[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

yarrah

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 18:39

Laag Soeren is voor ons ook wel te doen,..... Maar het terrein daar is echt loei, loei, loei zwaar. Veel mul zand en heuvels.
Maar de omgeving is fantastisch!!! Alleen wij gaan niet heen :n

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 19:23

Als Wateren was doorgegaan, had ik die impuls willen doen als dat mogelijk was geweest. Laag Soeren is 144 km, de rest praat ik niet eens over. Dan moet ik er een weekendje weg van maken en zo lang wil ik mijn jonkie niet alleen hebben staan.
Dus ik wacht 2018 af.

Hilary

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 09:26

Fenna, wellicht is er in Wateren een recreatierit? Dat was vorig jaar ook; 's ochtends de mendurance, 's middags de recreatierit en op zondag de endurance.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-17 12:18

Laag Soeren is zwaar terrein, daar wordt ook rekening mee gehouden bij het uitzetten van de route. Ook met de afstand wordt rekening gehouden met het terrein. Impuls + klasse 1 wordt uitgezet op de minimale afstand van 20km.

Voor wat betreft de wedstrijden, ja momenteel voornamelijk in het zuiden van het land. We zijn heel blij dat er dit jaar in Laag Soeren een wedstrijd bij komt (en hopelijk ook blijft). Op dit moment zijn we nog steeds afhankelijk van andere verenigingen en als die verenigingen geen wedstrijd willen organiseren, wordt het voor ons ook lastig.
Dat is ook een reden waarom we een vereniging willen oprichten. Als bijvoorbeeld iemand hier uit dit topic een geschikte locatie kan regelen en een route kan uitzetten, dan kunnen wij als vereniging de organisatie van de wedstrijd voor het overgrote deel overnemen. Dan gaat het hopelijk wel lukken om meer wedstrijden richting het noorden van het land te krijgen.
Ik heb via via ook een naam doorgekregen van iemand die altijd wedstrijden gereden heeft en nog wel zou willen in regio Noord. Die persoon ga ik ook nog benaderen en mogelijkheden bespreken.
We zitten helaas in een vicieuze cirkel, er zijn wel rijders maar voor hun zijn de wedstrijden te ver. En omdat er dus bij de bestaande wedstrijden geen deelnemers bijkomen, durven andere verenigingen het niet aan om een wedstrijd te organiseren.
Het is lastig om die cirkel te doorbreken maar daar wordt hard aan gewerkt.
Het opstarten van de vereniging is een belangrijke schakel daarin maar zonder geld kunnen we die vereniging niet oprichten.

Ik begrijp jullie frustratie heel goed maar ook wij kunnen met de werkgroep geen ijzer met handen breken.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-17 11:35

leuk dat er een nieuwe wedstrijd bij gekomen is. Schijnt een mooie omgeving te zijn. Hij valt voor ons vrij ongelukkig wij hebben die week de paarden vierdaagse.Deze rijd ik voornamelijk alleen met tum, riv blijft misschien thuis. Of het lukt om die zaterdag ook de mendurance te rijden (dan wel met rivaldo) moet ik even kijken of dit voor mezelf niet teveel word.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 13:57

Mag ik hier even inbreken met mijn vraag?
ik zit eraan te denken om de impuls in ysselsteyn te starten komend seizoen aangezien dat voor mij qua afstand goed te doen Is (ik moet 2x rijden, een keer paard en een keer m'n wagen).. Mijn bijrijdster en eventueel mijn vriend zouden dan groom zijn.

Nu is alleen mijn bijrijdster lid van de knhs, maar in principe zou zij niet de menner zijn omdat ze daarin nog onervaren Is. Zij gaat mijn paard later in het seizoen wel nog onder het zadel starten en voor mij zou het eigenlijk maar eenmalig zijn.

Mijn vraag Is dus eigenlijk. Moet de menner lid zijn van de knhs en/of de groom(s) ook? En is alleen de groot lid ook voldoende?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:31

Ik neem aan dat de deelnemer lid moet zijn. Maar dit kan voor een impuls rubriek al als individueel lidmaatschap van ong 20 euro per jaar.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:41

De menner moet lid zijn niet de grooms

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 14:45

Dus alleen de menner?

En ik heb gelezen dat enkel de menner de combinatie mag sturen toch?

Ik bedoel dus stel dat ik mijn bijrijdster laat mennen en Licor mocht te heet worden dan mag ik het in principe niet overnemen toch?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 15:09

Nee, in principe mag alleen de menner sturen. Groom mag alleen de boel over nemen als dat nodig is (nood-situatie oid). Ik durf niet te zeggen hoe dit exact in het regelement beschreven staat.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 16:43

Ja als ik moet plassen neemt mijn vriendin(groom) het effe over.
Maar bij jou is het punt jou groom is knhs lid,en jij zelf wilt geen lid worden.maar eigenlijk wil je wel zelf mennen ,maar dat mag niet. Word gewoon lid 20 euro is echt niet mega bedrag dan kun jezelf mennen en komt er ook geen gezeur.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 17:07

Het is niet per se dat ik wil mennen, maar ik vind het nog spannend om de leidsels aan mijn groom te overhandigen.. Als zij ervaren was geweest met mennen was dit nooit een issue geweest..

En 20 Euro is idd niet veel.. maar komt bovenop het inschrijfgeld, trailerhuur, brandstofkosten 4x.. dus alles telt op.. en het is in principe iets eenmaligs

Maar ik ben nu op de hoogte van de regels, bedankt daarvoor.. nu even brainstormen en kijken wat ik ga doen :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:11

Ja helaas is de paardensport duur.en het mennen vaak nog duurder omdat je vaak met 2 wagens moet rijden.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-17 23:17

Ja ik had beter voetbal als hobby kunnen kiezen :')

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-17 00:03

Kan je niet mee doen met de impulsklasse? Wellicht kan je dan wat met de organisatie regelen?

Bianca1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 20:19

Hallo, kan mij iemand zeggen wanneer inschrijving begint voor mendurance ysselsteyn en waar ik de inschrijving kan doen?

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:07

Volgende week is een nog Endurance overleg. Daarna zal de inschrijving wel opengaan. Meestal 3/4 weken vooraf.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 22:35

Ik heb nog niks van Mark gehoord. Zal het wel eens vragen.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-17 23:41

Mark heeft t een beetje druk. Geloof dat ie dit weekend t vraagprogramma gaat aanvragen :o

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 17:14

Moet 'm toch nog mailen ivm het reglement.

Bianca1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-17 20:07

Bedankt...ik heb Mark al meer dan een week geleden gemaild maar had helaas nog geen antwoord ontvangen. Vandaar mijn vraag.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 12:32

Nemen jullie ook water mee op de wagen? Of hebben jullie een extra groom onderweg die jullie van water voorziet?
ik heb de mogelijkheid tot een extra groom wss niet dus twijfel of ik dan zelf water mee zal nemen

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 13:33

Ik heb klasse 1 en 2 altijd met water op de wagen gedaan. Tweespan en dan een ltr of 30 in totaal. Op het begin dan wel extra gewicht maar dat raakt snel genoeg op. Soms als het laatste stuk voor de finish over hetzelfde traject ging dan hadden we ook wel water ergens in de bosjes klaar staan of brachten water weg voor we van start gingen. We hebben ook een tijd met een drukspuit op de kar gereden. Lekker verkoelende nevel en vanaf de bok te bedienen.In de laatste klasse 2 en klasse 3 had ik een groom auto. Tegenwoordig rij ik enkelspan en heb ik op de sulky geen plek voor water. Vaak heb ik op het terrein wel wat klaarstaan om te koelen voor het staptraject.

Licor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 16:11

Oke bedankt voor je antwoord!
ik ga impuls doen in ysselsteyn, enkel span.. aangezien dat begin maart is verwacht ik aan koelwater niet heel veel nodig te hebben, maar om te laten drinken tussendoor en/of bij de finish is wel fijn denk ik.. maar dan kan ik dat dus prima mee nemen of bij de finish klaar zetten

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-17 17:09

Inschrijven voor Ysselsteyn is inmiddels mogelijk!

Ben momenteel bezig om de website in een nieuw jasje te steken en bij te werken voor het nieuwe seizoen. Alleen het nieuwe reglement laat nog even op zich wachten. Als het goed is, wordt het deze week voorgelegd aan de KNHS.