[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 08:57

Goedemorgen,
Dingetje, het is koeler..Hoop dat je weer kunt rijden vandaag.
Samenvatting superknap _/-\o_

Verder..beetje duf..slecht geslapen...domme vergadering op school gisteren

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 11:21

Fijn dat het goed ging met de paardjes Dingetje +:)+
Dat is echt super een goede juf Tine en bij Biancacoo juist minder fijne ouderavond waardeloos ... -O-

Zo het heeft hier giga geonweerd, alles weer lekker fris :)
Net flink eind met honden gelopen, dat ging eigenlijk niet met die hitte ze waren helemaal *\%/* :))
en zo komen er weer nieuwe gasten in het B&B.
Nu eerst zoonlief ophalen van school en even naar paardjes. Mok is bij Ber nog steeds niet 100% weg dus durf nog geen dag over te slaan met verzorgen.

:wave:

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 12:35

Lekker naar de paardjes vhu, geniet ervan...
Lekker fris vanmorgen, wilde wat gaan fietsen met de honden. ...maar heb morgen een lange dag....Dus volgende week de trainingen maar proberen op te pakken.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:07

Als het goed is komen er weer veel frisse ochtenden aan Bianca ;-). Balen dat je geen fijne vergadering gehad.
VHU lekker gewandeld en weer nieuwe gasten.

Vandaag 2e bijrijder to be langs geweest. Ook zij lijkt me geschikt. Zondag komt nr 3 en dan moet ik gaan kiezen. Gaat nog lastig worden....

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 19:21

Nou dat is wel super fijn Tine :) Anders een op reserve zetten voor als de ander toch afhaakt?

Morgen ga ik de papieren van Ollie naar Friesland brengen en dan is ze officieel niet meer van mij. Voelt natuurlijk toch beetje 'raar' maar ze komt super terecht en doordat ik haar heb gehad durf en kan ik weer fijn op een paard te rijden. Is toch mede haar verdienste. Na Bente durfde ik niets meer. Na Ollie eigenlijk gewoon weer alles. Absolute toppony met een fantastische endurance-wedstrijdmentaliteit.

Afbeelding

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 06:35

Goedemorgen,
Tine heeft bijrijder test ruiters gehad...lastig.
Vhu, papieren ollie weg brengen, dubbel gevoel denk ik...super dat het zo goed gaat met haar daar.
Er zijn wat dingen met school gaande waar weer geen grip op hebben. ..maar wel veel impact heeft qua veiligheidsgevoel.

Nou ja....vandaag passen man en zoonlief thuis op de honden. ..ik heb een musher dagje uit !!

Fijne dag vandaag allemaal

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 07:14

Veel plezier vandaag, Bianca.

Ik heb vandaag lange dag pastel teken workshop en ik hoop te leren hoe ik zwarte dieren kan tekenen. Dat lukt me thuis echt niet. Veel zin in.
En zondag naar de Koninklijke stallen voor de Generale repetitie Prinsjesdag met de Glazen koets: lekker veel paarden, gala tuigen, bling bling en mannen in uniform. Ik houd ervan. <3

Fijn weekend allemaal

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 11:58

Hoop dat je een heerlijke dag hebt Biancacoo *\o/*
En zwart tekenen ja dat is heel lastig als het je gaat lukken heb ik twee prachtige zwarte honden voor je als model (maar jij hebt zelf natuurlijk ook twee zwarte honden :) ). Gaat het alweer beter met je ogen?

Wellicht weten jullie nog dat Ber zo compleet doordraaide als ik Ollie uit de wei haalde? Nou vandaag was het dus bal toen ik Cathey uit de wei haalde. Het ligt dus niet aan een paard uit de wei halen maar dat ik een paard uit de wei haal en dan ook nog een paard waar ik wat mee ga doen (haal wel vaker paarden van mensen uit de wei maar ze reageert eigenlijk nooit). Weer een puzzel opgelost :list:

Merk ondertussen aan Cathey dat ze een goede basisafrichting moet hebben gehad (ze schijnt professioneel aangereden te zijn, weet stal niet zal nog ff vragen), want vandaag liep ze geweldig :* wat een paard zeg. Had weer het gevoel dat ik kon dressuren heerlijk :~ En dat ondanks (of misschien dankzij?) rondgalopperende paarden in de wei naast de bak, een regelmatig gillende Ber en een 'boerenbrunch' die op grote tafels werd gezet bij de buren, inclusief uitslaan van wit tafellinnen etc ze keek wel enorm :wow: maar bleef gelukkig met alle 4 de benen op de grond (kreeg het in eerste instantie spaans benauwd dacht o my god we gaan het toch niet beleven, maar nee dus. Ultra braaf paard :* precies wat ik nodig heb).

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 17:37

Janouk, Misschien met blauw opzetten, en daarna zwart op een aantal plekken.

Heerlijk vhu.

Was gezellige dag

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-16 20:51

Fijn Biancacoo.

Toen ik bij Ollie kwam hadden ze net een flink eind gemend (18 km) en Blondie was onder het zadel meegeweest. Dus super leuk. Pony's zagen er allebei hartstikke goed en nog totaal niet moe uit. Laat Ol met een gerust hart daar achter maar pfff toch nog best moeilijk hoor op de terugweg |( weet dat ik er goed aan doe en weet dat ik anders erg ongelukkig was geweest met het feit dat ik niet met haar kon doen wat ik zou willen doen (urenlang de bossen in) maar dit was wel een hele lastige al met al ...
Maar goed, verder met Cathey, is een fantastisch paard en een zeer waardige 'opvolger', alhoewel ze meer voelt als een opvolger van Rizanta en Nebraska eigenlijk en dat is ook wel erg mooi.

Werd ik vanmiddag gebeld of ik Piet niet wilde verkopen aan iemand van stal. Heb nee gezegd, dat kan ik nu nog ff niet hebben hoor. Is misschien niet verstandig maar goed. Heb laatste weken niet zoveel met hem gedaan omdat Ber ook zoveel aandacht vraagt met haar mok en gedoe, maar als Ber straks op haar winterwei staat komt Piet wel weer in the picture. Gelukkig heeft hij een erg leuk verzorgstertje, dus aandacht krijgt hij wel.

Hoe ging het met bijrijder nr 3 Tine?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:32

Goedemorgen

Zometeen lekkere rit van ca 20 km maken met zoonlief op Sam en ik op Rembrand. Daarna komt bijrijder nr 3 kennismaken.

VHU: emotionele dag, maar Ollie heeft een prachtige plek zo te lezen
Janouk creatief geweest *-:)
Bianca hoe was je dag uit?

Wij hadden gisteren wedstrijd in Ermelo, van NRPS. Super trots op zoonlief. Eerst de dressuur, voor de 3e keer in de M2. We weten dat nog niet alle knopjes er goed op zitten, ze zijn er ook nog niet helemaal, maar we zagen weer een duidelijke verbetering ten opzichte van de vorige wedstrijd.

Daarna nog naar de springring. Het was alweer 1,5 jaar geleden dat Sam en Patrick daar hebben rondgereden, dus het was allemaal wel erg spannend. Zeker omdat er bij het losrijden nog een nare val was van een kennis. (voorover van pony die struikelde, teugels kwamen om zijn nek, heel dure cap in duizenden stukjes)

Eerste parcours ging heel fijn, helaas wel 1 weigering, maar verder heel netjes rondgestuurd. Ik had ze voor 1 parcours opgegeven, maar Patrick zag 2e parcours (progressief) ook nog wel zitten. Dus gevraagd of ze dat ook nog mochten doen. Bleken ze gewoon op de lijst te staan. Dus snel bij voorganger gekeken hoe dit parcours was, want uiteraard niet verkend en toen gewoon foutloos rondgestuurd.

Weer veel geleerd samen en een heel gezellige dag gehad en meerdere bekende gezichten gezien.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 07:55

Tine, veel plezier met de buitenrit !
Fijn dat het gisteren goed ging, dat geeft zelfvertrouwen.
Vhu, een heel emotionele dag gehad,...pffff dubbel zeg...maar wat fijn dat ollie zo'n fijne plek heeft.

Ik heb een erg gezellige dag gehad, met veel tip 's.
Veel duidelijkheid over de renregels, toch erg goed om die goed te kennen.
Bekenden gezien, en wat nieuwe gezichten, jammer genoeg waren er erg weinig mensen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 08:30

Wat goed zeg Tine en dan ook nog progressief, vond dat zelf altijd beetje 'eng' als kind omdat de hindernissen dan hoger waren (weet niet of het nog zo is) dan die van het 1e parcours. Vind het heel knap van hem _/-\o_
Wat lekker zeg rit van 20 km. Zo leuk dat je dat regelmatig doet met zoonlief er ook bij. Zo goed voor de paardjes :j

Jammer dat de opkomst laag was Biancacoo maar wees blij dat je bent geweest, kun je in ieder geval goed informatie uitwisselen in een kleine groep gaat dat makkelijker :j

Ik heb in mijn hoofd te gaan wandelen met Cathey. Net al flink gewandeld met de honden. Dus de km's worden hoe dan ook gemaakt :+

Fijne zondag allemaal!

Belker

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 09:38

Hier ook zat km's maar dan over de autobahn.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 11:06

Rijd voorzichtig, Belker!

Heb niks te melden; lees rustig mee.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:08

Ben je al thuis Belker of nog onderweg?

Nou lekker eindje gewandeld met Cathey, alles langs de weg was eerst wel spannend maar later lekker relaxed :)ddd ze is nu (race)fiets, hardloper, auto en brommer plus een enkele motor-proef :+
Ber heeft een uur staan gillen :roll:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:22

Vhu lekker gewandeld. Arme Ber
Belker goede reis
Bianca: weer helemaal op de hoogte van alle regels

Rit was maar 16 km ipv 20, want kwam helaas weer bij hekken uit op mijn 3e poging om bij hunebed op Gasterse Duinen te komen. Nou, geen driemaal scheepsrecht helaas.
Afbeelding
Maar wel weer een prachtige rit. Helaas wel erg veel volk in het bos. Nog nooit zoveel kuddes wielrenners, atb-ers, wandelaars en ander gespuis gezien. Gelukkig was Sam super cool en keek nergens van op of om. Bij de pauze stond ze ook super relaxed aan het touw, alsof ze niet anders doet. Dit was toch echt de allereerste keer.

Afbeelding

Sam is zo heerlijk nieuwsgierig dat ze overal op af gaat.
Afbeelding

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:41

Super van Sam Tine. Hoe vindt Patrick Sam dan?

Zijn hier nu bij Koln. Kleine D-Tour en over Boxmeer naar Utrecht. Nog 2,5 uur als de navigatie klopt. We zijn met "my little tank" op vakantie. De bijnaam van mijn auto :+
Verder veel emotie. Er gaat op FB een mooi artikel uit het NRC over kanker en ex-kanker rond. Beschrijft precies mijn proces en gevoel.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 13:51

Zal heel pittig zijn qua emoties. Heel veel sterkte met alles

Zoonlief is van te voren zowel gisteren als vandaag) in het begin heel erg zenuwachtig, maar zodra hij erop zit is het al zo goed als weg. Hij heeft vandaag van de 2,5 uur ongeveer 2 uur zitten zingen dat hij zo'n geweldige pony heeft <3 <3 Pff, als ze ooit weg moet... nog maar niet aan denken, maar dat wordt vreselijk. Krijg manlief niet overtuigd dat ze kan blijven voor het mennen -O-

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 14:08

Heb artikel gelezen het lijkt me vreselijk moeilijk heel veel respect voor iedereen die dit meemaakt/mee heeft gemaakt... (en houdt het ooit op....).

Ben ik misschien bot Tine Y;( maar Rembrandt en Amerigo hebben ook niet het eeuwige leven als jij wilt blijven mennen is Sam toch fantastisch om aan te houden... je zult toch 3 paarden/pony's moeten hebben wil je een evenwichtig groepje hebben op je wei (2 is lastig).

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 15:41

PS Ber is niet zielig, ja misschien wel, maar ik weet het echt niet meer met haar. Op de wei ziet ze er perfect gezond en normaal uit. Maar ze is in omgang buiten de wei totaal onmogelijk op het moment. Ook erg hengstig, wellicht is het dus toch echt allemaal hormonaal maar wat dan nog? Maar kan er niets mee. In de wei is ze ook heel drakerig en bezitterig naar Cathey. Ben blij als ze volgende week uit beeld gaat. Klinkt niet aardig maar ik ben onderhand het punt voorbij dat ik er verdrietig van word, ik weet het gewoon echt niet meer. Zo jammer want ik had nog zoveel leuke plannen met haar en het leek zo leuk te gaan. Maar het is weer helemaal terug bij af of nog erger zelf. Heel teleurstellend en naar allemaal -O- Waar ik het meeste van baal is dat ik haar niet eens normaal kan verzorgen, hoefsmid, tandarts e.d. lukt niet zonder dat ik haar helemaal zou moeten sederen en ook dat is drama want krijg de spuit nauwelijks goed in haar mond. Trailer in gaat ook niet, anders bracht ik haar gewoon naar de kliniek eens in de paar maanden en kon ze worden behandeld... Maar ze is niet te hanteren.

Maar goed zal jullie er niet meer mee vermoeien. Topic gaat over mennen en lekker bezig zijn. Dat is dit bepaald niet. En jullie hebben er al genoeg over gehoord Y;( sorry hiervoor.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:04

Manlief vindt Sam een veel te goede en veel te dure pony voor de mensport.
VHU: ik snap je helemaal hoor, zou wsl helemaal hetzelfde voelen, maar hiervandaan vind ik het toch sneu voor Ber. Wat een moeilijk leven heeft ze toch. Zou haar zo graag meer rust gunnen.

Nr 3 is ook geweest en ik weet het nu echt niet. Manlief vindt dat ik ze alledrie moet doen, er valt er toch altijd wel weer 1 af. Maar ja, ik wil hem zelf ook nog wel eens rijden natuurlijk. Lastig hoor....

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 17:14

Vhu, |( erg erg waardeloos voor jou, en triest dat Ber zich zo voelt en gedraagt.....zonde.....
Tine mooie foto's

Belker :(:) is ongelooflijk moeilijk voor je....

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 18:38

Gelukkig geen FB; ook niet echt fut om te reageren.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-16 19:36

Voor wie het wil lezen, dit is het artikel

Lastig met Ber VHU. Met zulke dieren is het soms pellen naar oorzaken en kan het einde zijn dat er geen oorzaak te vinden is. Kun je dat accepteren? Zonder details te kennen, kan afscheid nemen soms ook een oplossing zijn zowel voor mens als dier. Sterkte.

We zijn weer thuis en alle dieren zijn weer om me heen.