hier nu droog, net onweerde het even, denk als je er nu door moet....
biancaaatje
Geplaatst: 02-05-12 15:38
gaat hier ook nog aan de slag en daarna autootje tanken en huiswaarts
VanHuisUit
Geplaatst: 02-05-12 15:39
Klopt Frensie ik moet regelmatig onbelast even bewegen, dat gaat goed. Ik heb daar geen pijn bij Han logeert nog dagje extra bij mijn broer da's wel fijn. Maar even extra traumeel besteld bij de paarendrogist dat gaat nu hard maar volgens mij helpt 't echt heel goed Tine je schreef toen dat je vrijwel niet reageert op pijnstillers klopt toch? Lijkt me dan echt een ramp ! Die Aleve werkt erg goed was vanacht in soort coma, heerlijk
Gem
Geplaatst: 02-05-12 15:59
Goeiemiddag!
VHU: je zal nog wel een tijdje pijn houden met een gekneusde heup, maar het had uiteraard veel erger kunnen zijn .
BI: ik kom nog op de foto's terug hoor! Wil er graag enkele van hebben (2 of 3, er komen nog genoeg wedstrijden waarin ik Ster hopelijk netter aan het lopen heb ), maar moet ff denken welke. 16 juni is er een menwedstrijd in Mariahout, 24 juni weer in Heesch en 01 juli in Grave, voor het geval dat je het leuk vind om te (bij goed weer). Maar uhmmmm, weet niet wanneer je ongeveer van "buikje" verlost wordt ?
Ronnie: mooie foto van poown + sulky + jij .
Tine: hele overwinning op Thabor ! En zo'n zwaan , ja, van zo'n KLM'er zou ik me zelf ook te pletter schrikken. En toch een beetje goed nieuws over je man!
Ster blijkt tijdens de vaardigheid haar r.voorijzer verloren te zijn . Op de foto's van BI was duidelijk te zien dat hij er tijdens de tweede proef nog onder zat . Was me met op en afladen niet opgevallen, maar gisteren bij het zweet afwassen zag ik het. Jammer, want het zat er nog geen 3 weken onder. HS is echter op vakantie en komt maandag een nieuwe zetten. Als ik heen en terug naar de dressuurwei blijf stappen, mag ik gelukkig wel morgen meerijden in de les.
Verder zijn we met vrienden en alle kinderen gisteren aan de fietsdriedaagse van Echt begonnen . Om er weer een beetje in te komen beginnen we rustig met de 20 km (+ 2 x 6 km van eigen huis naar startplaats en weer terug). Gisteren was een mooie tocht met heerlijk weer. Vandaag was er regen voorspeld in de namiddag, maar helaas piste het de laatste 5 km al uit de hemel. Daarna nog naar huis, dus we waren drijfnat . Route was wel weer leuk tussen de vennetjes en weilanden.
@vhu; gelukkig dat je in een lekker coma'tje hebt verkeerd vanacht! Niet slapen is dan helemaal een hel (ik was toen heel dom zonder pillen gaan slapen )
Hier net echt een geweldige rit gemaakt! We zijn lekker naar het mastbos geweest. Dat betekent dat we best een stukje door/langs drukke punten moeten. Brug over de beek/rivier de Mark over. Spannend dus! Ging echt wel heel goed. Op de heenweg stukje gelopen, moesten ook onder 3 viaducten door, dat is al eerder mis gegaan dus gelopen Rest ging super. In het bos nog een stukje flinke draf en daarna zelfs galop meegepakt! Toen terug. Blijven zitten onder de viaducten door en daarna in een lekker drafje het laatste stukje bos nog gepakt. We waren nét voor de hoosbui op stal! Ritje thanx to mijn stalgenootje We zijn om half 1 vertrokken gok ik. En waren om half 4 ofzo weer terug (helaas had m'n gps het weer niet gedaan.. onbewust op knopje gedrukt ofzo denk ik,, )
Aks heeft vakantie en zichzelf aan de pijnstillers gezet om hier even flink van te genieten Nu kan ik overdag, en dan kan stalgenootje mee enzo Heb er afgelopen week al 3x op gezeten voor buitenrit inderdaad vandaag was 16,5 km.
Ben nogsteeds schijtert hoor Pak om de haverklap plukje manen vast als een klein kind, maargoed
Vandaag wel nog een aanvallende hond afgeweerd Hij kwam met haren overeind achterop, grommend.. Zag hem vanuit m'n ooghoek en heb omgedraaid, paard erop af gestuurd. Hond schrok zich rot Paard in drijf-modus, helemaal leuk (en dan dus niet een plukje manen vast want ik spoor niet helemaal )
avaluna
Geplaatst: 02-05-12 16:42
@Akshay: wat fijn dat je weer zo lekker aan het rijden bent
Gwin en ik werden gisteren omcirkeld door een woeste Border collie. Ik heb nog nooit een border collie zo'n herrie horen maken en zo lelijk zien doen. Hij begon eerst om ons aan te staren in een lage aanvalshouding. Ik liet Gwin even stilstaan want ik dacht, dan kan de eigenaar hem aanlijnen. Maar dat deed die kerel niet! En toen ik weer ging stappen, begon de hond om ons heen te rennen en herrie te maken. Dus ik weer stilstaan. Vraagt die man of mijn paard het eng vindt. Dus ik zeg dat dat wel meevalt. Zegt die kerel; Ga maar weer vooruit hoor, succes Oke... Is verder helemaal goed gegaan en Gwin trapt niet snel, maar die kerel spoort ook niet. Hou je hond dan even vast ofzo...
Nou, werkdagje zit er bijna op! Alhoewel, heb nog wel dienst.
Mja zulke mensen heb je ook indd.. Deze kwamen wel rustig aanlopen (maar anders was de hond hem ook gesmeerd geloof ik) en hebben hem aangelijnd en sorrysorry. En ze vonden mijn actie heel slim. Stalgenootje was blij dat ik het deed, haar paard mept honden..
Best apart, zou meteen me hond ff aanlijnen als ik hem heel wil houden.
Ronnie schopt ook naar elke hond die achter hem langs loopt. Denk dat alle honden op stal wel al een keer een trap van hem hebben gehad. Maar ze leren het in ieder geval wel af. Beter een trap van een mini als een kwpn'er . Al moet ik zeggen dat ronnie niet met al zn kracht naar honden trapt. Meer een waarschuwing.
tine10
Geplaatst: 02-05-12 19:29
Aks, super dat je zo lekker gereden hebt. Loslopende honden, erg irritant als bazen dan niets proberen. Dat het niet lukt, daar heb ik begrip voor, maar dat ze het niet proberen...
Hier een positief berichtje. Rembrand zijn bult is een stuk kleiner.
Morgen denk ik nog een dag vrij en dan zouden we vrijdag wel weer los kunnen denk ik. En morgen ga ik Amerigo proberen te longeren. Wonden zien er netjes uit. Tuig op lukt denk ik nog niet, is kale nieuwe huid. Zal morgen wel even een foto maken.
Hier is het hele dag heerlijk weer geweest, 23 graden en zonnig.
Zometeen vergadering, geen zin in. Wil lui op de bank tv kijken....
Wowzers... Het onweert hier echt als een halvegare idioot... Onze paarden staan zonder stroom Als het nog ff zo doorgaat rijd ik er even heen
biancaaatje
Geplaatst: 02-05-12 20:34
@gem, buikje is in september verlost wel sund ijzer kwijt in zo'n korte periode @aks, nu jaloers op bossen, dichtsbijzijnde zijn dan wel de duinen, maar toch trailer nodig
hier ook onweer, vast paardjes binnen gezet, hoef ik dat niet in de regen te doen later
-leeft nog- tot nu toe elke dag mooie ronde gement, vandaag ruim 3u , koeien getrotseerd. . heb waardeloos inteqnet, vbmdaar beknopt verslag en fotoloos. bly te lezen dat meevalt VHU. .
ik ben een beetje kapot zeg maar. veel gedaan vandaag, van de dressuur les een soort van recreatie ritje van gemaakt kon niet echt meer de energie opbrengen om heel erg serieus te rijden zeg maar, ondanks dat liep jilke toch nog redelijk aan het bit.
ook hebben we eindelijk de startlijst voor bronneger. we moeten zaterdag om 16.00 uur dressuur rijden en om 16.30 vaardigheid en zondag om 13.37 marathon
VanHuisUit
Geplaatst: 02-05-12 22:52
He Bicci heb je een beetje fijn weer, genieten jullie van de bossen? Lief dat je aan me denkt, het gaat eigenlijk heel goed als je weet hoe ik er gisteren bijzat/lag/hing. Maar ik hou mezelf echt wel in de gaten hoor. Als ik denk dat er iets miszit moet ik dus ook direct langs. Maar hoop echt dat dat niet nodig zal zijn.
Het onweert hier echt ongelovelijk hard! En Feyenoord staat nu 2e in de eredivisie ook ongelovelijk hahaha.
VHU beterschap!! Valt niet mee zo'n val van een paard he. Lekker uitrusten is belangrijk.
Ronnie, karretje staat leuk bij je pony Vind m wel wat groot ogen maar dat heb je snel met die kleintjes denk ik
Tine, fijn dan rembrands bult minder is!
Ah vervelend honden achter je paard aan, met Sil ook zovaak gehad maar die geeft er niet om gelukkig, sla ze altijd weg met mn zweep
Ik lees goed mee maar vind het lastig om op alles te reageren vooral als er al een aantal keer op gereageerd is haha.
Mijn lamoen is helaas zo'n 60 cm te lang, dus die moet ingekort worden, maar toch wil ik proberen sil er even voor te zetten morgen, even kijken hoe ik mijn strengen veilig kan verlengen.
21 Mei ben ik 6 jaar samen met me vriend en probeer iets te bedenken wat we kunnen gaan doen om het te vieren tot nu toe zijn we elk jaar uit eten geweest (en ook nog eens zelfde restaurant hahaha) Maar ik ben lastig en wil eens wat anders... Zit al te speuren naar weekendjes weg, verwendagjes enz
janouk
Geplaatst: 03-05-12 07:22
VanHuisUit schreef:
@janouk wanneer wordt het 1e bruidspaar verveoerd wat is ze leuk zo
Haha, sinds het plaatsen van de foto's gisteren al 3 serieuze aanvragen ontvangen vanuit het hele land. Kan nog een hele business worden. Kan Her Royal Badness nog geld gaan verdienen in plaats van kosten.
Het ergste onweer is gisterenavond gelukkig net onder ons doorgetrokken; het flitste erg en rommelde goed, maar op afstand. Voor mij geldt altijd: als Schiphol de banen sluit voor onweer, dan word ik bang . Want dan zit het dicht boven ons.
@tine gelukkig lijkt het beter te gaan met je kind en man. Stoere Thabor, als het heel eng is, gaat hij heel dicht tegen de baas aan staan. @vhu ik hoop dat je snel weer een beetje mobiel bent met je heup. @ronnie25; het lijkt me fijner in het werk als je alleen bent om het bokkussen in het midden te zetten. Kan dat? Zeker in de dressuur is dat prettig. Maar dat kan natuurlijk alleen als de groom vanaf de grond mee kijkt. @jenkins, gefeliciteerd. Een weekendje naar een van de eilanden; Texel, Vlieland......etc. is echt een aanrader.