[AR] [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Patrick_

Re: [HK] "De paden op, de lanen in......" Rijtuigje deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:19

Jullie zijn aan het verbouwen?

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 17:31

@VHU: heerlijk he, die kinderen die zo opgroeien met ponys. Kan ik zo van genieten. Maar ik dwing hem niet, moet zijn eigen keuze zijn. Daarom was het van de week des te leuker dat hij zelf vroeg of hij op Amerigo mocht rijden. Jij maakt hetzelfde mee met jouw zoon. Leuk! Altijd eng, als je kar niet goed lijkt. Hopelijk is het iets simpels.

Zwembad bleek dicht, dus maar wat in de tuin gerommeld en heeeeeeel rustig aan gedaan. Moet ook wel na zo'n dag als gisteren.

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:23

nouja een beetje wel, we willen de wc vernieuwen en de keuken. MAarja dat is nog lastig, zoveel mogelijkheden en ben zelf natuurlijk een absolute nono haha.
Afdingen kan ik wel, maar tje wat zijn die verkopers verveledn zeg.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 19:28

Wat je zegt, het is bij Han ook graag of niet of hij er wat mee wil doen. We hebben een aantal jaar geleden echt een heel foute pony gehad waar hij heel bang door is geworden. Zo zonde, want daarvoor wilde hij echt graag op het paard zitten en ook op pony's. Dus zo'n shetlandertje gekocht waarvan die mensen zeiden dat ze zo lief was. Nou het was een monster. Na twee afval-drama's en een bijt en schoppartij waar Han tussenstond hebben we die dus weer verkocht. Toen wilde hij niets meer weten van kleine pony's. Hij was toen 3,5 / 4 jaar geloof ik. Paarden vindt hij erg leuk en is hij totaal niet bang van maar goed, ik zet hem niet op een paard vind dat echt te gevaarlijk. Daar vroeg hij ook nooit om hoor. Ik had ook altijd geen watjes van paarden zeg maar :+ Hij wilde altijd wel wat poetsen, aaien, meehelpen, wat aanrommelen. Toen we toch weer een gezelschaps'iets' erbij wilden hebben we toen gezegd laten we er nu een nemen die hij zelf uitkiest en dat werd dus Freddy. Ik moet zeggen, Freddy heeft hem dus echt ook nog nooit wat gedaan, dat kind kan lezen en schrijven met die pony. Freddy was nog maar een veulentje toen we hem kochten. Soms borstelt hij hem, soms loopt hij er wat mee in de wei of mag Freddy dan met Han mee naar een anders stukje wei. Loopt Freddy als een soort hondje achter hem aan, gewoon los he. Echt grappig om te zien. Met Alwyn kan hij ook erg goed, haalt hem ook zelf uit de wei, kan hem poetsen en wat met hem wandelen (allemaal onder toezicht he). Met Simba kwamen we alweer een stapje verder dat hij ook echt wat met een pony wilde doen zeg maar, want met Sim wilde hij dan ook wel mennen. En ik ben nu dan heel blij dat hij goed klikt met Snuit. Maar hij heeft dus echt 4 jaar niet meer op een pony willen zitten ... en nu dus wel weer +:)+

Zwembad dicht? Vind ik dan soms zo raar he, dat die dingen soms zomaar dichtzijn gewoon in de zomer :+

Keukens, verbouwingen 8)7 word ik ervan.
Wij hebben al twee jaar plannen voor een verbouwing maar het komt maar niet van de grond. Nu komt er vrijdag eindelijk weer eens iemand langs en dan lijkt het te gaan gebeuren. Bij ons geen keukenverbouwing, wel zolder / badkamer toestanden }>
Ik ben ook beslist geen woonboulevard type, krijg er accuut hoofdpijn van en kom er altijd zeer chagarijnig vandaan!

Dat met de wagen, geen idee. Maar er staan de laatste tijd zoveel ongelukken op bokt / in de krant met mennen dat ik echt geen risico durf te nemen.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:03

Ben weer terug van vakantie :). Heb wel alles meegelezen maar ga niet overal op reageren ;).

Dit was vandaag :D. Lotje is nog kreupel, dus die kon ik niet naast Roos zetten, dus dan Whitney maar eens proberen.
Afbeelding

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:05

Ben net ook weer wakker. Was in slaap gevallen op de bank.
Ben nog niet op stal geweest, heb er geen puf voor. Morgenmiddag maar weer proberen. Morgenavond weer zwemmen.

Raar dat het zwembad dicht is, vooral op de zondagmiddag.

Wij zijn wel even bij voetbal wezen kijken was wel weer leuk.

Ik heb me voor volgende week zaterdag opgegeven voor een wedstrijd in Gersloot. Zijn maar 12 deelnemers en 4 voor de vaardigheid. Vaardigheid gaat dus ook niet door. En er zijn groepjes van 3 gemaakt. We rijden namelijk bij de zelfde jury. Dus nummer 1, 2 en 3 rijden en dan weer 1,2 en 3 en dan een ander groepje.
Voordeel is dat je pas s middags hoeft. Zonde hooor

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:05

Laura leuke foto's hoor.

Leuk dat de kinderen er zo mee om gaan.

Welkom terug Dennis. Leuke vakantie gehad?

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:08

Poeh had ik ook wel gewild even lekker dutten ;)
@tallechie komt dat omdat de vakantie weer voorbij is dat er minder deelname is misschien??

Ga morgen wagens passen aangezien ik binnenkort de wagen waar ik mee mende kwijt ben.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:11

Ik denk omdat er de noordelijke kampioenschappen marathon zijn. Daar doen heel veel deelnemers mee die normaal ook dresuur rijden en de 29e is er een wedstrijd in Assen en daar zullen er ook wel veel heen gaan

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:12

Jammer zeg. Aan de andere kant wel lekker rustig ;)

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-10 20:13

Ja maar heb toch liever wat meer deelname, is vaak toch gezelliger.

EN je wordt nu maar door 1 jury gejureerd, dus als je een hebt die de aanspanning niks vindt zit je al

Ben wel 1e in de B, want ben de enige enkelspan paard :-)

jouke_h

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:15

Ja daar heb je gelijk in. Dat is wel minder met 1 jury

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 20:59

kom even zwaaien!

sorry, kan 't op 't moment weer even moeilijk bijhouden, probeer wel steeds even snel bij te lezen...

iedereen met prijzen of uitnodiging voor Ermelo gefeliciteerd!

mooi foto's ook voorbij zien komen!

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 21:02

Citaat:
dus dan Whitney maar eens proberen.

Nou zo te zien loopt dat wel lekker ! Wat heeft Lotje?

Begin over 1,5 week met mijn tweespanlessen... en dan heb ik 8 oktober examen := Als dat allemaal binnen is dan gaan we met ons tweespan aan de slag. Die paar keer dat ik zelf tweespan heb gemend vond ik wel heel erg leuk hoor. Heb ook het idee dat de paarden het wat relaxter / rustiger opnemen allemaal als ze met z'n tweeen zijn. Als het een lekker span is dan he. We zijn ook wel met een tweespan op stap geweest, heb ik zelf dan niets mee gedaan hoor, maar die waren zo strontchagarijnig naar elkaar, kijk dat schiet dan niet op zeg maar }>

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 22:50

Leuk span dennis

Han die lekker gereden heeft leuk hoor :D

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-10 23:17

Valt even binnen gaat zo bijlezen.

Heb zo heerlijk gezwommen samen met mijn bekende bokt zeepaardhengst Patrick.
Was echt genieten samen met Patrick en Sissy(onze Border Collie)en Bart(vriendlief)heeft pics gemaakt

_Patrick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 07:54

Goede morgen

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 08:01

tallechie schreef:
Ja maar heb toch liever wat meer deelname, is vaak toch gezelliger.

EN je wordt nu maar door 1 jury gejureerd, dus als je een hebt die de aanspanning niks vindt zit je al

Ben wel 1e in de B, want ben de enige enkelspan paard :-)

Ik wil je niet ontmoedigen, maar paarden en ponys mogen in de dressuur gewoon bij elkaar beoordeeld worden. Bovendien zullen ze wel (als ze verstandig zijn) gaan voegen, dus bijv B en L samen, of zelfs B, L en M. Anders kost het de organisatie namelijk gruwelijk veel geld. Dat is voor een vereniging niet te doen, dan ga je geen wedstrijden meer organiseren. Menwedstrijden zijn over het algemeen al haast niet winstgevend, door de vele rubrieken in de vaardigheid. Daar moeten paarden en ponys namelijk wel apart.

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-10 08:08

Dat zal inderdaad ook wel dat het bij elkaar wordt gevoegd. Ik ga weer heen voor een ontspannen proef.

Vindt het wel jammer dat de vaardigheid niet door gaat, maar is niet anders.

Zijn wel snel klaar waarschijnlijk.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:09

Pony's en paarden is idd bijna altijd samen. Heb lange tijd vrolijk met Roos (100 hele centimeters groot) tegen een gave gelderse en een fries gestart in het Z en ZZ.

Lotje heeft een zere achter knie. Is al op de foto geweest en dat is perfect. Heeft ontstekingsremmers en pijnstillers gehad voor 1,5 week. Ze staat nu al bijna 4 weken stil nadat ze op de foto geweest is (en daarvoor ook al een weekje). Ga deze week weer met de VA overleggen en dan zal het waarschijnlijk wel een peesscan worden om te kijken van hoe en van wat.

VanHuisUit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 09:24

Wat naar Dennis, Lotje was dus de pony met de knie / het been. Wel echt heel goed dat de foto's dus wel goed waren, as you know hebben we daar andere ervaringen mee.
Ik heb tot nu toe helemaal geen ervaringen met pezen e.d. (gelukkig maar) wel van alles gezien en gehoord bij vrienden/kennissen enz. Wel met verrekte kniebanden / bandjes bij de kogel en dergelijke. Daar had een van mijn paarden last van als ze door te mul zand had gereden. Moest zich oplossen met rust en ik gebruikte daarbij multimelk van de paardendrogist plus dat die een paar keer accupunctuur heeft gehad op die plekken. Maar het bleef wel een wat zwakkere plek (paard rijd nu geen endurance meer, daar moest je toch vaker door mul zand / zware paden en dat trok ze gewoon niet, gewoon in de wei ging prima, kunnen ze zelf hun tempo bepalen en zit er niemand op).
Maar wat ik wou zeggen (sorry, ben soms wat lang van stof) is dat ze misschien ook kunnen scannen op de banden. Het was geen kreupelheid van vreselijk kreupel, maar zo af en toe niet goed lopen.

L_Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 10:01

Kreeg nu net een smsje van mijn oude stal van de eigenaren. Dat ze mij veel plezier wensen op mijn nieuwe stal maar door vakantie dit niet konden doen. Opzich had het er natuurlijk ook voor je vakantie kunnen doen, maar ik vind het toch netjes dat ze toch de moeite nemen om mij nog even te smsen :)

Vervelend van lotje zeg!

Vandaag zou ik eigelijk aan het werk gaan tijdens de recalmecampange van een stalgenoot met haar pony, maar door het weer wordt het waarschijnlijk verplaatst.

Susanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 11:47

Netjes idd van je oude stal eigenaar :D

wat een kaloete weer :+

askazita

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 12:12

rivaldo wat leuk voor haar, jammer dat het verplaats word maar het is ook niet zo erg mooi weer.

jelleee idd maar hier begint de zon te komen.
heb vandaag mijn rooster opgehaald,
we hebben morgen vrij en woensdag en donderdag moeten we van 9 tot 1 dus ben ik 2 uur weer thuis.
vrijdag hebben we voor het eerst les.
vanavond wordt briljant opgehaald rudolf komt extra vanavond zodat ik er ook bij kon zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 15:58

Wat rustig hier.

Ik wilde vanmiddag met Amerigo gaan fietsen, maar was erg moe. Bovendien waait het hier echt heel erg hard, dus dat ging niet lukken. Maar even een beetje gespeeld met hem in de bak en weer terug de wei in. Toen gingen beide heren heel gek doen in de wei, waarschijnlijk door de wind. Pirouettes, uitgestrekte draf, verzamelde draf, maar ook wersterndingen als zo'n heel snelle stop. Nou ja, hebben ze hun beweging en training gehad, achterhand werd goed gebruikt. :P . Als ik het aankan, wil ik vanavond nog naar les (ohz), maar moet even zien hoe ik me straks voel.