[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 11:46

maisie, nou jullie hebben het weer gehad in ieder geval voor het echt warm wordt!
fijn dat het toch op zich wel goed ging!

frensie lekker ritje gemaakt!
da's inderdaad goedkoop, zo'n lamp zeg!

Ik heb ook heel veel reflecterende spullen voor in het donker, je moet gewoon goed zichtbaar zijn...

Ik heb vanmorgen even in de bak gemend met vosje, was daarna helemaal nat, dus lekker onder de spuit gezet...
stallen gedaan en richting huis om wat te drinken, zo even omkleden en even richting dorp voor een boodschap...

Morgen lange teugel lessen, best spannend, eerste keer dat ik het helemaal zelf organiseer...
hoop dat alles goed gaat!

IvysToeter

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 14:33

ik moet nog naar stal.
hoop eigenlijk dat ik met wobbe even op het gemaaide weiland kan rijden :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 15:13

lottex van harte gefeliciteerdf
jeroen heeft beter dan mij vaardigheid gereden......ik kwam maar tot hindernis 6(van 6 naar 7 was erg krap voor een concourswagen en een sun die lollig hard wilde) 7 gemist en om 7 opnieuw te doen moest ik wel weer door 6 anders ging ik omkiepen.... :j maar ik mocht parcoursje afmaken....had ik hem niet voor niets uit mijn hoofd geleerd :j
ach die 1x per jaar lol......

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 17:44

als dit zo lees, gooien wij echt ale balletjes eraf de 9de, hebben nl nog nooit gedaan,hahahha

hier het resultaat van vandaag,

Afbeelding

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 19:29

:wave:
Dank jullie wel allemaal :)

bicci : wat een leuke foto! :)
happytime heeft wedstrijd gereden, belangerijkste is dat je er plezier in hebt en er uit leert :)
Nouvel heeft lekker in de bak gement & morgen langeteugel les, wat leuk! is dat dan dressuurmatig? zou ik ook graag doen met Luna :j
Maisie : gefeliciteerd *\o/* wat leuk!
Frensie heeft een gezellige staprit gemaakt :)

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 20:25

@ lottex gefeliciteerd met je verjaardag *\o/*

ik heb vandaag lekker helmaal niks gedaan, voor de verandering had ik is een weekend lekker vrij. volgende week gaan we met het 4 span naar de laatste marathon van het jaar in hengelo. we hebben een zeer relaxte starttijd in hengelo namelijk pas om 14.20 in de dressuur en zondags pas rond 15.00 in de marathon is natuurlijk een super mooie tijd.

@ tine heb het gister nog met H.S even over onstwedde gehad we komen waarschijnlijk met 3 aanspanningen (kun je dat aan) :D
2x 2span en 1x 4 span dus hebben we 5 of 6 paarden bij ons :')

omdat ik morgen toch niks te doen heb heb ik maar besloten om morgen met foto toestel in de handen op te duiken in tolbert en ik moet natuurlijk ook nog meeten met alwyn

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:32

Lottex, gefelciteerd !

Maisie wedstrijd gereden

Leuk Ellis! Komt Piet weer ?

Bicci, wat een leuk apart paard heb je !!

Ik heb een leuke dag gehad en ach, vertel jij het of vertel ik het O ?

...........nou vooruit....................

Ollie1 heeft een extra/nieuwe groom *\o/* *\o/* It's me :D

op 3 adresjes geweest en dit was met ruime voorsprong de leukste := Ik klikte heel goed met Ollie en haar poonies zijn echt zoooo gaaf !!!!
Heb er dus heel veel zin in !!!
Heb ook nog even mogen sturen met Brutus maar daar bracht ik nog niet zoveel van terecht :=

VHU: bedankt voor de tip :-)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:40

leuk ingrid, veel plezier bij ollie!
grappig, ik wist helemaal niet dat jullie dicht bij elkaar woonden, wat leuk! :j

Piet komt inderdaad morgen weer, ben benieuwd hoe het zal gaan!

lanouska even lekker niks gedaan...

leuke foto bicci!

bettepet

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:44

Zo, wij hebben vandaag de heleboel verhuisd. Mijn shetlander heeft een grotere box als de paarden op stal. Namelijk een box van 6 meter lang en de ene helft 3m breed en de andere helft 4 m breed. Die van de paarden zijn 3x6m dus ook groot zat.
Ze hebben al heerlijk buiten gelopen en het 22 jarige paard van mijn vriend voelt zich helemaal the man tussen de merries.
Morgen helpen op het concours in tolbert, en natuurlijk nog naar mijn shettenman

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 20:46

Nou Ellis, het is niet heeeel dichtbij maar het rijdt heel makkelijk aan dus ik doe er niet lang over.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:16

klinkt goed bettepet!

super ingrid, hoop dat jullie veel plezier hebben met de pony's! :j

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:17

Ingrid: gefeliciteerd met je nieuwe verzorgpaardjes. Super!!
Bettepet: dat klinkt als een fijne stal. Tot morgen.
Nouvel: spannend morgen, gaat vast goed
Ollie: gefeliciteerd met je nieuwe groom
Lanouska: wat lees ik nou.... je hebt niets gedaan.... :wow: Voelde vast heel gek hahaha. En super dat jullie met 3 spannen komen. Kan ik vast wel aan ;)
Bicci: ziet eruit als een heerlijke rit.
Ht: zeker vaardigheid is gewoon heel erg voor de lol. Paarden vinden het vaak erg leuk om te doen, dus jullie hebben lekker samen genoten.

Nou, de karren, tuigen en paarden zijn schoon. Amerigo is nog niet droog (gaat ook nog wel even duren met die wintervacht).
Heb ook het autorijden nog even getest. Dat gaat goed. Alleen het in en uitstappen is pijnlijk.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:18

IngridM gaaf hoor van ollie kan je veel leren denk ik zo. Dan zie ik je miss nog wel eens op een wedstrijd?

Vandaag hebben de pony's vrij gekregen morgen miss rondje 2-span of tandem.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 21:31

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:33

Zo daar ben ik ook weer na gezellig & bezig dagje :D

Citaat:
Heb ook nog even mogen sturen met Brutus maar daar bracht ik nog niet zoveel van terecht
VHU: bedankt voor de tip

Ik dacht al wel dat jullie overeen zouden kunnen komen.... en het is dichter bij en makkelijker dan helemaal naar mij toe, plus dat je (dat vermoeden had ik al een beetje ....) ook eens aan de leidsels kunt zitten (dat gaat bij mij met Snuit en Bente gewoon niet, Snuit is veel te fel, Bente vind ik zelf nog te jong daarvoor), fijn dat het klikt. Tja Ingrid, mennen en mennen is soms iets heel anders haha B-) Ik vind het echt hogere wiskunde af en toe. Het is hartstikke moeilijk, geloof mij maar. Ben blij dat ik er bij Bente af en toe op kan stappen, want vooral bij de ponies als je alles mennend of longerend op moet lossen, zo respect hoor als je dan zover komt als bijv een Maisie en Ollie :j

Lees dat Bicci gaat vaardigheid doen zonder verkennen, nou dat zou mij nooit lukken, ik zou desnoods midden in de nacht gaan maar wel even een rondje lopen vooraf :x

Verder pony van Bettepet in een soort .... permanente overdekte loopstal, hahaha, grappig! En superfijn natuurlijk.

Tine en Tallechie klaar voor morgen. Ben heel benieuwd hoe het Alwyn vergaat. Ken de pony niet anders dan dat hij altijd zijn best voor je wil doen en hij heeft bij ons nog nooit een stap verkeerd gezet, hij is zo werkwillig. Dus verwacht eigenlijk dat hij morgen keurig netjes braaf zijn proefje doet. Ben heel benieuwd (foto's zouden zo leuk zijn :j ).

Vandaag lekker de tijd genomen voor Bente, tijd voor Snuit had ik niet, die is morgen weer aan de beurt. Manen gedaan, doe ze toch kort, ziet er erg stoer uit trouwens <<) daarna gereden gingen stukken heel goed, ook weer gegaloppeerd, aanspringen is dus totaal geen probleem, ga er nu naartoe werken dat ik kan zitten (doe het nu nog in verlichte zit). Ook stuk op veld gewerkt vond ze errug spannend hahaha. Wordt ze helemaal groot, op haar manier dan /3 nekkie erop. Daarna lekker relaxed uitgestapt langs de weg en over zandpad stukkie verderop. Was echt zo'n fijn moment, een met je paard, mooi weer, wat wil je nog meer <3

Vanavond op verzoek van zoonlief geBBQ'd.... heb het zowaar goed aangekregen (manlief is weg he, ik vind BBQ goed aan de gang krijgen dus echt mannenwerk, sorry :o ), was heerlijk. Zoonlief had de spiesjes gemaakt (heel bijzondere combi's maar het smaakte goed). Wat een heerlijk weer zeg, was goed toeven op ons dakterrasje.

lanouska

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-11 21:35

@ vhu ik zal mijn best doen om leuke foto's te maken van alwyn

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:36

mmmm...BBQ :9

vaardigheid zal ook wel niet lukken wss...maar smorgens mag er nog gelopen worden daar las ik...
en zo proberen vrijdag de route online te zetten....
zou mooi zijn...dan leer ik m uit mn hoofd...

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:38

Zou fijn zijn, is toch heel raar dat hij zo ver weg is +:)+ Ga hem (en Tallechie) wel opzoeken in de herfstvakantie want dan willen we even naar Groningen (nou ja, even, is vanaf hier 3 uur rijden maar goed).

Oja, Maisie, wat goed zeg van Jeroen! Wat stoer dat jullie hebben meegedaan. Met twee van die ervaren menners gaat dat natuurlijk helemaal toppie :j Mooie ervaring hoor zo nog even zo'n buitenwedstrijd.

@Bicci gewoon even wagen & peerd bij iemand parkeren en ff door dat parcours. Is zonde als je er zoveel moeite in stopt en je kunt het parcours niet goed verkennen toch?

BBQ was echt lekker. Zoonlief had spiesje met kippetje, champignon, ui en garnaaltje gedaan zo om en om en dat smaakte eigenlijk heel goed. En ook nog allemaal gehakt om spiesje, zag er erg raar uit maar was ook erg lekker. Plus nog reepjes biefstuk beetje gegolfd met om en om ui/paprika. Zeer creatief al zeg ik het zelf. Tja, je probeert er wat van te maken he, als tijdelijk alleenstaande ouder.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 01-10-11 21:41, in het totaal 1 keer bewerkt

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:39

3uur val nog mee,
te peerd was t 1,5 week,...hahahahahaahah

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:39

Alles staat schoon klaar. Knotten zitten erin. Ben benieuwd hoe ze er morgen uit zien. Heb vandaag niet kunnen rijden dus verwacht niks. Mijn vader gaat heen en weer rijden. Nu nog even zitten hopelijk slaapt daan door

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:40

ff peerd en kar parkeren moet ik nog bezien, ligt eraan of ik iemand ken daar...
laat knolliewollie nie zomaar bij iemand achter...
jah, mn groom natuurlijk, maar lijkt em dan handiger als die mee kan verkennen... :))

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:42

Groom kan toch niet helpen dus gewoon alleen lopen en paard door groom laten vast houden

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:42

Kan ik me ook voorstellen Bicci hoor. Maar dan paard even van de wagen halen (tuig er gewoon oplaten) en dan is er toch vast wel ergens een bekende die hem vast kan houden? Zou wagen er wel even van loskoppelen. En wat Tallechie zegt, groom kan paard ook gewoon vasthouden, jij moet toch mennen, groom niet.

Tallechie, komt helemaal goed :j Lekker genieten, leuk hoor dat je meedoet! Alwyn ook ingevlochten, wat stoer :j

1.5 week naar Groningen rijden...wat een prestatie was dat van jullie +:)+
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 01-10-11 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:43

Ik heb de laaste x de vaardigheden half verkent, papa heeft me een stuk geduwd maar dat was niet echt te doen dus heb ik vanop afstand gekeken. Maar toch goed gereden :P

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-11 21:45

JA hij heeft korte manen nu. Welke dag wil je komen