[AR] [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

avaluna

Re: [HK] De paden op, de lanen in... rijtuigje deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:13

@Tine; heb zelf een jeugd spring- en ook dressuurzadel van Stuebben voor de pony's.
Ons dressuurzadel was een demomodel en gekocht via de Duitse EBay. Mijn ervaring is dat er waanzinnig veel vraag is naar die zadels, misschien een idee? Ben je ook snel weer kwijt, indien nodig, denk ik.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:31

Gem, ik zag de foto's !! Geweldig mooie ervaring voor zoon..en wat fijn weer veilig thuis.
Tine, stubben zijn heel erg fijn, kieffer, en barnsby zadels ook...maar zijn zeldzaam....

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 13:35

Zijn allemaal fijne merken, maarrrrr de maat die ik nodig heb, verkoopt bijna niemand of het is gewoon echt te duur. De maat die wij nodig hebben (die past op onze pony) zal niet op veel ponys passen namelijk. Is maar een smalle C pony. Veel mensen doen op die maat niet eens een dressuurzadel, hebben we inmiddels al begrepen. Dat is pas vanaf D. Vandaar dat het ook zo moeilijk is om een te vinden :+

Net vast garnalensalade gemaakt, dan hoef ik niet zo te haasten als we terugkomen van les. En het is lekker koel uit de koelkast. :Y)

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:17

ava: sterkte :(:)
tine: voor sun heb ik een harryshorse dressuurzadel met verstelbare boom,maar hoorde van iemand dat die niet meer gemaakt worden,wel kunststof(wilde ik eerst helemaal niet,maar toch gedaan)zou mooi zijn als je zoiets op de kop kunt tikken

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 15:53

Allereerst Ava ik hoop zo dat je een stapje vooruit kunt maken en idd een goed bericht gaat krijgen :(:) toch weer het zkh in -O-

Bedankt voor jullie medeleven met onze zoon. Het is voor ons zo'n enorme opluchting.
Vanochtend heb ik zelf in het zkh doorgebracht, reumatologie. Over een maandje uitslag van alle foto's die nu zijn gemaakt en kijken hoe verder. Maar het was dus wel duidelijk dat mijn voeten en enkels plus mijn ellebogen helaas ondertussen ook zijn aangetast.
Daarna ondanks de hitte even lekker naar stal, mok van Ber is vrijwel weg gelukkig, en daarna met zoonlief naar de heerlijk koele Mac :P

Lanouska bedankt voor de samenvatting _/-\o_ wat een prachtige foto van jou met het tweespan :~ en wat ontzettend jammer van Butterfly :oo

We moeten ook nog wat verzinnen voor het 'echte' eten geen idee wat en vooral ook geen zin om boodschappen te doen.

Zadels ja dat is zo lastig zeker bij een C'tje. Heb momenteel een Thorowgood Griffin, had ik nog liggen ooit gekocht voor Ber, maar die paste hem niet, deze zit heerlijk en past wonderbaarlijk goed op Cathey. Had dus een Massimo vond ik ook heerlijk zadel, lag goed op Ber, maar past jammer genoeg niet op Cathey :+ Op Ollie had ik ook een Massimo. Maar jullie zullen een 16 inch nodig hebben schat ik zo in voor Patrick of niet? En idd meeste kinderen rijden op vzh zadels. Ik trouwens zelf ook. Euroriding had ik als dressuurzadel, heerlijk zadel.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:12

Thorowgood griffin had ik op mijn smalle arabiertje liggen ! Was echt perfect _/-\o_

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:16

Biancacoo schreef:
Thorowgood griffin had ik op mijn smalle arabiertje liggen ! Was echt perfect _/-\o_

Was vast geen 16 inch. Dat is nl het grootste probleem. Meeste zijn gewoon te groot voor onze ruiter
Hebben wel euroriding liggen 18 inch }>

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 16:32

Ava sterkte. Krijg je na de operatie nog verdere behandeling?

Wij zijn nu onderweg naar Italie. Nog 4,uur. Ik heb volgende week controle en ben er niet gerust op.

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:45

Weet hoe het voelt, Belker; hoop toch zo dat je een beetje kunt afschakelen.
Volgende week hoor ik meer, maar prognoses waren minder goed dan in eerste instantie aangegeven; ook bepaalde dingen lastig, omdat ze al bang zijn voor verdere verslechteringen van mijn botten bv etc. etc.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 17:50

Pfff Belker kan alleen maar zeggen hoop dat je het af en toe uit je hoofd kunt zetten maar zou ook echt niet weten hoe ik er zelf mee om zou kunnen gaan -O-
Zelfde geldt voor Ava...

Tine je hebt wel 16 inch maar geen dressuurzadel
http://www.thorowgood.com/pony-saddles/ ... 9l_cY9OLIU
Nee Euroriding 18 inch daar verzuipt ze in :+
Heb zelf nu overigens een 17 inch zadel, had altijd 17.5 of 18 inch maar 17 inch blijkt erg lekker te zitten, geen idee waarom ik altijd van die grote zadels heb gehad eigenlijk :o heb maar broekmaat 36/38.

Ik had bij mijn dravertje overigens ook een thorowgood griffin. Groot voordeel van zo'n kunststof zadel vind ik dat het zo licht is. Met omhoog tillen krijg ik zo'n leren zadel eigenlijk amper de lucht in (begrijp nu ook beter waarom).

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:02

De jeugdzadels zijn idd 16 inch

Ollie1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:10

@Avaluna, even een hele dikke knuffel voor jou :(:) , ik hoop zo dat het tij spoedig voor jou gaat keren :j en wat heb jij een knappe dochter!
@Belker, sterkte ook voor jou :(:)
@Lanouska, waardeloos dat het niet gelukt is met Butterfly....maar gelukkig is het goed afgelopen. En als het vertrouwen weg is dan is dit de juiste keuze.
@Tine, ik heb een ook een Thorowood griffin dressuurzadel 16 inch voor Brutus en ze vinden hem allemaal lekker zitten.

Hier alles rustig met de paardjes. Hero is vandaag weer gecheckt door osteopaat en is enorm verbeterd tov de vorige x . Zondag gaan we oefenmarathon in Tilburg rijden met Brutus...Helemaal zin an.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:46

Jawel. ..een 16 inch....Tine. ..
Belker , nu genieten in Italië , hoop dat je toch kunt genieten !! :j en controle ... ik duim voor je...
Ollie1, alvast succes met oefenmarathon, fijn dat Hero al een stuk beter is !

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 18:53

Vergat de vraag van Tine nog Y;( . Mijn oppaskinders zitten nu hele dagen op school, dus het overdag oppassen is niet meer zo nodig. Mijn zoon (degene die naar Peru ging) past nu soms 'savonds op, wanneer de ouders een feestje oid hebben. De zorgboerderij is ook van hen, daar staat mijn paard momenteel ook gestald. Lekker dichtbij zolang ze nog niet voor de wagen staat.

Belker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:05

Ik lees mee, reageren is lastig op foon.

Ik geniet zeker. Italië voelt voor mij altijd als thuiskomen. Morgen eens kijken of mijn oom toevallig ook op vakantie is. We zien hem hier vaker dan in Nederland
Balen dat de prognose minder gunstig is Ava.

Fijn dat je paard dichtbij staat Gem.

Bruno is ovb keuring verkocht.

Tine ik heb een 16,5 inch wintec dressuurzadel. Is 43 cm lang. Is dat niks of ook te groot?

Pittig Lanouska. Fijn dat de pony weg is. Op hol slaan is niet fijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 19:54

Lekker genieten Belker!!! Wintec is kunststof, we willen graag leer.
Als ik op Thorowgood google, vind ik alleen veelzijdigheidszadels in ponymaat, geen dressuur. En die Griffin vanaf 17,5 inch. En dan heb ik het over nieuwe zadels. Snap er niets van -O-

Eerste mogelijke bijrijdster is geweest en lijkt heel leuk.

Biancacoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:19

Er is een T4 Long leg ..van thorowgood in 16 inch..maar is geen echt dressuur zadel.
Heb je al eens geïnformeerd bij Polane ?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 20:25

Biancacoo schreef:
Er is een T4 Long leg ..van thorowgood in 16 inch..maar is geen echt dressuur zadel.
Heb je al eens geïnformeerd bij Polane ?

Hadden ernaar gekeken, maar leek ver boven ons budget, maar zie nu ook andere prijskaartjes. Gaan er achterheen, zitten hier vlakbij

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:20

Thorowgood is niet zo'n duur zadel. Je hebt nu idd de t4 en t8 modellen, de griffin is een oud model.
Wat heerlijk dat je je paard lekker dichtbij hebt staan Gem.
Wat super dat Hero zo vooruit gaat, top! En marathonnetje meepakken met Brutus leuk zeg.
Jeetje dat gaat snel met Bruno Belker...

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 21:35

Belker nu eerst maar even genieten in Italië, ik typ t en denk Pff dat staat wel erg makkelijk. Maar weet t ff niet anders te verwoorden.
Ook hier hoop ik zo dat voor Ava binnenkort een keer wat positievere tijden gaan komen.
Zadels heb ik niet zoveel verstand van. Ik heb een Hulsebos en een Freeform. Mijn buurmeisjes doen alles op de barefoot dressuurmodellen (ook hippiade ponies).
Gem heeft paard lekker dichtbij, erg fijn!
Lanouska onder haar steen vandaan, goed bezig zo met nieuw bloed in het span.
Brutus mag dit weekend aantreden bij stal Bienvenue in Tilburg. Veel plezier alvast!!!

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-16 22:19

Ik had voor Ster (smalle D - New Forest) een 16,5 inch JC dressuurzadeltje. Heel fijn ding en paste perfect.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 12:32

Zooooo weer heerlijk gereden zelfs regelmatig rondjes gedraafd. Ik heb werkelijk zo'n ongelovelijk eerlijk dier het goed zitten in draf is nog een behoorlijke uitdaging maar ondanks mijn gesukkel is ze echt zo braaf. Echt super.

Nou snel alles aan kant want komen zo drie Belgen op de fiets voor 't B&B :evaw:

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-16 13:47

VHU: super *\o/* *\o/*
Belker en Ava sterkte!

Krijg Polane niet te pakken en reageren niet op mail.
Manlief had nog bedrijf in Hierden gevonden. Kijken of we zaterdag iets kunnen combineren met wedstrijd in Ermelo.

Vanmorgen heerlijke rit van 15 km in krap 2 uur gereden. Helaas kwam ik weer bij een hek dus 4 km om moeten rijden, toen maar de route aangepast, anders werd het wat te veel. (had route van 20 km uitgezocht) Typ nu heel lastig, heb mijn rechter wijsvinger maar even vastgezet aan middelvinger Twee weken geleden gekneusd toen ik Amerigo wilde vangen om zijn deken uit te doen. Nog steeds dik, warm, en pijnlijk.

_Dingetje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 06:36

:wave:

Phoe ff drie pagina's bij moeten lezen :)
Ava wat een akelig nieuws, weer naar het ziekenhuis :(:) we duimen voor je en hopelijk binnekort heb jij de wind ook weer mee :(:) :(:) :(:)
Belker :(:) Bruno ovb verkocht :(:)
Tine hoe gaat het met de hoofdpijn? Druk opzoek naar een ponyzadel, dat is nog een lastige klus!
VHU is optimaal aan het genieten van Cathey en heeft goede berichten gehad van het ziekenhuis van zoon *\o/*
Gem heeft haar paardje lekker dichtbij staan en zoon heeft een mooie tijd in Peru gehad.
Lanouska heeft zich ook weer gemeld en wat balen van Butterfly, maar fijn dat alles goed is afgelopen :oo
Ips heeft een knappe fjord en een bult op het bot en wat heb jij een mooie stallen :j
Ollie gaat marathon rijden met Brutus *\o/*
Biancacoo, weet ik even niet meer Y;( maar denkt goed mee met Tine haar zoektocht naar een zadel +:)+
Assie zwaai ik even naar :wave:
Heb ik nu iedereen gehad????

Phoe ben blij dat de hitte vandaag een beetje minder is, ook ga ik morgen met de Pown een oefenmarathon rijden bij onze vereniging en daarna hebben we een heerlijke lunchbuffet :Y)
Ga daar maar een lekker rondje rijden en een beetje op het gemakje, want heb niet veel gereden met al die hitte, de paarden hadden zo genoeg aan hun eigen, dus we zien het morgen wel..........meedoen is belangrijker dan winnen ;)

Van het weekend ook maar weer eens lekker rijden op Milla, dat heb ik ook wel even gemist, we hadden eigenlijk woensdag les, maar om 14.00 was het 33 graden, dus heb de les maar afgezegd O:)

Gisteren zijn we voor het eerst sinds een jaar dat we op onze eigen stek zitten een dagje weggeweest, vanuit mijn werk gingen we naar de bierbrouwerij, was erg geslaagd en mijn vriendin heeft buitengewoon goed voor de paardenkinders gezorgd en mijn vader 's middags een oogje in het zeil gehouden en poepjes geruimd en het gazon gemaait...........ik moet er altijd heel de dag aan denken als ik weg ben, of het wel goed gaat.......maar alles is vlekkeloos verlopen :+
Kreeg 's avonds nog de complimenten van mijn vriendin dat de paardjes zo goed luiter, dat is wel een erg leuk compliment, want daar zijn we ook wel heel veel meebezig als ze in de hand zijn O:)

Verder allen weer een fijne dag :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-16 07:24

Tjeee, mooie samenvatting Dingetje _/-\o_ Heel veel plezier morgen. Verder is alles gezegd, dus sluit ik me bij aan, anders kan ik net zo goed een kopie maken :+

Hoofdpijn is er helaas nog steeds.
Vandaag nog maar weer proberen die zadelbedrijven te bereiken. Je zou denken dat ze toch willen verkopen.....

Zometeen 2 uurtjes schoonmaakwerk, vanmiddag dan paarden en vanavond komt hopelijk iemand ons oude speeltoestel ophalen en komt er nog een bijrijder kennismaken.

Gisteravond nog infoavond op school. Zoonlief heeft zo'n fijne en goede juf. Erg blij mee