[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 16:03

Hihi dat werd dan hard trappen.

Ik was vandaag lekker aan het poetsen, begint rivaldo opeens heel druk te doen daarna heel erg te scheken. Ik gelijk dekens en thermometer gehaald. Hij had 37,1 (normaal altijd net onder de 38) dus het zat me niet lekker. Pony onder de dekens gelegt en wat lauwe slobber gegeven.
Gelukkig ging zijn temperatuur weer naar 37,8. Hij liet me toch wel even schrikken hoor.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 17:52

Inderdaad rustig hier!
Wilde gaan mennen of fietsen maar het was zulk raar weer, harde wind, regen wel, regen niet. Uiteindelijk gewoon de stal maar eens een goede beurt gegeven, pony's gepoetst en toen weer naar huis. Ik vind het net herfst met een soort warme wind, bijzonder }>

Raar Rivaldo (ik neem aan dat je bedoelt dat hij stond te shaken, trilde zeg maar?). De temp mag wel een beetje schelen hoor (naar beneden dan), wil niet zeggen dat ze iets hebben. Maar als hij echt begon te trillen zou ik het ook eng vinden. Wat heb je nu met de dekens gedaan?

Net nog hooi opgehaald en nog even langs de pony's met zoonlief. Wilde hij zowaar alweer rijden, maar ik wilde niet want ik vond het veel te onrustig weer, pony's waren ook wat vliegerig. Dus zijn we wat gaan freestylen, ook gezellig :D Dus die van ons hebben hun beweging ook wel gehad.

L_Rivaldo

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:26

ik twijfelde al hoe ik het moest schrijven :P
Rivaldo staat nu met zijn regendeken weer buiten. Hij was namelijk erg alert en later op de middag heeft hij ook lekker meegerend met de rest in de bak :).. Het stomme is dat het ene moment dat ik naar huis ga het stralend mooi weer is en dan in de ochtend is het heel ander weer. Nu luister ik maar echt naar me eigen ik wanneer zijn regendeken om moet. Vanaf nu laat ik die er standaard op liggen. Misschien ga ik hem zo nog wel even meten :)

Wat leuk dat han steeds vaker weer mee wilt en dan ook graag wilt rijden. Leuk hoor :D

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 18:40

hallotjes ben ik ook weer, gelukkig niet zo druk, dan gaat het teruglezen wat sneller :o

zo gisteren in de dikke volvo zelf naar huis mogen rijden, wel met die mensen in de auto natuurlijk :)

@ laura, wat lief van je oude staleigenaren.

@ tine en tallechie, gefeli met de resultaten.

@ patrick, wat een gave foto.

@jelle fijn dat alles goed verlopen is met kay,

@ dennis, leuke foto :)

zodra ik thuis was, mensen uitgezwaaid en in mijn eigen autotje gestapt en meteen naar de pony's gereden, echt fijn om ze weer te zien, gelukkig zijn ze niet heel veel dikker geworden, magic ziet er niet uit, die komt alweer half in zijn wintervacht... misty is aan het verharen, nog anderhalve maand, dan moet het scheerapparaat er weer overheen.

vandaag heb ik eerst Voice gereden, ging best fijn, daarna even naar divoza gereden en heb ik mooie outdoorlaarzen gekocht, die van het Huismerk, vond ze in het echt heel erg mooi, en maar 100€ , ik heb de eurostart dublins van 180€ en die zijn al helemaal afgeracht....
ook nog maar een mooi jasje van eurostar meegenomen, was de helft van de prijs, dus dan is het leuk.

daarna even lekker misty gereden, maar 20 minuutjes en dat ging best goed, rest van de week, moet ze wel aan het werk want zaterdag moeten we knallen.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 19:43

marrianne geshopt voor laarzen en een jasje :D

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 20:59

Ik ben bijgelezen, maar veel te moe.

Lees hier over mensen die aan het verbouwen zijn: ik ben al 3 jaar aan het verbouwen. Wij hebben een oude boerderij gekocht, en
zijn met een complete verbouwing bezig. we doen veel zelf daarom dat het zo lang duurt.

Heb momenteel vakantie. Wil dus zeggen veel tijd op de bouw en weinig tijd voor de pony's en bokt.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:16

Oe marianne zulke laarzen wil ik ook super graag !! Zitten ze lekker en vallen ze groot of klein??

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:28

ik had eerst deze, Afbeelding

hier ben ik helemaal niet tevreden over, voering was al erg snel stuk, kreeg ik te horen dat ik maar een schoenlepel had moeten gebruiken... en waterdicht vind ik ze ook niet, daarbij zijn ze al erg snel in gaan zakken..

maar deze houd ik wel om lekker in de winter door de blub te lopen, vind het anders een beetje zonde van mijn nieuwe...

en nu heb ik deze

Afbeelding

ze zitten heerlijk en hebben een iets fijnere voet, dat vind ik wel mooi, en ze voelen ook steviger, daarbij zijn ze ook donkerder dus dan zie je mindersnel dat ze vies zijn.

normaal heb ik 39 en nu ook, en de schacht zit gewoon netjes, maar kan er ook mijn spijkerbroek indoen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:09

Ik vind die kleur van je nieuwe laarzen erg mooi ;)

Lekker hoor om weer thuis te zijn bij je paardjes :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 22:54

ja vind het wel chique, en ik heb van die sokken met zo'n dikke bontrand die ik eroverheen kan vouwen, vetcool hihi.

ohja en deze jas, alleen dan in navyblue
Afbeelding

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:00

nice :)

Morgen ga ik even bellen voor een osteo voor rivaldo.. puur omdat zijn spieren zo af en toe stijf zijn. Denk dat hij het wel weer is verdient heeft :)

marrianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:01

ja ga ik bij magic inderdaad ook ff doen, die knapt daar altijd wel lekker van op

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 23:14

Tum hoeft nog geen arbeid zowat te verrichten :P.. dus die doe ik wanneer die een tijdje voor de wagen loopt.

Rivaldo had laatst ook al dikke spier aan de zeikant/bovenop van zijn bil en met een harde borstel ging hij al helemaal door zijn achterbenen.. dit kwam toen denk ik door hard werken en in de kou en regen staan. Ik vind het helemaal niet handig om je paard in de zomer geschoren te hebben.. nu moest het echt wel omdat hij zowat een wintervacht had. Maar ideaal is het niet, het is steeds zo anders qua weer.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 00:22

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 00:59

Nou ik vannochtend in de harde regen het land uitgemest, omdat ik de rest van de dag geen tijd had.. is het nadat ik klaar ben inene droog! :P
Sil wou maar niet droog worden, dus kon geen regendeken meer op doen. Morgen maar opdoen dan.
En vandaag gelijk een regenbroek en jas gekocht, word ik hopelijk iig niet meer zeiknat :D

Mooie laarzen Marrianne!! Ben jaloers :D
Verder staat het mennen beetje op een laag pitje bij mij gok ik zo.. niet erg veel tijd gehad de laatste tijd. Ongeveer 2 weken geleden een rondje buiten gedaan, toen 5 dagen niks en toen weer een rondje buiten.. en nu al weer bijna 7 dagen niks qua mennen met sil! Wel de laatste 7 dagen enorm verdiept in grondwerk en sil is nu veel fijner om mee te lopen enz.
Een deskundige op het HN gebied is met sil 2 keer bezig geweest en is gek van hem :D hij is erg slim en heeft een zeldzaam karakter. Moet hem nu wel meer echt aan het werk gaan zetten want hij gaat zich anders vervelen.

Owja en ik heb een paars horloge gekocht haha, omdat het op je mobiel kijken als je aan het mennen bent erg vervelend is.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 08:38

@Jenkins, doe je het op een natuurlijke manier toch gewoon rustig aan met Sil, is niets mis mee hoor. Hij is pas 3 jaar. Alwyn is nu geloof ik ook al 1,5 week niet ingespannen geweest. Wilde het wel, maar kwam er niet van, soms is het niet anders.

Osteopaat heb ik nog nooit bij mijn pony's/paarden gehad :oo
Een keer een merrie gehad met een verschoven nekwervel en SI gewricht, die is toen gekraakt en nog 2x behandeld door Eric Laarakkers, daarna nooit meer last mee gehad.
En ik heb zelf een cursus paardenmassage gevolgd ooit, doe ik soms ook nog wel wat mee. Maar ik heb (tot nu toe hoor) ook nooit last van paarden / pony's met stijve / harde spieren e.d.

Ik weet trouwens niet of je zo met regendekens aan de slag moet. Onder de deken word het erg warm, het is ook nog erg warm en volgens mij lopen ze het daar juist van op. Dan gaan ze eronder zweten en dat zweet kan niet weg dus wordt klam, komt op de spieren en hup daar heb je een pony die stijf is. Die van mij lopen gewoon in storm, regen etc en hebben nergens last van. Kunnen dus wel als ze willen tussendoor opdrogen / droog en uit de wind staan, weet niet of dat bij Rivaldo zo is? Volgens mij maakt het niet uit of ze geschoren zijn, ga zelf maar in een regenjas rondlopen of in een t-shirt dat een beetje nat word en dan weer opdroogt. Denk toch echt dat je dat t-shirt comfortabeler vindt.

Vanochtend dus ook al heel vroeg bij de pony's, weet niet of het me vanmiddag nog lukt heb, heb straks een afspraak waarvan ik geen idee heb hoe lang die gaat duren (hoop kort :+ ). De wei was weer aardig droog dus ze mochten er weer op. Zie je dat Alwyn en Fred echt jonge paardjes zijn, knetterden vol enthousiasme de wei in, bokken, lekker rondjes rennen en snuiven. En Snuit doet een rondje in een soort uitgestrekte draf, staart erop, wat schudden met zijn hoofd, rent dan dwars door die andere twee heen zo van, kan het niet anders, wat een drukte en gaat dan eten :D

Altijd grappig om te zien. Nou ik ban mezelf maar even voor de hele dag want moet echt aan het werk :o

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:55

Ik ben in de meeleesmodus....

Gave laarzen zeg, hangt denk ik geen gaaf prijsje aan

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 12:55

Zou nu ook nog niet met dekens aan de gang gaan, veel te warm. Ze staan hier ook gewoon in stromende regen en drogen daarna weer op. Kunnen ze wel tegen hoor. Paarden zijn toch steppedieren, daar staan toch ook maar een paar bomen, dus daar zullen ze toch ook vaak in de regen staan.

Vanmorgen kwam dus die nieuwe bijrijdster (die een tijd geleden al zou komen). Meisje wil wel heel graag. Heb wel aangegeven dat ze nauwelijks op Rembrand zal rijden, omdat ik daar zelf veel mee train, maar dat ze wel met de pony aan de slag mag. Dat vond ze prima. Ik heb haar laten longeren, kende ze niet. Tenminste niet met dubbele longe en aan het werk zetten. Maar ze vond het erg leuk. Zaterdag komt ze weer, dan ga ik met pony mennen en kijken wat ze daarvan vind en of ik haar ook kan inzetten als groom.

Ze heeft ook nog een stukje van de wei uitgemest, maar door onervarenheid ging dit nog niet zo snel. Omdat we weer naar school moesten om zoontje (ik) en broertje (zij) op te halen, heb ik het maar even overgenomen en snel afgemaakt.

Trouwens ik zweer bij fysio voor paarden. Zo is Rembrand weer goed gekomen na zijn verlamming. Nu komt ze heel af en toe langs, niet omdat ik problemen heb, maar uit voorzorg. Zal haar binnenkort weer bellen, wel goed denk ik om voor de kampioenschappen alles nog even goed na te laten kijken.

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 16:30

Heeft iemand ideeen over wat ik op een cowboyhoedje kan doen?? Iets van linten oid?? Het is een heel simpel hoedje, lijkt een beeje stro-achtig. Ga morgen ringsteken en heb mijn kleren al wel klaarliggen alleen nog geen hoed. Kleur is paars en rood

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:05

Roosjes erop doen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:31

Heb wel bijgelezen maar niet fit genoeg om te reageren.
Ben beetje ziekjes

Kindje van stal is weer thuis, wel is de hond van stal overleden plotseling

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:45

Fijn dat kindje weer thuis is! Jammer van de hond, was hij ziek?

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 19:49

Hij zou om 9 00 geopereerd worden aan de baarmoeder. Ongeveer 3 a 4 dagen geleden ondekten we dat ze niet was zo als ze anders was en ik ze bij de da geweest. Die gaf aan dat ze een ontsteking had in haar baarmoeder, die zou er dus uitgehaald worden. Maar rond 800 heeft de staleigenaar haar gevonden, te laat helaas.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:50

Ohhh kay haalt echt t bloed onder mn nagels vandaan. Poeslief in het land, komt naar me toen en kan hem overal aaien, ook voorzichtig bij de wond van de castratie.
Maar zodra ik met een halster aankomt issie weg, hij is absoluut niet bang, loopt ook maar een paar meter weg.

Het is niet zo dat ik hem alleen uit het land haal om te werken (want dat doet ie nog niet echt, beetje longeren en LL soms, bandje slepen) 9 van de 10 keer gaan we alleen lekker poetsen, knuffelen en in het lange gras grazen, wandelen enz. Dus het is niet 'vervelend' om mee te gaan. Belonen met een snoepje en een kriebel doe ik uiteraard ook.

Heb m vandaag in de longeercirkel gezet en steeds als hij weg wilde lopen heb ik hem weggestuurd en laten rennen totdat IK zei dat hij mocht stoppen. Helaas houdt hij dit spelletje iets te lang vol en begon het te stort regenen, dus morgen weer eens proberen.

Moet eerlijk zeggen dat ik echt van hem baal, ik ging altijd met plezier naar mn paarden toe maar ik ga elke keer nu met enorme tegenzin heen omdat ik toch niets met hem kan.
Laatst bijgewerkt door Susanne op 24-08-10 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-10 19:51

Ach arme hond, jullie hebben zo te horen wel jullie best proberen te doen, helaas is diertje te vroeg gegaan.