[AR] [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 20:05

Goeienavond!

VHU'tje toch :oo !! Hopelijk blijven je kwetsures bij bont, blauw en pijn en is er verder niks ergers aan de hand :(:) !

Maisie: lekker getraind in zomertenue :D !

Ezelsbruggetjes vind ik altijd lastig..... vergeet vaak of het linksom of rechtsom was :o . Verder doe ik van links naar rechts (gezien van A aan de bovenkant) mijn man + dochter (PLV) en onderaan bij C mijn zonen + Ster (RIS)

Maartje1990 schreef:
Jullie mennen allemaal al jaren?? (toevallig ook iemand uit de buurt van limburg? :D )

Welkom! Hier een import-Limbabwaan uit M'brach :) .

Ronnie: mooie foto of mooie poown? O:)

Ik heb vandaag Ster d'r opgedroogde zweet afgewassen en een stuk gewandeld om haar te laten grazen. Pony was hyperdepieper, wist al hoe laat het was :Y) . Eenmaal terug lesmees bijgepraat over mijn resultaten van gisteren, en die vond het uiteraard humor dat we niet eens gedisq'd waren in de Vaardigheid :D .
Helaas constateerde ik ook dat Ster een ijzer verloren is (was me gisteren niet opgevallen), dus ik vrees dat ze hem er zelf afgetrapt heeft. Zat er nog geen 3 weken onder. Helaas is de HS op vakantie, notabene in mijn vroegere hometown!

Akshay

Re: [HK] De paden op, De lanen in.... ''Rijtuigje deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:25

VHU! Wat een ^#&^%@$!
:(:)

waarom kon je mij nou niet gewoon geloven dat zo'n crash niet goed is? >;) :(:)

Hier pas net thuis..
Naar stal gefietst, op stal de hoefslag van de bak terug dichtgegooid (met schop, dus graven) Doen bak gesleept, tot 2x toe heel de boel uit elkaar geklapt, arm paard.. (1 keer knapte de zweng, keer erop de streng-zweng bevestiging)
Gelukkig is het een kalme donder :)

Daarna teruggefietst, thuis zooi gepakt, door gefietst naar sportschool. Net 2u gesport, en teruggefietst. En nu thuis :9 avondeten :')

owja @tine; dacht uit je berichten op te maken dat je dacht dat ie gewoon tandpijn had, vandaar mijn ''stomme opmerking'' gevoel :o
Wel fijn dat je volgende week 3 ruinen hebt. Goed voor de rust tussen de 3 denk ik :)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 21:46

Tjee, ik heb zo veel bij moeten lezen...

Wil even VHU en Tine's man heel veel sterkte wensen.
Zag verder heel leuke foto's van Jeroen, ta die geweest is bij Tine, arm peerd, succes alvast voor de op, tjee, wat is dat duur dat diepvriessperma, kan me voorstellen dat je hier dan niet voor gaat. Doet de tent het nog? Jeroen die nog steeds niet ok is :(:) , SL die haar beestjes ontzettend mist en Maartje die gaat proberen of ze het hier bij kan houden, ik kom trouwens ook in Limburg en woon nu net over de grens ;) .

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:05

Pffff met portie aleve die nu gaat werken kan ik nu beetje rechtopzitten en met krukken verplaatsen (toch handig dat we die nog hebben :7 ). Staan doe ik even niet op die ene kant....morgen maar eens kijken hoe de boel erbij zit.
Ik bel morgen wel even met de huisarts, of we een foto moeten laten maken, had er vanavond geen trek meer in. Als het stuk is is het toch stuk.

Ben er in mijn hele paardrij carriere (en die is lang }:0 ) nog nooit zo hard vanaf gegaan (dus zeg maar in km/uur). En ben er alles bij elkaar best wel vaak van afgedonderd :o

Nou zo naar bedje toe.

Maisie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:24

nou VHU jij zal niet zo lekker slapen met zo veel pijn. Balen dat je er af gevallen ben.

Aks is goed bezig !!!

Ik ga joep uitlaten en naar bed. Man heeft nachtdienst. Morgen moet ik weer gaan werken zal wel even een zware dag worden met al die nieuwe mensen.

Poeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:37

Hoi allemaal, hoe is het hier? :wave:
Gave foto’s zie ik hier voorbij komen!

Tine is druk informatie aan het inwinnen over castratie, las wat over vliegenspray en nieuwe regelgeving, Maisie had gave foto’s geplaatst van haar en de pony +:)+ , VHU is van Bente afgevallen :(:) en verder heb ik weinig opgeslagen. :o

Hier gaat alles goed. Morgen wordt Bart (de Haflinger) opgehaald. Die is verkocht naar een meneer die er western mee gaat rijden. Gisteren hebben we eerste marathon van het seizoen gehad met vierspan, zijn in de middenmoot geëindigd. Wel tevreden, want ze hadden nog maar 4 keer naast elkaar gestaan. Twee jaar terug voor het laatst wat wedstrijden ermee gereden.

Ook heeft Pieter dit weekend even gekeken bij twee b pony's, welshjes van 1 en 2 jaar. Beide nog hengst, zit papier bij. Als het goed is, gaat hij nog even onderhandelen over de prijs en dan afwachten of we twee nieuwe aanwinsten hebben. :D

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:47

aks: heeft een sociaal gestoord varken als huisarts....weet je zeker dat je de huisarts heb gebeld en niet de veearts?
VHU: oeps dat is minder zo"n val, wel braaf paard enne snuitmans...hebben ze simba niet nog een pony nodig? O:)
Tine: goed besluit om hem te helpen,weg hormonen en hopelijk rust op de wei en minder zorgen :j
Jenking: concourswagen verkocht? mooie wagen heb je gekocht zeg <3
poeltje is ook naar welshponys aan het kijken,leuk
en de bakletters: okey ik heb er in de B niet zoveel nodig dus:
Alle Friese Boeren Met Centen Hebben Een Koe (en dan tegen de klok in neerzetten)
hier vanmorgen uit mijn bed ge-onweert, paarden maar op stal laten staan en smiddags er maar uit.is dit onze straf op het mooie weer van gisteren?

Ronnie25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-12 22:49

Gem: Haha allebei!! *\o/*

Vanmiddag voor het eerst echt me nieuwe sulky uitgeprobeerd! Echt geweldig ding :D

Afbeelding

Afbeelding
Lekker bakje voer na het werk :D

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 01:03

@ VHU: dat moet toch even schrikken geweest zijn! Zeker als je lichaam al niet helemaal mee wil, is een harde val van een paard niet echt gewenst! Trouwens, dat je weer kan lopen wil op zich niets zeggen... Vriendin van me was met paard gevallen (paard struikelde en sloeg over de kop), ze had wel pijn maar dat leek haar best normaal na zo een val. Een paar weken later toch maar alarm geslagen omdat de pijn bleef aanhouden. Haar rug bleek gebroken te zijn! Ik zou dus zeker opletten en niet wachten met even op controle te gaan als de pijn aanhoudt.
Bente is wel een superpaardje zo te horen, erg handig dat ze terug kwam lopen en gewoon braaf was op de terugweg!

@ Maisie: mooie foto's

@ Maartje1990: welkom! Ik ben een menner uit Limburg, maar ik denk niet de Limburg die jij hoopt :D Ik woon in Belgisch Limburg en ik men ook al jaren, 3 jaren geleden (in 2009) ben ik actief beginnen mennen. Toen heb ik mijn eigen pony beleerd, de 7 jaren daarvoor heb ik altijd gemend met mijn verzorgpaarden. Ik rij geen wedstrijden, enkel recreatief, ik ben niet zo gesteld op wedstrijdstress :D

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 05:58

Afbeelding

Klaar voor de rondrit in Lisse. Mijn Sissi wagen compleet met koetslampen <3

sander_lotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 06:43

@ janouk: ziet er goed uit! Knap peerdje ;)

Goede morgen trouwens allemaal! Over 10 minuutjes zit mijn werkdag erop... Nog 2 daagjes werken en dan is het weer weekend! *\o/*

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:37

Goedemorgen!!

VHU heel veel sterkte! Hoe ben je de nacht doorgekomen??
Janouk mooie Sissi-wagen-foto!!
Aks is goed sportief bezig!
Thabor gaat gecastreerd worden volgende week.
Poeltje Haflinger verkocht en misschien 2 aanwinstjes erbij!

Ik heb gister gewerkt, daarna thuis even met manlief ge-BBQ-ed en toen naar stal. Nog lekker rondje in bos gereden, galop training gedaan. Daarna nog wat drinken bij de vereniging en toen naar bed. Vandaag weer werken en vanavond nog dienst.
De endurance in Zelhem die ik op de planning staat, gaat helaas niet door!! Nu is mijn planning overhoop gegooid... heeft ook helemaal geen nut om te plannen met paarden. Vorig jaar door eigen gezondheid, nu door andere redenen. Ach ja... heb gelukkig geen internationale 160-ers ambitie :)

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:51

Goedemorgen

VHU: heb je nog een beetje kunnen slapen?? Gezien je lichaam zou ik toch maar even naar arts gaan hoor. Beter voor niets foto's dan te laat.

Frensie schreef:
... heeft ook helemaal geen nut om te plannen met paarden. Vorig jaar door eigen gezondheid, nu door andere redenen.

Helaas klopt dat helemaal. Kan hier ook de planning weer in de kast leggen. -O-
Rembrand krijgt vrees ik een paar dagen vrij. Ik moet zo eerst even naar huisarts, dan ga ik daarna maar moed verzamelen om op Thabor te gaan zitten. Heb geen ander paard meer ter beschikking, dus nu moet ik wel. Heb gisteren ook op hem gereden, met instructrice erbij. Het is rustig weer, dus ik ga maar eens even dapper doen.

Frensie: jammer dat het niet doorgaat.
Janouk: mooi plaatje
Ronnie: fijn dat hij zo bevalt
HT: jouw ezelsbrug voor de bakletters ken ik hoor, ging me om de extra letters. Maar heb nu 2 ezelsbruggen gekregen, nu nog zien die te onthouden haha
Poeltje: druk met paarden die gaan en eventueel komen.
Maisie: veel plezier op je werk!!
VHU: dat zo hard vallen had ik een paar maanden terug van Thabor, ik had gewoon helemaal geen tijd om mijn val te breken en viel dus ook zo vreselijk hard. Heb er heel lang last van gehad.

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:56

@VHU; braaf zijjn en laten controleren!! >;)
*spreekt berispend*

Mooie foto janouk!
Lekker dat je zo blij bent met je sulky Ronnie!!
Poeltje heeft het druk, en misschien nieuwe aanwinsten! En een westernhaflinger wordt opgehaald

Over dat vallen he.. Bij mij op stal rijdt iemand met zo'n hit-air vest.. Zo'n airbag.
Is nieuwe stalgenote, maar ik ben heel benieuwd naar zo'n ding! 't is wel duur, maargoed, ik loop nu ook al 7 maanden moeilijk, dat kost ook veel :')

Nou, ik ga geld opmaken. Ga een nieuwe eczeemdeken bestellen.. :\

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 07:56

goeiemorgen!

gave foto's van ronnie, en prachtig plaatje van janouk! *\o/*

vhu hoe is 't nu? :(:)

tine sterkte en succes met thabor rijden!

frensie wat jammer dat het niet door gaat...

Akshay

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:10

au :=
nieuwe deken besteld.. :+

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 09:29

@Janouk: wat een prachtig plaatje <3 !

@VHU: :(:)

@Poeltje: ben benieuwd of er welshkes bij komen.

@Ronnie: fijn dat hij zo goed bevalt!

@Akshay: oei, pijn in de geldbuidel :(:) .

Zo'n hit-ding heb ik ook al zo vaak voor gestaan, volgens man moet ik hem gewoon kopen, maar 't is zoveel geld idd....

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 10:02

Ik rijd met een gewone bodyprotector (bruin in de kleur van Janouk :D ). Ik heb de hit air geprobeerd. Mooi ding. Zit prettig. Maar niet geschikt voor mij, omdat ik niet echt nadenk bij het afstappen van de koets of mijn paard :o ALs je nog vast zit aan de bok en je springt eraf; ...............dan ontvouwt het vest zich. Echt iets voor mij omdat te vergeten.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:15

Zo hier ben ik weer :7
Nacht wonderwel goed doorgekomen, goed geslapen :Z arnica en traumeel plus de Aleve pijnstiller hebben hun werk goed gedaan. Toch maar naar HA gegaan O:) zoals het ernaar uitziet heb ik gekneusde of verstuikte heup .... heb oefeningen meegekregen om boel soepel te houden en moet dus eerst met krukken lopen zodat ik boel soepel hou maar niet belast. Doorgaan met de Aleve (zit naproxen in is pijnstiller en ontstekingsremmer) En voor de rest vrijwel niets doen komende dagen :O

De bank is dus momenteel mijn 'gebied' en ben daar door manlief 'gestald' met eten, drinken, laptop, telefoon en na te kijken tentamens :+ naast me liggen twee ontzettend luie honden (net alsof die begrijpen dat er van mij niets te verwachten valt de komende dagen).

Manlief was natuurlijk boos en erg bezorgd over die rottige paardensport :\ kan ik me wel voorstellen ... hij vindt echt dat ik met een bodyprotector moet rijden maar ik moet eerlijk zeggen dat ik denk dat dat in dit geval niets had uitgemaakt want ik ben op die onderrug/bil/heuppartij gevallen, niet op mijn rug....
Maar heb hem beloofd me er maar eens op te orienteren O:)

HT met een leuk plan van Snuitje naast Simba, nou nee hoor dat wil ik ze niet aandoen :=
Poeltje wat leuk twee jongelingen erbij. Stalhouder heeft ook net een nieuw jong bruintje erbij gekocht. Is nu 3, moet dus nog 2 jaar in de leer voordat hij meekan in de marathon maar het is investeren in de toekomst. Hebben jullie nog behoefte aan een hele goede rechtsvoor-pony voor in het vierspan, 'k weet nog een leuk zwartje <<)
Maisie wat zei de DA van Jeroen?
Tine wat ongelovelijk K voor je man zeg, verdorie het is een oog, dat ze daar niet voorzichtiger mee zijn bij de controles, het is toch echt heel erg soms met die medische stand in Nederland...
Akshay dus in gevecht met HA. Wij hebben hier een HA post, kun je altijd terecht en je hebt een vaste HA voor overdag. Onze HA begrijpt erg goed gelukkig dat als wij bellen we echt serieus een probleem hebben, kunnen in geval van altijd snel terecht. Als je niet bij je HA terecht kunt ga je hier gewoon 's avonds naar de post. Voor foto's maken kun je rechtstreeks afspraak maken bij het ziekenhuis, ook ideaal (niet de MRI hoor, maar de rontgenfoto's).

Oja, wagentje Snuitje is niet verkocht, eigenlijk vind ik het niet zo jammer, is zo'n fijn wagentje en dan kan ik er lekker nog mee mennen met de pony's :D

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 11:24

VHU: fijn dat je goed hebt geslapen en je oefeningen van arts hebt gekregen. Ik snap je man wel, maar ja, ongeluk zit soms in heel klein hoekje.

Mijn man kreeg gister te horen dat er een heel kleine verbetering bij oog te zien was, dus heel misschien komt het nog goed. Volgende week moet hij weer terug komen.
Ik mag weer bloed gaan aftappen voor de huisarts. Nieuwe arts lijkt erg geschikt, zoekt echt verder.
Zoonlief lijkt minder buikpijn te hebben.

Nou, ik heb vanmorgen een half uur op Thabor gereden, alleen stap en draf. Dat vond ik wel dapper genoeg in mijn eentje. De tent in de wei vond hij ook best wel spannend, want die staat vlakbij de bak. Maar hij deed niet anders dan erg kijken. Dus eigenlijk was hij superbraaf. Na het rijden aan de hand nog paar rondjes om de tent heen gemaakt. Was hij niet heel blij mee, maar hij deed het wel heel braaf.

Op weg naar de wei sprong Thabor bijna in mijn nek. Een zwaan vloog ineens op uit de sloot, vlak naast ons. Ik voelde Thabor echt komen en dacht o shi.......t. Maar hij realiseerde zich blijkbaar gelijk hoe en wat, want wonder boven wonder bleef ik op de been. Had alleen 2 paarden heel dicht op me stil staan. Maar da's beter dan in de nek of aan de kletter. Dus ook dat deden ze superbraaf.

Nu moet ik weer verder met opruimen in de winterwei. Megazware klus, bah.
Dan nog tuin maaien voordat het gaat regenen.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 12:12

@ronnie had nog niet gereageerd op je sulky super ziet het eruit +:)+
@tine ik weet 't ook niet vwb bodyprotectors....die race safe lijkt me het lekkerste zitten, schriktraining met zwanen en tent 8-)

die opblaasconstructie werkt bij die die akshay bedoelt na 0.5 sec ik denk echt dat ik gisteren eerder op de grond lag...
er is nog een andere die werkt na 0.1 seconde gebruiken ze ook in eventing die lijkt me dan veiliger (mocht je zoiets willen)

@janouk wanneer wordt het 1e bruidspaar verveoerd wat is ze leuk zo <3

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:02

middag :wave:
@ngtje, nog proficiat met je manlief, hou je het een beetje droog in de veluwe
@tine, fijn een verbetering, hoop voor nog meer.
enge zwanen ook, mogen niet ineens opvliegen
@vhu, sterkte, kneuzen doet zo zeer, maar je hebt ook wel een smak gemaakt
ik rij ook zonder bodyprotector overigens
toch niet verkocht, dan maar gebruik van maken.
@aks, deken, au in de porto
@frensie, lekker bbq weer gehad, zo wat viel het eruit in de ochtend. Nu ook hier regenbui overigens
@jonouk, leuke foto en koets
@ronnie, staat goed de sulky

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:13

Zo... zit nog op mijn werk maar is nu even weinig te doen. Vanochtend en begin van de middag lekker bezig geweest.

VHU kneuzingen kunnen goed zeer doen! Fijn dat manlief goed voor je zorgt! Doe maar rustig aan, maar niet té rustig, want rust roest :j Ik heb in het begin buiten met een bodyprotector gereden, maar het wordt echt heel warm daaronder. Zo'n hit-air achtig vest is prettiger. Alhoewel; ken het verhaal van een man die aan het crossen was en zijn paard ging opeens langs de hindernis waardoor ruiter tegen een boom aanknalde, maar hij zat nog te dicht bij zijn zadel, waardoor het patroon niet verbroken was en het vest dus niet opgeblazen. Gelukkig had hij óók nog een bodyprotector aan (moet met cross).
Tine vervelend dat jouw plannen ook in het honderd vallen. Heeft Rembrand nog zo'n dik hoofd? Fijn dat je nieuwe huisarts oké lijkt te zijn!!
Ronnie helemaal niet op je foto gereageerd, sorry!! Fijn dat je wagentje goed bevalt!! Heel veel kilometer-plezier ermee!

Nou, ga maar weer eens wat werken ;) Voor zover er wat te doen is. Moet nog met boxen en kratten gaan sjouwen, maar ik zit dat nog even uit te stellen :D

biancaaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:31

schud hand, ik val even in bij de receptie tot vier. Hier rustig, dus ook even bokt tijd ;)

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-12 15:32

@VHU; gelukkig dat het ergens nog mee lijkt te vallen :(:) . Die race-safes schijnen idd erg fijn te zijn en in UK een stuk voordeliger :D .

@Tine: lekker gereden op Thabor +:)+ . Hoe gaat het met de andere twee?
Pfff, hopelijk komt het dan toch nog goed met het oog van je man!

Hier wilde ik plantjes gaan halen, maar dat is ook niks met zo'n weer, toen maar wat andere inkopen gedaan en nu nog even kantoor en strijk, zucht.