[AR] [HK] Mendurance praat topic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

sakvis

Re: [HK] Mendurance praat topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:21

Waar hebben jullie de kalender gevonden?

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:39

Op:
http://mendurancesport.nl/?page_id=26

Ik vind het ook slecht verdeeld over het land.
2 wedstrijden vlak bij Breda en 3 bij de grens Noord-Brabant en Limburg.
En de laatste wel midden van het land.

Dat er hier geen vlak in de buurt mendurance georganiseerd word begrijp ik, alleen maar asfalt, rechte wegen en saaie open vlaktes. Al worden er wel 2 marathons met weg traject hier in de buurt georganiseerd (wel alleen maar asfalt).

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 16:49

Aha, dank je voor de link. Ik ben het wel met je eens, de wedstrijden liggen redelijk in uithoeken van Nederland. Mocht Voorthuizen door gaan (wel een perfecte omgeving voor de menners) dan is dat wel fijn en centraal.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 17:57

Ik heb twee uur enkele reis als limiet voor een eendaagse wedstrijd, dus voor mij zou dat op drie wedstrijden per jaar komen. Daarvoor ga ik geen startpas en (eventueel) extra verenigingslidmaatschap kopen.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:27

Asten gaat helaas niet door.
Die gaat van de kalender.
We doen ons best om ook wat wedstrijden in het midden/oosten van het land te krijgen. Maar dat valt nog niet mee.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:33

Nog weer eentje minder dus, jammer hoor.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:34

Ik kan het me goed voorstellen dat het niet mee valt. Ik zou graag helpen, maar hier iets organiseren zou geen deelnemers trekken. Alleen maar asfalt is niet leuk.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:35

Hier zou wel goed kunnen, maar de vereniging en stichting staan niet te popelen. Had al eens een balletje opgegooid.

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:38

Dat hoeft geen probleem te zijn hoor Gem.
Als je wel een lokatie kunt regelen en een route, kan het geregeld worden. Pb of mail me anders maar.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 18:51

Je hebt pb :) .

(Keona kent de Schinveldse bossen ook wel enigszins)

Memuska

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 19:04

NdV74 schreef:
Als "buitenlander" kun je of een gastlicentie aanvragen bij de knhs of lid worden van een nederlandse menvereniging.
Dus ook jouw mening wordt zeer gewaardeerd hoor.

Weet ik, maar ik moet het hele systeem nog uitpluizen dus ik heb helaas nog geen mening :+
Moet eens de tijd vinden om me er in te verdiepen ;-)
Zo bedoelde ik het meer!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-16 20:30

Uhm ja.leuk om terijden als je de weg weet .prachtig gebied. Gelukkig hoef je bij mendurance de weg niet te weten hihi

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 13:40

http://www.dreamordonate.nl/8723-mendur ... ng-starten

Als het startkapitaal er is, zal de vereniging opgericht worden.
Er is nog overleg met de knhs maar waarschijnlijk kunnen we diverse lidmaatschappen gaan aanbieden waarmee we ook de menners met een menlicentie tegemoet kunnen komen.
Meer info hierover volgt zodra het rond is met de knhs.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:23

Nou wat leuk.als dit van de grond is misschien ook eens met de belgen praten hun hebben zoveel mogelijkheden.maar daar is helemaal geen mendurance enkel endurance

NdV74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:13

1 project tegelijk inderdaad. Maar we nemen het zeker mee. Kijken wat we tzt daar kunnen opzetten.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:04

NdV74 schreef:
1 project tegelijk inderdaad. Maar we nemen het zeker mee. Kijken wat we tzt daar kunnen opzetten.

Ik wilde fit aangeven omdat we hier gewoon maar weinig mensen krijgen die er aan mee willen doen.in belgie als ik naar een orentatierit ga is dat niet zo als hier dat je blij moet zijn met 20 a 30 inschrijvingen.daar rijden meer dan 100 combinaties mee en enorm veel koetsen.denk dat je daar meer belangstellende gaat vinden.kijk bij onze wedstrijd hebben we ook belgische mensen met 2 span nrps,veel nl trekken er niet zo aan

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:57

keona schreef:
NdV74 schreef:

Ik wilde fit aangeven omdat we hier gewoon maar weinig mensen krijgen die er aan mee willen doen.in belgie als ik naar een orentatierit ga is dat niet zo als hier dat je blij moet zijn met 20 a 30 inschrijvingen.daar rijden meer dan 100 combinaties mee en enorm veel koetsen.denk dat je daar meer belangstellende gaat vinden.kijk bij onze wedstrijd hebben we ook belgische mensen met 2 span nrps,veel nl trekken er niet zo aan

Klopt, ik denk dat de animo daar om die reden veel groter zou zijn.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:26

Bokt waarschuwt mij, er is al te lang niet meer gereageerd in dit topic. Vandaar mijn schopje omhoog. Ik kwam eens even informeren naar hoe het er nu allemaal voorstaat in mendurance land? Ik zag namelijk dat de dreamdonate-actie pas 40 euro heeft opgeleverd.

Ook heb ik even naar de wedstrijdkalender gekeken. Ik wilde eigenlijk het komende wedstrijdseizoen gaan plannen en mij gaan verdiepen in een startkaart. Maar toen zag ik de wedstrijdkalender -O- Ik heb eens met de anwb-routeplanner gekeken hoever ik zou moeten rijden voor de wedstrijden die nu op de agenda staan. Afstanden allemaal vanaf Leersum (Utrecht):
- Ysselsteyn: 94 km
- Teteringen: 87 km
- Laag Soeren: 67 km
- Etten-Leur: 101 km
- Someren: 133 km

Vergeleken met Ciska en Fenna valt de afstand nog mee. Maar met de Veluwe en de Utrechtse Heuvelrug op nog geen 15 kilometer afstand viel de wedstrijdkalender mij toch tegen. Mijn stalgenootje wil graag beginnen met endurance. Binnen 40 kilometer kan ze geloof ik kiezen uit 5 verschillende wedstrijden.

En ik denk niet dat het komt omdat we erg weinig menners hebben in Nederland, of omdat de menners niet van buitenrijden houden. Afgelopen december deed ik mee aan een georganiseerde menrit met allemaal pony's tot 1,1 meter. Er deden 18 aanspanningen mee en als ik het zo inschat had het merendeel minstens een klasse 1 wedstrijd kunnen rijden. Als zo'n 'simpele' buitenrit met zo'n beperkte doelgroep al 18 aanspanningen telt, hoe kan het dan dat een mendurance met moeite genoeg inschrijvingen krijgt?

Eerlijk gezegd, neig ik nu naar een 'ik zet mijn pony op de trailer en men zelf wel een rondje in een mooi natuurgebied'. Hartstikke zonde, want na een impulswedstrijd in Wateren vorig jaar had ik echt bedacht om achter een startkaart aan te gaan.

Waarom ik dit hele verhaal heb getypt? Eigenlijk geen idee. Een beetje om mijn 'ei' kwijt te kunnen, maar ook om het topic weer eens te activeren.

Vooruit dan; nog een laatste hersenspinsel. Zou het niet mogelijk zijn om 1 wedstrijd te organiseren die laagdrempelig is voor iedereen én ook nog eens centraal in Nederland ligt? Dus met een kortere korte impulsklasse 1 (ca 15 km) zodat hopelijk wat meer menners een keer kunnen kennismaken met het concept van mendurance. Want als je nog nooit ontdekt hebt hoe leuk het is, dan ga je ook geen 90 kilometer rijden naar de eerste de beste wedstrijd.

Zijn er nog meer mensen die er zo over denken? Of zie ik het te zwartgallig in en is de afstand voor velen geen probleem?

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 23:34

En meer verspreid, Drents-Friese wold is voor mij ook haalbaar en daar vallen ook wel leuke routes te rijden. Voor mij was Leersum wel echt de uiterste afstand qua trailerrijden en dat zou ik ook mijn pony niet willen aandoen voor een wedstrijd eigenlijk. Nou klasse 1 durf ik met Alex nog niet aan, ons tempo ligt echt nog te laag daarvoor. En hij staat nu ook stil, dus zijn conditie gaat alleen nog maar weer achteruit. Bij mij zijn wedstrijden sowieso lastig te vinden in de buurt volgens de knhs. Dus het wedstrijdrijden gaat voor mij de doofpot in totdat ik zelf met de trailer kan rijden.

Psydoxy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:20

Dan start je samen met je stalgenootje in Someren, Sakvis. Maak je er een weekendje van :D , heb het er bijna door bij de KNHS.... mendurance voormiddag en Endurance namiddag.

sakvis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 00:29

Dat zou tof zijn! Zo hebben we Wateren afgelopen jaar ook samen gedaan. Inclusief mooi weekendje Drenthe.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 07:56

Ik heb het in Wateren geprobeert: ooit een shetlander men rit georganiseerd en daar kwamen 20 spannen op af. Daarna een speciale rit voor de shetten bij de mendurance van 17 km met eigen klassement: 3 inschrijvingen en heel veel mensen die achteraf riepen mee hadden willen doen. Jaar erop niet veel meer inschrijvingen. Terwijl die een speciaal tarief hadden. Het lukt gewoon niet. Ik ben afgelopen 8 jaar bezig geweest met promotie op oa paard en koeTS en diverse tijdschriften. Ik heb het een beetje opgegeven. Ik had heel graag blijven organiseren maar de tijd en de middelen niet meer voor helaas

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-17 08:44

Denk dat veel mensen koste plaatje tegen houd.ik kom uit zuid limburg ik moet ook ver rijden.dan hebben vele dat ze met 2 wagens moeten komen of zelfs met de koets geen vervoer hebben.dan heb je knhs lidmaatschap een mencereniging waar je lid van moet zijn want een rijvereniging is niet goed.en dan de startpas en het in schrijfgeld tel je dat eens op.ik ga ook net zo lief mee met de ritten in zutendaal(b) die vele ritten hebben en vaak met meer dan 100 inschrijvingen.stuk goedkoper met eten er bij en net zo leuk.maar goed ik hoop nog steeds dat van de grond komt maar zonder de endurance op een dezelfde dag denk ik niet dat het wat word helaas.

Ik ga someren en etten-leur zeker rijden.fijne wedstrijden

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 15:55

Laag Soeren is er bij gekomen sinds ik de laatste keer gekeken heb, 167 km en iets meer dan 2 uur rijden.
Die ga ik wel in de gaten houden, maar ga alleen als hij in mijn wedstrijd schema past.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-17 16:17

Ik heb de agenda ook bekeken met de wedstrijden tot nu toe, met maps er naast. Alles is voor mij meer dan 2 uur enkele reis (gewone auto, dus met trailer nog langer). Dus ongeveer 5 uur reizen in totaal voor de dichtstbijzijnde wedstrijd.

Hoe graag ik ook mee wil doen, dat is gewoon belachelijk. Heel jammer.