Laag Soeren is zwaar terrein, daar wordt ook rekening mee gehouden bij het uitzetten van de route. Ook met de afstand wordt rekening gehouden met het terrein. Impuls + klasse 1 wordt uitgezet op de minimale afstand van 20km.
Voor wat betreft de wedstrijden, ja momenteel voornamelijk in het zuiden van het land. We zijn heel blij dat er dit jaar in Laag Soeren een wedstrijd bij komt (en hopelijk ook blijft). Op dit moment zijn we nog steeds afhankelijk van andere verenigingen en als die verenigingen geen wedstrijd willen organiseren, wordt het voor ons ook lastig.
Dat is ook een reden waarom we een vereniging willen oprichten. Als bijvoorbeeld iemand hier uit dit topic een geschikte locatie kan regelen en een route kan uitzetten, dan kunnen wij als vereniging de organisatie van de wedstrijd voor het overgrote deel overnemen. Dan gaat het hopelijk wel lukken om meer wedstrijden richting het noorden van het land te krijgen.
Ik heb via via ook een naam doorgekregen van iemand die altijd wedstrijden gereden heeft en nog wel zou willen in regio Noord. Die persoon ga ik ook nog benaderen en mogelijkheden bespreken.
We zitten helaas in een vicieuze cirkel, er zijn wel rijders maar voor hun zijn de wedstrijden te ver. En omdat er dus bij de bestaande wedstrijden geen deelnemers bijkomen, durven andere verenigingen het niet aan om een wedstrijd te organiseren.
Het is lastig om die cirkel te doorbreken maar daar wordt hard aan gewerkt.
Het opstarten van de vereniging is een belangrijke schakel daarin maar zonder geld kunnen we die vereniging niet oprichten.
Ik begrijp jullie frustratie heel goed maar ook wij kunnen met de werkgroep geen ijzer met handen breken.