behendigheid sowieso niet 
en dressuur had ik pa en ma voor gevraagd..
ze hebben ook van de 2 voor mij fotos gemaakt..en toen ik moest.. was de batterij leeg
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
behendigheid sowieso niet 

mijn doel was bereikt
blijven zitten en in de ring blijven! 

en ik heb een westernzadel voor hem 
had vandaag ook net zo lief lekker door het bos gehobbeld

)
Jasia schreef:SuSEQ: waar is de Boeshes?

Zoals verwacht waren er geen problemen; Dore was van in het begin braaf en Starlet deed gewoon haar werk. Op het laatst heb ik ook nog eens gemend en het ging vrij goed, al heb ik uiteraard ervaring tekort. Dore moet ook nog wat conditie bijkweken en Starlet moet wat minde rhaastig zijn. Er is dus nog veel werk aan de winkel, maar met tijd en boterhammen komen we er wel!
)
Na het ongelukje zijn we wel eerst naar de dichtstbijzijnde manege gereden om mijn benen en schoenen af te spuiten, want het zag er netjes uit
beetje wat dressuurmatige dingetjes meegepakt, voltetjes en bochtjes enzo (kan niet in de bak trainen of op het land, dus zoek altijd ruime stukken asfalt op waar eht rustig is om dat te doen
)

Behalve als er iets engs aan komt, dan hou ik hem erbij zodat ze niet in de sloot springt ofzo 

sander_lotte schreef:Ik wist dat Romeo moeilijk ging doen met de plas, maar ik wou het niet uitlokken, dus hield ik hem rustig in draf en ik hield de rechter leidsel aan. Romeo reageerde niet op de leidsel, en ging naar links (richting het droge). We konden met de koets niet op die helling omdat het wegje te smal was, maar Romeo wou er absoluut door. Ik 'trok' aan de rechterleidsel, maar Romeo ging rakelings langs de rechterkant van de boom af.
(Alleen brandweerwagens dus
) Jasia schreef:Ze springt niet op zij..
Maar als er bijvoorbeeld een groot landbouw ding aan komt, dan houd ik hem erbij, zodat ze weet dat ze er niet voor opzij mag gaan.. (of niet verder dan ik wil dat ze op zij gaat)..
Ze vindt dat niet eng, maar wil wel eens een stapje opzij zetten ohz.. Niet springen maar gewoon meer even een pasje erbij weg..
Voor de kar hoor of ziet ze verder niks, alleen mij.. Ze springt voor niks echt op zij..(Alleen brandweerwagens dus
)
een paard blijft een paard en dus een vluchtdier zelfs het makste schaap wat 23 jaar nog nooit geschrokken heeft kan toch ineens schrikken waarom het blijft een dier !
juist zij schrikt van het geluid. Je hoort mij niet zeggen dat ze er vandoor kletterd maar kan wel even opzij gaan en laat daar dan net een fietser te dicht lang voorbij komen. juist vul de rest zelf maar in...