[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mirror666

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:21

ik heb het wel gedaan omdat het wel een bewijs is dat je 'm echt gekocht hebt. Paspoort is geen eigendomsbewijs :)
en je krijgt geen onenigheid over de afgesproken prijs.. die staat immers gewoon zwart op wit :))

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:37

Je hebt gelijk hoor, het is wel 'de beste methode', maar menig boertje van buutn krapt zich wel drie keer achter de oren (en draait zich vervolgens om en verkoopt 't dier aan iemand anders) voordat hij zo'n papiertje ondertekent.

Als het paard verzekerd is is het bericht van de vorige eigenaar dat het paard aan jou verkocht is en vervolgens overname van de verzekering door de koper ook wel een heel duidelijk bewijs van eigenaarschap.

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:39

hmm, dat is het verschil denk ik jouw paarden zijn heel wat serieuzer geweest
haflinger van Milanka was ook niet verzekerd geloof ik. En Diddle ook niet :)
dus die valt dan al weg

nou jongens ik ga naar stal, duimen jullie? :\

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 10:40

_VHU-Heeft een leuke twee wieler,het lijkt me wel handig voor de vaardigheid.
meestal pak je een bal met je achterwiel.

-IT-Lekker ritje gaan maken vandaag,misschien knap je er van op,en bekijk je alles weer van een zonniger kant.

-Biancacoo-Heeft weer tevreden kippetjes,met een lekker schoon hok.
-Nouvel-Leuk paard

-Lacuna-Veel plezier op het strand.

-Naaltje-Ik weet hoe dat er uit ziet als je met nat haar gaat slapen,dan heb ik een soort van heksenkaps

-Tallechie-Het is te hopen dat je baby een koprol maakt voordat het tijd is om op de wereld te komen.

-Koopcontract heb ik ook nooit gehad,toevallig nu bij Casper wel.
mondelinge afspraken zijn ook bindend,alleen wel lastiger te bewijzen.

Gisteren tweespan gereden op de menplaat.
Gisteravond uit eten geweest met de hele schoonfamilie,mijn schoonouders vierden hun 50 jarig huwelijk,het was een gezellige avond.

eefielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:13

Sorry egopost. Ik ben aan het oppassen bij de boerderij waar Eef staat. En daar tegelijkertijd mn trailer aan het strippen.. ben dus zo druk geweest, heb alles bijgelezen maar ga even mee met de samenvatting van Schaduw, omdat die overeenkomt met die van mij.. ;)

Vrijdag heerlijk les gehad. Wat was ik trots op die knol van mij.. :D Mn vader heeft nog wat gefilmd. Als ik vandaag of morgen tijd heb zal ik die wel plaatsen.

Fijne zondag allemaal!

Caadhola

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:28

-Eefielover-Succes met strippen.

-Naaltje-Ik denk dat ik ergens over heen heb gelezen,waar moet ik voor duimen?

IvysToeter

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 11:49

goedesmorgens nog een keer :D

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:08

goeiemorgen!

mooi weertje! *\o/*

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:10

eefielover: leuk oppassen :D succes met de trailer

VHU: erg mooie sulky, is het hetzelfde type als die van je pony's?

Nouvel: wat een knap peerdje zeg <3 staan er veel lustiano's op jullie stal?

Lacuna: veel plezier op het strand

Patrick: ga zo je topic bekijken van je mannen :D

Tallechie: hoop ook dat de kleine een halve koprol heeft gemaakt!

Vrijdag heb ik ohz met tum een buitenrit gemaakt, wat was hij toch vrolijk oortjes lekker naar voren en vooral heel stoer bij enge dingen :D.. we zijn onderweg naar een restaurant geweest waar we lekker warme chocolademelk hadden gedronken. Heerlijk :D

Daarna met rivaldo in enkelspan richting de kids gegaan voor hun rijles op hun pony.
Rivaldo mocht ik daar lekker op het kale land zetten, maar meneer heeft alleen maar als een dolle hengst lopen gillen en rennen, wat maakte hij zich zo mooi alleen deed het wel pijn toen we een buitenrit gingen maken met de andere pony. Toen we terug kwamen was hij nog steeds erg druk in zijn hoofdje. Met optuigen was het echt een duiveltje.. niet stilstaan, mij tegen het hek aanduwen en vooral niet luisteren. Het voor de kar zetten was dan ook anders dan hoe het normaal ging.. meneer stond ervoor en ging keihard in zijn achteruit om vervolgens als een gek de kar te gaan trekken.. en dat de hele tijd achter elkaar.. De terugweg was het dan ook echt een bommetje.. niet tot rust willen komen.. en echt als een dolle hengst. (hij blijft wel op mij gericht) Uiteindelijk hebben we het toch goed kunnen afsluiten door rustig uit te stappen. Maar wat was het een bommetje niet normaal! Hij maakte zich zo druk zo'n power.

Gisteren heb ik ze in 2span gereden en was eigelijk toch wel nieuwsgierig of hij weer zo was.
Gelukkig was rivaldo weer lekker zichzelf en ook tum liet weer zien dat er enge dingen op de grond lagen :D.
We zijn nu de andere kant van de dijk op gegaan en daar hebben ze verderop een hele grote sticker met 30 km zone erop.. Wij zitten in een pittig drafje en opeens maakt tum een noodstop en klemt zijn hoeven op de grond.. Rivaldo die trekt rustig en vol moet door.. :P.. Tum vond die sticker zo maf dat hij door het stoppen en doortrekken van rivaldo op zijn bibs gleed. Verder niets aan de hand maar het was een komisch gezicht, vooral omdat ik wist dat er iets ging gebeuren. Tum ging er daarna wel overheen. We hebben nu ongeveer een ronde van 10 km gemaakt.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:23

Goedemorgen.

Half vier sliep ik ongeveer en ben nog een aantal keer wakker geweest, maar ben nu net beneden. Dus op zich wel redelijk geslapen.

Millanka wat vervelend dat hij daar weer over begint.
Lacuna veel plezier op het strand, helaas hebben wij dat hier niet in de buurt
Naaltje succes met je haar. Daarom heb ik kort haar, stuk makkelijker. Nelson heeft examen. Hopelijk doet hij het goed.
Laura 2 aparte dagen meegemaakt met de pony's. Dan is het maar goed dat je tum in het tweespan had.

Ik heb ook nog nooit een paard gekocht/verkocht met koopcontract.
Mijn eerste paard (balinda) kocht ik bij een oud boertje van toen ongeveer 70 jaar. Ik verzorgde daaral 2 jaar de paarden. Hij had al een paar keer tegen mij gezegd dat hij haar aan mij wilde verkopen, maar hij zei er ook bij je hebt toch geen land dus dat wordt niks. Tot dat ik er zo flauw van was en hem een bedrag bood (400 euro voor een twenter in 2006) waar hij mee akkoord ging. Toen had ik opeens een paard :-)

Helaas bleek het paard niet goed in het hoofd te zijn. zodra ik met haar aan het werk ging was het mis. Heb er meerdere (ervaren) personen bij gehad maar het ging gewoon niet. Toen ze 3,5 was heb ik haar dus verkocht. Ook zonder keuring en koopcontract, maar wel met het verhaal er bij wat ze bij mij deed. Daarna heb ik veale gekocht. Ook zonder koopcontract, maar toen ik bij hun kwam bleek ik de oude eigenaren te kennen van de wedstrijden. Vandaar dat ik er meer vertrouwen in had. Dus heb het gewoon zo gedaan. Op dat moment liep veale ook maandelijks een marathon en was gekwalificeerd voor klasse 2 dus vond het wel prima.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:32

tallechie, fijn dat je redelijk hebt geslapen, alles is beter dan niets... ;)

laura, lekker druk in de week geweest met de paardjes, heerlijk hoor!
die Rivaldo zeg! ~~}> :D

Er staan nu 7 Lusitano's op de stal waar ik sta, met die van mij erbij...

schaduw lekker tweespan gereden en uit eten geweest!

milanka, wat vervelend zeg...
lastig als je niks op papier hebt dan...

ik heb van mijn eerste paard wel een koopcontract, daarna ook niet meer, niet slim, kreeg het van mijn ouders al om mijn oren gegooid dat ik heel dom was door niks op papier te vragen... :=
het is inderdaad voor als er eens iets voorvalt wel heel verstandig om dingen op papier vast te leggen...

lacuna naar strand, het is heerlijk weer, veel plezier!

haha, het is inderdaad een ander paard op de foto's... :D
maar ik krijg vaker die reaktie inderdaad... _O-

Niet echt een zonnetje, maar wel heel zacht weer hier!
Paardjes staan lekker buiten en stallen zijn gedaan.
Straks even staleigenaar helpen met een jong paard bitwijs maken en dan nog even wat met Fifi doen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:39

Wat grappig allemaal dezelfde paarden op stal. Bij ons is het een mengelmoes.

Fjord x tuiger, tuiger, kwpn, friesx kwpn, ijslanders, friezen, andalusier, draver

het is hier bewolkt, maar wel droog.

Mijn vriend is al weer weg, dus ben alleen thuis. Mijn ouders komen vanmiddag.
Gaan we lekker naar veale toe. Volgens mij is dat wel 6 weken geleden.
Laat hem gewoon even los in de bak, hij hoeft niet aan het werk van mij.

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:43

ook wel lekker, even eruit en bij je paardje kijken, veel plezier!

ja, ze zijn allemaal van 1 eigenaar, het is een privestalletje bij iemand thuis... ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:47

Oke dat had ik niet begrepen. Leuk hoor.
Wij hebben gewoon een pensionstalling, staan momenteel een stuk of 16 paarden.
Is maar 1 andere wedstrijd rijder bij onder het zadel en de rest gewoon recreatief.
Als ik daar ben kom ik eigenlijk nooit iemand tegen. In de winter meestal wel, maar dan komen ze ook van buitenaf om te rijden

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:51

dat is op zich ook nog prima te doen, 16 paarden, zeker als je vaak alleen bent...
ik vind dat wel lekker om alleen te zijn, kun je in alle rust met je paard bezig zijn...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 12:57

dat is aan de ene kant lekker inderdaad, maar aan de andere kant ik heb altijd hulp nodig :-)

Met mennen heb ik hulp nodig, maar onder het zadel ook, Dus als ik wil rijden ga ik altijd op tijden heen wanneer ik bijna zeker weet dat er iemand is of ik bel een aantal stalgenoten als ze ook heen gaan.

In de toekomst hoop ik mezelf te kunnen redden, maar dat zal niet op korte termijn zo zijn

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:07

ja dan is het inderdaad wel handig als er nog wat mensen zijn, anders moet je steeds regelen, dat is ook lastig...

onder het zadel kan ik gelukkig alleen, alleen niet met de paarden die net beleerd zijn, maar met Olá durf ik dat nu ook wel aan, die is zo braaf...
aangespannen gaat mijn vriend altijd mee, dat doe ik in principe ook niet alleen...

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:11

Mijn vriend is allergisch voor paarden dus ook al zou hij willen kan hij niet mee.
Mijn ouders wonen op een half uur rijden, dus die komen ook max 2 x in de week.
En mijn zus woont op een uur rijden, die komt dus ook niet zo vaak.

Verder heb ik niemand in de omgeving die mij zou kunnen/willen helpen. Niet iedereen durft veale ook beet te houden.
Ik had laatst iemand mee, maar die gaf aan dat ze veale veel te groot vond

mirror666

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:13

veel plezier bij Veale vanmiddag Tallechie :)

Laura lekker met d'r ventjes bezig geweest :D

Nelson zijn examen ging goed.
Ik had vandaag gesprek op stal omdat ik Dids apart wil hebben ivm voervermindering :)
Diddle moet langzaam aan gaan afslanken en dat had wat voeten in aarde :)
Dinsdag ga ik met de stalhouder zijn weitje in orde maken, hij krijgt een weitje binnen de wei van ''zijn'' kudde, dus hij staat ertussen alleen net niet ;) Dan kan ik even alleen op hem gericht voeren, dus hoef ik niet te kijken ''goh dids moet minder, maarja die andere 3 moeten ook eten :) )
Ik ben er helemaal blij mee, kost me wel even wat meer tijd en moeite, maar ik wil m'n peerdje in sportconditie :+
Als het weer goed gaat met hem kan hij weer terug bij de rest :)

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 13:13

hmm, dat is wel lastig ja...

ik denk dat als mijn vriend het niet leuk had gevonden ik nooit aangespannen was gaan rijden, dan word je inderdaad zo afhankelijk van hulp van buitenaf...
en nu doen we het altijd samen, en als hij niet kan rijd ik onder het zadel...

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 14:24

*komt even piepen*...
Equitana was heel leuk, qua inkopen ben ik heel rustig geweest :D Heb een rood zadeldekje gekocht voor Romeo. Wou er ook rode bandages bij voor Romeo, maar nergens hadden ze kwalitatief goede ponybandages. Wat ik waarschijnlijk wel nog ga kopen, is een rood kapje voor over de oren, kan ik ook voor de wagen gebruiken (en Romeo kan wel wat kleur gebruiken :D )

Ik ga straks een verslagje maken van de show! :evaw:

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:11

Wat een heerlijk weer vandaag!
Even ego post *\o/*

Ben naar de tuin/de pony's gegaan, stuk gespit (voorzichtig dat ik niet morgen weer krom loop }> ) en ... met Snuit aan de gang geweest. En het is niet te geloven, maar we hebben zowaar lekker gedressuurd. Heb het wel eens vaker met hem geprobeerd, maar na een minuut of 10 was dan de concentratie echt weg en werd hij steeds driftiger (en ik ook := ). Nu hebben we bij elkaar zo'n drie kwartier in de wei voltes gedaan, overgangen, links/rechts om, mooi tempo draven en ontspannen stappen. Hij liep sommige stukken echt heel fatsoenlijk. Dat is voor ons echt een mijlpaal want dat had ik dus van Snuit nooit gedacht :D

Denk ook wel dat ik sinds ik les met Rizanta bij Peter, ik flink heb bijgeleerd :oo
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-03-11 15:17, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:14

Leuk sl dat het een geslaagde dag was!

Nouvel leuk zo'n kudde van een ras bij elkaar op een stal :D..
Toen ik hier 4 shetjes had in een weide, wat was dat een leuk gezicht zeg die kleintjes spelend met elkaar <3

VHU: wat een heerlijk gevoel he? Fijn dat je zo lekker hebt gereden met snuit!

Gisteren zei mijn groom: dat ze vind dat ze in zo'n korte tijd al zo vooruit gegaan zijn en dat het echt meer een span is geworden :) vond ik erg leuk om te horen, want dat gevoel heb ik de laatste tijd ook. Toen we aan het uitstappen waren merkte ik opeens op dat ze zowat bijna gelijk liepen :D Stap is altijd nog een moeilijk punt van hun samen. Rivaldo loopt met grote stappen en vlot en tum doet het rustiger aan. Maar nu zo aardig gelijk <3 :D Zie 17 april steeds meer met vertrouwen tegenmoet :D

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:18

@Rivaldo is echt leuk dat het steeds beter gaat met die mannetjes van je. Ik moet zeggen dat ik bij Snuit en Alwyn ook sta te kijken hoe snel die vorderingen maken/maakten in tweespan. Wel fijn dat Rivaldo zich weer gedroeg, dat gedonder moet je niet elke keer hebben ~~}>

Ik vind rust op stal ook erg prettig. Helemaal alleen vind ik niet fijn. Bij mijn huidige stal staan nu nog maar 5 pensionklanten. Kunnen er nog wel wat bij :j

Pony's enkelspan kan ik allemaal prima alleen doen, tweespan dus nog niet. Enkelspan paard alleen doen wordt aan gewerkt. Rizanta is wel superbraaf hoor, ze staat heel goed stil bij in/uitspannen en ook bij het op de wagen gaan zitten. Maait af en toe even met een achterbeen / voorbeen als ik zit te sjorren aan het tuig maar dat is het dan ook wel. We hebben ook een fijne ruimte om in/uit te spannen, denk dat dat ook wel helpt.

Wat grappig Nouvel allemaal lusitano's op stal, bij ons staan welshjes, KWPN'ers en haflingers.
Laatst bijgewerkt door VanHuisUit op 13-03-11 15:30, in het totaal 1 keer bewerkt

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-11 15:23

Ik heb ook vaak te horen gehad dat ik gewoon te snel wil dat alles perfect wordt. Dat is dan weer een nadeel van mijn perfectionisme. Ben zo trots op ze.

Groom wilt ook vaker en meer trainen zodat we op de 25 km zitten. We vinden het beide belangrijk dat we weten dat ze het aankunnen voordat we de 4daagse gaan starten. Menendurance staat ook nog steeds een keer op de planning zowel groom als ik lijkt ons dat erg leuk.