had van te voren al toestemming van ouders gevraagd of ze mocht rijden.) Dus ze gingen samen de pony vangen (nou ja, ik was erbij en deed uiteindelijk halster om, maar hij liet alles superbraaf gebeuren), samen poetsen. Daarna heb ik opgezadeld en mochten ze om de beurt (3x) rijden. Patrick wil normaal op Amerigo niet draven, alleen op Rembrand en dan nog heel kort. Nu moest hij natuurlijk wel even laten zien hoe goed hij was en heeft meerdere keren de bak rondgedraafd. Ik mocht hem ook niet vasthouden. Gelukkig zat hij heel netjes en stil, dus alleen pony vast gehouden. Dat mocht ik eigenlijk ook niet, maar ja, dat vond ik wat te ver gaan :D . Ze moet maar vaker komen spelen. ;)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 15:41

Sterkte met Wobbe, maar gaat nu vast snel vooruit. :(:)

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-10 16:57

ja hij voelde zich na het open snijden al een stukje beter.
toen stond hij er nog niet op.
maar toen we naar de wei liepen ging hij al steeds beter lopen.
maar nog niet 100% natuurlijk.