[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Akshay

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje Deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:20

oeeeh leuk VHU! :) Inderdaad rustig afwachten en in stilte van genieten :))

@tine; neeeee stress alweer opnieuw begonnen voor volgende opdracht :)) Gisteravond 3uur met neus in boeken gezeten..
Naja, houdt een mens van de straat he :))

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:47

Zooo :brr: :brr: :brr: . Heb net 2 grote kruiwagens met mest uit de wei gehaald. Kon eerder niet door de sneeuw, dus ligt erg veel. Maar ben even gestopt, was verkleumd. En die bodem wordt niet meer wat vandaag, dus paarden krijgen maar weer vrij. Vanavond wel naar les met Thabor. En dan morgen maar heel veel moed verzamelen en naar binnenbak met 2.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 10:54

hier sneeuwt 't ^) en ik wilde zo graag gaan hardlopen en naar stal fietsen enzo.. Maar hardlopen als er sneeuw ligt.. Weet niet.. Ik durf dat niet aan met m'n rug..
^) En ik heb een koekjesrecept gevonden :oo :9
Vanavond lekker koekjes bakken :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 11:24

:brr: zeg dat wel Tine. Na het wandelen met de honden kwam ik ook totaal verkleumd thuis. Maar wel lekker een fikse wandeling 's ochtends vroeg. Moet vanmiddag/vanavond college geven dus dan doe ik in de ochtend even lekker rustig aan }:0

Aks staccato door, goed van je _/-\o_

Hier ook alles behoorlijk bevroren.... blij dat poowns gisteren nog lekker hebben kunnen stuiteren.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:02

:brr: zeg dat wel Tine. Na het wandelen met de honden kwam ik ook totaal verkleumd thuis. Maar wel lekker een fikse wandeling 's ochtends vroeg. Moet vanmiddag/vanavond college geven dus dan doe ik in de ochtend even lekker rustig aan }:0

Aks staccato door, goed van je _/-\o_

Hier ook alles behoorlijk bevroren.... blij dat poowns gisteren nog lekker hebben kunnen stuiteren.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:03

Ollie1 schreef:
@VHU, ik zei toch: "Het is écht een merrie" _O- :7

dat dacht ik ook als eerste

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 12:06

Ik heb vandaag zo een dag dat ik het liefst in bed blijf.Maar ja dat kan niet hé.Net al een voer bestelling weggebracht.Maar nu toch weer met een kop warme choco en de laptop op schoot op bed.off day

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:28

Ik ben dus niet de enige met een beddag... CV was (weer!) uitgevallen dus het was ineens 13 graden in huis, schuursleutel was kwijt (lag uiteindelijk bij de bovenbuurman) waardoor ik moest lopen naar school en ik heb last van mn keel... Dus ik heb het nu al helemaal gehad!

VHU: Wat voor college moet je geven? Wat leuk dat je zoon ook het paardenvirus begint te krijgen!
Akshay: Bah sneeuw! Hier alleen heel koud en wat glad. Ik zou persoonlijk niet hardlopen met sneeuw. De kou heeft vaak nog best een klap op je spieren merk ik, zelfs met goede warming up. En het is nog flink glad, ik zou dan alleen op gestrooide en geschoven wegen hardlopen.
Ipsilonka: Gecondoleerd! Erg onverwacht, zo te lezen...
Maisie: Hoe was je verkleed?

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:30

Baudyh offday...nooit fijn...
Hier halve nacht wakkee gelegen..
Vanmorgen veel was opgevouwen, moest nog e.e.a afkitten, en nog even binnen met fiets getraind.
Koud is het zeker, met goede kleding is het te doen.

Verder geen nieuws...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 13:50

Heb net met zeer duidelijke tegenzin toch maar besloten vanavond en morgenochtend geen les te nemen. Ik wil zo ontzettend graag, maar mijn lichaam kan het even niet aan. Baal daar zo van!!! Dan zit ik nog weer te twijfelen of ik dan toch zal proberen om thuis te longeren, maar dat is natuurlijk ook niet slim. Ik moet gewoon de paarden maar een extra week vakantie geven en zelf proberen te rusten. Hopelijk kan ik dan na onze week vakantie de boel weer oppakken. Maar ik wil zo graag. Rotlijf -O-

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:02

:(:) ....vreselijk balen.....weet er helaas alles van, rust nemen is heel belangrijk !! goed plan van je :j

Juangi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:03

Jammer Tine! Maar wat rust is nooit verkeerd, zeker als je lichaam tegenwerkt...

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 14:10

Juangi schreef:
Jammer Tine! Maar wat rust is nooit verkeerd, zeker als je lichaam tegenwerkt...

Ik weet dat het goed is om die rust te nemen, maar ik wil zo ontzettend graag trainen. Maar ja, als ik me zo voel, lukt de training waarschijnlijk ook niet zoals zou moeten, wat dan ook weer voor frustraties zorgt. Hopelijk lukt het na de vakantie weer, want ik wil natuurlijk wel heel graag in de buurt komen van de kampioenstitel :o

Eigenlijk is het maar goed, dat de bodem thuis bevroren is, kan ik hier in ieder geval niets doen. Ga zo maar lekker op de bank hangen bij zoonlief.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 15:49

Vraag over de reglementswijzigingen. Bij het samengestelde gebeuren wordt traject D (stap) overgangstraject. Begrijp ik het nu goed dat ik mijn paard niet meer zo vlug mogelijk hoef te laten stappen, maar dat ik hem gewoon in zijn eigen tempo kan laten stappen en er geen tijdslimiet meer is? Dat zou geweldig zijn. En jawel, geen verliespunten meer in de klasse 1. Wel jammer dat je nog steeds een verliespunt krijgt als je in het belang van je paard besluit om halverwege te stoppen.

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:14

@Tine, volgens mij is het niet geheel vrij maar wordt die tijd van het voormalig D-traject (als ik het goed gelezen heb) bij het E-traject gevoegd en daarvoor staat wel een bepaalde tijd. Dus je kan je paard wel in zijn eigen tempo laten stappen (want er is geen verplicht staptraject meer) maar als dat erg langzaam is dan zul je die tijd ergens wel weer in moeten halen anders krijg je tijdsoverschrijding in het E-traject....correct me if wrong ladies :o

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:19

:o dubbelpost....en het wordt écht een soap vwb onze mailwisseling :+

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:31

Ja staptraject vervalt en de gang wordt vrij maar je moet je dan wel binnen bepaalde tijd weer melden
bij veterinair en jury. Ik vind het een super regel dat stappen vond ik niets.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:42

Maar dat stappen is toch in belang van het paard? Mijn paard heeft wel grote moeite om in stap 6 km per uur te halen, dus aan ene kant ben ik wel blij, maar aan andere kant ben ik dan bang dat er veel mensen zijn die hun paard niet dat moment van rust geven.

Ennuh Ollie, ik ben nu wel heel nieuwsgierig naar de soap :j

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 17:55

Ja je hebt natuurlijk nog wel je rust moment. En je veterinair voordat je je E-traject start. Neem aan dat
ze dan de oververmoeide paarden er wel uit halen.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:04

soap, klinkt spannend

tine een :(:)

biancacoo druk geweest

wedstrijdreglementen, weet ik niks van :)

Ben lekker naar stal gefietst. (nouja, lekker.. 't waait idioot hard.. grom) maargoed op stal aangekomen trof ik een blij paard aan :) Gepoetst, gezadeld en lekker het bos in. Het was kóud! :oo
Maar we did it!

Had mijn bodyprotector aan, fijn gevoel :) En heb voor 't eerst ruim 1,5 jaar weer eens met mijn bloem buitengereden. Bitloos dus :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:08

Aks, als je de kou even wegdenkt :D ben ik heel jaloers op je!! Wat voor protector heb je nu? Ik wil eigenlijk zo een met van die lamellen. Heb nu een gewone zeg maar, maar als ik hem aandoe, heb ik altijd het gevoel tussen 2 planken in te zitten. Mijn man geeft voorkeur aan zo'n ding op patronen, maar ben dan bang dat zo'n ding een keer niet werkt, en dan heb je er dus niets aan.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:12

:)) ja die kou was best erg.. ik heb het vrijwel nooit koud. Maar vond het behoorlijk fris!

Ik heb een USG protector nu. Nog redelijk flexibel :j Vind het niet tegenvallen :)

Zo'n patronending helpt wel als jij valt. Maar als je samen met je paard gaat heb je alsnog pech...
En mij lijkt het vreselijk dat aankoppelen/afkoppelen. Ik stap vaak af onderweg :) hekje door, fotootje maken, beentjes strekken etc :)

Je hebt in de SGW richting wel bodyprotectors die er echt heel erg comfortabel uitzien (prijs ook :') ) die van mij heb ik gekregen ( hartstikke lief! <3 ), maar komt uit het tot €100 euro segment :) dan is het iets minder ''comfi'' ook niet zo erg vind ik :)

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:14

Ja he aks het was echt mega koud. Vind het knap dat je op de fiets bent gegaan !!!
Fijn dat je met BP kan rijden. Moet zeggen dat ik dat ding ook niet echt vervelend
vind zitten en voordeel met dit weer is dat het de wind nog een beetje tegen houd.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:23

Zo'n ding houd je inderdaad wel lekker warm. Als ik de bp van zoonlief zie, lijkt me die heel prettig zitten. Die van mij dus echt helemaal niet. Ja als ik een uur gereden heb, dan gaat het wel, maar voordat hij opgewarmd is en beetje zit..... Vandaar dat ik iets anders wil. Denk idd dat ik ook met op en afstappen vergeet om die op patronen los te maken. Ben ik handig genoeg voor 8)7

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-13 18:32

Aks lekker gefietst en gereden in de kou!
Tine zo verstandig om maar even stapje terug te nemen, hoe moeilijk dat ook is.
Zoon VHU wil wel op Ollie rijden!
Biancacoo wakker gelegen vannacht... dat is niet de bedoeling.
Juangi ook een offday...
Ollie is verwikkeld in een emailsoap
En Maisie heeft de carnaval overleefd.

Hier is de dag voorbij gevlogen, niet normaal meer!
Heb Bieb weer gereden, eigenaresse eerst opgehaald en daarna met de trailer naar de binnenbak. Weer lekker gereden. Was pas om 1 uur thuis dus hele ochtend weggeweest.
Om 3 uur weer naar stal voor Gwin en Maheera, die gevoerd en water bijgevuld en even de draadjes ervoor gedaan zodat ze vannacht niet buiten kunnen. Maheera was gister wat koliekerig en we denken dat hij teveel sneeuw gegeten heeft, dus maar even niet onbeperkt buiten. Nu aan het werk, tis niet heel druk en manlief is nu een cup a soupje aan het maken voor me, handig zo'n man/werkgever ;)